Total Pageviews

Monday, February 6, 2012

ဘုရားႏွင့္ရင္သားအလွဴ ျပႆနာမွသည္-----


မႏၱေလးေတာင္၏ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ ဇာတ္ေဆာင္တဦးျဖစ္သူစႏၵမုခီဘီလူးမၾကီးသည္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မႏၱေလးေတာင္သုိ ့ေဒသစာရီၾကြေရာက္ေတာ္မူလာစဥ္က လွဴဒါန္းဆက္ကပ္
ဖြယ္ရွားပါးခုိက္ၾကဳံေနေသာေၾကာင့္ ရင္သားအစုံကုိျဖတ္ေတာက္ျပီး ဘုရားရွင္အား
လွဴဒါန္းခ့ဲ ေၾကာင္း ၾကားခ့ဲစဥ္က ----

 "ဘီလူးမႏွယ္--ၾကံၾကံဖန္ဖန္၊ သူ ့ရင္သားဘုရားလွဴေတာ့ အဲဒီပစၥည္းၾကီး ဘုရားက ဘယ္ေန
ရာဘယ္သြားသုံးရမွာလဲ၊ စားလုိ ့မရ၊ သိမ္းထားလုိ ့မရတ့ဲပစၥည္းၾကီး၊ ဘုရားအတြက္လည္း 
အက်ဳိးမျပဳ၊ သူ ့အတြက္လည္း တန္ဘုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာကုိယ္အဂါၤတခု အဆုံးရႈံးခံရတယ္လုိ ့" ဟု အေတြးဝင္ခ့ဲသည္။ ဘယ္လုိမွ နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိခ့ဲေသာ အျပဳအမူတရပ္---။

 
ယေန ့ကုိယ္အဂါၤအစိတ္အပုိင္းေတြကုိ လုိအပ္ေနသူမ်ားအား ေပးလွဴျခင္းမွာ ရွင္းပါ
သည္။ ေက်ာက္ကပ္မရွိသူကုိ ေက်ာက္ကပ္၊ ေသြးလုိသူကုိေသြး စသည္စသည္ ေပးအပ္ၾက
မွာ အက်ဳိးရွိသည္။ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ရင္သားလုိသလား--။ စကားအျဖစ္သာေျပာလုိက္ရ၏။ 
လုံးဝမေျပာသင့္၊ မၾကံသင့္--။ ဘုရားႏွင့္ ရင္သား လားလားမွမဆုိင္၊ မအပ္စပ္ေခ်--။ 
သည္ဇာတ္လမ္းကား သမၹပၸလာပဝါစာအမ်ဳိးအစားျဖစ္ေပ၏။ ဉာဏ္ရွိသူမွန္က ဆန္ ့က်င္ရ
မည္ ့အေၾကာင္းအရာျဖစ္သည္။

ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္၏ "ရဟႏ ၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ား" တြင္ေရႊေတာင္ဆရာေတာ္ ဦးတိကၡိျႏၵိယ
(၁၃၃၂- ၁၃ဝ၃) အေၾကာင္းဖတ္ရ၏။ ဆရာေတာ္သည္ ရဟန္းျဖစ္ျပီးေနာက္ အိႏၵိယမွာ ၃ ႏွစ္၊
သီဟုိဠ္မွာ ၅ ႏွစ္ သီတင္းသုံးသည္။ သက္ေတာ္ ၂၈ ႏွစ္ခန္ ့ရွိေလျပီ။ ထုိအသက္အရြယ္တြင္ ထူးထူးဆန္းဆန္းအရာတခုကုိ ဆရာေတာ္ျပဳခ့ဲေလ၏။ မူရင္းအေရးအသားကုိ ဖတ္ၾကည့္လွ်င္ ဤသုိ ့ျမင္ေတြ ့ရ၏။

"အိႏၵိယမွတဖန္ သီဟုိဠ္သုိ ့ ၾကြေရာက္လ်က္ သီဟုိဠ္၌ ငါးႏွစ္သီတင္းသုံးေတာ္မူသည္။
သီဟုိဠ္၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ သီဟုိဠ္ဒကၡိဏသာခါ ေဗာဓိပင္၌ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိ 
အာရုံျပဳလ်က္ လြန္စြာၾကည္ညဳိလွသျဖင့္ လက္ဝဲဘက္လက္ညႈိးကုိျဖတ္လ်က္ ဆီဆြတ္ေသာ
အဝတ္ျဖင့္ရစ္ပတ္၍ ဒကၡိဏသာခါေဗာဓိပင္အား ဆီမီးပူေဇာ္သည္။"

            ရဟန္းတပါးသည္ ၾကည္ညဳိသဒၶါစြာျဖင့္ လက္ညႈိးျဖတ္၊ ဆီမီးပူေဇာ္ခ့ဲသည္။ ကုိယ္အဂၤါအစိတ္အပုိင္းကုိ ဆီမီးတုိင္သဖြယ္သေဘာထားကာ စြန္ ့လႊတ္လွဴဒါန္းျခင္းက 
ဖေယာင္းတုိင္၊ အေမႊးတုိင္၊ ဆီမီးခြက္စသည္ကုိ လွဴဒါန္းျခင္းထက္ ပုိျပီး ကုသုိလ္ရပါသလား။
 
အသားစတတုံးကုိ မီးရႈိ ့သည့္အနံ ့အသက္သည္ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ မည္မွ်အေႏွာင့္အယွက္ျပဳ
သည္ကုိ စဥ္းစားၾကည့္၏။ ေညွာ္န့ံေၾကာင့္ အျခားဘုရားဖူးမ်ား၏က်န္းမာေရးကုိ မည္မွ်
ထိခုိက္ေစခ့ဲသနည္း ေတြးမိ၏။

သဒၶါႏွင့္ပညာကုိ အခ်ဳိးညီမွ်ေစလွ်က္ အယူအဆတရပ္သုိ ့ခ်ဥ္းကပ္သင့္ေၾကာင္း ဗုဒၶစာေပမ်ား
တြင္ ျပဆုိထား၏။ သဒၶါလြန္ကဲသူျဖစ္ေစ၊ပညာလြန္ကဲသူျဖစ္ေစ အမွန္တရားကုိ မေတြ ့ႏုိင္ဘဲ လမ္းမွားသုိ ့ ဦးတည္ဆုိက္ေရာက္သြားသည္။ သဒၶါလြန္ကဲသူ၏ယုံၾကည္မႈသည္ "မ်က္ကန္း
ယုံၾကည္မႈ၊ အစြန္းေရာက္ယုံၾကည္မႈ"ျဖစ္သြားသည္။ ပညာလြန္ကဲသူ၏ယုံၾကည္မႈသည္
 "ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာယုံၾကည္မႈ၊ က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ေျခအမ်ဳိးမ်ဳိးျပတတ္သည့္ ဒႆန
ကေဝ" အေျခအေနသုိ ့ဆုိက္ေရာက္တတ္သည္။

ရင္သားျဖတ္လွဴမႈ၊ လက္ညႈိးျဖတ္လွဴမႈ တုိ ့ကား သဒၶါလြန္ကဲေသာအျပဳအမူတရပ္ဟု ျမင္မိပါ
သည္။ ရင္သားျဖတ္လွဴသူကေတာ့ ဘီလူးမျဖစ္သည့္အတြက္ သူ ့စိတ္မွာအမွန္ဟုယူဆျပီး 
သည္လုိ လုပ္လုိက္သည္။ (လူမိန္းမသည္လည္း ဘီလူးမလုိမ်ဳိး စဥ္းစားျပီး လုပ္ေကာင္းလုပ္
ႏုိင္သည္။) လက္ခံသူက မလုိအပ္ေသာအစိတ္အပုိင္းျဖစ္ပါက အက်ဳိးမရွိ၊ ေပးသူမွာလည္း 
အစားထုိးမရသည့္ အစိတ္အပိုင္းကုိ အက်ဳိးမ့ဲျဖဳန္းတီးလုိက္သလုိ ျဖစ္ရသည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သီးျခားဆုိဖြယ္ရွိပါသည္။ ေရႊေတာင္ဆရာေတာ္လုိ လက္ညႈိးျဖတ္၊ဆီ
ဆြတ္အဝတ္ျဖင့္ရစ္ပတ္ကာဆီမီးပူေဇာ္ျခင္းေသာ ရဟန္းတပါး၏အျပဳအမူကုိ ဝိနည္းေတာ္အရ ဘယ္လုိေျပာမည္နည္း---။

အေမး၊ အေျဖပုံစံျဖင့္ ဆုိထားသည္ကုိ ၾကည့္ပါဦး။
အေမး။ ဘုရားကုိၾကည္ညဳိ၍ လက္ညႈိးျဖတ္လွဴေသာရဟန္းအား အဘယ္အာပတ္သင့္ပါသ
နည္း။
အေျဖ။ ဘုရားကုိၾကည္ညဳိ၍ လက္ညႈိးျဖတ္လွဴေသာရဟန္းအား ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သည္။
အေထာက္အထား။ အညံ ပန ကဏၰနာသာအဂုၤလိအာဒိ ံ ယံကိဥၥိ ဆိႏၵႏ ၱႆ တာဒိသံ ဝါ ဒုကၡံ
ဥပၸါေဒႏၱႆ ဒုကၠဋံ။ (စူဠဝါအ႒ကထာ။ ၄၆)
ျမန္မာျပန္။ အဂၤါဇာတ္ကုိျဖတ္ျခင္းမွတပါး (အဂၤါဇာတ္ကုိျဖတ္က ထုလႅစဥ္းအာပတ္) နား
ႏွာေခါင္း လက္ေခ်ာင္းအစရွိေသာ တခုခုေသာကုိယ္အဂၤါကုိျဖတ္ေသာရဟန္းအားလည္း
ေကာင္း၊ ထုိသုိ ့ေသာသေဘာရွိေသာ ဆင္းရဲကုိျဖစ္ေစေသာရဟန္းအားလည္းေကာင္း ဒုကၠဋ္
အာပတ္သင့္၏။

ထုိအ႒ကထာပါဌ္ကုိေထာက္၍  ရဟန္းတုိ ့မွာ ဘုရားကုိၾကည္ညဳိ၍ လက္ညႈိးကုိျဖတ္၍လွဴျခင္း
၌ ဒါနကုသုိလ္ကုိလုိ၍ အာဏာပညတ္ကုိမလြန္က်ဴးအပ္၊ လြန္က်ဴးမႈသီလကုိျဖတ္၍ ဒါနျပဳ
ေသာေၾကာင့္ ေရႊႏွင့္ေငြကုိ အေလးတူျပဳ၍ လဲေသာသူက့ဲသုိ ့အက်ဳိးယုတ္သည္ဟု မွတ္ေလ။

ဝိနယပုစၦာဝိႆဇၨနာက်မ္း (ထိမ္ေတာဆရာေတာ္)-စာမ်က္ႏွာ ၆၃

ဝိနည္းအာဏာကုိလုိက္နာျခင္းမွာ ေရႊတန္ဖုိးႏွင့္တူသည္။ လက္ညႈိးျဖတ္လွဴျခင္းမွာ ေငြတန္ဖုိး
ႏွင့္တူသည္။ ေရႊတပိႆာႏွင့္ေငြတပိႆာခ်င္း အလဲအလွယ္ျပဳလွ်င္ ေရႊပုိင္ရွင္အက်ဳိးယုတ္
သက့ဲသုိ ့ ဝိနည္းစည္းကမ္းကုိလုိက္နာေသာရဟန္းအား လက္ညႈိးျဖတ္လွဴျခင္းမွာလည္း
အက်ဳိးယုတ္သည္ဟု ဆုိလိုေလသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးတပါး၏အျပဳအမူဆုိကာ အတုမယူသင့္ေပရာ-----။

အမရဒီပ
၂-၆-၂ဝ၁၂

No comments: