Total Pageviews

Friday, February 17, 2012

နည္းနည္းေလးေတာ့ လြဲေနတယ္-၂


ယခင္က ပ႒ာန္းတရားဆုိတာ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၏ အေျချပဳပ႒ာန္း၊ သဒၶမၼရံသီရိပ္သာဆရာေတာ္၏ 
ပ႒ာန္းႏွင့္ ဝိပႆနာ သိေကာင္းစရာတုိ ့ေလာက္သာ စာအုပ္အျဖစ္ဖတ္မွတ္ခ့ဲဖူးသူတဦးအေနျဖင့္ အခြင့္
အေရးေကာင္းတရပ္ကုိ ၾကဳံဆုံလုိက္စဥ္က ဗုဒၶအဘိဓမၼာ၏ အခက္ခဲဆုံးပ႒ာန္းက်မ္းကုိ ဓမၼကထိက
ဆရာေတာ္ၾကီး၊ ဆရာေတာ္လတ္၊ ဆရာေတာ္ေလးမ်ား ေဟာေျပာရွင္းျပေတာ္မူသည္ကုိ တရားဝက္ဆုိက္
မ်ဳိးစုံသြားကာ နာယူမွတ္သားကုသုိလ္ပြားရပါသည္။ ယင္းစဥ္က ဓမၼာစရိယ၊ ဗဟုဇနဟိတဓရ ဓမၼကထိက၊
၊ျမန္မာျပည္သာသနာျပဳတကၠသုိလ္ၾကီးတခုမွ  ပီအိတ္(ခ်္)ဒီ ေဒါက္တာဘြဲ ့ရ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တပါး၏ ပ႒ာန္းတရားရွင္းျပခ်က္ကုိနာယူခ့ဲေသာအခါတရားပြဲအစ ပဏာမအခ်ီတြင္ ထုိဆရာေတာ္သည္ ဓမၼကထိက
ဆရာစဥ္သမားစဥ္တုိ ့ထုံးစံ ဓမၼသာမိျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကုိ နေမာ တႆ-အစခ်ီေသာ ဘုရားရွိခုိးျဖင့္
 ရွိခုိးေလသည္။ ထုိဆရာေတာ္၏ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးအနက္ျမန္မာျပန္မွာ --ဘဂဝေတာ--လုိ ပါဠိတခ်က္ကုိ အနည္းဆုံး ျမန္မာျပန္ ၂ ခ်က္ထည့္သြင္းထားသည့္အတြက္ (အထင္အားျဖင့္)  ၾကားနာသသူ ေဒသနာခံ
ပုဂၢဳိလ္မ်ားထုိထုိႏွင့္တကြ (စင္စစ္အားျဖင့္)အကၽြႏု္ပ္၏နားေသာတတြင္  ခမ္းနားၾကည္ညဳိစဖြယ္ တင့္တယ္
ေတာ္မူလွပါသည္။ ပ႒ာန္းအေၾကာင္းစကားစခ့ဲေသာ္လည္း ဓမၼကထိက၏ နေမာ တႆ အနက္အဆုံးသတ္တြင္ နားေၾကာစိမ့္သြားေသာေၾကာင့္ ယင္းအေၾကာင္းကုိပင္ ေျပာရေပေတာ့မည္(ဝါ) ေျပာေပေတာ့အ့ံ-------။

အႏွီ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္၏ ျမန္မာျပန္နိႆယအတုိင္း တုိက္ရုိက္တင္ျပလုိပါေသာ္လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္း
ကုိ င့ဲညွာေထာက္ထား ထည့္စဥ္းစားေသာအားျဖင့္ အသံေတာ္မွ စာမူေတာ္အျဖစ္သုိ ့ ကူးေရးမျပေတာ့ဘဲ အကၽြႏု္ပ္၏အိပ္ရာေခါင္းအုံးေဘးရွိ ဂုဏ္ေတာ္ေရာင္ျခည္ (အရွင္ေထရိႏၵာဘိဝံသ ျပဳစု) ဘုတ္အုပ္ေတာ္လာ 
စာမူေတာ္အတုိင္း ကူးယူတင္ျပပါမည္။ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္ႏွင့္မတူကြဲျပားသည့္ျမန္မာနိႆယအပုိင္းသုိ ့
ေရာက္သည့္အခါ စာေအာက္ေျခတြင္ မ်ဥ္းသားျပဆုိပါမည္။

ပါဠိေတာ္
နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။

ျမန္မာနိႆယ
အရဟေတာ- လူနတ္-ျဗဟၼာ--သတၱဝါတုိ ့၏ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံယူျခင္းငွါ ထုိက္ေတာ္မူတတ္ပါေပထေသာ။
 သမၼာသမၺဳဒၶႆ-  ဒုကၡသစၥာ သမုဒယသစၥာ နိေရာဓသစၥာ မဂၢသစၥာ ဟုဆုိအပ္ေသာ သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကုိ
 ဆရာမရွိ မိမိအလုိလို ကုိယ္ေတာ္တုိင္မေဖာက္မျပန္ သယမၻဴဉာဏ္ျဖင့္ ေကာင္းစြာထုိးထြင္း၍ သိေတာ္မူတတ္ပါ
ေပထေသာ။ တႆ ဘဂဝေတာ- ထုိဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးသခင္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးအား။
 ေမ- ဘုရားတပည့္ေတာ္၏။ နေမာ- ရုိေသျမတ္ႏုိး  လက္စုံမုိး၍ ရွိခုိးျခင္းသည္။ 
အတၳဳ-စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ပါေစသတည္း။

ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္က (အတၳဳ= ဘဝတိ-စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ပါေပသတည္း) ဟု နိႆယျပန္ဆုိထားပါသည္။

ကဲ-- ဘုတ္အုပ္ႏွင့္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္ႏုတ္ေတာ္ထြက္ နေမာ တႆ အနက္ ဘယ္ေနရာကြာသည္ကုိ
 ေျပာၾကဦးစုိ ့ရ့ဲ--။

နာမည္ေက်ာ္ ပါဠိသဒၵါက်မ္းမ်ားျဖစ္ေသာ ကစၥည္းသဒၵါ ႏွင့္ ပဒရူပသိဒၶိက်မ္းတုိ ့တြင္ (တုႆ တၳဳတၱံ)ဟု သုတ္စဥ္ (မာတိကာ)တခုရွိ၏။ အတၳဳ သည္ အသဓာတ္ျဖစ္ရာ အသ-ဓာတ္ေနာင္ တုဝိဘတ္ကုိ တၳဳ-ျပဳ ၊ ဓာတ္အဆုံးကုိေခ်
 (ဖ်က္) ျပီး အတၳဳ--ဟု ၾကိယာပုဒ္တခုျဖစ္ေပၚ၏။ အတၳဳ-ၾကိယာကုိ ဘဝတု--ဟု ပါဠိျဖင့္ က်မ္းဂန္တုိ ့ ထပ္ဆင့္ဖြင့္
ဆုိျပၾက၏။ ဘဝတု-သည္ အတၳဳ ကုိ ဖြင့္ျပေသာပုဒ္ျဖစ္ရာ တု--ဝိဘတ္အခ်င္းခ်င္းျခင္းတူေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
 (အတၳဳ တြင္ တုဝိဘတ္ကုိ တၳဳ ျပဳထားသည္ဟူေသာ စကားကုိ အထူးသတိျပဳပါ။) အတၳဳသည္လည္းေကာင္း၊ 
ဘဝတု သည္လည္းေကာင္း အာခ်ာတ္ပဥၥမီဝိဘတ္၊ ပရႆပုဒ္၊ ပဌမပုရိသ္ ဧကဝုစ္ တုဝိဘတ္ျဖင့္
ရုပ္ျပီးေနၾက၏ဟု ဆုိက ပုိမုိရွင္းပါ၏။

သုိ ့ေသာ္ ေစာဒကတက္ဖြယ္ရွိ၏။ (လ်ဥ္းပါးဖြယ္ရွိ၏) ဓမၼကထိကဆရာေတာ္ သုံးစြဲထားသည္ ့ ဘဝတိ --မွာ 
ဝတၱမာန္ဝိဘတ္၊ ပရႆပုဒ္၊ ပဌမပုရိသ္၊ ဧကဝုစ္တိဝိဘတ္ျဖင့္ရုပ္ျပီးထား၏။ ပဥၥမီ ႏွင့္ ဝတၱမာန္ဝိဘတ္အထား
အသုိခ်င္းမတူသည္ကထားလုိက္ပါဦး၊ ပရႆပုဒ္၊ ပဌမပုရိသ္၊ ဧကဝုစ္ခ်င္းတူေနသည့္အတြက္ သိပ္ျပီး 
ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္မျဖစ္ပါ။ သုံးႏုိင္ပါသည္ဟု ဆုိလာႏုိင္၏။

ယင္းအေၾကာင္းျပအတြက္ ဝိဘတ္တုိ ့ေဟာႏုိင္ေသာအနက္ႏွင့္ အတၳဳ--ကုိၾကိယာပုဒ္အေနျဖင့္ မည္က့ဲသုိ ့ ဖြင့္ဆုိၾကသနည္းဟူေသာ အခ်က္အလက္တုိ ့ကုိ ရွာေဖြသင့္၏။

ဝတၱမာန္ဝိဘတ္သည္ ေတာင့္တျခင္းအနက္ (ရပါေစ၊ ျဖစ္ပါေစ၊ ျပည့္စုံပါေစ--စသည္) ---ေစ--ပါေသာ
အနက္ကုိ ေဟာႏုိင္ပါသေလာဟု ေစာေၾကာသင့္၏။ က်မ္းဂန္အကုိးအကားရွာသင့္၏။ 
စာေရးသူတဦးတည္း၏အျမင္အရေတာ့ ဝတၱမာန္ဝိဘတ္ကေတာင့္တျခင္း (အာသိ႒)
အနက္ေဟာႏုိင္ေၾကာင္းအေထာက္အထားမေတြ ့ဖူးပါ။

၄င္းအျပင္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္၏ အတၳဳ-ဘဝတိ၊ ျဖစ္ပါေပသတည္းဟု (ေစအနက္)မေပးဘဲ (ေပအနက္)
 ေပးသည္ကုိ ၾကားနာရ၏။ ထူးဆန္းပါေပစြ---။

တဖန္ က်မ္းဂန္တုိ ့၏ ဖြင့္ဆုိပုံဖြင့္ဆုိနည္းကုိ ေလ့လာပါ၏။ ေထရဂါထာ႒ကထာ၊ ဥဇၨယေတၳရဂါထာအဖြင့္တြင္
= အတၳဴတိ ေဟာတု၊ တႆ နေမာတိ ဣမိနာ သမၺေႏၶာ။ ဟု အတၳဳကုိ ေဟာတု ဟု ဖြင့္ျပ၏။

သုတၱနိပါတ႒ကထာ၊ စူဠဝဂၢ၊ ရာဟုလသုတၱန္အဖြင့္တြင္
= သတိ ကာယဂတာတ်တၳဴတိ ဧဝံ စတုပါရိသုဒၶိသီေလ ပတိ႒တိတႆ တုယွံ စတုဓာတုဝဝတၳာန ။ ပ၊ ကာယဂတာ 
သတိ အတၳဳ ဘဝတု ဘေဝဟိ နႏိ ၱ အေတၳာ။ ဟုလည္းေကာင္း၊

အပါဒါန႒ကထာ၊ သီဟာသနဝဂ္၊သုမဂၤလေတၳရအပါဒါန္တြင္
= ပုရိသာဇည ပုရိသာနံ အာဇည၊ ေသ႒ မမ နမကၠာေရာ ေတ တုယွံ အတၳဳ ဘဝတု။ ဟုလည္းေကာင္း၊

သာရတၳဋီကာ၊ဝိမတိဝိေနာဒနီဋီကာ၊ ေသခိယအခန္း၊ ပါဒုကဝဂ္အဖြင့္တြင္
= ဓီရတၳဴတိ ဓီ အတၳဳ၊ နိႏၵာ ဘဝတူတိ အေတၳာ၊ ဂရဟာမ တံ မယႏိ ၱ ဝုတၱံ ေဟာတိဟုလည္းေကာင္း ဖြင့္ျပၾက
ေလရာ အတၳဳကုိ ဘဝတု ဟုသာ ဖြင့္ဆုိၾက၏။

က်မ္းဂန္တုိ ့ဖြင့္ပုံအႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ အတၳဳကုိ ေဟာတု ဟုျဖစ္ေစ၊ ဘဝတု ဟုျဖစ္ေစ ဖြင့္ျပ၏။
ဓမၼကထိကဆရာေတာ္ဖြင့္ဆုိသက့ဲသုိ ့ (အတၳဳကုိ ဘဝတိ) ဟု ဖြင့္ဆုိၾကသည္ကုိ မေတြ ့ရေပ။ဓမၼကထိကဆရာ
ေတာ္၏ ဉာဏ္စြမ္းကား အ့ံမခမ္း ျဖစ္လွပါေပစြ--။

ဓမၼကထိကဆရာေတာ္၏ ပ႒ာန္းတရားသည္တရက္၊ ႏွစ္ရက္မဟုတ္၊ ရက္သတၱတပတ္ေက်ာ္ခန္ ့မွ်ပင္ျဖစ္ေပရာ သူ ့အမွားကုိတေန ့မဟုတ္တေန ့သူ ့အလုိလုိသိျပီး ျပင္ဆင္မလားဟု ေတြးမိျပီး အျခားရက္နေမာ တႆ
ဘုရားရွိခုိးအနက္ေပးကုိ သတိျပဳနားေထာင္ရာ ပထမရက္ထက္ပုိ၍ထူးမျခားမလာသည္ကုိ ေတြ  ့ရ၏။ ယင္းကုိ
ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သူ၏ အတၳဳ-ဘဝတိကိစၥကုိ အမွားဟုမထင္၊ အမွန္သာထင္ေနေၾကာင္း သိသာေစ၏။ အမွားၾကာအမွန္ျဖစ္တတ္ေသာသဘာဝရွိေပရာ သူလုိ ဓမၼကထိကတပါးက အမွားကုိ မျပင္ဆင္ႏုိင္ဘဲျဖစ္ေနလွ်င္ 
သူ ့ကုိ အတုယူၾကမည့္ ေနာင္လာေနာင္သား ဓမၼကထိကငယ္မ်ားလည္း မွားေပရာ၏။ အမွားလမ္းကုိအကန္းပမာ
လုိက္ၾကေပရာ၏။ ဤအႏၱရာယ္ကုိ ျမင္မိပါ၍ အတၳဳကုိ ဘဝတိဟု အနက္ေပးမလြဲေစရန္ တင္ျပလုိက္ပါ၏။ 
သေဘာက်လွ်င္ယူ၊ သေဘာမက်လွ်င္ ပယ္ႏုိင္ပါ၏။

အမရဒီပ
၂-၁၇-၂ဝ၁၂

ရည္ညႊန္း။ http://dhammadownload.com/MP3Library/DhammaDuta-Ashin-Chakkinda/Disc75/001-Ashin-SayKaneDa-MP3-75.mp3

No comments: