ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၃၆ (ျမန္မာႏွစ္ ၁၂၉၇)
မွာ အရွင္အာဒိစၥဝံသရ့ဲျမန္မာဘာသာေရး "ဘိကၡဳနီသာသေနာပေဒသ"
စာအုပ္ထြက္တယ္။ (ေမျမဳိ
့မုိးၾကည္၊ ျမန္မာစာေပတုိက္ပြဲ)
ေနာက္ ၆ ႏွစ္အၾကာ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၄၂
(ျမန္မာႏွစ္ ၁၃ဝ၃)သထုံ၊ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ (ဦးနာရဒ)ရ့ဲ
ပါဠိဘာသာေရး မိလိႏၵပဥွာအ႒ကထာစာအုပ္ေရးသားျပီးစီးတယ္။(ဓမၼာစရိယဦးေ႒းလႈိင္၊ရဟႏ
ၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ား)
ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၄၈ (ျမန္မာႏွစ္ ၁၃၁၁)
မွာ ဟံသာဝတီပိဋကတ္စာအုပ္တုိက္က ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝတယ္။
ဒီစာအုပ္ ၂ ခုလုံး "ပြဲဆူ"တ့ဲ
စာအုပ္ျဖစ္ခ့ဲတယ္။ စာအုပ္ထဲတင္ျပထားတ့ဲ အေတြးေအခၚ၊ အယူအဆေတြက
တမူထူးျခားေနတာမုိ ့
ဗုဒၶဘာသာစာေပေလာကအတြင္း "ဂယက္ထန္မႈ"ေတြ
ျပင္းျပင္းထန္ထန္ရုိက္ခတ္ခ့ဲတာမုိ ့
စာေရးသူေတြကုိ
ပုိမုိေက်ာ္ၾကားေစခ့ဲပါတယ္။
အရွင္အာဒိစၥဝံသရ့ဲ "ဘိကၡဳနီသာသေနာပေဒသ"ကုိ ၁၉၉၅ ေလာက္က မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္တပါးျပလုိ ့
ဖတ္ဖူးလုိက္တယ္။အခုခ်ိန္မွာ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ မိတ္ေဆြနဲ ့လည္း
ျပန္မေတြ ့ျဖစ္
ေတာ့ဘူး။ ေကာ္ပီမိတၱဴကူးမထားလုိက္မိတာ
"နာခ်က္"ၾကီးလွတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ကုိ အခုထိ တသသျဖစ္ဆဲ…..။
"ဘိကၡဳနီအေရးေတာ္ပုံ"ကေတာ့
အရွင္အာဒိစၥဝံသက သူ ့ကုိ "ပကာသနိယကံ"ျပဳတ့ဲ တဖက္ပုဂၢဳိလ္ၾကီးေတြကုိ တုံ
့ျပန္ထားတ့ဲစာအုပ္ျဖစ္တယ္။ စာအုပ္ဆုိက္အေတာ္ၾကီးတယ္။ ဘိကၡဳနီသာသေနာပေဒသက
ဆုိက္ေသးတယ္။ အရွင္အာဒိစၥဝံသရ့ဲ အဆုိပါစာ
၂ အုပ္လုံး"ရွားပါးစာရင္းဝင္စာအုပ္"ျဖစ္သြားျပီ။ စာအုပ္မုဆုိးၾကီးေတြက
ရွာေဖြျပီး အြန္လုိင္းစာၾကည့္တုိက္ေတြေပၚတင္ေပးႏုိင္ရင္ေတာ့ မဖတ္ဖူးသူေတြ
ဖတ္ခြင့္ၾကဳံမယ္လုိ ့ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
(အမွန္အတုိင္းေျပာရင္
ဘိကၡဳနီသာသေနာပေဒသက်မ္းကုိ www.scribd.com မွာေတြ ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာစာမေပၚလုိ ့
ဖတ္မရျဖစ္ေနတယ္။)
အေသာကေက်ာက္စာေတာ္စာအုပ္ကုိလည္း
သူမ်ားဆီမွာ ဖတ္ဖူးတယ္။ ဦးေရႊေအာင္စာအုပ္ေတြမွာ
ၾကဳိၾကားကုိးကားျပတာေတာ့ ေတြ
့မိရ့ဲ….။
အခုေျပာခ်င္တာက
အရွင္အာဒိစၥဝံသစာအုပ္အေၾကာင္းသက္သက္ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ သထုံ၊မင္းကြန္းေဇတဝန္
ဆရာေတာ္ရ့ဲစာ ၁
အုပ္အေၾကာင္းကုိပါ ေျပာခ်င္တာပါ။
သထုံ၊ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္လုိ
့ေျပာရင္ အခ်ဳိ ့က အဆက္အစပ္ေဝးလုိ ့
မသိတသိျဖစ္ေနတတ္ၾက
တယ္။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ရ့ဲ
ဝိပႆနာဆရာလုိ ့ေျပာလုိက္မွ ကြင္းဆက္မိျပီး နားလည္သြားတယ္။
ပရိယတ္၊
ပဋိပတ္စြယ္စုံထက္ျမက္ကၽြမ္းက်င္တ့ဲ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ဟာ ရဟန္းငယ္ဘဝကတည္းက "အ႒ကထာ"ေရးသားျပဳစုဖုိ
့ရည္မွန္းခ်က္အားသန္ခ့ဲပါသတ့ဲ…….။ အေၾကာင္းက လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးရ့ဲ "ပရမတၳဒီပနီ"ဂယက္ထေတာ့
"ငါသာဆုိ အ႒ကထာပဲေရးမယ္"လုိ့အၾကံေပါက္ခ့ဲပါသတ့ဲ……။
(ရဟႏ ၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ား)
အရြယ္ေတာ္ရတ့ဲအခါ
ေပဋေကာပေဒသအ႒ကထာနဲ ့ မိလိႏၵပဥွာအ႒ကထာ ၂ ေစာင္ကုိ ေရးသားပါတယ္။
ေပဋေကာပေဒသအ႒ကထာကုိ
ရေသ့ၾကီးဦးခႏီ ၱက မႏ ၱေလးေတာင္ေျခ၊ စႏၵမုနိဘုရားအတြင္း ပဥၥမ
သဂၤါယနာတင္ေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္အတူ
ေက်ာက္ထက္အကၡရာတင္ခ့ဲပါတယ္။ ေက်ာက္စာေရ ၂၈ ခ်ပ္ရွိတယ္။ အ႒ကထာနိႆယကုိလည္း
က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ေရးသားခ့ဲရာမွာ ပထမအုပ္၊ဒုတိယအုပ္၊
တတိယအုပ္လုိ ့၃ တြဲရွိတယ္။ (ရဟႏ
ၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ား)
ရည္ညႊန္းပါအ႒ကထာ ၂ ေစာင္အျပင္
က်မ္းစာေပါင္း ၂၂ က်မ္းေရးသားျပဳစုေတာ္မူခ့ဲေပမယ့္ ဆရာေတာ္ၾကီးက
"တုိ ့ေရးတာ ၂ က်မ္းပဲ"လုိ
့ ေျပာဆုိေလ့ရွိတယ္။ ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္က မွတ္ခ်က္ေပးထားတယ္။ "ဒါေပမယ့္
ပါဠိအေရးအသားေတာ့ သိပ္အဆင့္အတန္းမျမင့္လွဘူး"…တဲ ့။ (ရဟႏ
ၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ား)
အျခားမွတ္တမ္းတခုမွာ
ဆရာေတာ္ေရးသားျပဳစုတာ ၂၅ က်မ္းလုိ ့ ဆုိပါတယ္။
အရွင္အာဒိစၥဝံသလက္ရာစာေပေတြကုိ
ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ သာသနာေရးဆုိင္ရာေတြက ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားပုံရတယ္။
အရွင္အာဒိစၥဝံသစာေတြကုိ ေနာင္လူေတြ ဖတ္ခြင့္၊ ထုတ္ေဝခြင့္ ျပဳတာမေတြ ့ရဘူး။ အလားတူ
မင္းကြန္းေဇတ
ဝန္ဆရာေတာ္ရ့ဲ အ႒ကထာေတြကုိလည္း
သက္ဆုိင္ရာေတြကပိတ္ပင္ထားလုိ ့ဆက္လက္ထုတ္ေဝခြင့္
မရၾကေတာ့ဘူး။ ထုတ္ေဝခြင့္လည္းမရ၊
ေနာင္လူေတြလည္း သိခြင့္မရေတာ့ရင္ ဒီက်မ္းေတြဟာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားဖုိ
့လမ္းသာရွိေတာ့တယ္။ ဒီလုိေတြးမိေပမယ့္ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ မိလိႏၵပဥွာအ႒ကထာကုိ
ျမန္မာအကၡရာကေန ရုိမန္အကၡရာသုိ ့
ဖလွယ္ထားတ့ဲစာအုပ္ကုိ လက္ခံရရွိခ့ဲတယ္။
ရုိမန္အကၡရာသုိ ့ေျပာင္းလဲသူက
သကၠဋနဲ ့ပါဠိပညာရွင္ မဒါ(ဗ္) အမ္ ေဒ့(ရွ္)ပန္ေဒး ( Madhav M. Deshpande)
ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၆၈ မွာ ပါေမာကၡ
ပီ.ဗီ ဘားပတ္ (P.V. Bapat) က ျမန္မာမူပါဠိစာအုပ္ကုိ ပန္ေဒးကုိ ေပးခ့ဲတယ္။
ပန္ေဒးရ့ဲ နိဒါန္းမွာ
မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာအေၾကာင္း၊ မိလိႏၵပဥွာအ႒ကထာေၾကာင့္ ပြဲဆူတ့ဲအေၾကာင္း ေဖာ္ျပတယ္။
ပုိစိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတာက ၁၉၄၉၊ ႏုိဝင္ဘာ ၆ နဲ ့ ၁၃ ရက္အၾကားထုတ္ေဝတ့ဲ
ဟံသာဝတီသတင္းစာပါ
သတင္းတခုကုိ မူရင္းျမန္မာဘာသာအတုိင္း ေဖာ္ျပတယ္။
ျမန္မာေက်ာင္းသားတေယာက္အကူအညီနဲ ့
အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္မူကုိလည္း ေဖာ္ျပထားတယ္။
အခု ဟံသာဝတီသတင္းစာျမန္မာဘာသာမူကုိ တင္ျပေပးပါမယ္။
မိလိႏၵပဥွာအ႒ကထာအတြက္ ဂယက္သံ
အထူးဂရုျပဳ၍ သုံးသပ္ေတာ္မူၾကပါဆုိျခင္း
တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၁၁ ရက္ေန
့ကမာရြတ္ရြာမေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးအာဒိစၥေက်ာင္းတုိက္၊ ကထိန္ပြဲသုိ
့ၾကြေရာက္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ပ႒မေက်ာ္ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ ့ရေတာ္မူေသာ က်ဳိကၠလားဆရာေတာ္၊
ဝိနည္းငါးက်မ္းျပန္ကမာရြတ္ရြာမဆရာေတာ္အစရွိေသာ ၅၅ ပါးေသာ သံဃာေတာ္တုိ
့သည္၊သံဃေထရ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာေတာင္လုံးျပန္ပိဋကတ္တုိက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္
ဘုရားၾကီးအား သဘာပတိတင္ျမွာက္၍၊
ေဟမာဂႏုိင္ဆရာေတ္အား အက်ဳိးေဆာင္တင္ေျမွာက္ျပီးလွ်င္
ေအာက္ပါအဆုိမ်ားကုိ
စည္းေဝးဆုံးျဖတ္ေတာ္မူၾကေၾကာင္း။
ေၾကာင့္က်ကင္းလ်က္မေနအပ္
သထုံမင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရးသား၍
အင္းစိန္ျမဳိ ့ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္
ျပင္ဆင္ထုတ္ေဝေသာ မိလိႏၵပဥွာအ႒ကထာကုိ
ဖတ္နာေဆြးေႏြးေတာ္မူၾကရာ ၄င္းစာအုပ္တြင္ ကထိန္ႏုတ္ျခင္းႏွင့္စပ္၍ ၊ အစဥ္မပ်က္ေလ့က်င့္စဥ္မ်ားအတုိင္းဆုိလွ်င္
ပါပဘိကၡဴခ်ည္း ျဖစ္ေနၾက၏။ သံဃာအားရည္ညႊန္း၍လႈသမွ် အကာလသကၤန္းခ်ည္းျဖစ္သည္သာမက
ခင္းျပီးအာနိသင္ရသည္ဟု
အယူရွိေသာ ရဟန္းေတာ္ဟူသမွ်တုိ ့မွာ ပါရာဇိကအစရွိေသာ
အာပတ္အမ်ားသင့္ေၾကာင္း။
မာတုကာမကုိ
ယခုလက္ရွိဘိကၡဳသံဃာေတာ္မ်ားက ဉတိၱစတုတၳကမၼဝါစာျဖင့္ ပဥၥင္းခံေပးအပ္ေၾကာင္း၊
အစရွိေသာ သာသနာေတာ္ကုိ ေခ်ာက္ခ်ားေစေသာ ဝါဒတုိ ့ကုိ သိေတာ္မူၾကသျဖင့္ ၊ သာသနာေတာ္
ထမ္း ရဟန္းဟူသမွ်
ေၾကာင့္က်ကင္းလ်က္ မေနအပ္သင့္ေၾကာင္း၊ အားလုံးသေဘာတူဆုံးျဖတ္
ေတာ္မူၾကျပီးလွ်င္ သာသနာေတာ္ဆုိင္ရာ ရဟန္းရွင္လူတုိ ့အား ၊
အဆုိပါအ႒ကထာစာမ်က္ႏွာ ၁၉၅။
၂ဝဝ။ ၂၂၈။ ၂၈၁။ ၂ဝ၃။၂၇၆။၇၇။ တုိ ့ကုိ အထူးဂရုျပဳ၍ သုံးသပ္ၾကည့္ရႈေတာ္မူၾကမည့္အေၾကာင္း
သတင္းစာမွ ေတာင္းပန္ႏႈိးေဆာ္ရန္ အက်ဳိးေဆာင္အား တာဝန္လႊဲေတာ္မူၾကေၾကာင္း။
ေတာင္းပန္ႏႈိးေဆာ္ခ်က္
အထက္ အဆုိပါအခ်က္တုိ ့ကုိ
သုံးသပ္ေလ့လာေတာ္မူၾကျပီးေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ ့သည္ မိမိတုိ ့သေဘာဆႏၵတုိ ့ကုိ
ကမာရြတ္ရြာမေက်ာင္းသုိ ့ စာေရးေပးေတာ္မူၾကပါရန္ေတာင္းပန္ပါေၾကာင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ား
ဆႏၵအရ အထက္ပါသာသနာေတာ္ကုိ ေခ်ာက္ခ်ားေစမည့္ ဝါဒထူးတုိ ့ကုိ သုတ္သင္ရန္ သင့္ မသင့္ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ေတာ္မူၾကရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အင္းစိန္ျမဳိ ့
ေဟမာဂႏုိင္ေက်ာင္း
"ဆရာေတာ္"
သည္လုိ သတင္းစာပါအသံေတြကုိ
မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေနနဲ ့ သက္ဆုိင္ရာတပည့္တပန္း
ေတြေလွ်ာက္ထားအသိေပးလုိ ့၊
ေမးျမန္းလုိ ့ သိေတာ္မူတ့ဲအခါ ………………
"တုိ ့က
အလြတ္ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ "အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေဝ ဘိကၡဴဟိ ဘိကၡဳနိေယာ ဥပသမၸာေဒတုံ"
စူဠဝါပါဠိေတာ္ႏွင့္အ႒ကထာကုိ
အားကုိးျပီး ေရးတာ။ အဲဒီအဖြင့္မွာလာတ့ဲ အႏုပညတ္သည္ ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မူေသာ အခါမွစ၍
သာသနာငါးေထာင္အတြင္းမပ်က္စီးႏုိင္သျဖင့္ ဧကေတာ
သံဃာေခၚတ့ဲ ရဟန္းေယာက်္ားမ်ားက
ဘိကၡဳနီမ ျဖစ္ေအာင္ ပဥၥင္းခံေပးႏုိင္တယ္လုိ ့ တုိ ့ကေရးတာ။ အေရးၾကီးတာက ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူေသာ အႏုပညတ္
ပ်က္-မပ်က္ဘဲ။အႏုပညတ္ပ်က္လွ်င္ ဘိကၡဳနီမ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူး။ အႏုပညတ္မပ်က္လုိ ့
လုပ္ေပးႏုိင္တယ္မွတ္ရမယ္" ……………..
လုိ ့ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာေတြကုိ
ရြတ္ျပျပီးရွင္းျပေျဖဆုိခ့ဲပါတယ္။ (ရဟႏ
ၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူး)
ကထိန္ကိစၥမွာလည္း "ဣမံ
ကထိနစီဝရံ သံဃႆ ေဒမ" ဆုိတ့ဲအစဥ္အလာ ဆုိပုံမွာ "သံဃႆ"ဆုိတ့ဲ
ရည္ညႊန္းခ်က္ထည့္ျပီး လႈရင္ ကထိန္မမည္တ့ဲအေၾကာင္း မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ၾကီးက
ေရးသားပါတယ္။
မိလိႏၵအ႒ကထာပါဠိ
ကထိန္ခန္းကုိ ဆရာေတာ္ၾကီးကုိယ္တုိင္နိႆယေရးျပီး "ကထိန္ခန္းနိႆယ"
စာအုပ္ကုိ ပုံႏွိပ္ျဖန္
့ေဝခ့ဲပါေသးတယ္။ (ရဟႏၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူး)
ဒါေတြဟာ မိလိႏၵပဥွာအ႒ကထာဆရာဘက္က
ျပန္လည္တုံ ့ျပန္ရွင္းလင္းခ်က္လုိ ့ ယူဆႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအ႒ကထာမထုတ္ခင္ကတည္းက တပည့္တပါးျဖစ္တ့ဲ
မဟာစည္ဆရာေတာ္က အက်ဳိးထက္အျပစ္သာမ်ားမယ္၊ သာသနာအတြက္လည္း အလြန္ေက်းဇူးမ်ားမယ္လုိ ့
ယုံၾကည္ေတာ္မမူတာေၾကာင့္လားမဆုိႏုိင္၊ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝဖုိ ့ သေဘာမတူခ့ဲဘူးလုိ
့သိရပါတယ္။
အျခားတဘက္မွာလည္း ဆရာေတာ္ၾကီးကုိ
ၾကည္ညဳိေလးစားတ့ဲတပည့္ေတြက စာအုပ္ကုိ ထုတ္ေဝလုိၾကတယ္။
ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္ေျပာတာက "သဒၶါလြန္ျပီးစာအုပ္ရုိက္ၾကလုိ
့ မလုိလားအပ္တ့ဲ ျပႆနာေတြ ေပၚတယ္"ဆုိပါတယ္။
အ႒ကထာမရွိေသးတ့ဲ မိလိႏၵပဥွာပါဠိေတာ္အတြက္
အ႒ကထာေရးျပဳဖုိ ့ မုိးညွင္းဆရာေတာ္ၾကီးက က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ကုိ
ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားတယ္လုိ ့သိရပါတယ္။ အဲဒီမိလိႏၵအ႒ကထာကုိ ၃ ႏွစ္ၾကာေအာင္
ျပဳစုခ့ဲရတယ္။
အခုအခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊
ပါဠိစာေပေလာကမွာတိမ္ျမဳပ္ေနတ့ဲ အ႒ကထာစာမူတေစာင္ဟာ ျမန္မာျပည္ျပင္ပမွာ "ျပည္ပေရာက္ျမန္မာတေယာက္ဘဝ"နဲ
့ အသက္ရွည္ရပ္တည္ေနေသးတယ္ဆုိတာ စာေပေလ့လာသူမ်ားကုိ အသိေပးေျပာၾကားလုိပါတယ္။
အမရဒီပ
ဇူလုိင္ ၉၊ ၂ဝ၁၂
1 comment:
ဗဟုသုတ အလြန္မ်ားရပါတယ္ ကိုယ္ေတာ္ ...
Post a Comment