Total Pageviews

Sunday, June 2, 2013

အနယ္ထုိင္ခ်ိန္ ျမင္မိတ့ဲ ကုိယ့္အရိပ္ - ၁၅



လျပည့္ေန ့၊ လျပည့္ေက်ာ္တရက္ေန ့မ်ားတြင္ ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေန ့စဥ္လုပ္ငန္းမွ အနားယူခြင့္ရ
သည့္အတြက္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ၾကရေပသည္။ ထုိေန ့မ်ားတြင္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့မွာ ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ၾကမ္းသ
မားမ်ားအျဖစ္မွ အထူးေန ့ရက္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းမွာအခ်ိန္ကုန္ရန္ေရာက္လာၾကသည့္ ရြာသားမ်ားအတြက္ အိမ္ရွင္မ်ား ျဖစ္သြားၾကေပသည္။ ေက်ာင္းေရာက္လာသူအမ်ားစုမွာ သက္ၾကီးရြယ္အုိမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ စာေရးစာဖတ္မတတ္ၾကေခ်။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားက လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားအတြက္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားဖတ္ျပရျပီး အဓိပၸါယ္ဆုိလုိခ်က္ကုိ ရွင္းလင္းေျပာျပေလ့ရွိၾကသည္။

ဇာတ္ေတာ္ဟူသည္ ဗုဒၶဘုရား၏အတိတ္ဘဝျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ တင္ျပထားေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။  ဇာတ္လမ္းပုဒ္ေရ ၅၅ဝ ရွိသည္။ ဇာတ္ေတာ္တုိင္းဝယ္ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ အတိတ္ဘဝမ်ားစြာတြင္ ဒါနပါရမီ၊ သီလပါရမီ၊ ေနကၡမၼပါရမီ၊ ပညာပါရမီ၊ ဝီရိယပါရမီ၊ ခႏၱီပါရမီ၊ သစၥာပါရမီ၊ အဓိ႒ာနပါရမီ၊ ေမတၱာပါရမီ၊ ဥေပကၡာပါရမီတည္းဟူေသာ ျမင့္ျမတ္သည့္အရည္အေသြးမ်ားကုိ ထင္ရွားေပၚလြင္ေအာင္ျပသပုံကုိ ဇာတ္
လမ္းျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ထားသည္။ အခ်ဳိ ့ဇာတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶသည္ တိရစ ၦာန္တမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ဖူးေၾကာင္း၊ သူသည္အျမဲတေစ ဘုရားျဖစ္ဖုိ ့ စိတ္အားထက္သန္သူ ေဗာဓိသတၱ (ဘုရားေလာင္း) ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ ့ရသည္။

ဘုန္းၾကီးသည္ ေလးတန္းေအာင္ျမင္ျပီးသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသုိ ့ေရာက္လာၾကသည့္ စာမတတ္
သူရြာသားမ်ားၾကားတြင္ လူေတာ္လူတတ္တဦးျဖစ္ေနခ့ဲျပန္သည္။ သူတုိ ့က ဘုန္းၾကီး၏ မိန္းကေလးအသံလုိလုိ
ကေလးအသံေလးျဖင့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားဖတ္ျပသည္ကုိလည္း သေဘာက်ႏွစ္သက္ၾကသည္။

တေန ့… ဗုဒၶဘုရား၏လူဝတ္ေၾကာင္ သိဒၶတၳမင္းသားဘဝဇာတ္လမ္း ေျပာျပသည္ကုိ ဘုန္းၾကီးမွတ္မိေန၏။ မင္းသားသည္ ခမည္းေတာ္၏နန္းေတာ္ကုိစြန္ ့ခါြခ့ဲျပီးေနာက္ ဆံပင္ကုိျဖတ္ပယ္ကာ တရားရွာေဖြသူေယာဂီတဦး
ျဖစ္လာခ့ဲသည္။ အဝါေရာင္အဝတ္ဖားဖားၾကီးကုိ ခႏၶာကုိယ္မွာ ရစ္ပတ္ဝတ္ရုံကာ သပိတ္ျဖင့္ ဆြမ္းခံေလေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးေျပာျပပါသည္။ နားေထာင္ေနသူရြာသားမ်ားအနက္  ဘုန္းၾကီး၏အဖုိးအရြယ္လူၾကီးတဦးကေျပာလာ၏။

"ကုိရင္ေလး…၊ တပည့္ေတာ္အထင္ ကုိရင္မွားေနျပီေနာ္။ တပည့္ေတာ္အထင္ေျပာရရင္ သပိတ္တုိ ့သကၤန္းတုိ ့
ဆုိတာ သိဒၶတၳမင္းသားဘုရာျဖစ္မွ၊ ရဟန္းသံဃာရယ္လုိ ့ေပၚလာေတာ့မွ သကၤန္းနဲ ့သပိတ္ရယ္လုိ ့ေလာကမွာ
ေပၚလာတာ မဟုတ္လားဘုရား…."

"ဒကာၾကီး… သပိတ္ကုိ ေခၚတ့ဲ သကၠတစကားလုံး "ပတၱ" ဆုိတာဟာ ထိပ္ဝအပြင့္နဲ ့ထည့္စရာ ဘယ္ခြက္ကုိ 
မဆုိ ဆုိလုိတာပါပဲ။ အဲဒီလုိခြက္မ်ဳိးက ဗုဒၶဘုရားမပြင့္ခင္ကတည္းက အသုံးျပဳေနၾကတာပါပဲ။ အဲဒီ "ပတၱ"ဆုိတာ
ကုိ အလွဴခံေတာင္းရမ္းစားသူတုိင္းလုိလုိ သုံးၾကပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ အဝါေရာင္သကၤန္း ကုိ ေခၚတ့ဲ
"ကာသာယဝတၳ" ဆုိတ့ဲ သကၠတစကားလုံးဟာလဲ  အဝါေရာင္အဝတ္တုိင္းကုိ ဆုိလုိတာပါပဲ။ 
သိဒၶတၳမင္းသား က အဝါေရာင္သကၤန္းရွည္ၾကီးကုိ ဝတ္ရုံတာ ဘယ္လုိလုပ္မျဖစ္ႏုိင္ရမွာလဲ…ဒကာၾကီးရ့ဲ"

ဘုန္းၾကီးက ထုိလူၾကီးအား ေျဖခ့ဲပါသည္။ ဘုန္းၾကီးျပန္လည္ေတြးမိေသာအခါ ဘုန္းၾကီးအေျဖက ထုိလူၾကီးအား အတုိင္းထက္အလြန္ ဘဝင္က်သြားေစခ့ဲေၾကာင္း သိရပါသည္။

သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ ၾကဳံေတြ ့သမွ်အရာအားလုံးသည္ ငါကြဟုေသြးၾကီးစရာတုိ ့ခ်ည္းသာ
မဟုတ္ခ့ဲပါေခ်..။ တေန ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားက သူတုိ ့ႏွင့္အတူ ေဆးျပင္းလိပ္ေသာက္ရန္ ဖိတ္
မႏ ၱကျပဳလာပါသည္။ ဘုန္းၾကီးလည္း ေဆးျပင္းလိပ္ေသာက္သည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ စြဲလမ္္းမႈတခုကုိ စတင္
ေမြးဖြားခ့ဲသည္။ စီးကရက္ဝယ္မေသာက္ႏုိင္သည့္အခါ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္၏အခန္းမွ ေဆးရြက္ၾကီး
ခုိးၾကသည္။ ဆရာေတာ္က ေဆးရြက္ၾကီးမ်ားကုိ ကြမ္းဝါးသည့္အခါ ေရာေႏွာသုံးစြဲရန္သိမ္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ ေဆးရြက္ၾကီးကုိ သတင္းစာစကၠဴအပုိင္းစမ်ားတြင္လိပ္ကာခုိးေၾကာင္ခုိးဝွက္ေသာက္ခ့ဲၾက
သည္။ ဆရာေတာ္မိသြားသည့္အခါ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ ရုိက္ပါသည္။ ရုိက္ခံရမည့္အေၾကာက္တရားက ဘုန္းၾကီး
တုိ ့ကုိ ရပ္တန္ ့ေအာင္မလုပ္ႏုိင္ပါ။ ထပ္အမိမခံရေအာင္ ပုိသတိထားလုပ္ၾကသည္။

တေန ့ဆြမ္းခံအျပန္ ဆြမ္းခ်က္ေဆာင္ထဲတြင္ ေဆးျပင္းလိပ္အေသးေလးကုိ မီးညွိျပီး စဖြာခါစမွာပင္ ဆရာေတာ္ ေရပုံးကုိင္လ်က္ ေရတြင္းသုိ ့ေရခ်ဳိးအသြားလမ္းေပၚ ဘြားကနဲ ေပၚလာသည္။ သူက
 ရပ္လုိက္ျပီး ဘုန္းၾကီးကုိ စိန္းစိန္းၾကီး ၾကည့္သည္။ ဘုန္းၾကီးကား ခုိးထုပ္ခုိးထည္ႏွင့္တကြ လက္ပူးလက္ၾကပ္အဖမ္းခံရျပီတည္း..။

"ဒီတၾကိမ္ေတာ့ မင္းကုိ ငါမရုိက္ေတာ့ဘူး၊ ေနာက္တၾကိမ္ မိခ့ဲရင္ မင္းကုိငါဘာလုပ္ရမလဲ ေျပာစမ္း…။"
ဆရာေတာ္က ေျပာသည္။
ဘုန္းၾကီးေျဖဖုိ ့ခက္ေနမိသည္။ ဆရာေတာ္၏ေဒါသကား အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းသည္။
 ေမးခြန္းအေျဖမွာ တခုတည္းသာရွိေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးနားလည္ပါသည္။
"မွန္ပါ….၊ ေဆးလိပ္ေသာက္တာ ေနာက္တခါေတြ ့ရင္ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကုိ ရုိက္ခ်င္သေလာက္ရုိက္ပါ
ဘုရား……"
ဘုန္းၾကီးေျဖလုိက္သည္။

သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီးေဆးလိပ္ေသာက္သည္ကုိ ရပ္တန္ ့မပစ္ပါ။ ဘုန္းၾကီး ေဆးလိပ္အစြဲၾကီးစြဲမိေနျပီေကာ…။
သီတင္းပတ္မ်ားစြာၾကာျပီးေနာက္ ေဆးလိပ္ေသာက္သည္ကုိမိသြားသည့္အတြက္ ဆရာေတာ္က ဘုန္းၾကီးကုိ လက္ဝါးစာေကၽြးေလေတာ့သည္။

ယင္းေနာက္ ဆရာေတာ္က ေဆးရြက္ၾကီးကုိ ေသာ့ခတ္သိမ္းဆည္းသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ့ေဆးရြက္ၾကီးမရႏုိင္ေတာ့
ျပီ။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကား အေၾကာက္အလန္ ့လည္း မရွိေတာ့ေခ်။ ေဆးရြက္ၾကီးရစရာအခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း
 ေပါေပါမ်ားမ်ားျဖစ္လာေလသည္။ ေဆးရြက္ၾကီးဝယ္ရန္ အုန္းသီး ထုတ္ေရာင္းသည္။ မ်က္ႏွာသုတ္ပုဝါ၊ လက္ကုိင္ပုဝါ ၊ဆန္  အလွဴရွင္မ်ား၏လွဴဖြယ္ပစၥည္း လက္ထဲေရာက္လာသမွ် အကုန္ေရာင္းသည္။

ဘုန္းၾကီးအသက္ဆယ္ေက်ာ္သက္ျဖစ္ဖုိ ့နီးလာသည္ႏွင့္အမွ် အခ်ဳပ္အခ်ယ္ႏွင့္ေဝးေဝးေနလုိစိတ္တုိ ့ေသြးၾကြလာ
သည္။ ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရ၏ ခန္ ့မွန္းရခက္သည့္ ေဒါသူပုန္ထၾကြေသာင္းက်န္းမႈကုိ အေရထူလာ
သည္။ ေၾကာက္ရြံ ့စိတ္မျဖစ္ေတာ့ျပီ။ သူ၏အလြန္အကၽြံအျပစ္ေပးမႈသည္ တရားမွ်တမႈမရွိ၊ အၾကမ္းပတမ္းလုပ္
လြန္းသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ သူ ့ကုိ အာခံပုန္ကန္လုိမႈတုိ ့ဘုန္းၾကီးအစျပဳလာသည္။

ထုိ ့ျပင္ ဘုန္းၾကီး၏ပညာေရးမွာ အားနည္းခၽြတ္ေခ်ာ္မႈရွိေနသည္ဟုလည္း ခံစားလာရသည္။ အသက္ဆယ့္သုံးႏွစ္
ရွိေနျပီ၊ စတုတၳတန္းမွ်သာ ေအာင္ေသးသည္။ ထုိေခတ္ထုိအခါက စတုတၳတန္းေအာင္လွ်င္အေတာ္အတန္ခရီး
ေပါက္ေသာ္လည္း ဘုန္းၾကီးအတြက္ လုံေလာက္မႈမရွိေသး။ ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရသည္လည္းေကာင္း၊ ရြာနီးခ်င္းရွိ ဘုန္းၾကီး၏ပါဠိဆရာ ဆရာေတာ္သည္လည္းေကာင္း တရားဝင္ပညာေရးစနစ္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေပါက္
ေျမာက္ျပီးသူတုိ ့မဟုတ္ၾကေခ်။ ပညာေရးကုိ သည္မွ်ႏွင့္ မတင္းတိမ္ႏုိင္၊ ဆက္သင္လုိေသးသည္။ ဤသည္မွာ ဘုန္းၾကီးအသက္ရွင္ေနသမွ်ရွိေနဦးမည့္ ကုိယ္ပုိင္ဆႏၵျဖစ္ေပသည္။

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသည္ အက်ဥ္းေထာင္တခုလုိျဖစ္သည္ဟုစတင္ခံစားလာရသည္။ ဤအေနအထားသည္ ဘုန္းၾကီးျမင္မက္ခ့ဲေသာ လင္းလက္ေတာက္ပသည့္ ဘာသာေရးဘဝမ်ဳိးလည္းမဟုတ္ျပန္ေခ်။

တေန ့တြင္ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရသည္ ေန ့ဆြမ္းဘုဥ္းေပးအျပီး တခဏတာေမွးစက္အနားယူသည္။
 ေက်ာင္းသားတေယာက္သည္ ဆရာေတာ္၏အခန္းအျပင္ဖက္ရွိအပင္မွ လိေမၼာ္သီးကုိ ခူးဆြတ္ခ်င္သည္။ ထုိေက်ာင္းသားသည္ လိေမၼာ္သီးကုိ ေက်ာက္ခဲမ်ားျဖင့္ ပစ္ခ်သည္။

ဆူဆူညံညံအသံမ်ားေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႏုိးလာသည္။ ေဒါသတရႈးရႈးထြက္ကာ အခန္းထဲမွ အျပင္သုိ ့ထြက္လာျပီး ဆူဆူညံညံလုပ္သူကုိ ေမးျမန္းေလသည္။ အျခားေက်ာင္းသားတဦးက ဘုန္းၾကီးကုိ အျပစ္လႊဲခ်သည္။ ဆူညံဆူညံလုပ္သူမွာ ဘုန္းၾကီးျဖစ္သည္ဟူ၏။

ဘုန္းၾကီးသည္လည္း ရုတ္တရက္ေဒါသထြက္သြားခ့ဲသည္။ ဆရာေတာ့္ကုိ အဘယ့္ေၾကာင့္လိမ္ညာတင္ေလွ်ာက္
သနည္းဟု ၾကမ္းတမ္းသည့္စကားလုံးမ်ားသုံးကာ ထုိေက်ာင္းသားကုိ ဘုန္းၾကီးေမးသည္။ ဤတြင္ ဆရာေတာ္၏
ေဒါသျမွားဦးသည္ ဘုန္းၾကီးဖက္ဦးတည္လွည့္လာသည္။ ဘုန္းၾကီးသည္ သူ ့ကုိ မထီေလးစားျပဳမူသည္ဟု သူကဆုိသည္။ ေက်ာက္ခဲပစ္သူမွာ မည္သူပင္ျဖစ္ေစ၊ သူဂရုမစုိက္။ ဘုန္းၾကီးသည္ မထီေလးစားလုပ္သူျဖစ္
သည္။ ျပစ္ဒဏ္ေပးထုိက္သူမွာ ဘုန္းၾကီးျဖစ္သည္ဟု သူကဆုိသည္။

ဆရာေတာ္သည္ တံျမက္စည္းတံတုတ္တေခ်ာင္းကုိ ဆြဲယူျပီး ဘုန္းၾကီးကုိ ထပ္တလဲလဲ ရုိက္သည္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ဘုန္းၾကီးလဲက်သြားရသည္။ အသက္ကုိပင္ အႏုိင္နုိင္ ရႈေနရသည္။

ဤရုိက္ႏွက္မႈသည္ သည္းခံစိတ္ကုိေပါက္ကြဲေအာင္ဖန္တီးသည့္ စနက္မီးျဖစ္သည္။

ေန ့လယ္ခင္းေႏွာင္းပုိင္းတြင္ ခါတုိင္းလုိပင္ ဘုန္းၾကီးသည္ စာအုပ္မ်ားကုိ စုစည္းသိမ္းဆည္းသည္။ ေကဘိလိတိေဂါဓေက်ာင္းသုိ ့ပါဠိစာသင္သြားရန္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းျခံေနာက္ဖက္မွာ အိမ္သာက်င္းအသစ္တူးရန္ 
ထြက္သြားခုိက္ ဘုန္းၾကီးလည္း ေက်ာင္းတံခါးအျပင္သုိ ့ထြက္လုိက္သည္။ သူတုိ ့ထြက္သြားသည္ကုိ
 ေစာင့္ၾကည့္လုိက္ျပီးေနာက္ေက်ာင္းတြင္းသုိ ျပန္ဝင္လာကာ ပါဠိစာအုပ္မ်ားကုိ ပစ္ခ်လုိက္သည္။

ေက်ာင္းသားမ်ားအဝတ္အစားထားရာအခန္းသုိ ့ဝင္ျပီး အကၤ် ီျဖဴတထည္ႏွင့္ လုံခ်ည္တထည္ကုိ ဆတ္ကနဲဆြဲယူ
သည္။ ေနာင္တေနာက္ဆံတင္းမေနဘဲ သကၤန္းမ်ားကုိ ခၽြတ္ခ်လုိက္ျပီး အက်ၤ ီႏွင့္ လုံခ်ည္ကုိ ဝတ္ဆင္လုိက္
သည္။

ကုိယ္အတြင္းထဲမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ျခင္းမ်ား  တလိပ္လိပ္တက္လာေနသည္။ ေက်ာင္းေရွ ့တံခါးမွ အသာလစ္
ထြက္လုိက္ျပီး သံဆူးၾကဳိးဂိတ္တံခါးကုိ ျဖတ္ကာ ၾကမ္းတမ္းသည့္လမ္းမေပၚတက္လုိက္သည္။

ကုိရင္မဟုတ္ေတာ့ျပီတကား……။
ေဘးမခရန္မသီလြတ္လပ္ျပီတကား…….။
အမရဒီပ
ဇြန္လ ၂ ၊ ၂ဝ၁၃

Bhante Henepola Gunaratana ၏ Journey to Mindfulness  ကုိ ဘာသာျပန္သည္။
 

No comments: