Total Pageviews

Monday, July 16, 2012

ေလွသင္းမင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ ၾသဝါဒ နဲ ့ ဝိနိစၦယ


ပရိယတ္၊ပဋိပတ္စြယ္စုံဆရာေတာ္ၾကီးေတြအေၾကာင္းဖတ္မွတ္ရျပီဆုိရင္ အဆုံးအမနဲ ့ အဆုံးအျဖတ္
 (ၾသဝါဒ နဲ ့ ဝိနိစ ၦယ) ေတြကုိ ရတတ္တာ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္လုိပါပဲ။

မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးေရစက္ခ်ပြဲလုပ္ေတာ့ ေက်ာင္းဒကာေမာင္ေက်ာ္ကုိ ေလွသင္းမင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္က
"ႏြားသတ္ျပီးေရစက္ခ်မွ ပါဏာတိပါတအကုသုိလ္ကံေျမာက္သလား၊ ဝိနည္းအလုိ အဂၤါစုံလွ်င္ ကံေျမာက္သည္။
 သုတၱန္အလုိ ဝတၳဳအေဆာက္အဦးျပည့္စုံလွ်င္ ကံေျမာက္သည္။ အဘိဓမၼာအလုိ ေစတနာစေသာ တရားကုိယ္
ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ကံေျမာက္သည္။ အပယိကေဝါဟာရေလာက္ကုိ ပဓာနမျပဳသင့္ဘူး" လုိ ့ ေဟာေျပာ
ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါ ေရစက္ခ်တယ္ဆုိတာနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးအဆုံးအမပါပဲ………။

တခါမွာေတာ့ သတ္သတ္လြတ္ဘုဥ္းေပးတ့ဲ တပည့္တပါး ေလွသင္းမင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ဆီေရာက္လာတယ္။
 ဆြမ္းဒကာက အာဂႏၱဳကုိယ္ေတာ္နဲ ့ဆရာေတာ္အတြက္ သတ္သတ္လြတ္ဆြမ္းလာကပ္ပါသတ့ဲ။ ဒီမွာတင္ ဆရာေတာ္က
 အခုလုိ ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။

"ရေသ့ျဖစ္လွ်င္ ရေသ့လုိက်င့္၊ တိတၳိျဖစ္လွ်င္ တိတၳိလုိက်င့္၊ ေဇာ္ဂ်ီျဖစ္လွ်င္ ေဇာ္ဂ်ီလုိက်င့္၊ ရဟန္းလုပ္လွ်င္ ရဟန္းလုိက်င့္၊ သတ္သတ္စားျခင္းကုိ အက်င့္ပဋိပတ္ၾကီးတခုလုပ္၍ မက်င့္သင့္။ အက်ဳးရွိရုိးမွန္လွ်င္ သဗၺညဳတ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္ သိျမင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူခ့ဲရာ၏။ ေဒဝဒတ္ေတာင္းဆုိသည္ကုိပင္ တားျမစ္ခ့ဲျပီ။

ဝိနည္းေတာ္အရ ဆင္သား၊ ေျမြသားစေသာ အသားၾကီး ၁ဝ မ်ဳိးႏွင့္ ရည္မွန္း၍သတ္ေသာ အသားမ်ဳိးမဟုတ္လွ်င္ အပ္၏၊ စားေကာင္း၏။ ဘုရားခြင့္ျပဳျပီးျဖစ္သည္။

သုတၱန္အလုိ အစားအေသာက္ႏွင့္စပ္ေသာ ဓုတင္သုံးမ်ဳိးခြင့္ျပဳထား၏။

အဘိဓမၼာအလုိ မည္သည့္အစာကုိစားမွ ေရွာင္မွကုသုိလ္ရသည္ မလာ(မေဟာ)။ ေယာနိေသာမနသိကာရသင့္
တင့္ေအာင္စိတ္ကုိျပဳျပင္မွ ကုသုိလ္ရ၏။

ယုတၱိယုတၱာျဖင့္ အက်င့္ေကာင္းဟန္ေဆာင္ေသာ အလြန္မကြဲျပားလြန္းသည့္ အက်င့္တခုကုိ က်င့္မိလွ်င္ တစတစလမ္းခြဲမွန္းမသိ ခြဲ၍ မဇၥ်ိမပဋိပဒါမွမွ ခြၽတ္လြဲတတ္သည္"

ဘုရားရွင္ေခတ္ကေန ယခုေခတ္အထိ ေမးလုိ ့ေျဖလုိ ့မျပီးႏုိင္တ့ဲ သတ္သတ္လြတ္စားျခင္းကိစၥအတြက္ ဆရာေတာ္ၾကီးရ့ဲ ဆုံးမေတာ္မူခ်က္စကားပါ……..။

မုိင္းခုိင္းဆရာေတာ္က ေစတီေတာ္ရင္ျပင္ ဖိနပ္စီးအပ္၊ မစီးအပ္ျပႆနာမွာ အယူအဆႏွီးေႏွာခ်င္လုိ ့ေလွ်ာက္
ထားလာေတာ့ ေလွသင္းမင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္က ခ်က္ခ်င္းပဲ အခုလုိ ထုတ္ေျပာပါတယ္။

"ဝိနည္းအလုိ တံတုိင္းရွိလွ်င္ တံတုိင္းအတြင္း ဖိနပ္မစီးသင့္…။ တံတုိင္းမရွိလွ်င္ တံတုိင္းျပဳသင့္ေသာ ေနရာအတြင္းမစီးသင့္။ သုတၱန္အလုိ ေစတီကုိျမင္ရာအထိ မစီးအပ္။ အဘိဓမၼာအလုိ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ အာရုံျပဳေသာအခါ ဂါရဝစိတ္ထား၍ မစီးထုိက္"……………တ့ဲ။ ဖိနပ္အဆုံးအျဖတ္တရပ္ပါပဲ။

နိဗၺာန္အတြက္ၾကဳိးစားက်င့္သူေတြအတြက္ ဆရာေတာ္ၾကီးက အခုလုိဆုံးမေတာ္မူတယ္။
"နိဗၺာန္ကုိမက္၊ ကုိယ္အသက္၊င့ဲကြက္မျပဳရာ။"
"ေလွသင္းမင္းေက်ာင္း၊ေနတၱိေကာင္း၊ သိေၾကာင္းအစဥ္မွာ။"လုိ ့ ဆုံးမေတာ္မူခ့ဲတယ္။ အျခားဆရာေတာ္မ်ားရ့ဲ အဆုံးအမေတာ္ေတြကုိလည္း သံေပါက္ကဗ်ာေတြေရးသားျပီး မွတ္တမ္းတင္ထားခ့ဲပါတယ္။

ေလွသင္းမင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ၾကီးဟာ က်မ္းဂန္ေရးသားျပဳစုျခင္းအပုိင္းမွာ ဝိသုဒၶိမဂ္မဟာဋီကာရ့ဲ နိႆယကုိ ျပဳစုေတာ္မူခ့ဲတယ္လုိ ့သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ၾကီးလက္ရာ ဝိသုဒၶိမဂ္မဟာဋီကာနိႆယဟာ
ေပ်ာက္ဆုံးသြားခ့ဲေၾကာင္း သိရပါတယ္။ (မဟာစည္ဆရာေတာ္ရ့ဲ ဝိသုဒၶိမဂ္မဟာဋီကာနိႆယကေတာ့ ဆ႒သံဂါယနာေနာက္ပုိင္းမွာ ေပၚထြက္လာပါတယ္။)

ေလွသင္းမင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ၾကီးရ့ဲ ဘဝ၊ အေနအထုိင္၊ စာေပ၊ အက်င့္အေၾကာင္းကုိ ဓမၼာစရိယဦးေဌးလႈိင္ရ့ဲ
ရဟႏ ၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ားစာအုပ္မွာ အက်ယ္ေလ့လာမွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။

အမရဒီပ
ဇူလုိင္ ၁၆၊ ၂ဝ၁၂


1 comment:

Khet Htan said...

ယုတၱိယုတၱာျဖင့္ အက်င့္ေကာင္းဟန္ေဆာင္ေသာ အလြန္မကြဲျပားလြန္းသည့္ အက်င့္တခုကုိ က်င့္မိလွ်င္ တစတစလမ္းခြဲမွန္းမသိ ခြဲ၍ မဇၥ်ိမပဋိပဒါမွမွ ခြၽတ္လြဲတတ္သည္

အႏွစ္သာရ ရွိတဲ့ မိန္႔ဆိုခ်က္ပါပဲ