အခန္း ၈၊
ေက်ာင္းသားဘဝ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားခ့ဲရပုံ
ေနာက္ဆုံးတြင္
ဘုန္းၾကီး၏ ၂ ႏွစ္ၾကာမွတ္ဉာဏ္ေပ်ာက္ဆုံးမႈအိပ္မက္ဆုိးၾကီးကုိ အျပီးသတ္ပစ္ႏုိင္ေသာ
ကမၼ႒ာန္းတရားေတာ္ကုိ ေက်းဇူးတင္မိပါ၏။ ကမၼ႒ာန္းတရားစတင္အားထုတ္သည့္အခါ
ဦးေႏွာက္သည္
၇ ရက္ပရိတ္ရြတ္ပြဲေၾကာင့္ ထိခုိက္မႈဒဏ္မွ တေရြ
့ေရြ ့ေလ်ာ့ပါးလာဟန္ေပၚ၏။ ယခုအခါ သက္ရွိ၊ သက္မ့ဲအရာ
တုိ ့ကုိ
မွတ္မိႏုိင္စြမ္းရွိေသာ္ျငား ဓာတ္ပုံရုိက္သလုိစြဲထင္ေသာပုံရိပ္ထင္မွတ္ဉာဏ္ကား
လုံးဝျပန္မလာေတာ့ေခ်။
ေနာက္ ၂ ႏွစ္အၾကာ…
၁၉၄၉ ခုႏွစ္။
ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ားကုိ
ျပန္လည္အစေကာက္ခ့ဲ၏။ ဘုန္းၾကီးကုိ အတုိင္းမသိေပ်ာ္ရႊင္ေစေသာ စြမ္းေဆာင္မႈ ျဖစ္၏။ ယင္းပညာသင္ႏွစ္အကုန္တြင္
ယေန ့ေခတ္ အထက္တန္းေက်ာင္းေနာက္ဆုံးစာေမးပြဲႏွင့္အလားတူ စာေမးပြဲကုိ
ဝင္ေရာက္ေျဖဆုိခ့ဲ၏။ ဆင္ဟာလီ၊ တမီးလ္၊ ပါဠိ၊ ဆင္ဟာလီစာေပ၊ သီဟုိဠ္သမုိင္း၊
ဂဏန္းသခ်ၤာ၊ က်န္းမာေရးသိပၸံ၊
ဗုဒၶဘာသာ ဟူေသာ ေမးခြန္း ၈ မ်ဳိး (၈ ဘာသာ)
ေျဖဆုိရသည္။ ဘုန္းၾကီးသည္ ၈ ဘာသာလုံး ေျဖဆုိေအာင္ျမင္ခ့ဲ၏။
စာေမးပြဲမတုိင္ခင္
လေပါင္းမ်ားစြာ စာဖတ္ႏုိင္စြမ္း၊ အရာရာကုိမွတ္မိႏုိင္စြမ္းကင္းမ့ဲခ့ဲသူ
ဘုန္းၾကီးအေနျဖင့္
ေအာင္ျမင္မႈစံခ်ိန္အတြက္ ဂုဏ္ယူမိပါ၏။ သုိ ့ေသာ္
ထုိႏွစ္အတြင္းမွာပင္ ဘုန္းၾကီးအားသန္သည့္အဓိကဘာသာ
ရပ္ အဂၤလိပ္စာအတြက္
ျပႆနာ’ တက္‘ လာ၏။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စာသင္ယူခ့ဲသည့္ ရဟန္းစာသင္ေက်ာင္းမွာ
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္က
ဘုန္းၾကီးကုိ သူ၏ရုံးခန္းသုိ ့ဆင့္ေခၚေလသည္။ ဆရာေတာ္၏မ်က္ႏွာမွာ တင္းေန၏။
ဆရာေတာ္ အမိန္
့ရွိ၏။
“ေဟ့--ဂုဏရတန၊
မင္းနားလည္ရမွာက ဗုဒၶဘာသာႏွစ္ေပါင္း ၂၅ဝဝ အထိတည္လာတာ အဂၤလိပ္စာေၾကာင့္
မဟုတ္ဘူးကြ၊
ပါဠိ နဲ ့ သကၠတေၾကာင့္ပဲကြ။ ပါဠိ နဲ ့ သကၠတဘာသာေတြကုိ ပုိအာရုံစုိက္ဖုိ ့မင္းကုိ
ငါေျပာခ်င္
တယ္“
၁၉၅ဝ
ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဝိဇၨာလကၤာရစာသင္တုိက္ (ေခၚ) သံဃေကာလိပ္သုိ ့တက္ေရာက္ပညာသင္ခြင့္ရ၏။
ေကာလိပ္မွာ
ကုိလံဘုိျမဳိ ့ေတာ္အနီး တည္ရွိသည္။ သီဟုိဠ္ကၽြန္းတြင္ နာမည္အၾကီးဆုံးသံဃေကာလိပ္ ၂
ခုအနက္ တခုျဖစ္သည္။ ဆရာ ၁ဝ ဦးခန္ ့ရွိေသာ ဌာနတခုျဖစ္သည္။ ဆရာမ်ားသည္ ဘာသာေရးကုိင္းညြတ္ၾကျပီး၊
မာန္မာနကင္းၾကသည္။ တရားဓမၼ၊ ဗုဒၶသာသနာသမုိင္း၊ ပါဠိ၊ သကၠတ၊ ဆင္ဟာလီ၊ တမီးလ္၊
ဟင္ဒီဘာသာ
ရပ္မ်ားတြင္ ကၽြမ္းက်င္ၾကသည္။
ေကာလိပ္တက္ခြင့္ရသည္ကုိ
ရင္ခုန္မိပါ၏။ သုိ ့ေသာ္ အေဆာင္ေနခ၊ စားစရိတ္အတြက္ ဘုန္းၾကီးမတတ္ႏုိင္ပါ။ အျခား
ေနစရာလည္း မရွိ။ အခန္းငွါးသည့္ေနရာကုိစုံစမ္းရင္း ေကာလိပ္အနီးရွိ
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ
ရက္အေတာ္ၾကာ ဘုန္းၾကီးတည္းခုိခ့ဲသည္။ ေနာက္ဆုံး
ေကလနိယျမစ္ (ျမန္မာအေခၚ ကလ်ာဏီျမစ္) ကမ္းေဘး
က
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတခုကုိ ရွာေတြ ့ခ့ဲသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးက သူ ့ေက်ာင္းမွာ
ေနထုိင္ခြင့္ျပဳသည္။
ေက်ာင္းေနရဟန္းတပါး၏တာဝန္မ်ားကုိ ဘုန္းၾကီးယူရသည္။
အနီးအနားရွိရြာမ်ားတြင္ ဆြမ္းခံရသည္မွာလည္း
ရွားပါးလွ၏။ ဆြမ္းထမင္းမ်ားသာ ရတတ္ျပီး
အသီး၊ ဟင္းမရေခ်။ ေက်ာင္းသုိ ့ျပန္ေရာက္လွ်င္ ဆြမ္းသပိတ္ထဲ ဆားႏုိင္ႏုိင္ထည့္ကာ
ေလြးရေတာ့၏။
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွေကာလိပ္သုိ
့အသြား၊အျပန္လမ္းေၾကာင္းကား ရွည္လ်ားရႈပ္ေထြးသည္။ ပထမဆုံး….
ေက်ာင္းမွာ ေနထုိင္သူ
ဇိနဒါသ၏ ကူးတုိ ့ေလွငယ္ျဖင့္ ျမစ္ကုိကူးသည္။ ေန ့လယ္ခင္းတုိင္း ျမစ္တဖက္ကမ္း
သုိ ့ျပန္ရန္
ဇိနဒါသ က ဘုန္းၾကီးကုိ သူ ့ေလွကေလးမွ ေစာင့္ၾကဳိသည္။
ကူးတုိ
့ေလွစီးရေသာ ေန ့မ်ားအတြင္းက မၾကာခဏဆုိသလုိ အလဂဒၵဴပမသုတၱန္အေၾကာင္း
ဘုန္းၾကီးေတြးမိခ့ဲ၏
။ ေဖာင္ဥပမာ
ပါေသာ သုတၱန္ျဖစ္၏။ ယင္းသုတၱန္တြင္ ဗုဒၶက ဓမၼကုိ ေဖာင္ႏွင့္ ဥပမာျပဳ၏။ ၾကမ္းတမ္းေသာ
ဘဝျမစ္ပင္လယ္ကုိ ျဖတ္ကူးရန္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ ဓမၼကုိ အသုံးျပဳရ၏။ တဖက္ကမ္းသုိ
့ေရာက္လွ်င္ ေဖာင္ကုိ
စြန္ ့ပစ္ခ့ဲရ၏။ တစုံတခုကုိ ဆုပ္ကုိင္ထားမႈ၊
တပ္မက္တြယ္တာေနမႈကုိ ေလ်ာ့ခ်စြန္ ့လႊတ္လုိက္ရမည္။
ေကာင္းေသာအရာမ်ားပင္ျဖစ္ေစ
စြန္ ့လႊတ္လုိက္ရမည္။
ျမစ္ကူးျပီးေနာက္
ကႏၵီ-ကုိလံဘိုလမ္းေပၚရွိ ေကာလိပ္သုိ ့ေရာက္သည့္ ဘတ္(စ္)ကားေျပးရာ ဂိတ္သို ့လမ္း
ေလွ်ာက္ရသည္။
ဘတ္(စ္)ကားခမရွိေသာ္လည္း ဘတ္(စ္)ကားကုမၸဏီက ဘုန္းၾကီးကုိ အခမ့ဲစီးခြင့္ျပဳပါသည္။
ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္
အနီအနားရွိ ယကၠလရြာရွိ ဆန္းေဒးစကူး (လ္) ေက်ာင္းသုိ ့တရားစာသင္ျပရန္
သြားခ့ဲသည္။
လျပည့္ေန ့မ်ားတြင္ ေနထုိင္ရာေက်ာင္းမွာ ပုံမွန္တရားေဟာေပးသည္။ အသက္ငယ္ေသာ္လည္း
လူမ်ားသည္ ဘုန္းၾကီးအေပၚ ရုိေသေလးစားၾကသည္။ သူတုိ ့သည္ ဘုန္းၾကီးတရားေဟာသည္ကုိ နာယူလုိၾက၏။
တခါတရံ
ဘုန္းၾကီးသည္ ကံအေၾကာင္း၊ ဇာတိအေၾကာင္း၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အေၾကာင္းတုိ ့လုိ အေလးအနက္
အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေဟာေျပာသည္။ ယခုအခါ ေနာက္ေၾကာင္းေတြကုိ ေတြးမိလွ်င္
ဘုန္းၾကီးေဟာေျပာခ့ဲသမွ်
တရားမ်ားကုိ
ဘုန္းၾကီးကုိယ္တုိင္ နားလည္ခ့ဲသလားဟူသည္ကပင္လွ်င္ မေသခ်ာလွျပီ။ စာေတြက်က္၊
စာအုပ္ေတြ
ဖတ္ျပီး လူမ်ားအား ျပန္လည္ရြတ္ျပရုံသာျဖစ္ခ့ဲပါ၏။
ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာေရွးစကားအေပၚ
အေျခခံထားေသာ ပုံျပင္မ်ားကုိလည္း ေဟာေျပာသည္။ ဗုဒၶႏွင့္ ရွင္ေဒဝဒတ္တုိ ့
အေၾကာင္း
ဇာတ္ေတာ္တခုမွာ ဘုန္းၾကီးအၾကဳိက္ဆုံးျဖစ္သည္။ ထုိဇာတ္ေတာ္တြင္ ဗုဒၶသည္ သနားကရုဏာ
ၾကီးေသာ
ေမ်ာက္တေကာင္ျဖစ္ခ့ဲ၏။ ရွင္ေဒဝဒတ္က ေတာနက္ထဲမွာ မ်က္စိလည္ေနသူ ေယာက်္ား ျဖစ္ခ့ဲ၏။
ေတာနက္တြင္းလွည့္လည္သြားေနစဥ္
ထုိေယာက်္ားသည္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲသုိ ့ လိမ့္က်၏။ ယင္းေခ်ာက္အနီး
တဝုိက္မွာ
ေရာက္ေနဟန္တူေသာ ေမ်ာက္က ထုိေယာက်္ားကုိ ေခ်ာက္ထဲမွကယ္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ နာရီေပါင္း
မ်ားစြာ
ၾကဳိးစားခ့ဲရ၏။ ေမ်ာက္သည္ ပင္ပန္းလြန္းသျဖင့္ ေျမေပၚလွဲအိပ္အနားယူေလ၏။
ေယာက်္ားသည္လည္း ပင္ပန္း၊ ထမင္းလည္းဆာေလေသာေၾကာင့္ ေမ်ာက္သားစားရန္
ေမ်ာက္၏ဦးေခါင္းကုိ ေက်ာက္ခဲျဖင့္ ထုသတ္ေလ၏။
ေယာက်္ားမွာ
အင္အားနည္းခုိက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ၏ရုိက္ခ်က္က ေမ်ာက္ကုိ အေသမသတ္ႏုိင္ခ့ဲ။
ေမ်ာက္သည္
ေသြးတစက္စက္ထြက္လ်က္ပင္ သစ္ပင္ေပၚေျပးတက္ေလ၏။ သစ္ပင္ေပၚထုိင္ကာ ဤသုိ ့စဥ္းစား၏။
“ဒီလူ
ငါ့ကုိအေသသတ္တာပဲ။ ငါထြက္ေျပးျပီး၊ ဒီလူယုတ္မာကုိ ဒီေနရာမွာပဲထားခ့ဲရင္
အစာငတ္ေသမွာပဲ။ ေတာနက္ထဲမွာ လမ္းကုိလည္း ဘယ္ေတာ့မွရွာေတြ ့မွာမဟုတ္ဘူး၊
အနီးဆုံးရြာတရြာအထိေတာ့ ငါ သူ ့ကုိ လမ္းျပေပးသင့္ပါတယ္ေလ“
ဤသုိ
့စဥ္းစားျပီး ေမ်ာက္သည္ သစ္ပင္တပင္မွတပင္သုိ ့ခုန္ကူးကာ လမ္းျပသည္။ သူ ့ခမ်ာ
နာက်င္လြန္း၍ သစ္ပင္ေပၚမွ
ထုိးက်လုမတတ္ ျဖစ္၏။ ေမ်ာက္သည္
အခ်ိန္မေရြးေသျပီးျပဳတ္က်လာမွပဲ ဟုေတြးကာ ေယာက်္ားသည္ ေမ်ာက္လမ္းျပ
ရာေနာက္သုိ ့လုိက္ေလ၏။
ေမ်ာက္ ႏွင့္ ေယာက်္ားတုိ ့သည္ ရြာအစြန္အဖ်ားတေနရာသုိ
့ေရာက္လာေသာအခါ
ေယာက်္ားသည္ ေမ်ာက္ကုိ ေမ့သြားေလ၏။ထမင္းႏွင့္ ေရရရန္ရြာထဲသုိ
့ဝင္ ေလ၏။ ေမ်ာက္သည္လည္း ေတာတြင္းသုိ ့
ျပန္ေလ၏။
ဤဇာတ္ေတာ္က
အေလာင္းေတာ္ဘဝ၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကုိ မရေသးခင္ပင္လွ်င္ ဗုဒၶ၏ၾကည္ညဳိဖြယ္ဂုဏ္
ေတာ္ကုိ
သရုပ္ေဖာ္ျပပါ၏။ ဘုန္းၾကီး၏ ဆန္းေဒးစကူး(လ္) ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားသည္လည္း
ဤဇာတ္ေတာ္
အတြက္ မေမ့မေလ်ာ့ ဝမ္းေျမာက္ၾကေလ၏။
တေန ့ ဇိနဒါသ
ကေျပာလာ၏။
ေနာက္တၾကိမ္ တရားေဟာေျပာလွ်င္ သူက ဘုန္းၾကီးကုိ လက္ေဆာင္တခု
ေပးလုိေၾကာင္း ျဖစ္၏။ သူက ဘုန္းၾကီး လုိခ်င္ေသာအရာကုိ ေမးသည္။ သူ ဆင္းရဲမွန္း၊
လက္ေဆာင္ပစၥည္း မဝယ္ႏုိင္မွန္းလည္းသိေသာေၾကာင့္ သူေမးသည္ကုိ
ဘုန္းၾကီးျပန္မေျဖလုိက္ေခ်။
သုိ ့ေပျငားလည္း
ေနာက္လျပည့္ေန ့တြင္ သူက ဘုန္းၾကီးအား လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးတလက္ ဒါနျပဳသည္။ ဤလႈဖြယ္
ပစၥည္းက
ဘာကုိဆုိလုိမွန္း ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ဦးၾကား ရုိးတုိးရိပ္တိပ္ သိၾကပါ၏။
တညေနတြင္
ေကာလိပ္ေက်ာင္းဆြမ္းစားခန္းအသစ္မွာ ဘုန္းၾကီး တရားပြဲက်င္းပသည္။ တရားပြဲၾကီးတခု
ျဖစ္၏။
ဆရာမ်ား၊ အတန္းေဖာ္မ်ား ႏွင့္ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ား ရာခ်ီေရာက္လာကာ တရားနာၾက၏။
တရားအေၾကာင္းအရာ
မွာ လူမ်ားသည္
အေရးမၾကီးေသာကိစၥမ်ား၌ အခ်ိန္မျဖဳန္းၾကဖုိ ့သတိေပးထားေသာ မဇၥ်ိမနိကာယ္လာ စူဠမာလု
က်ပုတၱသုတၱန္ျဖစ္၏။
ဆင္းရဲဒုကၡမွလြတ္ေျမာက္ေရးအလုပ္အတြက္ အေရးေပၚလုပ္ငန္းအျဖစ္ သေဘာထားၾက
ဖုိ ့ဗုဒၶမိန္
့ေတာ္မူထား၏။
တရားေဟာျပီးေနာက္
ေမးခြန္းမ်ားကုိ ေျဖဆုိအျပီး ည ၁၂ နာရီနီးပါးေလာက္ျဖစ္သြားသည္။ ေနာက္ဆုံး
ဘတ္(စ္)
ကားလည္း လြတ္သြားျပီ။ ဇိနဒါသ ကူးတုိ ့ပုိ ့ေနၾကေနရာ ျမစ္ဆိပ္အထိ ၆
မုိင္ခရီးကုိ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ခ့ဲရ
သည္။
မုိးေကာင္းေနေသာေၾကာင့္
ျမစ္ေရစီးႏႈန္းမွာ အလြန္ျမန္ေန၏။ အခ်ိန္မွာ နံနက္္ ၂ နာရီနီးပါးေလာက္ျဖစ္ေနရာ
ဇိနဒါသ အိပ္ေပ်ာ္ေနမည္မွန္း ဘုန္းၾကီး သိသည္။ သူေပးထားသည့္လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးကုိ
မီးဖြင့္ကာ ကမ္းတဖက္
သုိ ့ထုိးျပီး သူ
့အမည္ကုိ တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ေခၚသည္။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာျပီးေနာက္ ကမ္းတဖက္မွ သူေပၚလာ
သည္။ အိပ္ေမာက်သည္ကုိ အႏႈိးခံရေသာေၾကာင့္
ေဒါၾကီးမာန္ၾကီးလည္းျဖစ္ေန၏။
ေလွေလွာ္လာစဥ္ သူ
့ပါးစပ္မွ က်ိန္ဆဲသံမ်ားထြက္ေပၚလာသည္ကုိလည္း ဘုန္းၾကီးၾကားရ၏။ သူက ဘုန္းၾကီးကုိ
အယုတၱအနတၱအဆဲမ်ဳိးေပါင္းစုံေအာင္ဆဲသည္။ သူက ဘုန္းၾကီးသည္ ျမဳိ ့တြင္းမွာ
ရဟန္းတပါးအေနျဖင့္ မအပ္
စပ္သည့္
အလုပ္မ်ဳိးျဖစ္ေသာ မိန္းမမ်ားႏွင့္ေပ်ာ္ပါးသည္ (သုိ ့မဟုတ္) အျခား အေပ်ာ္အပါးကိစၥမ်ားကုိ
လုပ္သည္ဟု ထင္ေန၏။ ဘုန္းၾကီး တရားေဟာေနခ့ဲမွန္း သူမသိပါေခ်။
ေလွေပၚတက္ျပီးေနာက္
ညဥ့္နက္သန္ေခါင္အခ်ိန္တြင္ အေနွာင့္အယွက္ေပးမိသည့္အတြက္ ဘုန္းၾကီးက သူ ့ကုိ
ေတာင္းပန္သည္။ ေနာက္က်ရျခင္းအေၾကာင္းကုိ ရွင္းျပဖုိ ့ၾကဳိးစားေသာ္လည္း သူ
နားမေထာင္ပါ။
အိပ္မက္ပင္ မမက္ခ့ဲဖူးေသာ အမႈမ်ဳိးစုံတုိ ့ျဖင့္ စြပ္စြဲလ်က္ ဘုန္းၾကီးအေပၚ အဆဲမုိး မျပတ္တမ္းဆက္ရြာသည္။ ယင္းေနာက္
ေလွာ္တက္တေခ်ာင္း ဘုန္းၾကီးဆီ လွမ္းေပးကာ ေလွေလွာ္ရန္ အမိန္ ့ေပးသည္။
ဘုန္းၾကီး ေလွ
လုံးဝမေလွာ္ဖူးပါ။ ေရစီးၾကမ္းသည့္ အခုလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ေလွေလွာ္ဖုိ
့မျဖစ္ႏုိင္ပါ။
ေလွာ္တက္ကုိ ေရထဲခ်ျပီး ေလွာ္ႏုိင္သေလာက္ ေလွာ္ၾကည့္သည္။
ေလွေစာင္းသြားေလ၏။ ဘုန္းၾကီး ၾကက္ေသ ေသသြား၏။ ေရနစ္ဖူးသည့္အေတြ ့အၾကဳံမ်ား
မ်က္လုံးမွာ ျပန္ျမင္ေယာင္လာ၏။
အဆဲအၾကမ္းစကားလုံးမ်ားမျပတ္တမ္းအန္ထုတ္လွ်က္
ဇိနဒါသသည္ ဘုန္းၾကီးလက္ထဲမွ ေလွာ္တက္ကုိ
ဆတ္ကနဲ ဆြဲယူသည္။ တခ်ိန္လုံး
ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္ေျပာလုိက္၊ ဆဲေရးတုိင္းထြာလုိက္လုပ္ေနရင္း
ေရစီးၾကမ္းၾကမ္းကုိ
အန္တုကာ သူေလွေလွာ္ေလ၏။ ပုံမွန္အားျဖင့္ ဆယ္မိနစ္မွ်ၾကာေသာ ခရီးသည္ ထုိညက
ႏွစ္နာရီမွ် ၾကာျမင့္ခ့ဲသည္ဟု ထင္မိပါ၏။ ဘဝတေလွ်ာက္လုံး အရွည္ၾကာဆုံး
ႏွစ္နာရီပါတည္း။
ေနာက္တေန ့နံနက္
အိပ္ရာမွ ႏုိးႏုိးခ်င္း ေက်ာင္းေျပာင္းေနဖုိ ့ ဆုံးျဖတ္လုိက္သည္။ ဇိနဒါသႏွင့္အတူ
ျမစ္ျဖတ္ကူး
စဥ္က ထြန္ ့ထြန္
့လူးမတတ္စိတ္ဆင္းရဲရျခင္းကုိ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
ဆြမ္းခံျပန္လာျပီးေနာက္
စာအုပ္စာတမ္းနည္းနည္းပါးပါးကုိ အိတ္ထဲထည့္၊ ေကာက္သိမ္းျပီး ျမစ္ဆိပ္ဆင္းသည္။
ဇိနဒါသလည္း
ေလွေပၚ ေရာက္ႏွင့္ေနသည္။ ေနာင္တရေနဟန္လည္း ေပၚ၏။
သူ ဘုန္းၾကီးကုိ
ေမးသည္။
“’ဒီေန ့မွ
အိတ္ထဲစာအုပ္ေတြ အျပည့္ျဖစ္ေနပါလား“
ဘုန္းၾကီးကလည္း
ေျဖလုိက္၏။
“ငါ ဒီေက်ာင္းကေန
ေျပာင္းေတာ့မွာမုိ ့လုိ ့ပါ“
သူက
အေၾကာင္းရင္းကုိ ေမးသည္။ ညက သူ၏ေစာ္ကားေမာ္ကားျပဳမူခ်က္သည္ ဘယ္ေလာက္စိတ္ဆင္းရဲရ
သည့္အေၾကာင္း သူ
့ကုိ ဘုန္းၾကီး ေျပာျပလုိက္သည္။ ေနာက္က်ရျခင္းအတြက္ အေၾကာင္းျပ ဘုန္းၾကီးမွာ
ရွိသည္၊
သုိ ့ေသာ္ သူနားမေထာင္။ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဘုန္းၾကီးေရနစ္ဖူးသည္၊
ဘုန္းၾကီး ေရေၾကာက္သည္။
ထုိ ့ထက္
သူဆဲေရးတုိင္းထြာသည္ကုိ ပုိေၾကာက္သည္ဟု ဘုန္းၾကီး သူ ့ကုိ ေျပာလုိက္၏။
ဇိနဒါသ မ်က္ရည္က်သည္။
မ်က္လႊာခ်လွ်က္ပင္ ဆက္ေနျမဲေနဖုိ ့ဘုန္းၾကီးကုိ ေတာင္းပန္သည္။
သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီး
မလုိက္ေလ်ာႏုိင္ျပီ။ဘုန္းၾကီး သူ ့ကုိ ေျပာခ့ဲသည္။
“ျမစ္ကူးစရာမလုိဘဲ
ေန ့တုိင္း ေက်ာင္းသြားလုိ ့ အဆင္ေျပတ့ဲေနရာပဲ ရွာေနေတာ့မယ္“
ဤပုံဤနည္းျဖင့္
ေနစရာတေနရာကုိ ရွာေဖြရျပန္ေလသတည္း။
အမရဒီပ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၆၊ ၂ဝ၁၄
No comments:
Post a Comment