Total Pageviews

Tuesday, February 18, 2014

အနယ္ထုိင္ခ်ိန္ ျမင္မိတ့ဲ ကုိယ့္အရိပ္ - ၃၆



ထုိႏွစ္ေႏွာင္းပုိင္းမွာ ဘုန္းၾကီး၏သာသနာျပဳလုပ္ငန္းတြင္ အေရးပါဆုံးအစိတ္အပုိင္းတခုျဖစ္လာခ့ဲေသာ 
လူတစု ႏွင့္ ပထမအၾကိမ္ ထိေတြ ့ခြင့္ ရခ့ဲ၏။ သူတုိ ့ကား မထိမတုိ ့ရသူမ်ား (ေခၚ) ဇာတ္နိမ့္ (ေခၚ) စ႑ာလမ်ား
ေပတည္း။

ဤဇာတ္နိမ့္အုပ္စုသည္ အယူသီးတင္းက်ပ္ ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္ေသာ အိႏၵိယ၏ဇာတ္စနစ္ေဘာင္အတြင္း၌ အနိမ့္က်ဆုံးေအာက္တန္းေရာက္မ်ား ျဖစ္၏။

ဇာတ္ခြဲျခားသည့္စနစ္သည္ ဟိႏၵဴဘာသာက့ဲသုိ ့ပင္ ႏွစ္ေပါင္း သုံးေထာင္ထက္မက ကာလအဓြန္ ့ၾကီးရင့္
ရွည္ၾကာတည္ရွိခ့ဲျပီး ၾကံ ့ၾကံ ့ခံအင္အား ထုထည္ေကာင္းဆဲလည္း ျဖစ္သည္။ လူသားတေယာက္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ အလုိဆႏၵေတာ္အတုိင္း ဇာတ္ျမင့္အစုမွာျဖစ္ေစ၊ ဇာတ္နိမ့္အစုမွာျဖစ္ေစ ေမြးဖြားလာရသည္ ဟု ဟိႏၵဴလူမ်ဳိးတုိ ့ယုံၾကည္ၾက၏။ ဇာတ္စနစ္တြင္ အေျခခံအုပ္စု ၄ မ်ဳိး ရွိေပသည္။

ျဗာဟၼဏသည္ ဇာတ္အျမင့္ဆုံးျဖစ္ျပီး ျဗဟၼာ၏ ခံတြင္းေတာ္မွ ဖြားျမင္ခ့ဲၾကသည္ဟု မွတ္ယူၾက၏။
 ျဗာဟၼဏတုိ ့၏ တာဝန္မွာ ဟိႏၵဴဘာသာေရးက်မ္းဂန္ျဖစ္သည့္ ေဝဒက်မ္းစာမ်ားကုိ ေလ့လာရန္၊ 
အျခား ျဗာဟၼဏတုိ ့အား ပညာသင္ၾကားေပးရန္၊ တရားေဟာရန္၊ ဘာသာေရးက်မ္းစာရြတ္ဆုိေပးရန္၊ 
ဘုရင့္ထံ အမႈထမ္းျပီး တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနည္းလမ္းကုိ ဘုရင္အားလမ္းညႊန္ပ့ဲျပင္ေပးရန္တုိ ့ျဖစ္ေပသည္။

ဒုတိယဇာတ္အျမင့္ဆုံးမွာ ခတၱိယ (အုပ္ခ်ဳပ္သူ) တုိ ့ျဖစ္ျပီး ျဗဟၼာ၏လက္ေမာင္းမွ ဖြားျမင္သည္ဟု မွတ္ယူၾက၏။ 
ခတၱိယတုိ ့မွာ စစ္သားမ်ား ၊ ဘုရင္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ ဥပေဒေဘာင္အတြင္း လက္နက္ကုိင္စြဲခြင့္ရၾကျပီး ႏုိင္ငံကုိ 
ကာကြယ္ၾကရ၏။

တတိယဇာတ္မွာ ေဝႆ ျဖစ္သည္။ ေဝႆတုိ ့ကုိ ျဗဟၼာ၏ ဝမ္းဗုိက္မွ ဖြားျမင္သည္ဟု မွတ္ယူၾက၏။ ယင္းတုိ ့
၏တာဝန္မွာ လူတုိ ့အား အစားအစာေကၽြးေမြးရန္ျဖစ္သည္။  ေဝႆဇာတ္မ်ဳိးတုိ ့သည္ လယ္သမား၊ အေရာင္းအဝယ္သမား၊ ကုန္သည္တုိ ့လုိ အစားစားေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမ်ား လုပ္ကုိင္ၾကသည္။ ေဝႆတုိ ့သည္ ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္၊ ပြဲစား၊  ေငြေခ်းစားသူ၊ စီးပြားေရးသမားမ်ားအျဖစ္လည္း ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ၾက၏။

စတုတၳဇာတ္မွာ သုဒၶ ျဖစ္သည္။ ျဗဟၼာ၏ေျခဖဝါးမွဖြားျမင္သည္။ ဇာတ္ျမင့္တုိ ့၏အိမ္မ်ားမွာ သန္ ့ရွင္းေရးအလုပ္ လုိ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္မ်ား လုပ္ကုိင္ၾကသည္။ ေၾကး၊ ဒန္သတၳဳအတုိအစအေရာင္းအဝယ္လုိမ်ဳိး အမႈိက္ေကာက္ 
အလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္ၾကသည္။

မတုိ ့မထိရသူမ်ား (စ႑ာလမ်ား) ေခၚ ဇာတ္နိမ့္အစုမွာ သုဒၶဇာတ္ေအာက္ နိမ့္က်ေသး၏။ စ႑ာလမ်ားသည္ ဇာတ္ရွိသူမ်ားဟုပင္ သတ္မွတ္ယူဆျခင္းမျပဳၾကေခ်။ သူတုိ ့သည္ အိမ္ေစအလုပ္ကုိ အျမင့္ဆုံးလုပ္ကုိင္ၾကရ၏။
မိလႅာက်ဴံးသမား (ပန္းမႈိက္သြန္) ၊ အမႈိက္က်ဴံးသမား၊ လမ္းမေပၚရွိ တိရစ ၦာန္အေသေကာင္ကုိ ဖယ္ရွားသူ၊ မီးစာအတြက္ ႏြားေခ်းေကာက္သူတုိ ့လုိ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္အလုပ္မ်ဳိးကုိ လုပ္ကုိင္ရ၏။

ဘုန္းၾကီး အိႏိၵယမွာ ေနထုိင္စဥ္က မတုိ ့မထိရသူ (စ႑ာလ)မ်ားကုိ ေက်ာင္းတက္ခြင့္၊ ရုပ္ရွင္ရုံမွာ ရုပ္ရွင္ၾကည့္
ခြင့္၊ စားေသာက္ဆုိင္ထုိင္ခြင့္၊ ပန္းျခံ ဥယ်ာဥ္သြားခြင့္ မျပဳၾကေခ်။ အေၾကာင္းမွာ သူတုိ ့သည္ ဇာတ္ျမင့္မ်ားကုိ “သန” ေစေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

မတုိ ့မထိရသူ (စ႑ာလ)မ်ား လမ္းေပၚထြက္လာလွ်င္ သူတုိ ့လည္ပင္းမွာ ေခါင္းေလာင္းခ်ိတ္ၾကရ၏။ အျခားသူမ်ားက သူတုိ ့လာသည္ကုိ အသံၾကားျပီး လမ္းဖယ္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္၏။

မတုိ ့မထိရ (စ႑ာလ)မ်ားသည္ အမ်ားသုံးေရတြင္းမွာ ေရေသာက္ခြင့္မရွိ။ သူတုိ ့အတြက္ ေသာက္ေရကုိ ေရသြယ္ေျမာင္းကေလးမ်ားမွ ခပ္ယူရသည္။

အိႏိၵယကုိ ျဗိတိသွ်တုိ ့ကုိလုိနီျပဳအုပ္ခ်ဳပ္ခ့ဲစဥ္ကလည္း ဇာတ္စနစ္ကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ခြဲျခားဆက္ဆံေနမႈကုိ ဥပေဒထုတ္တားျမစ္ဖူးသည္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အိႏိၵယအေျခခံဥပေဒမွာလည္း ဇာတ္စနစ္ကုိ ဖ်က္သိမ္းေၾကာင္း တရားဝင္ျပ႒ာန္းသည္။ သုိ ့ေသာ္ ဘယ္လုိပင္ဖ်က္ေသာ္ျငားလည္း ဇာတ္စနစ္သည္ ယေန ့အထိ သက္ဆုိးရွည္
ဆဲ။

ဇာတ္ခြဲျခားမႈ “ဇာတိေဘဒ” မွာ ဟိႏၵဴအယူဝါဒႏွင့္ ေရာလိမ္ယွက္ေထြးလြန္းျပီး အခြင့္ထူး ခံစားေနသူမ်ား က တုိးမေပါက္ေအာင္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳထားသည္။ ဇာတ္ခြဲျခားစနစ္ကုိ အျမစ္ျဖဳတ္ေရးကား နည္းနည္း
ကေလးမွ်ပင္ မျဖစ္ေရးခ် မျဖစ္ႏုိင္ပါေခ်။

ဇာတ္တူအခ်င္းခ်င္းလက္ထပ္မႈမ်ားကား မရွိေတာ့သေလာက္ ျဖစ္လာေလျပီ။ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားက ဇာတ္စနစ္ကုိ 
သူတုိ ့၏ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ အသုံးခ်ေနဆဲ ျဖစ္၏။

အိႏၵိယ၏ဇာတ္စနစ္သည္ ဘုန္းၾကီးမ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ ့ျဖစ္သည့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရွိ လူမ်ဳိးေရးခြဲျခား 
ဆက္ဆံမႈပုံစံႏွင့္ ခၽြတ္စြပ္နီးပါးပင္ တူညီေန၏။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ လူမ်ဳိးေရးခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းသည္ 
ဥပေဒ ေၾကာင္းအရ ဥပေဒကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ေသာလုပ္ရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း “ပါးပါးေလး” ႏွင့္ ဆက္သြားေနဆဲျဖစ္၏။ 
ယင္းကုိ တရားစြဲ ၊ အေရးယူလုပ္ဖုိ ့လည္း ခက္ခဲပါသည္။

ျမတ္ဗုဒၶသည္လည္း ဇာတ္၊ လူမ်ဳိးခြဲျခားသည့္လုပ္ရပ္ကုိ ကန္ ့ကြက္ေၾကာင္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေျပာဆုိေတာ္မူခ့ဲ
၏။ ဓမၼပဒက်မ္းရွိ ေဒသနာေတာ္မွာ မွတ္သားဖြယ္အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါ၏။

-“ဆံက်စ္ထုံးေသာအားျဖင့္ ျဗာဟၼဏမျဖစ္၊ အႏြယ္အားျဖင့္ ျဗာဟၼဏမျဖစ္၊ အမ်ဳိးဇာတ္အားျဖင့္ ျဗာဟၼဏမျဖစ္၊
သစၥာသိျမင္, မဂ္ဖုိလ္ဉာဏ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကုိ သိျမင္သူကသာ စင္ၾကယ္သူလည္းမည္၏၊ ျဗာဟၼဏလည္းမည္၏။”

-“ပညာမရွိေသာ ရေသ့ ! ! ဆံက်စ္တုိ ့ျဖင့္ သင့္မွာ အဘယ္အက်ဳိးရွိအ့ံနည္း ?၊
သစ္နက္ေရအဝတ္ျဖင့္ သင့္မွာ အဘယ္အက်ုိးရွိအ့ံနည္း ? ၊ သင့္၏ကုိယ္တြင္းသည္ ကိေလသာေတာအုပ္ျဖင့္
 ေထြးရႈပ္ေန၏၊ အျပင္အပမွ်သာ စင္ၾကယ္ပါ၏။”

-“ပုဏၰားမ်ဳိး၌ျဖစ္၍ ၊ ပုေဏၰးမဝမ္းမွာ ပဋိသေႏၶတည္ေန ေမြးဖြားလာေသာ ပုဏၰားကုိ ျဗာဟၼဏ ဟု ငါဘုရား မေခၚေပ။ ယင္းသုိ ့မ်ဳိးရုိးစြဲကာျဖစ္ေပၚလာေသာ ပုဏၰားသည္ ရာဂစေသာ ေၾကာင့္ၾကမႈရွိေနခ့ဲပါလွ်င္ ေဘာေဘာ ဟု ေခၚေလ့ရွိေသာ ပုဏၰားသာ ျဖစ္၏၊ ရာဂစေသာ ေၾကာင့္ၾကမႈမရွိသည့္အျပင္ စြဲလမ္းမႈလည္း မရွိသူကုိသာ မေကာင္းမႈမ်ား ပယ္စြန္ ့ထား၍ တရားျပည့္ဝ ျဗာဟၼဏ ဟု ငါေခၚေတာ္မူသည္။ “

(ဓမၼပဒက်မ္း၊ ဂါထာအမွတ္ ၃၉၃၊ ၃၉၄၊ ၃၉၆။)





တဖန္ ခုဒၵကနိကာယ္လာ ဝသလသုတၱန္တြင္လည္း ဇာတ္နိမ့္ (ဝသလ=ယုတ္မာသူ) ဟူေသာ စကားလုံး၏ ဖြင့္ဆုိရွင္းလင္းခ်က္ကုိ ဗုဒၶက မိန္ ့ေတာ္မူျပန္၏။

“ေမြးဖြားျခင္းအားျဖင့္ ဇာတ္နိမ့္သူ မျဖစ္။
ေမြးဖြားျခင္းအားျဖင့္ ဇာတ္ျမင့္သူမျဖစ္။
အက်င့္အားျဖင့္သာ ဇာတ္နိမ့္သူျဖစ္၏။
အက်င့္အားျဖင့္သာ ဇာတ္ျမင့္သူ ျဖစ္၏။”

အျခားတနည္းျဖင့္ စကားဆုိရပါလွ်င္ --- အက်င့္ ႏွင့္ တြယ္တာတပ္မက္မႈအေပၚ မူတည္၍ ဇာတ္ျမင့္သူ ျဗာဟၼဏသည္ မတုိ ့မထိရသူ (စ႑ာလ) တဦးျဖစ္ႏုိင္သလုိ ၊ မတုိ ့မထိရ (စ႑ာလ) တဦးသည္လည္း ဇာတ္ျမင့္ ျဗာဟၼဏတဦး
 ျဖစ္လာႏုိင္ေပသည္။
လူသားတုိ ့၏ ဘဝအဆင့္အတန္း (သုိ ့မဟုတ္) ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္စနစ္ကုိ ဆုံးျဖတ္ေသာေပတံသည္
ေမြးဖြားျခင္းမဟုတ္၊ ဘဝတေလွ်ာက္လုံး လူသားတုိ ့ျပဳမူက်င့္ၾကံလုပ္ေဆာင္ခ့ဲေသာ အရာသာ ျဖစ္ပါ၏။
ဤအေတြးအေခၚသည္ပင္လွ်င္ ဟိႏၵဴအယူဝါဒႏွင့္ မတူကြဲျပားေသာ မူလဘူတ ဗုဒၶဒႆနမ်ားအနက္မွ
အေျခခံ တခ်က္ျဖစ္ပါ၏။
==================================
အမရဒီပ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၈၊ ၂ဝ၁၄  

No comments: