Total Pageviews

Wednesday, April 1, 2015

လူ ့ဘဝျဖဴဆြဖုိ ့မလြယ္



လူ ့ဘဝျဖဴဆြဖုိ ့မလြယ္
       
        “ဆုိးလုိက္တ့ဲရွင္ရယ္…ရွင့္ကုိယ္ရွင့္ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရေသ့တပါးဆုိတာ ေမ့ေနျပီလား“

အိမ္ဆုိးအိမ္ညစ္တလုံးကုိ ျပဳျပင္သန္ ့ရွင္း၊ အိပ္ခန္း ၊ ဧည့္ခန္း ၊ မီးဖုိခန္း၊ ေရခ်ဳိးခန္းအိမ္သာအေထြ
ေထြလုိအပ္ရာအသုံးအေဆာင္တုိ ့ကုိ မင္းထံေတာင္းတန္ေတာင္း ၊ ကုိယ္တုိင္လုပ္တန္လုပ္ျဖင့္  တေန ကုန္တေနခမ္းမေမာတမ္းမနားတမ္းဗ်ာမ်ားေနခ့ဲရသည္။ ညေနေစာင္း ေရမိုးခ်ဳိး ၊ စားေသာက္ျပီး ၊ တူႏွစ္ကုိယ္ကမၻာဘုံတည္ေဆာက္မည့္ ခ်စ္ကမၺလာအခင္းလႊမ္းေပၚဝယ္ သည္းဖုိတုန္လႈိက္ ရင္တထိတ္ထိတ္အေတြးျဖင့္ ဟရိတစရေသ့ေဟာင္းခမ်ာ ထုိင္မိရုံရွိေသး ….သည္အကြက္ကုိ ဗ်ဴဟာခ်ေစာင့္စားေနမည့္ မုဒုလကၡဏေဒဝီက ရေသ့ေဟာင္းၾကီး၏ မုတ္ဆိတ္ဖြားဖြားကုိ မနာ့တနာဆုပ္ကုိင္ကာ အထက္ပါအတုိင္း အက်င့္ေကာင္းဖုိ ့စကားေလာင္းနိဒါန္းအဖြင့္ ေျပာလိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ 

ဟရိတစခမ်ာ ခ်က္ေကာင္းထိသြားရွာသည္။

          သည္လုိခ်က္ေကာင္းထိေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ဟရိတစ  သတိျပန္လည္လာရ၏။ ကိေလသာ
ေဇာကပ္ျပီး ပညာမ်က္စိကန္း ၊ ဆင္ျခင္တုံကင္း ကာမအရူးဇာတ္ခင္းေနသည့္ သူ ့ကုိယ္သူ ျပန္ျမင္လာ
သည္။ မူလဇာတ္အ႒ကထာပါဠိတြင္ကား ဖြယ္ဖြယ္ရာရာမဆုိေခ်။ သုိ ့ေသာ္ကဗ်ာဆရာတြင္းသင္းမင္း
ၾကီးကေတာ့ ရေသ့ၾကီးသတိရျပီး တရားဆင္ျခင္ခန္းကုိ ပီပီျပင္ျပင္ကဗ်ာဖြဲ ့ေလသည္။ မုဒုလကၡဏပ်ဳိ ့ တြင္ 
ပုဒ္ေရ ၆၆ မွ ၇၆ အထိမွာ ရေသ့ၾကီး၏သံေဝဂယူခန္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

          အဆုိပါသံေဝဂါကာရခန္းလာ ပုိဒ္ေရ ၇၂ တြင္ ကဗ်ာဆရာၾကီးက ဤသုိ ့ဖြဲ ့ဆုိျပပါ၏။
ထင္းေခြေရခပ္ ၊ ဆန္ဖြပ္ေမာင္းနင္း
ညွဥ္းပန္းျခင္းလည္း ၊ မကင္းဆူလွယ္
လူတုိ ့ဝယ္ကား ၊ ကုန္သြယ္လယ္လုပ္
ျမဲခ်ဳပ္ဆီးတား ၊ ကၽြဲႏြားမုိးေျမ
ေရႊေငြအလုိ ၊ ဆုိသည္မုသား
ဒဏ္အားထုိက္ေလ်ာက္ ၊ ေရာက္သည္ျပစ္ဆာ
ျပဳသူသာလွ်င္ ၊ ဃရာဝါသ
ကိစၥျပီးတုိင္
မတတ္ႏုိင္ေသာ္ ၊ စပ္ဆုိင္လူ ့တမ္း
မႈမျပြမ္းခ့ဲ ………။ (၇၂)

          လူ ့ဘဝ ၊ လူ ့ေလာကဟူသည္ ေျပးရင္ေျပး ၊ မေျပးရင္လုိက္ရမည့္ေလာကျဖစ္သည္။ တေတာတေတာင္ထဲ အတူတူေနၾကသည့္ က်ား ႏွင့္သမင္က့ဲသုိ ့ျဖစ္သည္။ မနက္ေရာက္လွ်င္ သမင္ကုိ ဘယ္လုိေခ်ာင္းေျမာင္းကုိက္သတ္ရေကာင္းမလဲ ဟု က်ားကေတြးသည္။ မနက္ေရာက္လွ်င္ က်ားလက္ကဘယ္လုိလြတ္ေအာင္ေျပးရ၊ ပုန္းေရွာင္ရေကာင္းမလဲဟု သမင္ကေတြးသည္။ က်ား ေရာ သမင္ေရာႏွစ္ေကာင္လုံးသည္ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေရးကုိ ဦးတည္ေတြးၾက ၊ လုပ္ၾကသည္။ ကုိယ့္ဘဝ၊ ကုိယ့္ဝန္းက်င္ရပ္တည္ႏုိင္ေအာင္ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကသည္။ တကြက္တေလပင္ အမွားမခံႏုိင္…။ လူ ့ဘဝဆုိတာလည္း ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ က်ားလုိေတြးသူေတြး ၊ သမင္လုိေတြးသူေတြးသည္။

 အေတြးျပီးေတာ့ အေျပာ၊ အလုပ္ဆုိတာ ဆက္တုိက္ကပ္ပါလာသည္။ တုိက္စစ္ဘယ္လုိဆင္
မည္၊ ခံစစ္ဘယ္လုိကာမည္ေတြးျပီဆုိမွေတာ့ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲညွဥ္းပန္းျခင္းေတြ ပါလာမည္။ ျပစ္ဒဏ္ေတြပါလာမည္။

          လယ္ေတာမွာ လယ္ထြန္သည္ပဲထား…။ ႏြားကုိ အတင္းအဓမၼခုိင္းေစမႈ ျဖစ္လာသည္။ ေျမၾကီးကုိ ထြန္ယက္တူးဆြေသာေၾကာင့္ ပုရြက္ဆိတ္၊ တီေကာင္တုိ ့လုိ သတၱဝါေတြ အစုလုိက္အျပဳံလုိက္ 
ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾက၊ ပ်က္စီးေသေၾကၾကသည္။ ဘယ္မွာ အျပစ္လုိ ့လဲ။ ျမင္းလွည္းေမာင္း၊
 ႏြားလွည္းေမာင္းေတာ့ေရာ ဘာထူးသနည္း။

          ကုိယ္တုိင္ကေငြေၾကးျပည့္စုံသူျဖစ္လွ်င္ မျပည့္စုံသူေတြက ေခ်းၾက၊ ငွါးၾကမည္။ ထုိအခါ ရွိေပျငား မရွိဟု လိမ္ရ၊ ညာရတာ ရွိေပမည္။ ေခ်းသမွ်၊ ငွါးသမွ်သာ ထုတ္ေပးေနရလွ်င္ ေလာက္ငွမည့္ ကိစၥလည္းမဟုတ္ေလေတာ့ သည္လုိေျပာရတာ ရွိပါမည္။ ေခ်းငွါးျပီး ျပန္မရလုိ ့အက်ယ္အက်ယ္မျငိမ္းဖြယ္ ျဖစ္တာေတြလည္း ရွိမည္။

 အုိ…ဒါေတြဒါေတြကုိ ၾကည့္ေတာ့ ေခ်ာက္တန္ေခ်ာက္၊ ေျမွာက္တန္ေျမွာက္၊ နဂါးမွန္းသိေအာင္
အေမာက္ေထာင္ျပသင့္ျပ လုပ္မွသာ လူ ့ဘဝ ဆုိတာ အဆင္ေျပသည္။ သည္လုိမလုပ္လုိ ့ကေတာ့ 
လူရာမဝင္၊ ခံဖက္ကခ်ည္း ျဖစ္ေပမည္။ သည္သေဘာကုိ တြင္းသင္းမင္းၾကီးက ကဗ်ာဖြဲ ့ထားသည္။

          တြင္းသင္းမင္းၾကီးဆုိလုိသည္ကား လူ ့ဘဝဆုိတာ ကုိယ္က်င့္သီလႏွင့္ျပည့္စုံေအာင္ ေနႏုိင္
ဖုိ ့မလြယ္ေရးခ်မလြယ္။ ကုိယ္က်င့္တရားမျပည့္စုံလွ်င္ အျပစ္မကင္း၊။ အျပစ္ကင္းေအာင္ေနလွ်င္
လည္း လူ ့ကိစၥ လူ ့ဘဝေတြ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းမည္မဟုတ္ပါ..ဟူ၏။

          ဤအေတြးဤအျမင္တုိ ့သည္တြင္းသင္းမင္းၾကီး၏ပင္ကုိထြက္အေတြးအျမင္ျဖစ္ပါလွ်င္
 ေနာင္လာေနာက္သားစာဖတ္သူတဦးအေနျဖင့္ မွတ္သားသုတပြားစရာစကားအျဖစ္ သတ္မွတ္လုိပါ၏။ ပိဋကတ္ကုိေမႊ ေႏွာက္ျပီး ဆုိင္ရာဆုိင္ရာတုိ ့ကုိ အဆီအႏွစ္အျဖစ္စုစည္းသည့္အေနျဖင့္ တေနရာမွ 
စကားတရပ္ကုိ ဤမုဒုလကၡဏကဗ်ာတြင္ ထည့္သြင္းစပ္ဆုိထားလွ်င္လည္း မင္းၾကီးကုိးကားသည့္
မူရင္းစာကုိ သိမွီေအာင္ ၾကဳိးစားသင့္သည္ဟု သေဘာရပါသည္။

          ဇာတကအ႒ကထာ၊ ဒုကနိပါတ္၊ဥပါဟနဝဂ္၊ ဝစ ၦနခဇာတ္ေတာ္တြင္ မင္းၾကီး၏ လူ ့ဘဝအျမင္
ယူဆခ်က္ႏွင့္ တူမွ်ေသာ အျမင္တခုကုိ ေတြ ့ရပါသည္။  ဝစ ၦနခရေသ့သည္ ဟိမဝႏ ၱာမွ ဗာရာဏသီ သုိ ့ေခတၱၾကြလာျပီး မင္းဥယ်ာဥ္တြင္ ေနသည္။ ဗာရာဏသီသူေဌးတဦးသည္ ဝစ ၦနခရေသ့ကုိ ရေသ့ သူေတာ္အျဖစ္ၾကည္ညဳိသည္။ ရြယ္တူျဖစ္၍ ညီအကုိပမာလည္း ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးသည္။ ရေသ့ ရဟန္း
ဘဝဟူသည္ သူတပါးေပးစာကမ္းစာကုိမွီကာအသက္ရွင္ရပ္တည္ရေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲပင္ပန္းသည္။
 ဝစ ၦနခကုိ လူဝတ္လဲေစျပီး သူ ့စည္းစိမ္တဝက္ကုိ ခြဲေပးမည္။ ဝစ ၦနခကုိလည္း ကုန္သြယ္ကုန္ေရာင္း စီးပြားရွာပုံအေၾကာင္းသင္ေပးမည္၊ ႏွစ္ေယာက္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းသာစြာ ဘဝစည္းစိမ္ကုိ ခံစားစံစား
မည္ဟု ဗာရာဏသီသူေဌး အေတြး ေပါက္ကာ ဝစၦနခရေသ့ကုိ တုိင္ပင္သည္။

          ထုိအခါ ဝစၦနခရေသ့ျပန္ေျပာေသာစကားမွာ----------------၊
"အျမဲမျပတ္ လယ္ထြန္၊ ႏြားေက်ာင္း၊ စီးပြားရွာစေသာအလုပ္ျဖင့္ ၾကဳိးစားအားထုတ္မႈမျပဳသူ၏ အိမ္သည္ မတည္ျမဲႏုိင္ ၊ လယ္ယာ-ဥစၥာ-ေရႊေငြဓနစသည္အက်ဳိးစီးပြားအက်ဳိးငွါ မုသားမဆုိသူ၏ အိမ္သည္ မတည္ျမဲႏုိင္ ၊ သူတပါးႏွိိပ္စက္ညွဥ္းပန္းျခင္းကုိ မခံလုိသူ-မခံႏုိင္သူ၏အိမ္သည္လည္း မတည္ျမဲႏုိင္၊  သူတပါးတုိ ့အား မႏွိပ္စက္ မညွဥ္းပန္းလုိသူ၏အိမ္သည္လည္း မတည္ျမဲႏုိင္၊ဤသုိ ့အကုသုိလ္ျဖစ္စရာ
 အေပါက္အလမ္းမ်ားစြာရွိေသာ၊ ကုသုိလ္ျဖစ္ဖုိ ့ခက္ခဲေသာ သေဘာရွိေသာ အိမ္ကုိ ဘယ္သူက စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ေနခ်င္မွာလဲ"…….ဟူ၏။

          တြင္းသင္းမင္းၾကီး ႏွင့္ ဝစ ၦနခရေသ့ေျပာသည့္စကားမွာ သေဘာထားတူညီေၾကာင္း ေတြ ့ရပါ
သည္။ လူ ့ဘဝ လူ ့ေလာကဟူသည္ ကုသုိလ္စိတ္အျဖစ္နည္းသည္။ အကုသုိလ္စိတ္အျဖစ္မ်ားသည္။ ျဖဴဆြဖုိ ့မလြယ္ပါတည္း…။

အမရဒီပ
ဧျပီ ၂၊ ၂ဝ၁၅

No comments: