မိမိလက္ထဲမွာ
မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး (ဘဒၵႏ ၱဝိမလ)၏ အျဖစ္ေတာ္ကုိ ေဖာ္ျပေရးသားထား
ေသာစာအုပ္
၃ အုပ္ရွိ၏။ စိတ္ဝင္တစားဖတ္ရႈလုိသူတုိ ့အေနျဖင့္လည္း အြန္လုိင္းျမန္မာစာ
ၾကည့္တုိက္မ်ားတြင္
အဆုိပါစာအုပ္ ၃ အုပ္ကုိ အလြယ္တကူ ဖတ္ရႈႏုိင္ပါသည္။
(၁)
ေထရုပၸတၱိႏွင့္ က်င့္စဥ္ ၊ ေရးသူဦးေက်ာ္သိန္း
(၂)
ရဟႏၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ား၊ေရးသူ ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္
(၃)
တဘဝသာသနာ ၊ေရးသူ အရွင္ေဃာသိတ
မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးသည္
ျမန္မာႏွစ္ ၁၃၂၄ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္၊
ဗုဒၶဟူးေန ့တြင္
လြန္ေတာ္မူခ့ဲသည္။ ခရစ္ႏွစ္ရက္စြဲမွာ ေအာက္တုိဘာလ ၁၇ ရက္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ျဖစ္၏။
ဆရာေတာ္ၾကီး၏ယင္း
၁၃၂၄ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန ့(၁၃-ေအာက္တုိဘာ-၁၉၆၂)
ေဟာတရားေတာ္မွာ
"သပိတ္သြတ္လြတ္တရားေတာ္"ျဖစ္ပါ၏။
မူရင္းေဟာၾကားခ်က္အသံေတာ္ကုိ
နာယူၾကည့္ပါ။
ဦးေက်ာ္သိန္းက
သပိတ္သြတ္လြတ္တရားေဟာသည့္အေၾကာင္း ဤသုိ ့စတင္ေရးသား၏။
"သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန
့၌ တရားနာပရိသတ္အမ်ားအား ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ
(ကဲ--တကာ-တကာမတုိ ့
အေလာင္းေကာင္အသုဘၾကီးတခုကုိ ဒီေက်ာင္းေပၚမွာမလႊဲသာလုိ ့
ထားမယ္ဆုိပါေတာ့
၊ ဒီအသုဘၾကီးက ဘာေတြထြက္လာမလဲ) ခႏၶာဝန္ခ်ေတာ့မည့္
အေၾကာင္း အတိအလင္း
သပိတ္သြတ္လြတ္တရားကုိ ေဟာၾကားခ့ဲပါသည္။"
(စာ- ၃၂၆)
ဆရာေတာ္ၾကီး၏တရားေတာ္ကုိ
စာျဖင့္ေရးျပရာတြင္ ဤသုိ ့ေဖာ္ျပ၏။
"ကဲ---တကာ၊
တကာမတုိ ့ အေလာင္းေကာင္အသုဘၾကီးတခု ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ
မလႊဲသာလုိ ့
ထားမယ္ဆုိပါေတာ့၊ ဒီအသုဘၾကီးထဲက ဘာေတြထြက္လာမွာလဲလုိ့ေမးတ့ဲအခါ
နားထဲက ထြက္လဲ
သုဘထြက္မလား၊ အသုဘထြက္မလား။
(အသုဘပါဘုရား)
ပါးစပ္
ႏွာေခါင္းမ်က္စိကထြက္လဲ ၊ သုဘထြက္မလား အသုဘထြက္မလား။
(အသုဘထြက္မွာပါဘုရား)
နဂုိက
ဘာမုိ ့လုိ ့ဘာထြက္တာတုန္း ။(အသုဘမုိ ့အသုဘထြက္တာပါဘုရား)
ဒီမွာလဲ
ခႏၶာကုိယ္ထဲက ဘာသစၥာတုန္း။ (ဒုကၡသစၥာပါဘုရား)
(စာ-
၃၃ဝ)
ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္သည္လည္း
ဦးေက်ာ္သိန္းစာအုပ္မွ ဆရာေတာ္ၾကီးတရားကုိ ကူးယူသည္ ဟုထင္၏။ ေဖာ္ျပပါအတုိင္း
ေရးသားထား၏။
"အေလာင္းေကာင္အသုဘၾကီးကုိ
မလႊဲသာလုိ ့ ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ ထားမယ္ဆုိပါေတာ့၊
ဒီအသုဘၾကီးက
ဘာေတြထြက္လာဦးမွာလဲ၊ က်င္ၾကီးထြက္လာ၊ က်င္ငယ္ထြက္လာ၊
လႈပ္လဲ အသုဘ၊ ထုိင္ေနလဲအသုဘ၊
ဒုကၡသစၥာဆုိတာေပၚျပီလားဟုလည္း လျပည့္ေန ့တရားကုိ ေဟာေတာ္မူ၏။ (ငါေသရင္
ဆြမ္းမသြတ္ႏွင့္၊ ရက္ၾကာမထားႏွင့္ဟု
မွာေတာ္မူလုိရင္း)
(စာ-
၆၅၁)
အရွင္ေဃာသိတ၏ စာအုပ္တြင္လည္း ေဖာ္ျပပါအတုိင္း ေတြ ့ရပါ၏။
"ကဲ--ဒကာ--ဒကာမတုိ
့-- အအေလာင္းေကာင္ အသုဘၾကီးတခု ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ မလႊဲသာ
လုိ
့ ထားမယ္ဆုိပါေတာ့၊ ဒီအသုဘၾကီးထဲက ဘာေတြထြက္လာမလဲ၊ သုဘထြက္လာမလား၊ အသုဘထြက္လာမလား
(အသုဘထြက္လာပါမယ္ဘုရား)
မွတ္ခ်က္။
ဤစကားလုံးတုိ ့သည္ ဆရာေတာ္က ပရိယာယ္ျဖင့္
အရိပ္နိမိတ္မိန္ ့ျမြက္ျခင္းပင္
ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။) "
(စာ-
၄၁၂)
အရွင္ေဃာသိတ၏ အျခားမွတ္ခ်က္တခုကုိလည္း ေတြ ့ရေသး၏။
"မွတ္ခ်က္။
"သပိတ္သြတ္လြတ္တရား"ဆုိတ့ဲစကား၊ "ေသတ့ဲသူကစိတ္ခ်ရပါလ်က္နဲ ့
က်န္ရစ္
သူေတြက
သပိတ္သြတ္ျပီး အရွက္ခြဲေတာ့လဲ ေသတ့ဲသူမနာဘူးလား" ဆုိတ့ဲစကားလုံးတုိ ့
သည္လည္း
အရိပ္အျမြက္စကား သတိေပးစကားလုံးတုိ ့ပင္ ျဖစ္တန္ရာ၏။"
(စာ-
၄၁၄)
ဆရာေတာ္ၾကီး၏ေထရုပၸတၱိေရးသားသူ
၃ ဦးလုံးက " ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ"ဟူေသာ စကားလုံးကုိ တညီတညြတ္တည္း
သုံးစြဲၾက၏။ ဆရာေတာ္ၾကီး၏မူရင္းေဟာတရားတြင္"အိမ္ေပၚမွာ"ဟုသာ
သုံးစြဲေဟာေျပာသည္ကုိ
နာယူရ၏။ ဤစကားအသုံးအစြဲသည္ ေထရုပၸတၱိေရးသူမ်ားႏွင့္
ဆရာေတာ္ၾကီးအၾကား
ကြဲလြဲခ်က္ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ၾကီး၏တရားေတာ္မွာ
ေဟာရုိးေဟာစဥ္
ျဖစ္ခ်င္လည္း
ျဖစ္မည္။ ေထရုပၸတၱိေရးဆရာတုိ ့ယူဆသလုိ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မည္။ မုိးကုတ္
ဆရာေတာ္ၾကီး၏အာေဘာ္အလုိေတာ္ကုိ
တိတိက်က်မသိႏုိင္ပါ။ ယင္းသုိ ့ျဖစ္ေသာ္လည္း မူ
လေဟာစဥ္က
မပါဝင္ခ့ဲသည့္ စကားလုံး (ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ) ကုိ ထပ္တလဲလဲ အစားထုိးလာ
ျခင္းသည္
ေထရုပၸတၱိေရးသူတုိ ့အေနျဖင့္ သူတုိ ့အယူအဆအတုိင္း ပုံေဖာ္ရန္ၾကဳိးပမ္းခ်က္
တရပ္ဟု
ယူဆမိေပသည္။ စာေပရႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ ကာယကံရွင္မေျပာသည့္စကားကုိ
ကာယကံရွင္ေျပာသေယာင္အစားထုိးျပင္ဆင္ျခင္းသည္ ကာယကံရွင္ကုိ သစၥာေဖာက္သည့္
လုပ္ရပ္မ်ဳိးျဖစ္ေပရာ ေထရုပၸတၱိေရးဆရာတုိ ့ ေရွာင္သင့္၏။ (သုိ ့ေသာ္
ေထရုပၸတၱိေရးသူ ၃ ဦးလုံးသက္ရွိထင္ရွားမရွိေတာ့ျပီ။)
ေထရုပၸတၱိေရးသူတုိ
့က မုိးကုတ္ဆရာေတာ္သည္ "ငါေသရင္သပိတ္မသြတ္နဲ ့"ဟူေသာစကား
ေတာ္ကုိ
တုိက္ရုိက္ေျပာခ့ဲသလုိမ်ဳိး ပုံေဖာ္ၾက၏။ ဆရာေတာ္အေနျဖင့္တရားထဲတြင္ "ငါေသရင္သပိတ္မသြတ္နဲ
့ေဟ့လုိ ့ေျပာႏုိင္ေအာင္လုပ္ထား"ဟုသာ ဆုိလုိေနေၾကာင္း
တရားေတာ္မူရင္းအသံကုိနာယူၾကည့္က သိႏုိင္ေပသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးက "ဓမၼဓိ႒ာန္"အား
ျဖင့္ေျပာဆုိသည္ကုိ
စာေရးသူ ၃ ဦးက "ပုဂၢလဓိ႒ာန္"ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲအစားထုိးၾက၏။
သုိ ့ေသာ္
ယင္းတုိ ့အစားထုိးေျပာင္းလဲခ့ဲတုိင္း မေျပာင္းလဲေၾကာင္းဆရာေတာ္ၾကီး၏ အသံ
တရားေတာ္က
သက္ေသျပေနေလသည္။
အမရဒီပ
၂-၈-၂ဝ၁၂
No comments:
Post a Comment