Total Pageviews

Wednesday, February 22, 2012

ျမစ္ၾကီးနားေရာက္ ငါးဘြဲ ့ရဓမၼာစရိယတေယာက္


ေက်ာ္ၾကားတ့ဲသီခ်င္းတပုဒ္အမည္ကုိတုျပီး ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ေပးရာမွာ ကာရန္င့ဲလုိက္တာမုိ ့"တပါး"အစား
"တေယာက္"လုိ ့ေရးသားလုိက္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာလုိင္စင္နဲ့ စကားလုံးကစားလုိက္ရတာေၾကာင့္ ရုိင္းသလုိျဖစ္
သြားရင္ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားေက်နပ္ခြင့္လႊတ္ၾကပါလုိ ့ၾကဳိတင္စကား ဆုိပါရေစ---။

အေၾကာင္းကဒီလုိပါ။ " ျမစ္ၾကီးနားေရာက္ ငါးဘြဲ ့ရဓမၼာစရိယတေယာက္" ဆုိတာ ကခ်င္ျပည္နယ္
၊ျမစ္ၾကီးနားျမဳိ ့၊ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးသင္တန္းေက်ာင္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္ (ေဟာင္း) ဓမၼာစရိယဘြဲ ့ ၅ ခု
ရထားတ့ဲ အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ ကုိ ဆုိလုိပါတယ္။ ဓမၼာစရိယ ၅ ဘြဲ ့အနက္ သက်သီဟဓမၼာစရိယ၊
 ေစတိယဂၤဏဓမၼာစရိယ၊ အစုိးရဓမၼာစရိယ ဆုိတ့ဲ ဓမၼာစရိယဘြဲ ့၃ မ်ဳိးကေတာ့ ပါဝင္ၾကမွာ က်ိန္းေသပါတယ္။
 အျခားဓမၼာစရိယ ၂ ဘြဲ ့အမည္ေတြကုိေတာ့ မေသခ်ာတာေၾကာင့္ ခန္ ့မွန္းျပီးမေရးေတာ့ပါဘူး။ အရွင္ဝိစိတၱာသာရာဘိဝံသနဲ ့အတူသီတင္းသုံးဖူးတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကပဲ အတိအက်ေျပာႏုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္းမွာ ဒီလုိ ဗုဒၶစာေပနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ထိပ္တန္းစာေမးပြဲေတြအလီလီေအာင္ျမင္ထားတ့ဲ ဆရာေတာ္တပါးရွိေနတယ္လုိ ့ သာမညအားျဖင့္ၾကားရရင္ သာသနာအတြက္အင္မတန္အားတက္ဝမ္းေျမာက္
ရႊင္လန္းမိမွာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲပါဘူး--။ သုိ ့ေသာ္ ဒီဆရာေတာ္အေၾကာင္းၾကားစကတည္းက အယူအဆမွားေတြေဟာေျပာေရးသားမႈနဲ ့ ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနိစၦယခုံရုံးသုိ ့တက္ေရာက္ေနရတယ္ဆုိတာပဲ---။ အ့ံၾသခ်က္ေတြကမ္းကုန္ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီေလာက္စာတတ္တာ ဒီလုိျဖစ္ရလားဟ--လုိ ့သူငယ္ခ်င္းတဦးကုိ
 ေျပာမိေတာ့ "တကယ္စာတတ္ရင္ ဘယ္ဒီလုိျဖစ္မလဲ" လုိ ့ျပန္ေျပာတယ္။ သူ ့စကားက စဥ္းစားစရာ---။
"တကယ္စာတတ္ရင္ ဘယ္ဒီလုိျဖစ္မလဲဆုိေတာ့ တကယ္စာမတတ္လုိ ့ဒီလုိျဖစ္တယ္" လုိ ့
ေျပာခ်င္တာပါကလား--။

ျမစ္ၾကီးနားအရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသဟာ ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနိစၦယအဖြဲ ့အသီးသီးက ခုံရုံးတင္စစ္ေဆးခ့ဲတ့ဲ 
မ်ားစြာေသာ စုဒိတက (တရားခံ)ေတြထဲမွာ ဗုဒၶစာေပဆုိင္ရာဘြဲ ့ထူးဂုဏ္ထူးတုိ ့ကုိ အမ်ားဆုံး၊ အျမင့္ဆုံးပုိင္ဆုိင္
သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိပုဂၢဳိလ္တပါး ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္သြားလဲဆုိတာကုိ ကာယကံရွင္နဲ ့နီးစပ္သူေတြပဲ တပ္အပ္
ေျပာႏုိင္မယ္။

သခၤန္းစာတခုရတာကေတာ့ "ဒီဘုန္းဘုန္းက အဘိဝံသဘြဲ ့ရထားတာ----။ ဒီဘုန္းဘုန္းက လကၤာရဘြဲ ့ရထား
တာ---- သူေျပာတာ သူစာေရးတာ အမွားအလြဲမရွိႏုိင္ပါဘူး"လုိ ့ေျပာေလ့ေျပာထရွိသူေတြအတြက္ "ျမစ္ၾကီးနား
က ဘုန္းဘုန္းဦးဝိစိတၱသာရ--သိတယ္မဟုတ္လား၊ ငါးဘြဲ ့ရ ဓမၼာစရိယ၊ အဘိဝံသတပါးေနာ္၊ ေမးခြန္းေတြ
ခက္လြန္းအားၾကီးလုိ ့ စာေျဖသံဃာေတြစာၾကဳိးစားရင္းပ်ံလြန္ၾကတာကုိသိလို ့လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးကေတာင္ "ရဟန္းသတ္ပြဲ"လုိ ့တင္စားေခၚေဝၚသြားတ့ဲ "သက်သီဟစာေမးပြဲ"ကုိ ေအာင္ထားတာေလ--သူလဲ ဝိနိစၦယခုံရုံး
ကုိ အေဖာ္နဲ ့ေရာ၊ တပါးတည္းေရာအၾကိမ္ၾကိမ္ေရာက္ေနရတာ မွားေနလုိ ့လား၊ မွန္ေနလုိ ့လား သတိထား၊
စဥ္းစား"လုိ ့ ျပန္ေျပာမိတာပါပဲ-----။

ဟုတ္ပါတယ္။ ျမစ္ၾကီးနား အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသဟာ ခရစ္ႏွစ္၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္မွာ မုိးညွင္းျမဳိ ့၊ မဟာသတိပ႒ာန္
ရိပ္သာေက်ာင္းတုိက္ဆရာေတာ္ ဦးေခမိႏၵနဲ ့အတူတူ ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္ခုံရုံးအမွတ္ (၁၅) သုိ ့ေရာက္ရ
တယ္။  ခုံရုံးအမွတ္ (၁၅)မွာ သူရ့ဲ အယူအဆမွားေတြကေတာ့---------
(၁) ခႏၶာ ၅ ပါး၊ ရုပ္နာမ္တရားတုိ ့ကုိ မရႈမွတ္ရ---။
 (၂) စိတ္ကိုသခၤတအာရုံမွာထား၍ ပြားလွ်င္ သမုဒယျဖစ္၍ ဒုကၡျဖစ္တယ္၊ အသခၤတအာရုံမွာထား၍ရႈပြားလွ်င္ 
မဂၢျဖစ္၍ နိဗၺာန္ရတယ္----။
(၃)  ၃၁- ဘုံကုိအာရုံျပဳရင္ သႆတဒိ႒ိ၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိ၊ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္တယ္--။
(၄) ခႏၶာ ၅ ပါးက အက်ဳိးတရား၊ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ၅ ပါးက အေၾကာင္းတရားျဖစ္တယ္။
(၅) သမုတိသစၥာ၊ ပရမတၳသစၥာလုိ ့သစၥာ ၂ မ်ဳိးထဲမဟုတ္၊ အရိယသစၥာပါထည့္လုိ ့ သစၥာ ၃ မ်ဳိးျဖစ္တယ္။
(၆) ပရမတၳသစၥာကုိ ဝိပႆနာမရႈနဲ ့၊မဂ္ဖုိလ္မရဘူး၊ ကုိယ္ႏုတ္စိတ္ဆုိတ့ဲ အရိယသစၥာကုိရႈပါ။
(၇) ဥပါဒါနကၡႏၶာ ၅ ပါးကုိရႈမွတ္လွ်င္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။
(၈) အတြင္းအာရုံျဖစ္တ့ဲ မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊ လွ်ာ၊ကုိယ္၊စိတ္ကုိ ရႈမွတ္ရင္ အတၱကိလမထာႏုေယာဂပဲ။ အျပင္အာရုံျဖစ္တ့ဲ အဆင္း၊အသံ၊ အနံ ့၊ အရသာ၊ အထိ၊အေတြ  ့၊ ဓမၼာရုံကုိရႈရင္ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂပဲ။
မဇၥ်ိမပဋိပဒါဆုိတာေနာက္ဆုံးသတိကပ္၍ရႈ၊ သကၠာယခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ နိဗၺာန္ကုိ ရႈတာဟာမဇၥ်ိမပဋိပဒါပါပဲ။
(၉) သီလဝႏၱသုတၱန္တြင္ သီလသုတႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ဓမၼေယာဂီပုဂၢဳိလ္သည္ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ၅ ပါး၊ ရုပ္နာမ္တရားကုိ ပယ္စြန္ ့ခြါျပီးရႈမွတ္ပြားမ်ား ႏွလုံးသြင္းရမယ္လုိ ့ဆုိထားတယ္။ (အမွန္က ပါဠိေတာ္ဆုိလုိရင္းမွာ သူေျပာတာနဲ ့လုံးဝကြဲျပားပါတယ္။)------တုိ ့ျဖစ္ပါတယ္။

အမွတ္ (၁၅)ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္ဆရာေတာ္မ်ားက စုေပါင္းသုံးသပ္ခ်က္ေပးေတာ္မူၾကရာမွာ----------
၁။ ဦးေခမိႏၵ၊ ဦးဝိစိတၱသာရာဘိဝံသတုိ ့သည္ တရားဓမၼမ်ားကုိေဟာေျပာရာတြင္ ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာမ်ားကုိ မိမိတုိ ့စိတ္ထဲတြင္ထင္သည့္အတုိင္းေဟာေျပာျခင္း။
၂။ အ႒ကထာအဖြင့္မ်ားကုိ မထီေလးစားသေဘာထားကာ မိမိၾကဳိက္သလုိသာ ေဟာေျပာျခင္း။
၃။ ေထရဝါဒပိဋကေတာ္လာ စာေပက်မ္းဂန္ႏွင့္အညီေဟာေျပာေသာ တရားဓမၼမ်ားကုိ ပစ္ပစ္ခါခါရႈတ္ခ်
ေဟာေျပာျခင္း။
၄။ သံဃာ့အဖြဲ ့အစည္းေပၚေပါက္စကာလက အဓမၼဟုဆုံးျဖတ္ထားေသာ ေက်ာက္သေဘၤာဝါဒအယူအဆမ်ားကုိ မသိမသာျပန္လည္အသက္သြင္းေဟာေျပာျခင္း။
၅။ ပရိယတၱိစာေပဘြဲ ့ထူးဂုဏ္ထူးမ်ားရွိေန၍ ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ဋီကာမ်ားကုိ ထုိက္သင့္သေလာက္ၾကည့္ရႈႏုိင္
ေသာ္လည္း တမင္သက္သက္ထင္ေပၚေအာင္ ၊မသိနားမလည္သူမ်ားအထင္ၾကီးေအာင္ေဟာေျပာျခင္း။
၆။ ၄င္းတုိ ့၏ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ၊ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္အက်င့္စခန္း
အတြက္ အလြန္အႏ ၱရာယ္မ်ားေသာအေနအထားရွိျခင္း။
၇။ မသိနားမလည္၍ တရားဓမၼကုိ အမွန္တကယ္ၾကဳိးစားအားထုတ္လုိေသာဆႏၵျဖင့္ အလုပ္ပ်က္ခံ၊ အခ်ိန္ကုန္ခံ၊
 ေငြေၾကးအကုန္ခံကာ၄င္းတုိ ့ထံ တပည့္ခံျပီးလာေရာက္တရားနာ၊ နည္းယူၾကေသာ သူေတာ္စင္မ်ားအတြက္ အလြန္ရင္ေလးဖြယ္ရာအေျခအေနရွိျခင္းစေသာအေၾကာင္းအရပ္ရပ္တုိ ့ေၾကာင့္ ဦးေခမိႏၵ၊ ဦးဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ
တုိ ့၏ ေဟာေျပာေရးသားခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေစာဒကဆရာေတာ္မ်ားတင္ျပေသာ (၄၃) ခ်က္သည္ 
အဓမၼဝါဒျဖစ္သည္။ (၄၃)ခ်က္ကုိ လက္ခံလုိက္နာသူမ်ားသည္ အဓမၼဝါဒီမ်ားျဖစ္ၾကသည္---လုိ ့ ဆုံးျဖတ္
ခ့ဲၾကပါတယ္။

ဘုရားေဟာပိဋကကုိ ထုံးလုိေခ်၊ေရလုိေႏွာက္ႏုိင္ဖုိ ့အေျခခံခုိင္မာေအာင္ေလ့က်င့္တည္ေဆာက္ေပးထားတ့ဲ ထိပ္တန္းစာေမးပြဲမ်ားကုိ ေအာင္ျမင္ထားသူ အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသဟာ အမွတ္(၁၅) ဝိနည္းဓုိရ္အဖြဲ ့ရ့ဲ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိလုိက္နာ၊ မိမိကုိယ္မိမိလမ္းမွန္ေပၚရပ္တည္ႏုိင္ေအာင္ၾကဳိးစားခ့ဲဟန္မတူပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အမွတ္ (၁၆) ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္ခုံရုံးေရွ ့ေမွာက္ တကုိယ္ေတာ္ ေရာက္ရျပန္တယ္။ (တရားစြဲဆုိျခင္းခံရတယ္လုိ့
ဆုိလုိတာပါ။ တကယ္ေတာ့ တရားရုံးဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ နားေထာင္နာယူဖုိ ့သူကုိယ္တုိင္မတက္ေရာက္ဘူးလုိ ့သိ
ရပါတယ္။) 
 
ခရစ္ႏွစ္ ၂ဝဝ၈ မွာ ျမစ္ၾကီးနားဝိစိတၱသာရဝိနိစၦယရယ္လုိ ့ေပၚထြက္တယ္။ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပုိင္းရွိ ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာသင္တန္းေက်ာင္းတခုကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ပုိင္ခြင့္ရရွိထားတ့ဲ အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသဟာ သူ တပည့္သင္တန္းသားရဟန္းေတြ၊ လူပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ အျပာေရာင္ဝတ္ ဓမၼဝိဟာရီအရွင္ဉာဏရ့ဲ ပစၥဳပၸန္ကမၼဝါဒတ
ရားေတြကုိ ေဟာေျပာသင္တန္းေပးေနေၾကာင္း အထက္သံဃာအဖြဲ ့အစည္းဆီတင္ျပျခင္းခံရပါေတာ့တယ္။

အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသရ့ဲအယူအဆေတြထဲမွာ သေဘာေပါက္လြယ္တ့ဲအယူအဆတခ်ဳ ိ ့ကုိ တင္ျပပါရေစ။
လူရ့ဲအသက္ကုိသတ္မွ ပါဏာတိပါတျဖစ္တယ္။ ေခြး၊ ႏြား၊ ကၽြဲ၊ဆိတ္စတ့ဲ တိရစၦာန္ကုိသတ္ရင္
ပါဏာတိပါတမျဖစ္ဘူး။ တဦးတေယာက္ပုိင္ပစၥည္းကုိခုိးရင္ အဒိႏၷာဒါနျဖစ္တယ္။ သမဝါယမပုိင္၊ အသင္းပုိင္၊ အစုိးရပုိင္၊ ျပည္သူပုိင္ပစၥည္းကုိခုိးရင္ အဒိႏၷာဒါနမျဖစ္ဘူး။ အရက္ကုိမူးေအာင္ေသာက္မွ သုရာေမရယ
သိကၡာပုဒ္ပ်က္တယ္။ မူးေအာင္မေသာက္ရင္ အဲဒီသိကၡာပုဒ္မပ်က္ဘူး---ဆုိတာေတြပါလာတယ္။

ဒါေၾကာင့္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ျမစ္ၾကီးနားဝိစိတၱသာရဝိနိစၦယက်မ္းအစမွာ သူရ့ဲလုပ္ရပ္ေတြကုိ ပါဠိဂါထာနဲ ့မွတ္တမ္း
ျပဳထားတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ပါဠိကုိ ကူးမျပေတာ့ဘူးေနာ္။ ျမန္မာျပန္ေလာက္ပဲကူးေရးျပပါရေစ---။
ကခ်င္ျပည္နယ္၊ျမစ္ၾကီးနားျမဳိ ့၊ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးသင္တန္းေက်ာင္း၏ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ 
ေတာ္အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသည္ ရွင္ေတာ္ဘုရားေဟာၾကားမိန္ ့မွတ္ ပိဋကတ္ေဒသနာ 
တရားရတနာတုိ ့ကုိ ကေျပာင္းကျပန္ေမွာက္လွန္ေဇာက္ထုိး အရုပ္ဆုိးေအာင္ မိစၦာဝါဒေမွာင္
ၾကီးက်လ်က္ ဝါဒသစ္ထြင္ ဆန္ ့က်င္ဖ်က္ဆီး၍ေနေပျပီ။

မွန္၏။ ထုိဝိစိတၱသာရာဘိဝံသသည္ သဗၺညဳတာဉာဏ္မဟာျဖင့္ ေကာင္းစြာေဟာအပ္ ပါဠိ
ေတာ္ျမတ္ကုိလည္း ပစၥဳပၸႏၷကမၼဝါဒအျမင္ အသစ္ထြင္လ်က္ဆန္ ့က်င္ပယ္ဖ်က္ခ့ဲေလျပီ။
သံဂါယနာေျခာက္တန္ဝင္ သန္ ့စင္မြန္ျမတ္ ပိဋကတ္အဖြင့္က်မ္းစာ အ႒ကထာ ဋီကာတုိ ့ကုိ
လည္း ငါ့ေလာက္မသိ ငါ့ေလာက္မတတ္ ငါသာတတ္ဟု ဂါဟတ္ဖမ္းစား မာနတရားျဖင့္ ပယ္
ရွားစြန္ ့ပစ္ခ့ဲေလျပီ (ဝါ) ပစ္ရွားစြန္ ့ပစ္၍ ေနေပျပီ။

ထုိဝိစိတၱသာရာဘိဝံသသည္ စတုတၳပါရာဇိက ဝိနိစၦယျဖင့္ ေလ်ာက်ပ်က္စီး မိစၦာဝါဒီ လူမုိက္ 
ၾကီးကုိ ထံနီးခ်ဥ္းကပ္ မျပတ္ခစား လူေပါင္းမွားသည္ျဖစ္၍ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္မေဟာအပ္သည့္
တရားကုိ ေဟာအပ္၏ဟုလည္းေကာင္း၊ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာေဖာ္ျပသည့္ အတိတ္ဘဝ အနာ
ဂတ္ဘဝ စသည္မ်ားျပား ျမတ္တရားကုိမူ ရွင္ေတာ္ဘုရားမေဟာၾကားဟူ၍လည္းေကာင္း၊
မသိနားမလည္သူ ရွင္ႏွင္လူကုိ ဆြယ္ျမွဴ ေဟာၾကား အျမင္မွားေစျပီး၍ အတိတ္ဘဝမရွိ အနာ
ဂတ္ဘဝမရွိ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္မရွိ အပါယ္ေလးဘုံမရွိ စသည္ဆုိးဝါး မိစၦာဒိ႒ိတရားကုိ
တမုိက္တထြာ ဉာဏ္ပိန္တာျဖင့္ မဟာလူသား ျမတ္ဘုရားကုိ ေထာင္လႊားမာန ပဠာသျဖင့္
ေဟာျပျဖန္ ့ေဝ ဖ်က္ဆီးခ့ဲပါေပျပီ။
သည္လုိ အမႈတြဲေတြရ့ဲ ကြင္းဆက္ေၾကာင့္ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးသင္တန္းေက်ာင္းေက်ာင္း
အုပ္ရာထူးေနရာမွ ပယ္ရွားခံရတယ္။ ဝိနိစၦယခ်မွတ္ရာသုိ ့မလာေရာက္ဘဲ ေနမႈေၾကာင့္ အဖမ္းခံရမယ္အထိ
 ေရာက္လာတာမုိ ့ အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသဟာ ျမစ္ၾကီးနားျမဳိ ့မွေရွာင္တိမ္းသြားခ့ဲျပီး အခုလက္ငင္းကာလမွာ
တရုပ္ျမန္မာနယ္စပ္တေနရာမွာ ခုိေအာင္းေနထုိင္ေနတယ္လုိ ့ ဟုိကသည္က သတင္းအစအနေတြ ၾကားေန
ရပါတယ္။ 
 
ျမစ္ၾကီးနားအရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသရ့ဲ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဗုဒၶစာေပစာေမးပြဲေတြကုိ အလီလီေအာင္ျမင္ထားေပမယ့္ အယူအဆမွားသြားသူျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ သိသာပါတယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ ၾကားဖူးသူတဦးအေနနဲ ့ေတာ့ ဘြဲ ့ထူးဂုဏ္ထူးဆုိတာဟာ အမွားကင္းသူျဖစ္တယ္လုိ ့အာမခံခ်က္ေပးျခင္းမဟုတ္
ပါဘူး။ အမွားကင္းသူတဦးျဖစ္ေရးအတြက္ တည္ေဆာက္ထုတ္လုပ္ရာမွာ ဘြဲ ့ထူးဂုဏ္ထူးေတြဟာအေထာက္
အကူျပဳပစၥည္းတရပ္ျဖစ္တယ္လုိ ့သာ နားလည္ယူဆပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပဆုိင္ရာဘြဲ ့ထူးဂုဏ္ထူးေတြကုိ အားကုိးျပဳျပီး ျမစ္ၾကီးနားအရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသလုိ
 "ပိဋကစည္းမ်ဥ္း"ကုိ ဖ်က္ဆီးလြန္က်ဴးျပီး ေျပာၾက၊ ေဟာၾက၊ သင္တန္းပုိ ့ခ်ၾကသူေတြ ေပၚေပါက္လာရင္လည္း
 ေနရာဌာနကုိ လုိက္ျပီး ----
ဥပမာ -- ထုိင္းႏုိင္ငံေရာက္ ဓမၼာစရိယတေယာက္၊ မေလးရွားေရာက္ ကမၼ႒ာန္းဆရာတေယာက္၊ 
အေမရိကားေရာက္ အဂၢမဟာပ႑ိတတေယာက္၊ အဂၤလန္ေရာက္ ပထမေက်ာ္တေယာက္၊ သီရိလကၤာေရာက္ အဘိဝံသတေယာက္၊အိႏၵိယေရာက္ ပါဠိပါရဂူတေယာက္၊ စကၤာပူေရာက္အမ္ေအတေယာက္၊
ကေနဒါေရာက္သာမေဏေက်ာ္တေယာက္ ၊(ဦးဓမၼိကာဘိဝံသကုိ မဆုိလိုပါ၊ ဆရာေတာ္က
 သာမေဏေက်ာ္ကေလာင္နဲ ့စာေရးတယ္။)---လုိ ့အမည္ေတြနဲ့ ့ေဆာင္းပါးေရးသားမလားလုိ ့ေတာင္ 
တခါတခါ စိတ္ကူးတယ္။
 (ကုိယ္မေရးျဖစ္လည္း အဆင္ေျပတ့ဲသူေတြ ေရးၾကပါလုိ ့ အဘိယာစကျပဳပါတယ္။)စိတ္ကူးမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။
 အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသလုိမ်ဳိး ဗုဒၶသာသနာေရာက္ေလရာ ႏုိင္ငံတုိင္းမွာေတာ့ မရွိႏုိင္ပါ။ မရွိေသးဘူးဆုိရင္
 မွန္မလားပဲ။ မရွိပါေစ-နဲ ့လ့ုုိေတာင့္တမိပါတယ္။

အမရဒီပ
၂-၂၂-၂ဝ၁၂

က်မ္းကုိး

၁။ ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္အဖြဲ ့ (၁၅) ဦးေခမိႏၵႏွင့္ ဦးဝိစိတၱသာရာဘိဝံသတုိ ့ေဟာေျပာေရးသားခ်က္မ်ား
 ဓမၼ---အဓမၼအျငင္းမႈခင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္။သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ရန္ကုန္။
၂။ ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ ့ (၁၆) ျမစ္ၾကီးနားဝိစိတၱသာရဝါဒဝိနိစၦယ
သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ရန္ကုန္။

ေက်းဇူးတင္စကား
အထက္ပါစာအုပ္ေတြကုိ ဓမၼလက္ေဆာင္ပါးတ့ဲ ဓမၼမိတ္ေဆြဦးထြန္းေအာင္ကုိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္--။










No comments: