Total Pageviews

Saturday, June 1, 2013

အနယ္ထုိင္ခ်ိန္ ျမင္မိတ့ဲ ကုိယ့္အရိပ္ - ၁၄



ရွင္ျပဳပြဲျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရာက္ ဘုန္းၾကီးဘဝအေျခအေနထူးျခားသြားျပီလားေမးေသာ္ မထူးျခားပါ 
ဟု ဆုိရေပခ်ိမ့္မည္။ ဘာသာေရးက်မ္းစာမ်ားကုိ အာဂုံက်က္မွတ္ရဆဲ …၊ ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥကုိ လုပ္ရဆဲ…။ ခံႏုိင္ရည္ျပည့္ဝဖုိ ့ဒဏ္ေပးခံရဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ အစားေအသာက္အပုိင္းတြင္ သိသိသာသာ ကြာျခားသြားသည္။  ရွင္သာမေဏသီလသိကၡာပုဒ္အရ မြန္းလြဲျပီးေနာက္ အဖတ္ပါသည္အစားအေသာက္တုိ ့ကုိ မစားရေတာ့ပါ။ အေျခခံအားျဖင့္ တေန ့ဆြမ္းတထပ္သာ အျပည့္အဝစားရေတာ့သည္။ ယင္းဆြမ္းမွာလည္း ရြာထဲ ဆြမ္းခံဝင္ျပီး စုေဆာင္းရျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေနကုိရင္တပါးအေနျဖင့္ ဆြမ္းခံသည္မွာ ကုိရင္၏တာဝန္ျဖစ္သည္။

ေန ့စဥ္ ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥလုပ္ျပီးေနာက္ နံနက္ ၉ နာရီခြဲတြင္ ဆြမ္းခံၾကြရသည္။ သပိတ္အိပ္ထဲရွိ သံသပိတ္မွာ အေတာ္ၾကီးမားသည္။ ထုိသပိတ္အိပ္ၾကီးကုိ လည္ပင္းမွာ ခ်ိတ္ရသည္။ အိပ္အဖုံးပိတ္မွာ ပိတ္ခ်ည္အဖုံးျဖစ္သည္
အိမ္ေျခေျခာက္ဆယ္မွ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးႏွစ္ပါးစာအတြက္ ဆြမ္းခံရသည္မွာ ဘုန္းၾကီး၏
တာဝန္ျဖစ္ပါသည္။ ရြာသားမ်ားသည္ သူတုိ ့တဲေရွ ့တြင္ ဆြမ္းအုိး၊ အသီးအရြက္ဟင္း၊ မုန္ ့ခ်ဳိကေလးကုိ လက္မွာ ကုိင္လ်က္ မတ္တပ္ရပ္ေနၾကသည္။ တိတ္ဆိတ္ကာ စကၡဳေျႏၵကုိထိန္းျပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဘုန္းၾကီးေလွ်ာက္လွမ္း
လာေသာအခါ သူတုိ ့၏အလွဴပစၥည္းမ်ားကုိ သပိတ္ထဲသုိ ့ေလာင္းလွဴၾကသည္။

ဆြမ္းခံျခင္းအေလ့အထသည္ ယေန ့အခ်ိန္အထိ အာရွတုိက္ ေက်းရြာမ်ားမွာ ထြန္းကားဆဲျဖစ္သည္။
 ဖိနပ္မပါ ေျခဗလာျဖင့္ စကားေျပာသံဆူညံျခင္းလည္းမရွိပါဘဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနေသာ သံဃာတန္းရွည္ၾကီးသည္ ဆြမ္းအလွဴရွင္အိမ္ေရွ ့မွာ ရပ္ေနၾကသည္မွာ က်က္သေရရွိလွသည့္ ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။ ဆြမ္းအလွဴရွင္က ဆြမ္းကုိ သပိတ္မ်ားထဲသုိ ့ေလာင္းလွဴသည္။ အခ်င္းခ်င္း စကားဖလွယ္ေျပာဆုိျခင္းမရွိ…..။

ဆြမ္းခံျခင္းသည္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ လူဝတ္ေၾကာင္အၾကား အခ်င္းအခ်င္းအမွီသဟဲျပဳမႈပင္ျဖစ္သည္။ သိကၡာပုဒ္အရ အစားအေသာက္ကုိ ကုိယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္ခြင့္မရေသာ ရဟန္းသည္ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ား အစားအေသာက္ေထာက္ပ့ံမႈကုိ လက္ခံယူရသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အစားအေသာက္လွဴဒါန္းေသာ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားသည္လည္း ဆြမ္းလွဴရသည္အတြက္ ဒါနကုသုိလ္ရသည္။ ထုိ ့ျပင္ သာသနာေတာ္
အဓြန္ ့ရွည္ေအာင္ ေထာက္ပ့ံရာလည္း ေရာက္ပါသည္။

သုိ ့ေသာ္ …. ဘုန္းၾကီးအတြက္ မူ ဆြမ္းခံျခင္းသည္ အျမဲတေစ စိတ္ဖိစီးမႈရွိေနသည္။ အိမ္ေျခေျခာက္ဆယ္ အကုန္ႏွံ ့ေအာင္ ဆြမ္းခံရသည္။ ေက်ာင္းသုိ ့ နံနက္ ၁၁ နာရီအတိအက် အေရာက္ျပန္ရသည္။ အကယ္၍ ငါးမိနစ္ေလာက္ေနာက္က်လွ်င္ ဘုန္းၾကီး၏ဆရာေတာ္သည္ ဆြမ္းမစားေတာ့ျပီ။ ေန ့ဆြမ္းကုိ မြန္းမတည့္မီ စားေသာက္ျပီးရမည္ဟု ဝိနည္းေတာ္က အတိအက်ဆုိသည္။ ဆရာေတာ္သည္ အခ်ိန္လုျပီး ဆြမ္းမစားလုိေပ။
တအိမ္တေလမွ်ကုိလည္း ေက်ာ္ျပီး သုတ္ေျခတင္ကာ ဆြမ္းမခံရဲပါ။ အေၾကာင္းမွာ ဆြမ္းအလွဴရွင္ရမည့္
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ မေပးဘဲထားေရာက္ရာသည့္အျပင္ ထုိဆြမ္းအလွဴရွင္တုိ ့က ဆရာေတာ္ထံ တုိင္ၾကားၾက
လွ်င္ ဘုန္းၾကီးမွာ ျပစ္တင္ေမာင္းမဲခံရမွာလည္း ေသခ်ာသည္။

ထုိဆြမ္းခံရြာမွာ အစာငတ္ျပတ္ေသာ ေခြးအလြန္ေပါမ်ားသည္။ ေမႊးရနံ ့တသင္းသင္း အေငြ ့တေထာင္းေထာင္း
ျပည့္ေသာ ဆြမ္းသပိတ္ကုိ သူငယ္ေလးတေယာက္ထမ္းပုိးလာသည္ကုိ ေခြးမ်ားျမင္ၾကေသာအခါ ေခြးမ်ားမွာ
ဝိုင္းလုလုိစိတ္  ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။ ထုိေခြးမ်ားကုိ တရွိန္ရွိန္ပူေလာင္ေနသည့္ေနေရာင္ကုိ ကာကြယ္ရန္ ယူေဆာင္လာသည့္ ထီးျဖင့္ ကာကြယ္ဟန္ ့တားရန္ ၾကဳိးစားပါေသးသည္။ သုိ ့ေသာ္ မည္သည့္အခါမွ်
 ေအာင္ျမင္သည္ မရွိခ့ဲပါေခ်။

တခါတရံ ေခြးအုပ္စုႏွင့္ ေဝးေအာင္ ေျပးဖုိ ့ဘုန္းၾကီးၾကဳိးစားသည္။ သုိ ့ေသာ္ လည္ပင္းမွာခ်ိတ္ထားသည့္ သပိတ္မွာ ေလးလံလွသည့္အတြက္ အဆင္မေျပျဖစ္ပါသည္။ အျမဲတမ္းလဲက်ျပီး ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္းမ်ား
 ေျမျပင္ေပၚ ဖိတ္က်သြားၾကသည္။ ထုိေခြးမ်ားသည္ သူတုိ ့၏အစြယ္တေဖြးေဖြးကုိျပကာ မာန္ဖီလ်က္ ဘုန္းၾကီးကုိ ေမာင္းထုတ္ၾကသည္။

ေျခေထာက္မွာ ေသြးအလိမ္းလိမ္းထြက္ကာ သပိတ္ထဲမွာလည္း ဆြမ္းတဝက္မွ်သာက်န္ျပီး ေက်ာင္းျပန္ခ့ဲရ
သည္မွာ လည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ျဖစ္ခ့ဲပါသည္။ ရြာသားအခ်ဳိ ့ ဘုန္းၾကီးအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကဟန္တူသည္။ ဘုန္းၾကီးကုိ ကုိက္လုိက္သည့္ေခြးတရားခံကုိ သိၾကသည့္အခါတုိင္း တရက္ႏွစ္ရက္ၾကာလွ်င္ ရြာသားမ်ားေက်ာင္း
သုိ ့ေရာက္လာၾကသည္။ ကုိရင္အားကုိက္လုိက္သည့္ေခြး ေသေလျပီဟု ဆုိတတ္ၾကသည္။ ဤသည္မွာ ဘုန္းၾကီး
ျဖစ္လုိေသာ ဆႏၵမဟုတ္ပါ။ သုိ ့ေသာ္ ျပီးခ့ဲသမွ်သည္ကား လြန္ျပီးသြားေလျပီတည္း….။

ေန ့ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီးေနာက္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ဆြမ္းစားေဆာင္သန္ ့ရွင္းေရးလုပ္ရသည္။ ထုိကိစၥျပီးပါက ႏွစ္မုိင္ခန္ ့ေဝးသည့္ ရြာနီးစပ္ရွိဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းသုိ ့လမ္းေလွ်ာက္ရသည္။ ထုိေက်ာင္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ဘုန္းၾကီးအား ပါဠိသင္ခန္းစာမ်ား သင္ေပးပါသည္။ ကဗ်ာစာပုိဒ္မ်ားကုိ လြယ္လြယ္ကူကူ က်က္မွတ္ႏုိင္သည့္အတြက္ ထုိေက်ာင္းဘုန္းေတာ္ၾကီးက ဘုန္းၾကီးကုိ အလြန္သေဘာက်သည္။ ပါဠိသင္ခန္းစာ
သင္ျပီးေနာက္ ညေနပုိင္း ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ႏွင့္ ဘုရားဝတ္တက္အမွီ ေက်ာင္းသုိ ့သုတ္ေျခတင္ျပန္ရသည္။

ညေနပုိင္း လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားအျပီးတြင္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်ိန္ ႏွင့္ စာသင္ခ်ိန္ျဖစ္ျပန္သည္။ ည ၉ နာရီခြဲေလာက္မွာ အိပ္ရာဝင္ေလ့ရွိျပီး ေနာက္ေန ့နံနက္ ၄ နာရီတြင္ အိပ္ရာထ ေခါင္းေလာင္းသံ ၾကားရျပန္၏။

ဘုန္းၾကီး၏ဖခင္က့ဲသုိ ့ ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရသည္လည္း စိတ္တုိတတ္သူ ျဖစ္၏။ ဘုန္းၾကီးႏွင့္
 ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းဆဲဆုိတတ္သည္။ စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္မိလွ်င္ သုိ ့မဟုတ္ ေန ့စဥ္လုပ္
ငန္းေဆာင္တာအေသးအဖြဲကိစၥလစ္ဟင္းသြားလွ်င္ လက္ထဲရွိသည့္ ေက်ာက္ခဲ၊ တုတ္၊ အုတ္ခဲ ၊ တံျမက္စည္း
 ေတြ ့သမွ်ႏွင့္ ထုရုိက္ပစ္ေပါက္ရန္ ဝန္ေလးသူလည္း မဟုတ္ေခ်။ ကုန္ကုန္ေျပာလွ်င္ ဓားရွိလွ်င္ ဓားႏွင့္ပစ္တတ္၊ ခုတ္တတ္သည္။

ထုိ ့ေၾကာင့္ စည္းကမ္းမ်ားကုိ လုိက္နာႏုိင္ေအာင္ အေသအလဲၾကဳိးစားရသည္။ နံနက္တုိင္း ၄ နာရီတြင္ အိပ္ရာထ
ရသည္။ ျပီးေနာက္ အရုဏ္ဆြမ္းခ်က္၊ ေရေႏြးက်ဳိသည္။ ၅ နာရီမွာ ေရေႏြးႏွင့္ ဆရာေတာ္ မ်က္ႏွာသစ္သည္။ ယင္းေနာက္ ပန္းအသစ္မ်ားေကာက္ယူျပီး နံနက္ငါးနာရီခြဲ ဘုရားဝတ္ျပဳရန္အတြက္ ဘုရားပန္းကပ္လွဴရသည္။

အရုဏ္ဆြမ္းကုိ နံနက္ ၆ နာရီအတိအက်တြင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေစရသည္။ သူ ့လက္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က်
 ေခြးမ်ားကုိ အစာေကၽြးလုိသည့္အတြက္ ဆရာေတာ္ထုိင္သည့္ေနရာအနီးမွာ ေခြးစာခြက္ပန္းကန္မ်ား ခ်ထားေပးရ
သည္။ ဆရာေတာ္ဆြမ္းစားမျပီးမခ်င္း ဘုန္းၾကီးတုိ ့စားခြင့္မရေသးပါ။ ျပီးမွ နံနက္ပုိင္း ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥလုပ္ခ်ိန္
အမွီ အရုဏ္ဆြမ္းကုိ ကပ်ာကယာမ်ဳိခ်ရသည္။  ဘုန္းၾကီးကုိရင္ျဖစ္ျပီးေနာက္တြင္ ဆရာေတာ့္အနားမွာ ဆြမ္းစား
ခြင့္ရသည္။ သုိ ့ေသာ္ ဆရာေတာ္က ထုိင္ခုံေပၚထုိင္ျပီး စားပြဲေပၚပန္းကန္တင္ကာ စားပါသည္။ ဘုန္းၾကီးကေတာ့ ဆရာေတာ့္အနီး ၾကမ္းျပင္ေပၚထုိင္ကာ ေရွ ့ရွိ ခုံရွည္နိမ့္နိမ့္ေလးေပၚပန္းကန္တင္ကာ စားရသည္။

နံနက္ ၁၁ နာရီ ဆြမ္းခံျပန္ေရာက္ေသာအခါ ေန ့ဆြမ္းကပ္သည့္ကိစၥကုိ အရုဏ္ဆြမ္းနည္းတူ ျဖတ္သန္းရျပီး
ေနာက္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့၏ေန ့ဆြမ္းကုိ အငမ္းမရမ်ဳိခ်ျပီးေစရသည္။

ေန ့လယ္ ၁ နာရီထုိးသည္ႏွင့္ သီးသန္ ့စားပြဲေပၚ လက္ဖက္ရည္ေရာက္ႏွင့္ျပီးျဖစ္ေစရသည္။ လက္ဖက္ရည္ကပ္ျပီး ခ်ိန္တြင္ ပါဠိသင္ခန္းစာသင္ရန္ အျခားဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းသုိ ့သြားရသည္။ ေန ့လယ္သုံးနာရီထက္ေနာက္
မက်ေစဘဲ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ရသည္။

ညေန ငါးနာရီခြဲတြင္ ပန္းျခံႏွင့္ဥယ်ာဥ္ကုိ ေရေလာင္းျပီး ညေန ၆ နာရီဘုရားဝတ္မျပဳခင္ အလ်င္အျမန္ေရခ်ဳိးရ
သည္။ ညေန ၆ နာရီခြဲတြင္ ဆရာေတာ့္ကုိ လက္ဖက္ရည္ကပ္ရသည္။ ည ၇ နာရီတြင္ ဆရာေတာ့္ထံ စာျပန္
ရသည္။ ယင္းေနာက္ ကြမ္းယာျပင္ဆင္ျပီး ၇ နာရီခြဲမွာ ကြမ္းကပ္ရသည္။ ထုိမွေနာက္တြင္ ကုိယ္လက္သန္ ့စင္ျပီး
အိပ္ရာဝင္သည္။ 
အမရဒီပ
ဇြန္လ ၁၊ ၂ဝ၁၃

Bhante Henepola Gunaratana ၏ Journey to Mindfulness  ကုိ ဘာသာျပန္သည္။

No comments: