ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္အဖြဲ
့အမွတ္(၁၇) ဆရာေတာ္မ်ားက ၂ဝ၁၁ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းေလာက္မွာ "မုိးျပာဝိနိစ ၦယ"
အမည္နဲ
့ မုိးျပာဂုိဏ္းရ့ဲအယူဝါဒေတြဟာ အဓမၼဝါဒ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္လုိက္တယ္လုိ
့ျမန္မာတုိင္း
(မ္)
သတင္းမွာ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ မုိးျပာေခါင္းေဆာင္ဟာ စည္းရုံးေရးပုိင္းမွာတကယ္ေတာ္သူတေယာက္
ရယ္လုိ
့ အသိအမွတ္မျပဳလုိ ့မျဖစ္ႏုိင္ဘူး--။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူ ့ဂုိဏ္းမွာ
လက္တြဲလႈပ္ရွားႏုိင္ေအာင္ အမ်ား
အသိအမွတ္ျပဳတ့ဲဗုဒၶစာေပစာေမးပြဲေအာင္ျမင္ထားသူရဟန္းေတာ္မ်ား၊
လူဝတ္ေၾကာင္မ်ား၊ ေခတ္ပညာဘြဲ ့ရ
ပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ
သူ ့ဘက္ပါေအာင္ ဆြဲေဆာင္စည္းရုံးႏုိင္လုိ ့ပါပဲ--။
ျမစ္ၾကီးနားေရာက္
ငါးဘြဲ ့ရဓမၼာစရိယတေယာက္ျဖစ္တ့ဲ ျမစ္ၾကီးနားအရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသဟာ မုိးျပာရ့ဲ
ရဟန္းဝတ္ဒုတိယေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တယ္လုိ ့သိရပါတယ္။
သူ ့အထက္က ရဟန္းဝတ္ပထမေခါင္းေဆာင္က
ေတာ့
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရလုိ ့ သိရပါတယ္။
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရအေၾကာင္းအင္တာနက္မွာရွာေဖြၾကည့္တယ္။
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရဟာ ေတာင္ျမဳိ ့
(အမရပူရ)
မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းထြက္တဦးျဖစ္တယ္။ ပညာထူးခၽြန္သူျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းတြင္းျပႆနာၾကီးတခု
မွာ
ဦးေဆာင္က်ဴးလြန္သူျဖစ္လုိ ့ ေက်ာင္းတုိက္မွႏွင္ထုတ္ခံလုိက္ရတယ္။ အခုအခါမွာအသက္ ၆ဝ
ေက်ာ္ဝန္း
က်င္ရွိေလာက္ျပီ--လုိ
့သိရတယ္။
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရရ့ဲ
ရဟန္းမွတ္ပုံတင္သာသနာဝင္နံပတ္ကေတာ့ သာ/ အမွတ္-၇/ တငန (သ) ဝဝဝ၁၅၈
ျဖစ္တယ္။
စည္ပင္ဂုိဏ္းအုပ္စာသင္တုိက္၊ အမွတ္ ၇ ရပ္ကြက္၊ ေတာင္ငူျမဳိ ့၊ပဲခူးတုိင္းမွာ
ေနထုိင္တယ္။
တယ္လီဖုန္းနံပတ္ကေတာ့ ဝ၅၄- ၂၄ဝ၄၂ ျဖစ္တယ္လုိ ့ အင္တာနက္သတင္းအရ
ေဖာ္ျပလုိပါတယ္။
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရက
ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ ့ထံသုိ ့ မတ္လ
၂၇၊၂ဝဝ၉ ရက္စြဲတပ္စာနဲ ့ သူဟာ ပစၥဳပၸန္ကမၼဝါဒဂုိဏ္း (ေခၚ) မုိးျပာဂုိဏ္းနဲ
့ပတ္သက္ျခင္းမရွိေၾကာင္းစာေရးေလွ်ာက္ထားခ့ဲတယ္လုိ ့အင္တာနက္ သတင္းမွာပဲ ေဖာ္ျပတယ္။
သုိ
့ေသာ္ ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္အဖြဲ ့(၁၇)၏ ရွင္ဉာဏဦးေဆာင္ေသာ
မုိးျပာဂုိဏ္းသားတုိ ့၏ အယူဝါဒ
အေပၚ
ဓမၼ-အဓမၼအျငင္းပြားမႈခင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ဆုိတ့ဲ ဝိနိစၦယစာအုပ္ၾကီးထဲမွာေတာ့
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရဟာ
သူေရးသားတ့ဲ
သဒၶမၼသုံးျဖာသာသနာ ပထမတြဲ၊ ဒုတိယတြဲ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသစၥာဓမၼစၾကာေဒသနာစာအုပ္တုိ ့ပါ
အယူအဆေရးသားခ်က္ေတြအရ
မုိးျပာရ့ဲေနာက္ေတာ္ပါကုိယ္ေတာ္တပါးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံထားရတာ
ေတြ
့ရပါတယ္။
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရရ့ဲ
အယူဝါဒေတြကုိ ေဖာ္ျပပါအတုိင္းအမွတ္စဥ္ ၁ ကေန ၉
အထိ ေလ့လာေတြ ့ရွိရတယ္။
၁။ လူတေယာက္က
စကားေျပာတုိင္းအသိေပးတာခ်ည္းပဲျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ပရိယတ္ပဲ။ ဘယ္သြားန့ဲ၊
ဘယ္ကုိေက်ာ္တုိ
့၊ ဘယ္လုိသြားတုိ ့ရ့ဲ အနက္ကုိနားလည္ေအာင္ၾကည့္တာဆင္ျခင္တာဟာ ပဋိပတ္ပဲ။
အဲသည္ဆင္ျခင္မႈေၾကာင့္ အမွန္သိျပီး အဲသည္ကုိအေရာက္သြားတာဟာ ပဋိေဝဓပဲ။
၂။
သည္သာသနာမွာ ပရိယတၱိစာသင္တုိက္ဆုိျပီး ဘုရားေဟာထားခ့ဲတာေတြနဲ ့အ႒ကထာ
ဋီကာဆုိတာေတြကုိေရာ သဒၵါ၊ အလကၤာေတြကုိပါသင္ၾကားေပးေနသူနဲ ့သင္ၾကားဆည္းပူးေနသူေတြလဲ
အမ်ားအျပားပဲရွိေတယ္။ အဲဒါေတြကုိ သာသနာ့လုပ္ငန္းဆုိိျပီးလုပ္ေနၾကတာပဲဘုရား။
အဲဒါေတြက သာသနာ့လုပ္ငန္းမဟုတ္ဘူးလား? အင္း--အဲဒါေတြကေတာ့ သာသနာ့လုပ္ငန္းမဟုတ္ၾကဘူးဗ်---။
၃။ ဝိနည္းသင္တာ
ပရိယတ္သာသနာမဟုတ္ဘူး။ ဝိနည္းက်င့္တာဟာ ပဋိပတ္သာသနာမဟုတ္ဘူး။ ဝိနည္းေဆာင္တာပဋိေဝဓသာသနာလည္း
မဟုတ္ဘူး။
၄။ ရဟႏ
ၱာပုဂၢဳိလ္မ်ား ေလာဘ ေဒါသရွိေသးတယ္။ အိမ္ေထာင္သားေမြးျပဳေသးတယ္။
မိမိကုိယ္ကုိျခယ္သအလွ
ျပင္ေသးတယ္။
၅။ နတ္ဆုိတာ နာထဆုိတ့ဲပါဠိစကားလုံးကုိ နတ္လုိ
့ဗမာစကားလုံးအေနန့ဲ ဖလွယ္ျပီးသုံးထားတာ။ ေအာက္ေမ့
ဖြယ္ေလးစားအားကုိးေလာက္တ့ဲ
ဂုဏ္အရည္အခ်င္းရွိသူကုိနတ္လုိ ့ေျပာတာ။ အခု ေမာင္တင့္တယ္တုိ ့ေမာင္ႏွမ
ေတြရ့ဲ
ညီအကုိေမာင္ႏွမမိသားစုစိတ္ဓာတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္အ့ံဖြယ္သရဲရွိလုိက္သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ေလးစား
ဂုဏ္ယူဖုိ
့ေကာင္းလုိက္သလဲဗ်ာ။
၆။
သစၥာဟာ သမၼဳတိသစၥာ၊ ပရမတၳသစၥာအျပင္ အရိယသစၥာဆုိတာရွိေသးတယ္။ သစၥာ ၂ မ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။
သစၥာ ၃ မ်ဳိး။
၇။ သမၼာသမၺဳဒၶ-ပုဒ္ကုိ တလြဲတေခ်ာ္ျဖစ္ေအာင္
အဓိပၸါယ္ဖြင့္တယ္။
၈။
ဇရာ-ပုဒ္ကုိ တလြဲတေခ်ာ္အဓိပၸါယ္ဖြင့္တယ္။
၉။ အ႒ကထာေတြဟာ ဘုရားရ့ဲဆုိလုိရင္းအဓိပၸါယ္ကုိ အနက္မွန္ေအာင္မဖြင့္ႏုိင္ၾကဘူး။
အရွင္ဉာဏိႏၵာလကၤာရရ့ဲ
အယူဝါဒအေတြးမွား၊ အေရးမွားေတြကုိ မုိးျပာဝိနိစ ၦယမွာ စာမ်က္ႏွာ ၃၁၆ မွ ၃၈၈
အထိေဝဖန္ဆုံးျဖတ္ျပထားပါတယ္။ မုိးျပာေခါင္းေဆာင္ရ့ဲအယူမွားေတြကုိလည္းအဲသည္စာမ်က္ႏွာအတြင္းမွာ
ေတြ ့ႏုိင္ေသးတယ္။
ေရွးကေျပာခ့ဲတ့ဲအတုိင္းပါပဲ။
အရွင္ဉာဏိႏၵ (ေတာင္ငူ)လုိ လကၤာရဘြဲ ့ပုိင္ရွင္၊ အရွင္ဝိစိတၱသာရ (ျမစ္ၾကီးနား)လုိ
အဘိဝံသဘြဲ
့ပုိင္ရွင္ေတြကုိ ဘယ္လက္ရုံး၊ ညာလက္ရုံးအျဖစ္လက္တြဲဆြဲေခၚျပီး
ျမန္မာျပည္သာသနာသမုိင္းမွာ အမဲစက္တကြက္စြန္ ့ပစ္သြားခ့ဲတ့ဲ မုိးျပာေခါင္းေဆာင္ရ့ဲ
စည္းရုံးေရးစြမ္းရည္ဟာ မေခေၾကာင္းသတိျပဳရမွာပါ။
တခ်ဳိ
့ကထင္ၾကတယ္။ လကၤာရေတြ၊ ဘိဝံသေတြ စာတတ္ရ့ဲသားနဲ ့ဘာလုိ ့ဒီလုိအယူမွားေတြေျပာမိေရးမိ
၊ဆရာမွားေနာက္တပည့္ခံမိၾကပါလိမ့္ေပါ့။
ထင္ရွားတ့ဲဆရာေတာ္တပါးက ခပ္တုိတုိျပတ္ျပတ္ပဲမိန္ ့ပါတယ္။
" တကယ္စာမတတ္လုိ ့ေပါ့ကြ"
--------တ့ဲ။
တခြန္းဆုိ
ဆုိသေလာက္ထိထိမိမိရွိလွတယ္။ အနာဂတ္သာသနာအတြက္တကယ္စာတတ္သူေတြကုိ
လုိအပ္သလုိ
တကယ္စာတတ္သူေတြကလည္း သာသနာကုိ တကယ္ျပဳႏုိင္ၾကပါေစ------။
အမရဒီပ
၂-၂၃-၂ဝ၁၂
က်မ္းကုိး
-ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္အဖြဲ
့အမွတ္ (၁၇) ၏ ရွင္ဉာဏဦးေဆာင္ေသာ မုိးျပာဂုိဏ္းသားတုိ ့၏
အယူဝါဒအေပၚ
ဓမၼ-အဓမၼအျငင္းပြားမႈခင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္။
ေက်းဇူးတင္စကား
အထက္ပါစာအုပ္ကုိ
ဓမၼလက္ေဆာင္ပါးတ့ဲ ဓမၼမိတ္ေဆြဦးထြန္းေအာင္ကုိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း
မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္--။
No comments:
Post a Comment