Total Pageviews
Friday, January 18, 2013
Wednesday, January 16, 2013
ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာကဗ်ာကုိ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာက ဆင္တူယုိးမွားအတုျပဳလုပ္ျခင္း၊ ရွက္ဖြယ္
-ဘုရားေလးငယ္ငယ္
ကုိးေတာင္ျပည့္တည္ (တယ္)။
-ငယ္သာငယ္
ကယ္ဆယ္မယ့္ဘုရား ။
-ကၽြတ္ထုိက္သူလူအမ်ားရယ္
ဖူးၾကေစသား။
ဒီကဗ်ာ မူရင္းျဖစ္မယ္ထင္တာပဲ။ အဓိပၸါယ္ရွင္းပါတယ္။ နားမလည္စရာဘာမွမရွိဘူး။
ေနာက္မူကြဲကဗ်ာကဒီလုိ ။ ရြာတရြာမွာ ၉ ေတာင္ျပည့္ဘုရားေစတီတဆူ ရြာေက်ာင္းဆရာေတာ္နဲ ့
ရြာသူရြာသားေတြစုျပီးတည္ထားပူေဇာ္ၾကတယ္။ဘုရားတည္ျပီး ဘုရားပြဲက်င္းပဆုိေတာ့ ဆရာေတာ္က
ဘာဘာညာညာခ်ဲ ့မေနၾကနဲ ့၊ ဘုရားအေနကဇာတင္၊ သံဃာဆြမ္းကပ္၊ တရားနာ၊ ေရစက္ခ်ေလာက္နဲ ့
ပြဲကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံးတာေပါ့ဆုိတာ ရြာကာလသားနားမေထာင္ခ်င္၊ ရြာမိရြာဖကလည္း အေပ်ာ္စိတ္မ်ားမ်ားနဲ ့
ဆုိေတာ့ ဘုရားပြဲအထိမ္းအမွတ္အျငိမ့္ေလးတခုငွါးလုိက္ၾကတယ္။ အျငိမ့္ပါလုိ ့ပြဲကအေတာ္စည္တယ္။
အျငိမ့္မင္းသမီးေလးက ေတာ္ေတာ္ေလးလွတယ္ဆုိေတာ့ ရြာကခပ္ေထြေထြကာလသားေတြ မင္းသမီးကုိ
လုၾကပါေလေရာ။ ရုိက္ပြဲျဖစ္ေတာ့ လူ ၃ဝ ေခါင္းကြဲထိပ္ျပဲျဖစ္သတ့ဲ။ ျမဳိ ့ရဲစခန္းကလည္း အဲဒီေကာင္ေတြကုိ
ဆြဲစိလုိက္ပါသတ့ဲ။ အဲဒီလုိျဖစ္တာကုိ သူ ့စကားနားမေထာင္လုိ ့စိတ္ေပါက္ေနတ့ဲ ရြာေက်ာင္းဆရာေတာ္က
ခံစားခ်က္ေပါက္ကြဲျပီး ကဗ်ာစပ္ပါသတ့ဲ...။
ဘုရားေလးငယ္ငယ္
ကုိးေတာင္ျပည့္တယ္။
ငယ္သာငယ္
တယ္တြယ္တ့ဲဘုရား။
လူ ၃ဝ ေခါင္းေတြကြဲတယ္ကြယ္
ရဲ ရဲဌာနသြား။
ဆရာေတာ္ကသူ ့ကဗ်ာကုိ ၉ ေတာင္ျပည့္ဘုရားနားက ကုကၠဳိပင္ၾကီးမွာ စာရြက္ၾကီးေပၚ စာလုံးၾကီးၾကီးေရးျပီးကပ္ထားသတ့ဲ။
ေနာက္---မူကြဲတပုဒ္က ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ခရစၥမတ္ေန ့မွာ VOA ျမန္မာပုိင္းက အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာတဦးက
ေျပာသြားတာ။ နားေထာင္လုိ ့ရေအာင္ VOA လင့္ကုိပါထည့္ေပးထားတယ္။
-ဘုရားေလးငယ္ငယ္
ကုိးေတာင္ျပည့္တည္ (တယ္)။
-ငယ္သာငယ္
ကယ္ဆယ္မယ့္ဘုရား ။
-ေတြ ့ျမင္သူအပူျငိမ္းမယ္
ဖူးၾကအမ်ား။
ဘုရားေလးငယ္ငယ္ဆုိတာ သူငယ္ေတာ္ေလးဘဝျဖစ္တယ္။ ၉ ဂဏန္းဟာ သူပဲျဖစ္တယ္။
ကုိးေတာင္ျပည့္တယ္ဆုိတာက ေယရႈခရစ္ကုိဆုိလုိတာပါပဲ။
ငယ္သာငယ္ကယ္မယ့္ဘုရား-ဆုိတာ ငယ္သာငယ္ေပမယ့္သူက ကယ္မယ့္ဘုရားျဖစ္တယ္၊ အသက္ၾကီးၾကီးနဲ ့ကယ္မယ့္ဘုရား
မဟုတ္ဘူး။ ေတြ ့ျမင္သူအပူျငိမ္းမယ္-လုိ ့ေျပာထားတယ္၊ သူ ့ကုိလက္ခံေသာသူ အပူျငိမ္းမယ္၊ ဘာအပူျငိမ္းမလဲဆုိေတာ့ မီးဟူသမွ်
အားလုံးျငိမ္းမယ္ေပါ့ေနာ္။ထာဝရအသက္ကုိလဲ ရသြားမယ္။ ကုိးနဝင္းဆုိျပီးေတာ့ေျပာၾကတယ္။ အမွန္တကယ္ ကုိးနဝင္း၊ ကုိးေတာင္ျပည့္ဆုိတာက ေယရႈခရစ္ကုိ ေျပာတာပါပဲ-ဟု အဆုိပါဓမၼဆရာက ရွင္းျပသြားတယ္။
ေယရႈခရစ္နဲ ့၉ ဂဏန္းဘာမွမဆုိင္တာကုိ ဘာေၾကာင့္တမင္တကာဆြဲထည့္ရလဲ။
ေယရႈခရစ္က ကုိးေတာင္ျပည့္တယ္ဆုိတာ အရပ္အေမာင္းကုိေျပာတာလား။ ဘာကုိ ၉ ေတာင္ျပည့္တာလဲ။
ခရစ္ေတာ္ရ့ဲခႏၶာကုိယ္မွာ ၉ ေတာင္ျပည့္တ့ဲပစၥည္းဘယ္ေနရာမ်ားရွိသလဲ။ ၾကည့္လဲလုပ္ၾကပါဦး..ေဒါက္တာဓမၼဆရာေရ။
ခရစ္ယာန္အဆုံးအမနဲ ့ ကုိးနဝင္းနဲ ့ဘယ္ပုံဘယ္နည္းဆက္စပ္ပတ္သက္သြားတာလဲ။ ခရစ္ယာန္ေတြ ဘယ္တုန္းက
ကုိးနဝင္းဆုိတာကုိ လက္ခံသြားၾကတာလဲ။ အေတာ္ပုံပ်က္ပန္းပ်က္စကားေတြပဲ။
ဘုရားေလးငယ္ငယ္ဆုိတာကုိ ခရစ္ေတာ္နဲ ့ယွဥ္တြဲျပီး ထိထိမိမိရွင္းျပႏုိင္ေပမယ့္ ၉ ေတာင္ျပည့္၊ ၉ နဝင္းဆုိတာက်ေတာ့
ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈကုိ ညႊန္းဆုိထားတ့ဲကဗ်ာျဖစ္လုိ ့ ခရစ္ယာန္ယဥ္ေက်းမႈနဲ ့ ဘယ္လုိမွ အံဝင္ခြင္က်မျဖစ္ဘူး။
မတူဘဲနဲ ့ တုပဖုိ ့၊ ဆင္တူယုိးမွားလုပ္ဖုိ ့၊ ပုံတူကူးခ်ဖုိ ့ဘယ္လုိမွ အဆင္မေျပဘူးဆုိတာ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာၾကီး
သတိျပဳသင့္ပါတယ္။
ခရစၥမတ္ေန ့မွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြ ဆုေတာင္းသံေတြ၊ ခရစၥမတ္ေတးသံေတြ ေနထုိင္ရာပတ္ဝန္းက်င္မွာ
ဖုံးလႊမ္းေနလုိ ့ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမိေပမယ့္ ေရဒီယုိမွာေျပာခြင့္ရျပီဆုိျပီး မဟုတ္မဟတ္ေတြကို သိကၡာမ့ဲေျပာတာ
ကုိေတာ့ အေတာ္ေအာ္ဂလီဆန္လုိ ့ဒီစာကုိ ေရးပါတယ္။
ယုံၾကည္ကုိးကြယ္သူတုိင္း ကုိယ့္ဘာသာကုိ ကုိယ့္က်မ္းစာေတာ္နဲ ့အညီ ျငိမ္းခ်မ္းစြာျဖန္ ့ခ်ီေဟာေျပာႏုိင္ၾကပါေစ.....။
အမရဒီပ
ဒီဇင္ဘာ ၂၅၊ ၂ဝ၁၂၊ ခရစၥမတ္ေန ့
Sunday, January 13, 2013
ခုဒၵကနိကာယ္၊ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္၊ အ႒ကဝဂ္လာ သမၼာပရိဗၺာဇနီယသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္
(၁)
ေဂါတမႏြယ္ဖြား
ျမတ္စြာဘုရား…..
- ကာမဂုဏ္ကုိပယ္စြန္ ့၍ အိမ္ရာတည္ေထာင္လူ ့ေဘာင္မွထြက္ခြါကာ ရဟန္းျပဳလာသူသည္ ေလာက၌ အဘယ္သုိ ့ေကာင္းစြာက်င့္သုံး၍ ေနထုိင္ရာသနည္း----။
(၂)
နိမၼိတရုပ္ပြားရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား....
- ေလာကီဆုိင္ရာမဂၤလာ၊ မုိးၾကဳိးပစ္-ေလာင္မီးက်ျခင္းစေသာ ေဘးဥပါဒ္ဆုိင္ရာအယူအစြဲ၊ အိပ္မက္အယူ
အစြဲ၊ သက္ရွိသက္မ့ဲအသုံးအေဆာင္တုိ ့၏လကၡဏာဆုိင္ရာအယူအစြဲတုိ
့ကုိ အရိယမဂ္ျဖင့္ ပယ္ထားျပီးျပီ--။
ထုိရဟန္းသည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာက်င့္သုံး၍ေနသည္မည္ေလေတာ့၏။
(၃)
- ကာမဂုဏ္ပယ္ခြါေတာထြက္လာေသာရဟန္းသည္ လူ ့ေလာကကာမဂုဏ္တုိ ့၌ တပ္မက္သာယာေသာ တဏွာရာဂ၊ နတ္ေလာကကာမဂုဏ္တုိ ့၌ တပ္မက္သာယာေသာ တဏွာရာဂကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ရာ၏။ သစၥာ ၄ ပါးကုိ မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္သိ၍ ဘဝ ၃ ပါးကုိ ေက်ာ္လြန္သူျဖစ္ရာ၏။ ထုိရဟန္းသည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာက်င့္သုံး၍ေနသည္မည္ေလေတာ့၏။
(၄)
- ကုန္းေခ်ာစကား၊ စိတ္ဆုိးျခင္း၊ ဝန္တုိႏွေျမာျခင္းတုိ ့ကုိ ပယ္ရွားရာ၏။
- လုိက္ေလ်ာျခင္းဟူေသာ ႏွစ္သက္ခင္မင္တြယ္တာျခင္း၊ ဆန္ ့က်င္ျခင္းဟူေသာ စိတ္ဆုိးစိတ္ပ်က္ျခင္း၊ ျပစ္မွားမုန္းထားျခင္းတုိ ့ကုိ ပယ္ျပီးျဖစ္ေစရာ၏။ ထုိရဟန္းသည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာက်င့္သုံး၍ ေနသည္မည္ေလေတာ့၏။
(၅)
- ခ်စ္စရာ မုန္းစရာတုိ ့ကုိ တရံတခါမွ် မေတြ ့ရပါေစသတည္း၊ ခ်စ္စရာတုိ ့ကုိ မျမင္မေတြ ့ရျခင္းသည္ ဆင္းရဲ၍ မုန္းစရာတုိ ့ကုိ ျမင္ရျခင္းသည္လည္း ဆင္းရဲပင္ျဖစ္၏။ အစြဲအလမ္းကင္း၊ အမွီအတြယ္ကင္း ေစရာ၏။သံေယာဇဥ္၏အာရုံ သက္ရွိသက္မ့ဲတည္းဟူေသာခ်ည္တုိင္မွလည္း ေကာင္းစြာလြတ္ရာ၏။ ထုိရဟန္းသည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာက်င့္သုံး၍ ေနသည္မည္ေလေတာ့၏။
(၆)
- ခ်မ္းသာဆင္းရဲ၏မွီတည္ရာရုပ္နာမ္တုိ ့၏ အႏွစ္သာရမရွိပုံကုိ သိရမည္။ထုိရုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ ့၌ တပ္မက္မႈ ကုိ ပယ္ဖ်က္ရမည္။ အမွီအတြယ္ကင္း၍ ကုိယ္တုိင္ေတြ ့သိျဖစ္ေစရမည္။ ထုိရဟန္းသည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာက်င့္သုံး၍ ေနသည္မည္ေလေတာ့၏။
(၇)
- ကုိယ္၊ႏုတ္၊ စိတ္မဆန္ ့က်င္ေအာင္က်င့္ရမည္။
- ဆင္းရဲျငိမ္းရာနိဗၺာန္ကုိသာလွ်င္ လုိလားေတာင့္တ၏။
- သူတပါးကရွိခုိးေသာ္လည္း မာန္မတက္ရာ…။
- သူတပါးကဆဲေရးစြပ္စြဲေသာ္လည္း စိတ္မဆုိးရာ….။
- ပစၥည္း ၄ ပါးေပါမ်ားေသာ္လည္း မာန္မတက္ရာ….။
- ေလာဘကုိ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ရွားရာ၏။
- ဘဝသစ္ျဖစ္ေၾကာင္းကံကုိလည္း ပယ္ရွားရာ၏။
- လက္ေျခစသည္ကုိ ျဖတ္ျခင္း၊ သတ္ျခင္း၊ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းျခင္း ကင္းရွင္းရာ၏။
- သုိ ့ေလာ သုိ ့ေလာယုံမွားေတြးေတာမႈ(ဝိစိကိစ ၦာ) ကင္းရာ၏။
- ကိေလသာေျငာင့္ကင္းရွင္းရာ၏။
- မိမိႏွင့္သင့္ေတာ္တာကုိသိျပီး ျပဳမူက်င့္ၾကံေနထုိင္ပါ။
- သူတပါးကုိလည္း မႏွိပ္စက္ရာ..။
- သစၥာ ၄ ပါးအမွန္တရားကုိ သိသင့္သည့္အတုိင္း မွန္စြာသိျပီးျဖစ္ရာ၏။
- အႏုသယ (ကိေလသာ) လည္း ကင္းရွင္းရာ၏။
- အကုသုိလ္မူလတရားမ်ားကုိလည္း ပယ္ရွားရာ၏။
- အႏုသယႏွင့္ အကုသုိလ္မူလကုိ ပယ္ျပီးသူသည္ အာသာ (လုိခ်င္) ႏွင့္ အာသီသ (ေတာင့္တ) မရွိေတာ့ျပီ…။
- အာသဝ၊ မာနကင္းရာ၏။
- ရာဂဝင္ရာလမ္းေၾကာင္း သခၤါရတရားအေပါင္းကုိ ဉာဏ္ျဖင့္သိ၍ ရႈမွတ္ကာ ေက်ာ္လႊားရာ၏။
- ရုိင္းစုိင္းမႈကုိပယ္ျပီး ယဥ္ေက်းရာ၏။ ကိေလသာျငိမ္းေအးျပီး စိတ္တည္တ့ံရာ၏။
- သဒၶါ၊ သုတႏွင့္ျပည့္စုံ၍ နိယာမ ေခၚ အရိယမဂ္ ၄ ပါးကုိလည္း သိျမင္ရာ၏။
- အယူမွား မိစၦာဒိ႒ိလည္း ကင္းရာ၏။ ေလာဘေဒါသကုိလည္း ပယ္ေဖ်ာက္ရာ၏။
- ကိေလသာရန္သူကုိ အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ေအာင္ျမင္မႈ ယူပါ၊ ဝဋ္ ၃ ပါးလည္း ကင္းေစရာ၏။ ကိေလသာအေမွာင္ အဖုံးအကြယ္မ်ားလည္း ကင္းေစရာ၏။
- သစၥာ ၄ ပါးကုိ ပုိင္ႏုိင္ေစရာ၏၊ ဟုိဘက္ကမ္းသုိ ့ေရာက္သူ (ပါရဂူ) ျဖစ္ရာ၏။ တဏွာကင္းရာ၏။ သခၤါရ ခ်ဳပ္ရာနိဗၺာန္ကုိသိေသာဉာဏ္၌ ေကာင္းစြာသိျမင္ကၽြမ္းက်င္ရာ၏။
- အတိတ္၊ အနာဂတ္တုိ ့၌ ၾကံေတြးျခင္းကုိ လြန္ေျမာက္ရာ၏။
- အာယတန ၁၂ ပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိေလသာကုိပယ္ရွားရာ၏။
သဒၶါ၊ သုတႏွင့္ျပည့္စုံ၍
နိယာမ ေခၚ အရိယမဂ္ ၄ ပါးကုိလည္း သိျမင္ရာ၏။
- အယူမွား မိစၦာဒိ႒ိလည္း ကင္းရာ၏။ ေလာဘေဒါသကုိလည္း ပယ္ေဖ်ာက္ရာ၏။
- ကိေလသာရန္သူကုိ အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ေအာင္ျမင္မႈ ယူပါ၊ ဝဋ္ ၃ ပါးလည္း ကင္းေစရာ၏။ ကိေလသာအေမွာင္ အဖုံးအကြယ္မ်ားလည္း ကင္းေစရာ၏။
- သစၥာ ၄ ပါးကုိ ပုိင္ႏုိင္ေစရာ၏၊ ဟုိဘက္ကမ္းသုိ ့ေရာက္သူ (ပါရဂူ) ျဖစ္ရာ၏။ တဏွာကင္းရာ၏။ သခၤါရ ခ်ဳပ္ရာနိဗၺာန္ကုိသိေသာဉာဏ္၌ ေကာင္းစြာသိျမင္ကၽြမ္းက်င္ရာ၏။
- အတိတ္၊ အနာဂတ္တုိ ့၌ ၾကံေတြးျခင္းကုိ လြန္ေျမာက္ရာ၏။
- အာယတန ၁၂ ပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိေလသာကုိပယ္ရွားရာ၏။
- သစၥာ ၄ ပါးတရားကုိ သင္ၾကားေလ့လာစဥ္၊ ဝိပႆနာရႈစဥ္မွာ သစၥာ ၄ ပါးကုိ တျပဳိင္နက္မသိႏုိင္ေပ…။ တပါးခ်င္းစီသာသိသည္။ အရိယမဂ္ခဏတြင္နိေရာဓကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳသိျခင္းျဖင့္ က်န္သစၥာ ၃ ပါးကုိပါ ကိစၥျပီးသိေသာအားျဖင့္ သစၥာ ၄ ပါးကုိ တျပဳိင္နက္သိႏုိင္သည္။
- (တနည္း) နိဗၺာန္ကုိမ်က္ေမွာက္အာရုံျပဳေသာအားျဖင့္သိ၍ သစၥာ ၄ ပါးကုိ တျပဳိင္နက္သိသည္။
- အာသဝတုိ ့ကုိပယ္ေၾကာင္းနိဗၺာန္ကုိ ထင္ထင္ရွားရွားသိရမည္။
- ခႏၶဥပဓိ၊ ကာမဥပဓိ၊ ကိေလသဥပဓိ၊ အဘိသခၤါရဥပဓိ ၄ ပါးကုန္က ကပ္ျငိတြယ္တာျခင္းကင္းေလျပီ။
- မဟာစည္ဆရာေတာ္၏သံေယာဇဥ္ ၁ဝ ပါး ကဗ်ာ
- ၁-အာရုံငါးဝ၊ တပ္စြဲက၊ ကာမသံေယာဇဥ္။
- ၂-သုံးပါးဘဝ၊ တပ္စြဲက၊ဘဝသံေယာဇဥ္။
- ၃- အမ်က္ေဒါသ၊ စိတ္ဆုိးက၊ ပဋိဃသံေယာဇဥ္။
- ၄- ကုိယ္သာေတာ္လွ၊ ထင္မွတ္က၊ မာနသံေယာဇဥ္။
- ၅- ရုပ္နာမ္ကုိပဲ၊ ငါေကာင္စြဲ၊ ယူလြဲဒိ႒ိပင္။
- ၆- တရားမွန္တြင္၊ မယုံခ်င္၍၊ ဆင္ျခင္ႏႈိင္းညွိ၊ေဝဖန္ၾကည့္၊ ဝိစိကိစၦာပင္။
- ၇- သစၥာမျမင္၊ မဂၢင္မပါ၊ေလ့က်င့္ကာျဖင့္၊ ခ်မ္းသာျမဲမည္၊ ယုံၾကည္ဆုံးျဖတ္၊ ယူဆမွတ္၊ သီလဗၺတပင္။
- ၈- ကုိယ့္ထက္သာကုိ၊မနာလုိ၊ ေခၚဆုိဣႆာပင္။
- ၉- ကုိယ့္လုိသူမ်ား၊ေကာင္းစားမည္မွ၊ ဝန္တုိက၊ မစၦရိယပင္။
- ၁ဝ-သစၥာေလးတန္၊ ေျပာင္းျပန္ထင္ကာ၊ မသိတာ၊ အဝိဇၨာသံေယာဇဥ္။
- ၁၁- ဝဋ္ဆင္းရဲမွ၊ မလြတ္ရေအာင္၊ခ်ည္ေႏွာင္တတ္စြာ၊ ဤဆယ္ျဖာ၊ အဘိဓမၼာသံေယာဇဥ္။
- ၁၂-ဒိ-ဝိ-သိ-ဣ-မစၦရိ၊ ကင္း၏ေသာတာပန္။
- ၁၃-ကာမရာဂ၊ပဋိဃ၊ ကင္းပအနာဂါမ္။
- ၁၄-ဘဝ-မာနာ၊ အဝိဇၨာ၊ ကင္းကြာအရဟံ။
သမၼာပရိဗၺာဇနီယသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပီးျပီ
Friday, December 28, 2012
ခုဒၵကနိကာယ္၊ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္၊ အ႒ကဝဂ္လာ မဟာဗ်ဴဟသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္
(၁)
ေဂါတမႏြယ္ဖြားျမတ္စြာဘုရား---
- ဘာသာေရးအယူသည္းေနၾကသူတုိ ့သည္ ကုိယ့္အယူဝါဒသာမွန္၏၊ သူတပါးမွား၏ဟု ျငင္းခုံေနၾကရာ သူမ်ား၏က့ဲရ့ဲျခင္းကုိသာ ရေနၾကပါသလား၊ သူမ်ား၏ခ်ီးမြမ္းျခင္းကုိလည္းရၾကပါေသးသလား--။
(၂)
နိမၼိတရုပ္ပြားျမတ္စြာဘုရား---
- ဘာသာေရးအယူဝါဒျငင္းခုံေနေသာေၾကာင့္ ႏွစ္သက္သူတုိ ့၏ခ်ီးမြမ္းေကာင္းခ်ီးေပးမႈမွာ အနည္းငယ္မွ် သာတည္း။ ယင္းေကာင္းခ်ီးေပးမႈသည္ ကိေလသာျငိမ္းရန္ မစြမ္းႏုိင္ပါ။ ျငင္းခုံျခင္းအက်ဳိးတုိ ့သည္ ၂ ပါးတုိ ့ဟူ၍ ငါဘုရားေဟာပါ၏။ ျငင္းခုံျခင္း၏ရလာဒ္အျပစ္ ႏွင့္ ျငင္းခုံမႈကင္းရာနိဗၺာန္ကုိ ရႈဆင္ျခင္ျပီး ျငင္းခုံျခင္းအမႈကုိ ပယ္စြန္ ့ရာ၏။
(၃)
- အလုံးစုံေသာအယူဝါဒတုိ ့သည္ ဘာသာေရးဆရာအမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ကုန္၏။ ဤဘာသာေရးအယူဝါဒတုိ့ ကုိ ဘုရားတပည့္ပညာရွိသည္ မခ်ဥ္းကပ္ေတာ့ေပ---။ ဘုရားတပည့္ရဟႏ ၱာပညာရွိသည္ မည္သည့္အ ရသုိ ့မွ် တဏွာ၊ ဒိ႒ိျဖင့္ မကပ္ေရာက္ရာ---။ ဒိ႒၊သုတ၊မုတမဂၤလာတုိ ့၌ သာယာႏွစ္သက္မႈကင္းရာ၏။
(၄)
- သီလကုိ အျမတ္ဆုံးဟု ယူဆသူတုိ ့သည္ ကုိယ္ႏွင့္ႏုတ္ကုိေစာင့္စည္းျခင္းျဖင့္ သံသရာဆင္းရဲမွလြတ္ ေျမာက္ျခင္းကုိ ေဟာျပၾကကုန္၏။ ထုိသူတုိ ့သည္ ႏြား ေခြးစသည္တုိ ့၏အက်င့္၊ နတ္သိၾကားစသည္ကုိ ကုိးကြယ္ေသာအက်င့္ကုိ လက္ခံယူစြဲၾကကုန္၏။ လုိက္နာက်င့္သုံးၾက၏။ ေကာင္းခ်ီးေပးၾက၏။ သူတုိ ့ အက်င့္ျဖင့္ ဘဝေကာင္းေရာက္မည္၊ ဆင္းရဲမွလြတ္မည္ဟု ယုံၾကည္ယူဆၾက၏။ ပညာရွိဟုဝန္ခံၾက၏။
(၅)
- သီလအက်င့္ကုိအျမတ္ဆုံးဟုယူဆသူသည္ သူ၏ဘာသာတရားညြန္ၾကားခ်က္အတုိင္း ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္တုိ ့ကုိ လုိက္နာ၏။ မလုိက္နာမိပါက စိတ္ေသာကေရာက္၏။ ဥပမာ- ခရီးၾကမ္း၌သင္းကြဲက်န္ ရစ္သူသည္ သူ၏အေဖာ္မ်ားကုိ အမွီလုိက္ရန္ေတာင့္တသက့ဲသုိ ့တည္း--။
(၆)
- ထုိ ့ေၾကာင့္ သီလအက်င့္ကုိပယ္စြန္ ့ပါေလ--။ အျပစ္ရွိအျပစ္ကင္းကံတုိ ့ကုိပယ္စြန္ ့ပါေလ--။သုဒၶိ ႏွင့္အသုဒၶိကုိလည္း မေတာင့္တေလႏွင့္--။ မိစၦာအယူဟူေသာ သႏိ ၱကုိလည္းမယူစြဲဘဲ ေနရာ၏။ (တနည္း) သႏိ ၱဟူေသာ နိဗၺာန္ကုိခ်ီးေျမွာက္၍ေနရာ၏။
(၇)
- ကုိယ္ကာယကုိပင္ပန္းေစေသာတပအက်င့္ေၾကာင့္ အကုသုိလ္ကံေဟာင္းသည္ အက်ဳိးေပးျပီးျဖစ္သြား သည္၊ ယခုအခါ ကာမရာဂကင္းေနသည္၊ ေနာက္ဘဝမွာ အုိနာေသလြတ္မည္၊ ဒိ႒၊သုတ၊မုတမဂၤလာကုိ ယုံသူသည္ ေနာက္ဘဝတြင္ ဆင္းရဲမွလြတ္သည္ဟု ဥဒၶံသရေခၚ သႆတဝါဒီတုိ ့ေျပာေဟာၾက၏။ ထုိသူတုိ ့သည္ ဘဝအသြယ္သြယ္၌ တပ္မက္မႈမကင္းၾကေခ်--။
(၈)
- တဏွာမကင္းသူသည္ လုိရာလုိရာကုိ ေတာင့္တ၏။ ေနာင္ေရးအေၾကာင္းအရာကုိ ၾကံေတြးပူပန္၏။ ဤေလာက၌ ရဟႏ ၱာအား ျဖစ္ျခင္း-ေသျခင္းမရွိ၊ တုန္လႈပ္ျခင္းလည္း မရွိ--။
(၉)
ေဂါတမႏြယ္ဖြားျမတ္စြာဘုရား---
- အခ်ဳိ ့ဘာသာေရးဆရာတုိ ့သည္ သူတုိ ့ဘာသာေရးတရားကုိ အျမတ္ဆုံးဟု ေျပာဆုိၾက၏။ သုိ ့ေသာ္ ထုိဘာသာေရးတရားကုိပင္ အေပါစား၊ အည့ံစားဟု အခ်ဳိ ့ဆရာတုိ ့ဆုိၾကျပန္၏။ သူတုိ ့ဝါဒတြင္ အဘယ္ဝါဒသည္ အမွန္ျဖစ္ပါသနည္း----။
(၁ဝ)
နိမၼိတရုပ္ပြားျမတ္စြာဘုရား---
- စူဠဗ်ဴဟသုတ္-စာပုိဒ္ ၁၊၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅၊ ျပန္ၾကည့္ပါ။
(၁၁)
- ရဟႏ ၱာသည္ သစၥာ ၄ ပါးကုိ သိျပီးသူျဖစ္သည္။ တပါးသူက သင္ၾကားေပးရန္မလုိအပ္ျပီ။
- အယူမွားျခင္း၊ အယူမွားကုိစြဲလမ္းျခင္း ကင္းသည္။ ျငင္းခုံျခင္းလည္း ကင္းသည္။အရိယာအက်င့္မွတပါး အျခားအက်င့္ကုိ မက်င့္ေတာ့ျပီ--။
(၁၂)
- သူတပါးစိတ္ကုိသိျခင္း၊ ေရွးဘဝအေၾကာင္းကုိသိျခင္း၊ နတ္မ်က္စိရျခင္းတုိ ့သည္ ဝဋ္ဆင္းရဲမွလြတ္ ေျမာက္ေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟု အခ်ဳိ ့ယုံၾကည္ယူဆၾက၏။ သူတုိ ့၏အဘိညာဥ္သည္ သစၥာ ၄ ပါးကုိ သိျခင္းကိစၥကုိ မျပီးစီးေစႏုိင္လွ်င္ ဝဋ္မွလြတ္ေျမာက္ျခင္းဟူသည္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ သူတုိ ့သည္ နည္းလမ္းမွန္ကုိ ပစ္ပယ္၍ နည္းမွားျဖင့္စင္ၾကယ္ျခင္းကုိ ေျပာဆုိၾကကုန္၏။
(၁၃)
- ပကတိမ်က္စိ၊ အဘိညာဥ္တုိ ့ျဖင္ ့ျမင္ေသာလူသည္ နာမ္ရုပ္ကုိ ရုိးရုိးသာမန္သာျမင္၏။ ျမင္ခ့ဲေသာနာမ္ရုပ္ကုိ ရုိးရုိးျမင္ခ့ဲျပီးအတုိင္းပင္ ပုဂၢဳိလ္-သတၱဝါစသည္ျဖင့္ ၾကံေတြးသိလတ့ံ။ ပကတိမ်က္ စိ၊ ေလာကီအဘိညာဥ္မ်က္စိတုိ ့ျဖင့္ နည္းနည္းျဖစ္ေစ၊ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစ နာမ္ရုပ္ကုိသိျမင္ေသာ္လည္း ယင္းအျမင္ကုိ သံသရာမွလြတ္သည္ဟု ဘုရားစေသာသူျမတ္တုိ ့မေဟာၾကပါ။
(၁၄)
- အယူမွားကုိသက္ဝင္စြဲလမ္းလ်က္ေဟာေျပာေနသူကုိ ဆုံးမသြန္သင္ျပဳျပင္ေပးရန္ မလြယ္ကူပါ။ အေတြးအၾကံမွားကုိ စြဲလမ္းမႈ၊ ဆရာမွားကုိ အထင္ၾကီးမႈတုိ ့သည္ အယူမွားကုိစြဲလမ္းမႈတုိ ့၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေပ၏။
(၁၅)
- ျဗာဟၼဏ ေခၚ ရဟႏ ၱာသည္ သိသင့္သမွ်ကုိသိျပီးေသာေၾကာင့္ တဏွာ-ဒိ႒ိျဖင့္ေတြးၾကံျခင္းကင္း၏။
တိတၳိတုိ ့၏အယူမွားကုိလည္း
ဂရုမစုိက္လ်စ္လ်ဴရႈေလေတာ့၏။ ဂႏၳ ၄ ပါး (အဘိဇၥ်ာ-ဗ်ာပါဒ-သီလဗၺတ
ပရာမာသ- ဣဒံသစၥာဘိနိေဝသ ကာယဂႏၳ)
ကုိစြန့္ပယ္ျပီးေသာေၾကာင့္ အယူမွားအသင္းအပင္းတြင္မ
ပါဝင္ေတာ့ျပီ---။ ရဟႏ ၱာမဟုတ္သူတုိ ့မွာ
မိစၦာအယူကုိ ျမဲျမံစြာယူၾကကုန္၏။
(၁၆)
- ရဟႏၱာသည္ အာသဝအေဟာင္းကုိစြန္ ့ပယ္ျပီး အာသဝအသစ္ကုိ မျပဳေတာ့ျပီ။ အလုိဆႏၵေနာက္လည္း မလုိက္ေတာ့ျပီ။ အယူမွားမွန္သမွ်မွလည္း ကင္းရွင္းလြန္ေျမာက္ျပီ။ တဏွာျဖင့္လည္း ေလာကကုိမကပ္ ျငိေတာ့ျပီ။ မိမိကုိယ္ကုိလည္း က့ဲရ့ဲျခင္း ကင္းေလျပီ။
(၁၇)
- ျမင္-ၾကား-နံ-စား-ထိ-ၾကံရသမွ်ေသာအရာတုိ ့၌ ရဟႏ ၱာသည္ ေသမင္းစစ္သည္ ကင္းေလျပီ။ ကိေလသ-အဘိသခၤါရ-ခႏၶာဝန္ထုပ္မ်ားကုိ ပစ္ခ်ထားျပီးျပီ။ ကိေလသာအေႏွာင္အဖြဲ ့မွ လြတ္ေျမာက္ျပီ။
မဟာဗ်ဴဟသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပီးျပီ။
Monday, December 24, 2012
ခုဒၵကနိကာယ္၊ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္၊ အ႒ကဝဂ္လာ စူဠဗ်ဴဟသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္
ေဂါတမႏြယ္ဖြား
ျမတ္စြာဘုရား-----
- ကုိယ့္အယူအဆႏွင့္ကုိယ္ေနထုိင္ၾကျပီး ကၽြမ္းက်င္လိမၼာသူ-ဟုဝန္ခံသူတုိ ့သည္ ကြဲျပားျခားနားစြာျဖင့္ အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေဟာေျပာေနၾကပါ၏။ သူတုိ ့အယူကုိသိလွ်င္ အမွန္သိျမင္သူ၊ ဆန္ ့က်င္တား ျမစ္ပယ္ခ်လွ်င္ အသိဉာဏ္မျပည့္စုံသူ-ဟု ဆုိၾကပါသည္။
(၂)
- သူတုိ ့အယူကုိသိလွ်င္ အမွန္သိျမင္သူ၊ ဆန္ ့က်င္တား ျမစ္ပယ္ခ်လွ်င္ အသိဉာဏ္မျပည့္စုံသူ-ဟု
- ေျပာဆုိေနၾကသူတုိ ့၏မွန္ကန္ေသာအယူဝါဒကား အဘယ္ပါနည္း--။ ဤေမးခြန္းေမးရျခင္းအေၾကာင္း မွာ ဤသူအားလုံးတုိ ့သည္ ဘာသာေရးအယူဝါဒအရာမွာ ကၽြမ္းက်င္သူဟု ဝန္ခံေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
(၃)
နိမၼိတရုပ္ပြားျမတ္စြာဘုရား---
- သူတပါး၏ဘာသာတရားကုိလက္မခံဘဲ ပစ္ပယ္သူသည္ အသိဉာဏ္ပညာနိမ့္က်သူ "လူည့ံလူဖ်င္း"ျဖစ္ သည္ဆုိပါက လူအားလုံးသည္ အသိပညာမ့ဲသူခ်ည္းသာ ျဖစ္ရာ၏။ အေၾကာင္းျပမွာ အားလုံးပင္ အျမင္ မွားေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
(၄)
- ကုိယ့္အယူကုိယ္သိျမင္လက္ခံသူတုိင္း အသိဉာဏ္ပညာစင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္သူျဖစ္ခ့ဲျပန္လွ်င္ အယူမွားသူ တုိင္း အသိဉာဏ္ပညာျမင့္ျမတ္သူခ်ည္းသာျဖစ္ရာ၏။ အေၾကာင္းျပမွာ သူ ့အယူႏွင့္သူျပည့္စုံ
- (ေကာင္းမြန္) ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။
(၅)
- ကုိယ္အားသန္ရာအယူအဆကုိအစြဲသန္ျပီး အယူကြဲျပားသူတုိ ့သည္ အခ်င္းခ်င္း(တဦးကုိတဦး) "လူည့ံလူဖ်င္း"ဟု ႏွိမ့္ခ်ေျပာၾကားၾကကုန္၏။ ငါသည္ သူတို ့စြဲကုိင္ေသာအယူကုိ အမွန္တရားဟု မေျပာဆုိပါ။ အေၾကာင္းျပမွာ သူတုိ ့သည္ မိမိအယူကုိ မွန္လွျပီဟု အယူသည္းေနၾကျပီး အယူကြဲျပားသူ ကုိ "ဗာလ"ဟု မွတ္ထင္တတ္ေသာေၾကာင့္ပါတည္း---။
(၆)
ေဂါတမႏြယ္ဖြားျမတ္စြာဘုရား-----
- တဦးကအမွန္သစၥာဟုေဟာေျပာသည္ကုိ ေနာက္တဦးက မမွန္၊အမွားဟု ေျပာဆုိသည္။ ဤနည္းျဖင့္ အယူအစြဲကြဲလြဲျပီး ျငင္းခုံေနၾကသည္။ အမွန္သစၥာတရားကုိ တပါးတည္းသာ ေဟာသင့္ပါလ်က္ အမွန္သစၥာကုိ တပါးမကမ်ားျပားစြာေဟာေျပာေနၾကပါသနည္း---။
(၇)
နိမၼိတရုပ္ပြား
ျမတ္စြာဘုရား---
- အမွန္တရားသည္ တပါးတည္းသာရွိပါသည္။ ႏွစ္ခုေျမာက္အမွန္တရားဟု မရွိပါ။ အမွန္သစၥာတရားကုိ သိေသာ နတ္လူျဗဟၼာအရိယာပုဂၢဳိလ္သည္ ျငင္းခုံမႈမျပဳေတာ့ပါ။ အမွန္တရားကုိမသိဘဲျငင္းခုံသူတုိ ့မွာ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာသစၥာတရားတုိ ့ကုိ ကုိယ္တုိင္ေတြးေခၚၾကံစည္၍ ကုိယ္ပုိင္အမွန္ကုိ ကုိယ္တုိင္ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆုိေနၾကပါသည္။ ကုိယ့္အထင္ႏွင့္ကုိယ္ေဟာေျပာၾကေသာေၾကာင့္ သစၥာသည္ တပါးမက မ်ားစြာေပၚေပါက္လာသည္။
(၈)
ေဂါတမႏြယ္ဖြားျမတ္စြာဘုရား------
- အရာရာသိသူပညာရွိဆုိသူတုိ ့သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ သစၥာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ ့ကုိ ေဟာေျပာေနၾကသနည္း။ သစၥာအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ဆရာအဆက္ဆက္ထံမွၾကားဖူးေသာေၾကာင့္ ေဟာသေလာ။ သုိ ့မဟုတ္ ကုိယ္တုိင္ ၾကံေတြးကာ ေဟာသေလာ---။
(၉)
နိမၼိတရုပ္ပြားျမတ္စြာဘုရား-----
- ေလာကမွာအျမဲတည္ေသာသစၥာဟူသည္ မူကြဲအမ်ဳိးမ်ဳိးမရွိပါ--။ အလြဲအမွားကုိမွတ္သားသည့္သညာ ေၾကာင့္သာ သစၥာအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေဟာေျပာၾကပါသည္။ မိမိယုံၾကည္ႏွစ္သက္ေသာအယူဝါဒအရ အဖန္ဖန္ ၾကံစည္ေတြးဆျပီး "ငါမွန္၊ သူမွား"ႏွစ္ပါးေသာတရားကုိသာ ေဟာေျပာေနၾကပါသည္။ (သညာ၊ ဝိတက္)
(၁ဝ)
- ထုိမွတပါး ေဟာေျပာပုံကား ဒိ႒မဂၤလာ၊ သုတမဂၤလာ၊ မုတမဂၤလာ၊အေလ့အက်င့္ (သီလဝတ)အယူအ ဆတုိ ့ကုိစြဲမွီ၍ ေက်နပ္ဖြယ္မရွိ၊ က့ဲရ့ဲရႈတ္ခ်ျပစ္တင္ဖြယ္ရွိသည္ကုိ (ဆင္ျခင္စဥ္းစားလွ်င္) ေတြ ့ျမင္ႏုိင္ ေသာ္လည္း မူလစြဲယူဆုံးျဖတ္ထားသည့္အတုိင္း "ငါမွန္၊ သူမွား" "ငါပ႑ိတ၊ သူဗာလ"ဟု အယူမတူသူ ကုိ ရႊင္ရႊင္ပ်ပ်ရႈတ္ခ်ေျပာဆုိတတ္ေလသည္။
(၁၁)
- မိမိကုိယ္ကုိခ်ီးမႊမ္း၊ အယူမတူသူကုိရႈတ္ခ်ျပီး မိမိအယူကုိစိတ္အားထက္သန္စြာေျပာေဟာသူမွာ အေၾကာင္း-လကၡဏာ-ဌာနဟူေသာအႏွစ္သာရကင္းမ့ဲေသာအယူကုိယူကာ မာန္ယစ္၏။ မိမိကုိယ္မိမိပညာရွင္ဘိသိက္သြန္း၏။
(၁၂)
- အထင္ၾကီးသူက ႏွိမ္ခ်ေျပာဆုိသည့္အတိုင္း ေျပာခံရသူမွာ ဉာဏ္ပညာနိမ့္က်သူျဖစ္လွ်င္ ေျပာသူသည္ လည္း ဉာဏ္ပညာနိမ့္က်သူပင္ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမွာ သူတပါးအားႏွိမ္တတ္သူကုိ အျခားသူမ်ားက လည္း ႏွိမ္မည္သာျဖစ္၏။ ထုိသုိ ့မဟုတ္ ႏွိမ္ေျပာတတ္သူသည္ ပညာရွိစစ္စစ္ျဖစ္ပါလွ်င္ ဘာသာေရး ျငင္းခုံသူမ်ားထဲတြင္ လူယုတ္လူည့ံတေယာက္မွ်မရွိဘဲ အားလုံးပညာရွိသူတုိ ့သာ ျဖစ္ရာ၏။
(၁၃)
- "ငါတုိ ့အယူဝါဒမွအျခားအယူဝါဒကုိေဟာေျပာသူတုိ ့သည္ လမ္းမွန္ႏွင့္ေဝးသူျဖစ္သည္၊ အယူလြဲသူ-ဗာလ--ျဖစ္သည္"ဟု မ်ားစြာေသာ တိတၳိတုိ ့ေျပာဆုိၾက၏။ ယင္းသုိ ့ေျပာျခင္းအေၾကာင္းမွာ ကုိယ့္အယူ ကုိသာအထင္ၾကီးျပီး အလြန္တပ္မက္စြဲလမ္းေနေသာေၾကာင့္ (မေျပာသင့္ေသာစကားကုိ)ေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္၏။
(၁၄)
- ကုိယ့္အယူကုိသာအစြဲသန္သူတုိ ့သည္ မိမိတုိ ့အယူကုိသာ ေကာင္းျမတ္သန္ ့ရွင္းသည္၊ သူတပါးအယူ မေကာင္း၊မျမတ္၊မသန္ ့ရွင္းဟု ဆုိၾက၏။ ကုိယ့္အယူ၊အက်င့္လမ္းစဥ္မွာ ခုိင္မာသည္ဟု ဆုိၾက၏။
(၁၅)
- ကုိယ့္အယူကုိေကာင္းမြန္ခုိင္မာသည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါ၏။ အယူကြဲျပားသူကုိကား "ဗာလ"ဟု မေျပာဆုိရပါ။ အျခားသူ၊ အျခားအယူကုိ "မသန္ ့ရွင္းေသာအယူရွိသူဗာလ"ဟုေျပာဆုိပါမူ "မိမိကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိထံသုိ ့ ျငင္းခုံပြဲကုိ ေဆာင္ယူလာရာေရာက္၏။"
(၁၆)
- ျငင္းခုံပြဲဝင္အယူသည္းသူသည္ အယူမွားကုိစြဲစြဲျမဲျမဲလက္ကုိင္ျပဳ၍ ေလာကတခြင္ ျငင္းပြဲဆင္၏။
- မိစၦာအယူစြဲလမ္းမႈ၊ ဆုံးျဖတ္မႈအားလုံးကုိပယ္စြန္ ့သူ ရဟႏၱာသည္ မည္သူႏွင့္မွ် ျငင္းခုံျခင္းမျပဳေပ-။
စူဠဗ်ဴဟသုတၱန္ျပီးျပီ
Friday, December 14, 2012
ခုဒၵကနိကာယ္၊ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္၊ အ႒ကဝဂ္လာ ကလဟဝိဝါဒသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္
(၁)
ေဂါတမႏြယ္ဖြား
ျမတ္စြာဘုရား----
- ခုိက္ရန္ျဖစ္ျခင္း
- ျငင္းခုံျခင္း
- ငုိေၾကြးျခင္း
- စုိးရိမ္ပူေဆြးျခင္း
- ဝန္တုိျခင္း
- မာန္ေထာင္လႊားျခင္း
- မိမိကုိယ္ကုိအထင္ၾကီး၍ သူတပါးကုိ မထီမ့ဲျမင္ျပဳျခင္း
- ကုန္းတုိက္ျခင္း---ဟူေသာ အကုသုိလ္တရား ၈ ပါးတုိ ့သည္ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ၾကသနည္း--။
(၂)
နိမၼိတရုပ္ပြား
ျမတ္စြာဘုရား-----
- ခုိက္ရန္ျဖစ္ျခင္း
- ျငင္းခုံျခင္း
- ငုိေၾကြးျခင္း
- စုိးရိမ္ပူေဆြးျခင္း
- ဝန္တုိျခင္း
- မာန္ေထာင္လႊားျခင္း
- မိမိကုိယ္ကုိအထင္ၾကီး၍ သူတပါးကုိ မထီမ့ဲျမင္ျပဳျခင္း
- ကုန္းတုိက္ျခင္း---တုိ ့သည္ ခ်စ္ဖြယ္ပုဂၢဳိလ္ ထုိထုိဝတၳဳ အမႈအာရုံတုိ ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏။
(၃)
ေဂါတမႏြယ္ဖြား
ျမတ္စြာဘုရား---
- ေလာက၌ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ဖြယ္တုိ ့သည္ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သနည္း---။
- ေလာဘသည္ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္သနည္း--။
- ကာမဂုဏ္အက်ဳိးစီးပြားတုိ ့၌ေတာင့္တမႈအာသာ၊ ေတာင့္တတုိင္းရမႈနိ႒ာတုိ ့သည္ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသနည္း---။
(၄)
နိမၼိတရုပ္ပြား
ျမတ္စြာဘုရား--------
- ေလာက၌ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ဖြယ္ပုဂၢဳိလ္ ထုိထုိဝတၳဳ အမႈအာရုံတုိ ့သည္ လုိခ်င္မႈဆႏၵေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏၊
- ေလာကသားတုိ ့သည္ ေလာဘစိတ္ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္က်က္စားေနၾကကုန္၏။ ထုိေလာကသားတုိ ့၏ ေလာဘသည္လည္း ဆႏၵေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။
- ကာမဂုဏ္အက်ဳိးစီးပြားတုိ ့၌ေတာင့္တမႈအာသာ၊ ေတာင့္တတုိင္းရမႈနိ႒ာတုိ ့သည္လည္း တဏွာဆႏၵ
ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
(၅)
ေဂါတမႏြယ္ဖြား
ျမတ္စြာဘုရား-------
- လုိခ်င္ႏွစ္သက္မႈတဏွာဆႏၵသည္ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသနည္း။
- ဆုံးျဖတ္ျခင္းသည္ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသနည္း။
- အမ်က္ထြက္၊ လိမ္ေျပာ၊ ယုံမွားသံသယတုိ ့သည္ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသနည္း--။
(၆)
နိမၼိတရုပ္ပြား
ျမတ္စြာဘုရား-----
- သာယာဖြယ္၊ ရြံမုန္းဖြယ္ကုိ အမွီျပဳ၍ တဏွာဆႏၵျဖစ္ေပၚသည္။
- ေလာက၌ ပုဂၢဳိလ္သတၱဝါသည္ ရုပ္ဝတၳဳတုိ ့၏ျဖစ္ပ်က္ကုိျမင္၍ လုိခ်င္စရာ၊ မည္သုိ ့ျပဳရမည္ဟူေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ေပၚသည္။
- အမ်က္ထြက္၊ လိမ္ေျပာ၊ ယုံမွားသံသယတုိ ့သည္ သာယာဖြယ္၊ ရြံမုန္းဖြယ္ကုိအမွီျပဳ၍ ျဖစ္ၾကသည္။
- = ယုံမွားသူသည္ ကုိယ္တုိင္သိသူသမဏက ေဟာသည့္အတုိင္း သိေအာင္က်င့္ရာ၏။
(၇)
ေဂါတမႏြယ္ဖြားျမတ္စြာဘုရား-----
- သာယာဖြယ္သည္လည္းေကာင္း၊ မသာယာဖြယ္ရြံမုန္းဖြယ္သည္လည္းေကာင္း အဘယ္အေၾကာင္း
ေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကပါသနည္း။ အဘယ္တရားမရွိလတ္ေသာ္ သာယာဖြယ္
မသာယာဖြယ္တုိ ့သည္ မျဖစ္ဘဲရွိၾက
ပါသနည္း။
- ျပတ္စဲအယူ၊ တည္ျမဲအယူတုိ ့ျဖစ္ေပၚလာျခင္းအေၾကာင္းတရားကုိလည္း ေျဖရွင္းျပပါေလာ-----။
(၈)
နိမၼိတရုပ္ပြား
ျမတ္စြာဘုရား--------
- သာယာဖြယ္သည္လည္းေကာင္း၊ မသာယာဖြယ္သည္လည္းေကာင္း အာရုံကုိ ေတြ ့ထိေသာ ဖႆေၾကာင့္ျဖစ္ၾက၏။ ဖႆမရွိလွ်င္ သာယာျခင္း၊ မသာယာျခင္းဟူသည္ မျဖစ္ေတာ့ပါ။
- တည္ျမဲ၊ ျပတ္စဲအယူ ၂ပါးသည္လည္း ဖႆေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေပၚပါသည္။
(၉)
ေဂါတမႏြယ္ဖြားျမတ္စြာဘုရား-----
·
ဖႆသည္အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသနည္း--။
·
ငါ-ငါ့ဥစၥာဟုသိမ္းပုိက္ျခင္းသည္
အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသနည္း--။
·
အဘယ္တရားရွိလွ်င္
ငါ-ငါ့ဥစၥာဟုသိမ္းပုိက္ျခင္းကင္းရွင္းပါသနည္း--။
·
အဘယ္တရားပ်က္လွ်င္
ရုပ္ဒြါရ-ရုပ္အာရုံအေတြ ့ ဖႆကင္းပါသနည္း။
(၁ဝ)
နိမၼိတရုပ္ပြား
ျမတ္စြာဘုရား------
- ျမင္သိမႈစေသာနာမ္၊ မ်က္စိ-အဆင္းစေသာရုပ္ကုိ အစြဲျပဳေသာေၾကာင့္ ဖႆျဖစ္ေပၚသည္။
- ငါ-ငါ့ဥစၥာဟုသိမ္းပုိက္ျခင္းမွာ တဏွာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
- တဏွာမရွိေတာ့လွ်င္ ငါ-ငါ့ဥစၥာဟု သိမ္းပုိက္ျခင္းကင္းရွင္းပါသည္။
- ရုပ္ (ရုပ္အာရုံ)မရွိေတာ့လွ်င္ ျမင္-ၾကား-နံ-စား-ထိေတြ ့ဟုဆုိေသာ ရုပ္အေတြ ့ဖႆကင္း၏။
(၁၁)
ေဂါတမႏြယ္ဖြား
ျမတ္စြာဘုရား----
- အဘယ္သုိ ့က်င့္က ရုပ္အာရုံကုိ ေက်ာ္လြန္ႏုိင္ပါသနည္း။
- သုခ-ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း အေကာင္း-အဆုိးရုပ္အာရုံ ၂ မ်ဳိးကုိ အဘယ္သုိ ့က်င့္ကေက်ာ္လြန္ႏုိင္ပါသနည္း။
(၁၂)
နိမၼိတရုပ္ပြား
ျမတ္စြာဘုရား---
- ပကတိကာမသညာမရွိ၊ အရူးသညာမရွိ၊ ရူပစ်ာန္သညာမရွိ၊ အမွတ္သညာလုံးဝမရွိသည္လည္း
မဟုတ္ေပ၊ ထုိသုိ ့ ျဖစ္ေအာင္က်င့္သူအားရုပ္အာရုံကုိ
ေက်ာ္လြန္ေလေတာ့၏။ အေၾကာင္းမွာ တဏွာ-မာန-ဒိ႒ိ ဟူေသာ ပပဥၥ (နယ္ခ်ဲ ့) ၃ ပါး သည္ သညာသာလွ်င္
အေၾကာင္းရင္းရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
(၁၃)
ေဂါတမႏြယ္ဖြား
ျမတ္စြာဘုရား----
- ပကတိကာမသညာမရွိ၊ အရူးသညာမရွိ၊ ကသုိဏ္းရုပ္စသည္ကုိအာရုံျပဳသည့္ ထင္ရွားေသာ
ရူပါဝစရစ်ာန္
သညာမရွိ၊ အာကာသစသည္ကုိအာရုံျပဳေသာ အရူပါဝစရစ်ာန္သညာရွိေနေသာေၾကာင့္ သညာမရွိ
သည္လည္းမဟုတ္ဟုဆုိခ့ဲေသာအထက္ပါစကားျဖင့္ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါတုိ ့၏ ဆင္းရဲမွ
သန္ ့ရွင္းစင္ ၾကယ္ပုံကုိ အခ်ဳိ ့က--အျမတ္ဆုံး--ဟု ေျပာဆုိၾကပါသလား---။
- ထုိသုိ ့မဟုတ္ အရူပစ်ာန္ အရူပဘုံမွအျခားေသာအရာကုိ အျမတ္ဆုံး--ဟု ဆုိၾကပါသလား။
(၁၄)
နိမၼိတရုပ္ပြားျမတ္စြာဘုရား---
- အရူပစ်ာန္၊အရူပဘဝကုိ အခ်ဳိ ့က--အျမတ္ဆုံး--ဟုဆုိၾကသည္။
- အခ်ဳိ ့ကား ဥေစၦဒ(ျပတ္စဲ)အယူကုိ --အျမတ္ဆုံး--ဟု ဆုိၾကသည္။
- ရဟႏ ၱာရဟန္းသည္ အရူပဘဝကုိအျမတ္ဆုံးဟု၄င္း၊ လူနတ္ျဗဟၼာဘဝမွ စုေတလွ်င္ ဘဝျပတ္သည္ဟု ယူဆသူတုိ ့သည္၄င္း တည္ျမဲ-ျပတ္စဲအယူကုိ ယူစြဲေနၾကသည္ဟုသိ၍ စြဲမွီရာဒိ႒ိႏွင့္ခႏၶာတုိ ့ကုိ သိျပီး သစၥာသိေသာဉာဏ္ပညာႏွင့္ျပည့္စုံ၊ အာသဝ-ကိေလသာတုိ ့မွ လြန္ေျမာက္သျဖင့္ ျငင္းခုံျခင္းသုိ ့ မေရာက္ေတာ့ေပ--။
- ရဟႏ ၱာရဟန္းသည္ ဘဝယုတ္ျမတ္သုိ ့လည္း ေနာက္ထပ္တဖန္ မေရာက္ေတာ့ျပီ--။
ကလဟဝိဝါဒသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပီးျပီ။
Thursday, December 13, 2012
ခုဒၵကနိကာယ္၊ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္၊ အ႒ကဝဂ္လာ ပုရာေဘဒသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္
(၁)
- မေသမီ တဏွာကင္းေအာင္ၾကဳိးစားပါ
- ေရွးအစြန္းကုိ မမွီရ
- ေနာင္ကာလကုိ ေမွ်ာ္၍ေတာင့္တျခင္းမရွိရ
- ပစၥဳပၸန္မွာ တပ္မက္သူဟု ေခၚေဝၚမခံရေအာင္ ေနထုိင္ပါ။
(၂)
- အမ်က္မထြက္ရ
- စုိးရိမ္ပူပန္ျခင္းကင္းပါေစ
- မၾကြားဝါရ
- စက္ဆုပ္ဖြယ္ ကုိယ္၊ ႏုတ္အမူအရာကင္းပါေစ
- ႏႈိင္းႏႈိင္းခ်င့္ခ်င့္ စကားေျပာပါ
- စိတ္မပ့်ံလြင့္ေစႏွင့္။
(၃)
- အနာဂတ္ကုိ မေမွ်ာ္ျခင္း
- အတိတ္ကုိမပူေဆြးမတမ္းတျခင္း
- ျမင္ေတြ ့မႈစေသာဖႆတုိ ့ကုိ ခြဲျခား၍သိျခင္း
- အယူမွား (မိစၦာဒိ႒ိ)ဟူသမွ် ကင္းရွင္းေအာင္ အားထုတ္ပါ။
(၄)
- ကိေလသာျဖစ္မည္ကုိ တြန္ ့ဆုတ္ရမည္
- ျမင္သူတုိင္းက အ့ံၾသေနေအာင္ ဟန္မေဆာင္ရ
- အားက်ျပီး မေတာင့္တရာ
- ဝန္တုိစိတ္ကင္းရွင္းပါ
- ကုိယ္ႏုတ္စိတ္မၾကမ္းတမ္းပါေစႏွင့္
- ၾကည္ညဳိဖြယ္ကုိယ္ႏုတ္စိတ္ရွိပါေစ
- ကုန္းေခ်ာစကားမေျပာရ။
(၅)
- ကာမဂုဏ္ဝတၳဳတြင္းသုိ ့ မသက္ဝင္မစီးဆင္းေစရာ
- အထင္ၾကီး၊ အထင္ေသးမာနကင္းပါေစ
- တည္ျငိမ္သိမ္ေမြ ့ ရမည္
- ေလ့လာ၊ က်င့္ၾကံမႈ၊ ျပႆနာမ်ားကုိ ထင္ျမင္ေသာ အသိဉာဏ္ျပည့္စုံပါေစ
- သူတပါးကုိခ်ည္းပုံျပီးယုံသူမျဖစ္ေစရ
- တပ္မက္ျခင္းကင္းပါေစ။
(၆)
- လာဘ္ပစၥည္းလုိခ်င္ေသာေၾကာင့္ မက်င့္ရ
- လာဘ္ပစၥည္းမရေသာေၾကာင့္ စိတ္ဆုိး၊အမ်က္ထြက္ျခင္းမရွိရ
- ဆန့္က်င္ဘက္ေၾကာင့္ စိတ္မဆုိးေပရာ
- တဏွာျဖင့္ အရသာတုိ ့၌ မစြဲလမ္းရာ (အစားေကာင္းကုိ မမက္ရာ-စသည္)--။
(၇)
- အျမဲတမ္းအမွတ္သတိႏွင့္ေန
- သူတပါးႏွင့္မိမိ အတူတူပဲဟုထင္ေသာ မာနမရွိရာ
- မိမိကသူတပါးထက္ထူးကဲသာလြန္တာပဲဟုထင္ေသာမာနမရွိရာ
- မိမိက သူတပါးေအာက္နိမ့္က်သိမ္ငယ္တာပဲဟုထင္ေသာ မာနမရွိရာ
- သံသရာ၏ေျမၾသဇာ ကိေလသာကံမ်ားလည္း မရွိရာ---။
(၈)
- မွီတြယ္ရာ တဏွာ၊ ဒိ႒ိမရွိရာ
- ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရကုိသိျပီး အမွီအတြယ္ကင္းရာ၏
- ရဟႏ ၱာမွာ ဘဝဒိ႒ိ၊ သႆတဒိ႒ိကုိတပ္မက္သည့္ တဏွာမရွိ
- ရဟႏ ၱာမွာ ဝိဘဝဒိ႒ိ၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိကုိ တပ္မက္သည့္တဏွာမရွိ--။
(၉)
- ရဟႏ ၱာပုဂၢဳိလ္သည္ကာမဂုဏ္တုိ ့၌ င့ဲကြက္တြယ္တာျခင္းမရွိ
- ဘဝသံသရာကုိ ရွည္ေစေသာ ၾကဳိးထုံးႏွင့္တူေသာ ဂႏ ၳတရားမရွိ
- တဏွာနယ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ျပီးျပီ။
(၁ဝ)
- ရဟႏ ၱာမျဖစ္ခင္ မိသားစု၊ ပစၥည္းပုိင္ဆုိင္မႈအေပၚ သာယာတပ္မက္မႈရွိခ့ဲေသာ္လည္း ရဟႏ ၱာျဖစ္ျပီးခ်ိန္
မွစ၍ သာယာတပ္မက္ျခင္းလုံးဝမရွိေတာ့ျပီ
- အတၱဒိ႒ိ၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိလည္းမရွိေတာ့ေပ။
(၁၁)
- ရဟႏ ၱာပုဂၢဳိလ္သည္ သူတပါးကုိလည္း မစြပ္စြဲ၊ သူတပါးစြပ္စြဲပုတ္ခတ္သည္ကုိလည္း မတုန္လႈပ္--။
(၁၂)
- ရဟႏ ၱာသည္ မက္ေမာျခင္းကင္း၏
- ဝန္တုိျခင္းကင္း၏
- အရည္အခ်င္း၊ ဂုဏ္သာလြန္ျမင့္ျမတ္သူတုိ ့ထက္ မိမိကသာလြန္၊ တန္းတူ၊ နိမ့္က်ေၾကာင္း ဆက္စပ္ျပီးမေျပာဆုိ
- လုိခ်င္ႏွစ္သက္မႈ (တဏွာ) အယူအဆမွားမႈ (ဒိ႒ိ)လည္း မရွိ--။
(၁၃)
- ရဟႏ ၱာသည္ ငါ၊ ငါ့ဥစၥာဟု စြဲလမ္းျခင္းမရွိ၊ စုိးရိမ္ပူေဆြးျခင္းမရွိ
- အဂတိ ၄ ပါးမလုိက္မွားေတာ့ျပီ။
ခုဒၵကနိကာယ္၊ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္၊
အ႒ကဝဂ္လာ ပုရာေဘဒသုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပီးျပီ။
အညႊန္း။ အက်ယ္ဖတ္လုိက မဟာစည္ဆရာေတာ္၏ ပုရာေဘဒသုတ္တရားေတာ္စာအုပ္ကုိ ဖတ္ပါေလ...။
Subscribe to:
Posts (Atom)