အခန္း ၉၊ ဓမၼဒူတ ေခၚ သာသနာျပဳရဟန္း
ေနာက္ဆုံးစာေမးပြဲမေျဖခင္
ေကာလိပ္ေက်ာင္းထြက္လုိက္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္
တရားျပလုိေသာ ကေလးဘဝဆႏၵမွာ
အျမဲတေစ ရွင္သန္ေနဆဲျဖစ္ပါ၏။ ဤဆႏၵဘယ္ေနရာက ေရာက္လာသည္ကုိ
ကုိယ္တုိင္ပင္
အတိအက်မသိပါ။ ျဗိတိသွ်သိမ္းပုိက္မႈအၾကြင္းအက်န္ ဆင္ဟာလီလူ ့မလုိင္လူတန္းစားအၾကား
အဂၤလိပ္စကား ေျပာၾကျခင္းအေၾကာင္း တစိတ္တပုိင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္မည္။ အဂၤလိပ္စကားကုိ
က်ယ္က်ယ္ျပန္ ့ျပန္ ့သုံးသည့္ အိႏၵိယ သုိ ့မဟုတ္ မေလးရွားသုိ ့သြားလုိေသာ
အိပ္မက္စိတ္ကူးရွိခ့ဲသည္။
ကံေကာင္းလွ်င္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏုိင္ငံရွိ
ျဗိတိသွ်အေမြခံတုိ ့၏မူလရင္းျမစ္ အဂၤလန္သုိ ့ပင္ အဂၤလိပ္စာသင္သြားရန္
အိပ္မက္မက္ခ့ဲသည္။
အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွာ
တရားျပရမည္ဟု ဘုန္းၾကီး၏ဧရာမအိပ္မက္ၾကီးတြင္ မည္သည့္အခါမွ် မမက္ခ့ဲဖူးပါ။ တကယ္တမ္းမွာ
အေမရိကန္ႏုိင္ငံသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္းသားလူငယ္တေယာက္အတြက္ ကမၻာေျမအဆုံးစြန္ေနရာ
တခုျဖစ္ေလသည္။
သံဃေကာလိပ္သင္တန္းျပီးဆုံးျပီးေနာက္
ေနရာစုံသြားကာ အဂၤလိပ္စာသင္တန္းမ်ား လုိက္တက္သည္။ တခါတရံ အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္းအတြင္း
ထုိင္ခြင့္ရမည္ဆုိလွ်င္ပင္ မုိင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဝးသည္တုိင္ေစ၊ ခရီးသြားျပီး
သင္တန္းတက္သည္။ လူအမ်ားစုက မထင္ရွားေသာ ဘာသာစကားတခုကုိ စိတ္ဝင္တစားေလ့လာ
ေနသည့္
ဘုန္းၾကီးကုိ မႏွစ္ျမဳိ ့ေၾကာင္း
ျပသခ့ဲၾကသည္။
သူတုိ ့က ေျပာသည္။
“ကုိယ္ေတာ္ေလး…၊
အဂၤလိပ္စာသင္ဖုိ ့ ဘာလုိ ့သဲၾကီးမဲၾကီးျဖစ္ေနတာတုန္း၊
အဂၤလိပ္စာဆုိတာ
လူနည္းနည္းေလး…တကယ့္နည္းနည္းေလးမွနည္းနည္းေလးသုံးတ့ဲစာပဲေလ။
ကုိယ့္ေက်ာင္းကုိယ္ျပန္ျပီး
ဘုန္းၾကီးအလုပ္၊ ဘုန္းၾကီးတာဝန္ေတြ လုပ္စမ္းပါ”
“တေန ့ေန ့ ငါက
ႏုိင္ငံျခားသြားမွာပဲ။ ငါ အဂၤလိပ္စာတတ္ထားရမယ္ေလ”
ဘုန္းၾကီးက ဤသုိ
့ကာကြယ္ေျပာဆုိလွ်င္ သူတုိ ့သည္္ ဘုန္းၾကီးေတာ့ ရူးေနျပီဟူေသာအၾကည့္မ်ဳိးျဖင့္
ၾကည့္ၾကေလသည္။
ယကၠလရြာဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတြင္
အနည္းဆုံး ၆ ႏွစ္ၾကာ ဆန္းေဒးစကူး(လ္) ဗုဒၶဘာသာသင္ခန္းစာ ဓမၼမ်ား
ဘုန္းၾကီး ပုိ
့ခ်ေပးခ့ဲသည္။ သီဟုိဠ္ကၽြန္းတြင္ ဆန္းေဒးစကူး (လ္)ေက်ာင္းမ်ား ရာခ်ီရွိသည္။
ယကၠလရြာေက်ာင္း
မွာ
ေက်ာင္းငယ္ေလးျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသား
ႏွစ္ရာဝန္းက်င္ရွိသည္။ အမ်ားစုမွာ ၁၈
ႏွစ္ေအာက္ ဆယ္ေက်ာ္
သက္လူငယ္မ်ားပင္
ျဖစ္ၾကသည္။ ၅ ပါး၊ ၈ ပါးသီလမ်ား၊ မဂၢင္ ၈ ပါး၊ ဗုဒၶဝင္၊ ဗုဒၶသာသနာသမုိင္း တုိ ့လုိ
အေျခခံ
မ်ား သင္ေပးသည္။
ထုိအခ်ိန္က ဆန္းေဒးစကူး(လ္)ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္နည္းသင္မေပး၊
အားထုတ္ၾကဖုိ ့ ဘုန္းၾကီးအၾကံေပးလွ်င္လည္း လုပ္ၾကမည္မဟုတ္။
ယကၠလရြာေက်ာင္းဆရာေတာ္အရွင္စႏၵေဇာတိေထရ္သည္
ဘုန္းၾကီး၏အဂၤလိပ္စာသင္ယူမႈကုိ အားေပးသည္။
အဂၤလိပ္စာသည္ အေရးပါေသာ
ဘာသာစကားတခုျဖစ္သည္ဟု သူယူဆသည္။ သူကုိယ္တုိင္လည္း အဂၤလိပ္
ဘာသာျဖင့္ ၉
တန္းေအာင္ျမင္ခ့ဲသည္။
ဆရာေတာ္အရွင္စႏၵေဇာတိအကူအညီျဖင့္
ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ဘုန္းၾကီးအကုိတုိ ့သည္ ေကဘိလိတိေဂါဓရြာ ေက်ာင္းတြင္
အဂၤလိပ္စာသင္တန္းေက်ာင္းေလးတခု ဖြင့္လွစ္လုိက္ၾက၏။ အကုိက အဂၤလိပ္စာ ေကာင္းေကာင္း
တတ္သည္။ ကုိလံဘုိတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာင္းတက္ခ့ဲသည္ကုိး။ သူက
အဂၤလိပ္စာသင္တန္းေက်ာင္းေလး
၏
အဓိကဆရာျဖစ္သည္။ အျခား
ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတခုမွ စားပြဲ၊ ကုလားထုိင္၊ ေျမျဖဴေရးသင္ပုန္းၾကီး
ငွါးရမ္းသည္။ ေက်ာင္းဆုိင္းဘုတ္ တင္လုိက္၏။ အလုိ ဗုေဒၶါ …. ေက်ာင္းသားအေယာက္ ၂ဝ
ေရာက္လာသည္။ ေက်ာင္းသားကေလးအမ်ားစု၏မိသားစုမွာ ဆင္းရဲၾကသည္။ က်ဴရွင္ခ
ေငြေၾကးမတတ္ႏုိင္ၾကေခ်။ အကို ့အတြက္ စားစရိတ္ႏွင့္ အိမ္ခန္းငွါးခေပးေနရေသာေၾကာင့္
အခက္အခဲရွိလာသည္။ ဘုန္းၾကီးကုိကား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ေကၽြးေမြးထားသည္။
သင္တန္းေက်ာင္းေလး
၃ လတာ လည္ပတ္ႏုိင္ေအာင္ ဆရာေတာ္အရွင္စႏၵေဇာတိက ရူပီးေငြ တေထာင္ (အၾကမ္းဖ်င္း
ေဒၚလာေငြ သုံးရာခန္ ့) မ-တည္သည္။ အခ်ိန္ကာလ တေရြ ့ေရြ ့ကုန္လြန္သြားသည္။
ဘုန္းၾကီးတုိ ့
ညီအကုိ
အေကာင္းဆုံးၾကဳိးစားခ့ဲေသာ္လည္း အလွဴေငြႏွင့္ အလွဴရွင္ေပၚမလာေခ်။ သုိ ့ႏွင့္ပင္
သံေယာဇဥ္မကုန္
ဘဲ
ေက်ာင္းေလးပိတ္လုိက္ရ၏။ ငွါးရမ္းထားေသာ ပရိေဘာဂမ်ားကုိလည္း ျပန္အပ္လုိက္ၾကသည္။
တေနရာမွတေနရာသုိ
့သြားေနသည့္ဘဝခရီးသည္ ျဖစ္ရျပန္၏။ ယကၠလရြာေက်ာင္း ျပန္ေနသည္။
ဆရာေတာ္အရွင္စႏၵေဇာတိသည္ ဘုန္းၾကီးအား ညီငယ္သဖြယ္ သေဘာထားဆက္ဆံသည္။ ဘုန္းၾကီး
အဂၤလိပ္စာသင္သည္ကုိ ေထာက္ပ့ံသလုိ ဆြမ္းခံထြက္စရာမလုိဘဲ ဆြမ္းေကၽြးထားသည္။
(ထုိအခ်ိန္က ဘုန္းၾကီးသည္ ဝိဇၨာလယအဂၤလိပ္ဘာသာသင္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းတက္ေနသည္။
ယင္းေက်ာင္းမွာ ၁၉၄ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ကုိရင္ဘဝျဖင့္
ဘုန္းၾကီးစာလုိက္ခ့ဲေသာ ဝိဇၨာလယစာသင္တုိက္တြင္ စတင္ေသာ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။)
အဂၤလိပ္ဘာသာသင္ေက်ာင္းႏွင့္
ယကၠလရြာေက်ာင္းၾကားတြင္ အခ်ိတ္အဆက္မိသည့္ ဘတ္(စ္)ကားလုိင္း မရွိေသာေၾကာင့္
ဥဒုဂမ္ေပါလရြာေက်ာင္းသုိ ့ ဘုန္းၾကီးေျပာင္းေရႊ ့ေနထုိင္ရသည္။ ယင္းရြာမွပင္
အဂၤလိပ္ဘာသာ
သင္ေက်ာင္းသုိ
့ေျပးဆြဲေသာ ဘတ္(စ္)ကားစီးရန္ တမုိင္ခြဲေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားရေသးသည္။
၁၉၅၃
ခုႏွစ္အတြင္း ေက်ာင္းပိတ္ရက္တေန ့တြင္ ဝိဇၨာလကၤာရစာသင္တုိက္ရွိ စာသင္ဘက္မ်ားဆီ
ဘုန္းၾကီး
အလည္ေရာက္သြားသည္။
ယင္းေန ့ညေနတြင္ ဘုန္းၾကီးသည္ စာသင္သားအိပ္ေဆာင္အခန္း အတြင္းထုိင္ကာ
သကၤန္းခ်ဳပ္ေန၏။
ယင္းအခုိက္ စၾကၤန္လမ္းေပၚရွိ ရဟန္းႏွစ္ပါး၏ စကားေျပာသံကုိ ၾကားလုိက္ရ၏။ သူတုိ ့
ေျပာေနၾကသည္မွာ တပါးသည္ ကုိလံဘုိျမဳိ
့ေတာ္ရွိ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာျပဳေက်ာင္းမွ သတင္းတခု
ရေၾကာင္းပင္ျဖစ္၏။ ယင္းသာသနာျပဳေက်ာင္းသည္
အျပစ္ရွိ၍ေက်ာင္းထုတ္ခံရေသာ ရဟန္းမ်ားေနရာတြင္
အစားထုိးရန္အလားအလာေကာင္းေသာသင္တန္းသားအသစ္မ်ားကုိ
ရွာေဖြေနေၾကာင္း သတင္းပင္ျဖစ္၏။
ဗုဒၶဘာသာသသနာျပဳေက်ာင္းသည္
ႏုိင္ငံျခားသြားကာ တရားေဟာ၊တရားျပၾကမည့္ရဟန္းမ်ားကုိ သင္တန္းေပး
သည့္
ေနရာျဖစ္သည္။ ယင္းေက်ာင္းကုိ ဗုဒၶဘာသာပရဟိတအက်ဳိးေဆာင္အဖြဲ ့ျဖစ္သည့္
မဟာေဗာဓိအသင္းက အစျပဳတည္ေထာင္သည္။ မဟာေဗာဓိအသင္းကုိ ၁၈ဝဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္
တည္ေထာင္ခ့ဲ၏။
ကုိလံဘုိဗုဒၶဘာသာသာသနာျပဳေက်ာင္းသည္
အရြယ္အစားေသးငယ္လြန္းျပီး သီးသန္ ့ဆန္လြန္းသည္။
သီဟုိဠ္ကၽြန္းသားရဟန္းေတာ္
၁ဝ ပါးႏွင့္ ဗီယက္နမ္၊ ကေမၺာဒီးယား၊ ထုိင္း၊ တရုတ္ႏုိင္ငံတုိ ့မွ စာသင္သား အခ်ဳိ ့
ရွိသည္။
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္မွာ ဆရာေတာ္ အရွင္ ပရဝါေဟရ ဝဇီရဉာဏျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္
အေနာက္ႏုိင္ငံတြင္ ပညာသင္ၾကားဖူးသည္။ ကမၼ႒ာန္းတရားႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေတြ ့ေရာ လက္ေတြ
့ပါ
ပုိင္ႏုိင္ကၽြမ္းက်င္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ဘုန္းၾကီးအေပၚ ၾကီးၾကီးမားမားအရွိန္္ၾသဇာသက္ေရာက္သူ
ျဖစ္ပါ၏။
သာသနာျပဳသင္တန္းေက်ာင္းဟူသည့္
အေတြးအျမင္သည္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ ဘာသာတခုမွ ဘာသာတခု
သုိ ့
ကူးေျပာင္းေရးအတြက္ လွႈံေဆာ္မႈမျပဳေသာ ဘာသာတရပ္အျဖစ္ ရႈျမင္သူတုိ ့အတြက္ အထင္ႏွင့္
အျမင္
တသားတည္းမျဖစ္ဟု
ထင္ေကာင္းထင္ႏုိင္၏။ စင္စစ္ ျမတ္ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း လုပ္ခ့ဲ၏။ သဗၺညဳတဉာဏ္အလင္းရျပီးေနာက္
၃ လတာအတြင္း ဗုဒၶသည္ တပည့္ ေျခာက္က်ိပ္တုိ ့အား သူ ့အပါး၌ စုေဝး
ေစ၏။ “ဓမၼမ်ဳိးေစ့
ျဖန္ ့ေဝၾကေလာ့” ဟု မိန္ ့ၾကားေတာ္မူကာ အရပ္မ်က္ႏွာအသီးသီးသုိ ့သူ၏တပည့္မ်ားအား
ေျခလ်င္ခရီး ေစလႊတ္ေတာ္မူခ့ဲ၏။
(မွတ္ခ်က္။
သဗၺညဳတဉာဏ္အလင္းရျပီးေနာက္ ၃ လအတြင္း-ဟူေသာစကားမွာ မူရင္းစာေရးသူ၏
အာေဘာ္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶဝင္ႏွင့္မညီညြတ္။ ။ ဘာသာျပန္သူ)
သူ၏တပည့္သာဝကမ်ားအေနျဖင့္
လူမ်ားအား ဘာသာကူေျပာင္းေရးအတြက္ အစီအစဥ္မျပဳလုပ္ရန္ ႏွင့္ ဓမၼကုိသာ သန္ ့သန္
့ကေေလး သင္ျပၾကရန္ ဗုဒၶက ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ မွာၾကားခ့ဲ၏။ “ဉာဏ္မ်က္စိတြင္
ကိေလသာအညစ္အေၾကးနည္းပါးသူ၊ နာၾကားရန္အဆင္သင့္ျဖစ္သူ” တုိ ့သည္ ဓမၼကုိ
နားလည္သိျမင္ၾကလိမ့္
မည္ဟုလည္း မိန္
့ဆုိခ့ဲ၏။ ဤလမ္းညြန္ခ်က္သည္ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္၏ အေရးပါေသာ ရႈေထာင့္တရပ္ကုိ
မီးေမာင္းထုိးျပေနေပသည္။
နာမည္ေက်ာ္ေဒသနာတခုတြင္
ဗုဒၶျမတ္စြာက ဓမၼကုိ မိမိရွိေၾကာင္း
မိမိဘာသာသက္ေသျပမႈ (သယံပကာသ၊ သယံသိဒၶ) အျဖစ္ သရုပ္ေဖာ္ျပထား၏။ လူမ်ားသည္ “လာေရာက္ၾက၊
ၾကည့္ရႈၾက”လွ်င္ ကုိယ္တုိင္အကဲျဖတ္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ဆုိခ့ဲသည္။ “လာၾက၊
ၾကည့္ၾက” ဟူေသာစကားက တေနရာရာလာေရာက္ဖုိ ့၊ ေဟာေျပာသင္ျပခ်က္ကုိ နားေထာင္ဖုိ
့ဟုဆုိလုိသည့္ တုိက္ရုိက္ဖိတ္ေခၚခ်က္မ်ဳိး မဟုတ္ေခ်။ ဗုဒၶဆုိလုိသည္ကား ဓမၼကုိလက္ေတြ
့စစ္ေဆးလုိေသာ ပညာရွင္တေယာက္အတြက္ ဓမၼက အျမဲတေစ အဆင္သင့္ရွိပါသည္ ဟူ၏။
အကယ္၍ လူအမ်ားသည္
ဓမၼအေပၚနားလည္ၾကလွ်င္ သူတုိ ့၏ကုိယ္ပုိင္ဘဝအတြက္ ဓမၼကုိ လက္ေတြ ့အသုံးခ်သည္
ကုိ ဗုဒၶက
ျမင္ေတြ ့လုိ၏။ ဤနည္းျဖင့္ လူမ်ားသည္ မ်က္ကန္းယုံၾကည္မႈမ်ဳိးထက္ ကုိယ္ပုိင္အေတြ
့အၾကဳံအေပၚ
အေျခခံကာ သူ၏သြန္သင္ျပသခ်က္ကုိ လက္ခံလာၾကေပမည္။
ဓမၼကုိ “လာပါ၊
ၾကည့္ပါ”ဟူေသာ သေဘာတရားအျဖစ္သရုပ္ေဖာ္ထားျခင္းသည္ နားလည္သိျမင္မႈအေပၚ အေျခ
ခံသည္။
နားလည္သိျမင္ျခင္းသည္ ဘာသာကူးေျပာင္းျခင္းကိစၥကုိ အတြင္းက်က် ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ဘာသာ
ကူးေျပာင္းျခင္းကုိ
ျပင္ပမွ တမင္တကာ ဖိအားေပးလုပ္ေဆာင္၍ မရေပ။
ဗုဒၶသာသနာျပဳေက်ာင္းမွာ
ေနရာလစ္လပ္သည့္အေၾကာင္း ရဟန္း ၂ ပါးတုိ ့ေဆြးေႏြးေျပာဆုိသည္ကုိၾကားရ
အခါ
ယင္းေနရာမ်ဳိးရွိေၾကာင္း အရင္တုန္းက မၾကားစဖူးခ့ဲေသာ္လည္း ‘ငါလုပ္ခ်င္ေနတ့ဲ
အလုပ္မ်ဳိးပဲ’ ဟု လွ်ပ္တျပက္အတြင္းမွာပင္ သိလုိက္ပါ၏။ ခ်ဳပ္လက္စသကၤန္းကုိ
ပစ္ခ်ထားခ့ဲျပီး စၾကၤန္လမ္းရွိရာသုိ ့တရွိန္ထုိး
ေျပးထြက္လုိက္၏။
“အရွင္ဘုရား၊
တပည့္ေတာ္ ေနရာလပ္အတြက္ ေလွ်ာက္လႊာတင္ခ်င္ပါတယ္ဘုရား”
သူတုိ
့ႏွစ္ပါးအနက္ တပါးကုိ ဘုန္းၾကီး ေလွ်ာက္ထားလုိက္၏။
ထုိရဟန္းက
ေမးသည္။
“ဒါဆုိ
ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္နဲ ့ေတြ ့ႏုိင္မလဲ”
ဘုန္းၾကီးေျဖလုိက္ပါသည္။
“မနက္ျဖန္”
ေနာက္တေန ့
ေက်ာင္းအုပ္မဟာနာယကဆရာေတာ္ အရွင္ပရဝါေဟရ ဝဇီရဉာဏမဟာေထရ္အား ကုိယ္တုိင္ေတြ ့ျပီး
သာသနာျပဳသင္တန္းေက်ာင္းသည္ ဘုန္းၾကီးအတြက္ အလြန္သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္သည့္
ေနရာျဖစ္သည့္အေၾကာင္း
ေလွ်ာက္ထားပါသည္။ ဘုန္းၾကီး၏ခုိင္မာေသာ ယုံၾကည္မႈ
(အတင့္ရဲမႈလည္း ျဖစ္ႏုိင္) ကုိ သေဘာက်ျပီး ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ျပဳပါသည္။ သင္တန္းသက္တမ္း
၃ ႏွစ္အတြက္ သင္တန္းသားမ်ားသည္ သက္တမ္း
တဝက္ေလာက္ေရာက္ေနျပီးျဖစ္ရာ သူတုိ ့ကုိအမွီလုိက္ႏုိင္ေရးကား ပုံရိပ္ထင္မွတ္ဉာဏ္ေပ်ာက္ဆုံးခ့ဲျပီးျဖစ္ေသာ
ဘုန္းၾကီး အတြက္
မေခ်ာေမြ ့လွေခ်။
“ဒီသင္တန္းက
ခက္တယ္ေနာ္၊ ငါ့ရွင္က ေနာက္က်မွေရာက္လာတာျဖစ္ေတာ့ နင္လားငါလားၾကဳိးစားလုိက္ယူ
ရလိမ့္မယ္”
ဆရာေတာ္အရွင္ဝဇီရဉာဏက
ဘုန္းၾကီးကုိ သတိေပးသည္။
ဆရာေတာ္က
အလုပ္ၾကဳိးစားေရးႏွင့္ဆက္ႏြယ္၍ ဗုဒၶ၏မိန္ ့မွာခ်က္ကုို သတိေပးေျပာဆုိသည္။
“ဓမၼဆုိတာ
မဆုတ္မနစ္ၾကဳိးစားအားထုတ္သူအတြက္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ ပ်င္းရိဆုတ္နစ္သူအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ “
သာသနာျပဳရဟန္းေကာင္းတပါးျဖစ္လုိလွ်င္
ဝီရိယပါရမီျဖည့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝီရိယအေထာက္အကူေၾကာင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္
သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကုိရခ့ဲေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္လည္း ဝီရိယအစြမ္းျဖင့္ အဆင့္ျမင့္
ဘြဲ
့ဒီဂရီကုိ ယူႏုိင္ခ့ဲေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ဆုိသည္။
ဘုန္းၾကီးသည္
စိတ္ေရာကုိယ္ပါႏွစ္၍ ေက်ာင္းစာၾကဳိးစားသည္။ မၾကာမီ အတန္းေဖာ္မ်ားကုိ
အမွီလုိက္ႏုိင္၏။ သာသနာျပဳေက်ာင္းျပ႒ာန္းစာသည္ ဝိဇၨာလကၤာရရဟန္းေကာလိပ္ႏွင့္
အလားတူျဖစ္သည္။ သင္တန္းသားမ်ား
သည္ ပါဠိ၊
ဗုဒၶဒႆန၊ ဟိႏၵီ၊ အဂၤလိပ္၊ တမီးလ္ ဘာသာမ်ားကုိ ေလ့လာသင္ယူခ့ဲရ၏။ သင္တန္းျပီးေနာက္
သင္တန္းသားအမ်ားစုမွာ အိႏၵိယသုိ ့ေစလႊတ္ခံရသည္။
သင္တန္းျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္
မ်ား
အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ေနထုိင္စဥ္အတြင္း သိသင့္သိထုိက္သည္မ်ားကုိ သင္ယူႏုိင္ေအာင္
စီစဥ္ထား၏။
သင္တန္းသားမ်ားသည္ အိႏၵိယသမုိင္း၊ ဟိႏၵဴဘာသာကုိးကြယ္မႈ၊
ဂ်ိန္းဘာသာအေၾကာင္း ေလ့လာခ့ဲရ၏။
ဗုဒၶသာသနာျပဳသင္တန္းေက်ာင္းတြင္
အေရွ ့ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ားမွ ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း တက္ေရာက္ေန
ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာ
ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ ့ဖြဲ ့စည္းသင့္ေၾကာင္း ဘုန္းၾကီး အၾကံျပဳခ့ဲ၏။
အသင္း၏လႈပ္ရွားမႈအားလုံးကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသုံးကာ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳရေသာေၾကာင့္
ဘာသာစကား စြမ္းရည္အေလ့အက်င့္လုပ္ခြင့္လည္း ရရွိႏုိင္သည္။
သာသနာျပဳေက်ာင္းတက္ေနစဥ္က
ျဖစ္ရပ္တခုကုိ ယခုတုိင္မွတ္မိေနေသး၏။ သာသနာျပဳေက်ာင္းမွ မုိင္အနည္း
ငယ္ေဝးသည့္
ကုိလံဘုိျမဳိ ့ဆင္ေျခဖုံးရပ္ကြက္တခုျဖစ္သည့္ ဟူႏုပိတိယအရပ္တြင္ ဥပုသ္အိမ္
သိမ္တလုံးရွိ၏။ လျပည့္ေန ့၊ လကြယ္ေန ့တုိင္း သိမ္သုိ ့သြားကာ ၂၂၇ သြယ္
ရဟန္းဝိနည္းကုိရြတ္ဆုိျခင္းဟူသည့္ ပါတိေမာက္ ျပဳၾကရသည္။ ဤပါတိေမာက္ျပဳအခမ္းအနားမွာ
ရဟန္းကိစၥျဖစ္ျပီး ရဟန္းတုိ ့သာ တက္ေရာက္ၾက၏။ လူဝတ္ေၾကာင္တုိ ့ႏွင့္
မသက္ဆုိင္၊
တက္ေရာက္ခြင့္လည္း မျပဳေခ်။
သိမ္၏သက္တမ္းမွာ
ႏွစ္ ၁၅ဝ ရွိျပီ။ ေရကန္အလယ္မွာ သစ္သားတုိင္ၾကီးမ်ားစုိက္ထူကာ တည္ေဆာက္ထား၏။ အုတ္နံရံတဝက္ကာရံထား၏။
ေတာင့္တင္းခုိင္မာေသာ ယက္မတန္းမ်ား ေျပးထားျပီး အုတ္ၾကြပ္မုိးျဖစ္သည္။
သိမ္သုိ
့သစ္သားတံတားမွေပၚမွတဆင့္ သြားရသည္။ ရဟန္းမ်ားသိမ္အတြင္းေရာက္ျပီးလွ်င္
သစ္သားတံတားကုိ ဖယ္လုိက္သည္။ သိမ္ကုိ လူတုိ ့အပုိင္ရြာေျမႏွင့္အဆက္ျဖတ္လုိက္သည့္သေဘာပင္
ျဖစ္၏။
ဥပုသ္ျပဳရက္တေန
့တြင္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ သိမ္အနီးသုိ ့ေရာက္ေသာအခါ ကေလးအခ်ဳိ ့က သိမ္ၾကမ္းခင္းမ်ား အခုိးခံထားရေၾကာင္း ၊
(ထင္းမီးဆုိက္ရန္ ခုိးဟန္တူသည္။) သတိေပးၾက၏။ သူတုိ ့ကပင္ ေျပာ၏။
“သိပ္စိတ္မခ်ရဘူးေနာ္၊
အရွင္ဘုရားတုိ ့သိမ္ထဲမသြားပါနဲ ့”
အသက္ၾကီးၾကီး
ရဟန္းေတာ္တပါးက ေျပာသည္။
“ကိစၥမရွိပါဘူး၊
ဆက္သာသြားစမ္းပါ”
ဘုန္းၾကီးတုိ
့အားလုံးသည္ ထုိရဟန္း၏အမိန္ ့ေတာ္ျမတ္္ကုိ ရုိေသက်ဳိးႏြံစြာ လုိက္နာလုိက္ျပီး
တပါးခ်င္းတန္းစီ
ကာ ဆိတ္ျငိမ္စြာျဖင့္
ၾကြျမဲအတုိင္း ၾကြလွမ္းခ့ဲၾက၏။ သိမ္အတြင္းေရာက္ေသာအခါ ကေလးမ်ား အေျပာအတုိင္း
ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေတြ ့ရ၏။ ၾကမ္းခင္းတဝက္သာသာ
ေပ်ာက္ဆုံးေန၏။ ပုံမွန္အားျဖင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့၏ အေလးခ်ိန္ကုိ
သိမ္တုိင္အုိၾကီးမ်ားအေပၚ ဖိသလုိမျဖစ္ရေလေအာင္ လူျဖန္ ့ျပီး သိမ္အတြင္း
ထုိင္ၾကသည္။ ၾကမ္းခင္းမ်ားမရွိေသာေၾကာင့္ ရဟန္း ၁၄ ပါးသည္
တေနရာတည္းတြင္စုထုိင္လုိက္သလုိ ျဖစ္သြားသည္။
ပါတိေမာက္ရြတ္ဆုိျခင္း
အခမ္းအနားစတင္သည္။
အခမ္းအနားအခ်ိန္တဝက္အေရာက္တြင္ ျမည္သံက်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္တခုကုိ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ၾကားရ၏။
ရဟန္းအမ်ားစုမွာ အထိတ္တလန္ ့ျဖစ္ကာ ဟုိဟုိသည္သည္ၾကည့္ေနၾက၏။ သုိ ့ေသာ္ သိကၡာဝါအၾကီးဆုံး
ရဟန္းေတာ္က အသံျမွင့္ကာ ပါတိေမာက္ရြတ္ေလရာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့အားလုံးလည္း မလႊဲမေရွာင္သာေတာ့ဘဲ
အခမ္းအနားအခ်ိန္တဝက္အေရာက္တြင္ ျမည္သံက်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္တခုကုိ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ၾကားရ၏။
ရဟန္းအမ်ားစုမွာ အထိတ္တလန္ ့ျဖစ္ကာ ဟုိဟုိသည္သည္ၾကည့္ေနၾက၏။ သုိ ့ေသာ္ သိကၡာဝါအၾကီးဆုံး
ရဟန္းေတာ္က အသံျမွင့္ကာ ပါတိေမာက္ရြတ္ေလရာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့အားလုံးလည္း မလႊဲမေရွာင္သာေတာ့ဘဲ
သူ ရြတ္ဆုိသလုိ လုိက္ရြတ္ရေတာ့၏။
အရာအားလုံး
ရုတ္တရက္ နိမ့္ဆင္းသြားသည္။ အထိန္းအကြပ္မ့ဲျဖစ္ကုန္သည္။ ရဟန္းေတာ္အခ်ဳိ ့ေရကန္ထဲ
ခုန္ခ်ၾက၏။
ျပဳိက်သည့္ အေဆာက္အအုံႏွင့္အတူေရာေထြးကာ အခ်ဳိ ့ ေရထဲသုိ
့ျပဳတ္က်သြား၏။ ဘုန္းၾကီးကုိယ္တုိင္လည္း အုတ္နံရံတဝက္ေပၚ တြယ္ကပ္ႏုိင္ဖုိ ့အသည္းအသန္
ၾကဳိးစားခ့ဲရ၏။ သိမ္အမုိးျပဳိက်ေသာ အခါ ဘုန္းၾကီးကုိယ္သည္ အေဆာက္အအုံတြင္းတဝက္၊
အျပင္တဝက္ ေရာက္ေနခ့ဲသည္။
ကယ္ဆယ္ေရးအတြက္
လူမ်ား အေျပးအလႊားေရာက္လာၾက၏။ အခ်ုဳိ ့က ေရထဲဆင္းျပီး ေရကူးရင္း ဘုန္းၾကီးတုိ ့ဆီ
ေရာက္လာကာ
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ ကမ္းဖက္သုိ ့ျပန္တြဲေခၚသည္။ အမ်ားစု အရုိးက်ဳိးၾကသည္။
ဘုန္းၾကီးကုိယ္တုိင္ကား အသည္းအနီးရွိ နံရုိးတေခ်ာင္းမွာ ရင္ဘတ္အထိ ထုိးဝင္သြား၏။
ပထမတြင္ ျပင္းထန္ေသာ
နာက်င္မႈမ်ဳိးမျဖစ္။
သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီး၏ အဒရီနလင္ ေလ်ာ့ပါးလာေသာအခါ
ရင္ဘတ္ထုိးေအာင့္လာ၏။
(ေက်ာက္ကပ္အနီးမွာ
အဒရီနယ္ဂလင္းရွိသည္။ အဒရီနလင္ဟူသည္ စိတ္လႈပ္ရွားေသာအခါအဒရီနယ္ဂလင္းက
ထုတ္ေပး၍
ႏွလုံးခုန္ႏႈန္း၊ စြမ္းအင္ႏွင့္ တုံ ့ျပန္မႈကုိ ပုိမုိထက္ျမက္ေစေသာ အရည္(ပစၥည္း)
ကုိ ေခၚသည္။ ဘာသာျပန္သူ၏စကားခ်ပ္။)
ဘုန္းၾကီးအပါအဝင္
အျခားရဟန္းမ်ား ေဆးရုံေရာက္သြားၾကသည္။ ေနာက္တေန ့တြင္ ခႏၶာကုိယ္အလယ္ပုိင္း
မွာ ပတ္တီးအေဖြးသားစီးလ်က္သားျဖင့္
ေဆးရုံဆင္းခ့ဲရသည္။ ထုိေနာက္ လအတန္ၾကာ ဘုန္းၾကီး ရင္ဘတ္
နာက်င္ေနခ့ဲသည္။
၁၉၅၄ ခုႏွစ္
ႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ ေနာက္ဆုံးစာေမးပြဲမ်ား ေျဖဆုိရသည္။ သာသနာျပဳေက်ာင္းကုိ
ေနာက္က်ျပီးမွ တက္ေရာက္ရေသာ္လည္း အမွီလုိက္ႏုိင္ေအာင္ၾကဳိးစားမႈ၏ အက်ဳိးေပးကုိ
ခံစားခ့ဲရေလျပီ။ ဘုန္းၾကီး စာေမးပြဲတြင္ မ်က္ႏွာပန္းလွခ့ဲပါ၏။
ယင္းေနာက္
ႏုိင္ငံျခားသာသနာျပဳတာဝန္မ်ား ခန္ ့အပ္သည္။ သာသနာျပဳအလုပ္ စတင္ေခ်ျပီတည္း။
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္က ဘုန္းၾကီးေခၚေတြ ့ကာ တန္ဇင္းနီးယားႏုိင္ငံသုိ ့ဘုန္းၾကီးကုိ
လႊတ္လုိေၾကာင္း ေျပာသည္။
“တန္ဇန္းနီးယား”
ဘုန္းၾကီးေတြးမိသည္။
“အာဖရိကပါလား၊
ကမၻာတျခမ္းေလာက္ေဝးတ့ဲေနရာပါလား”
သုိ
့ကေလာက္ေဝးလံေသာခရီးသြားရန္ ဘုန္းၾကီးအဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးပါ။ အသက္ ၂၇
မွ်သာရွိေသးျပီး သီဟုိဠ္ကၽြန္း
အျပင္ဖက္ထြက္ဖူးသူပင္ မဟုတ္ေသးေခ်။
ဆရာေတာ္ကုိ
ဘုန္းၾကီး ေလွ်ာက္ထားပါသည္။
“တပည့္ေတာ္အိမ္နဲ
့ နီးနီးနားနားပဲ ေနခ်င္ပါတယ္ဘုရား၊ အိႏၵိယဆုိရင္ေကာ အဆင္ေျပမလားဘုရား”
ဆရာေတာ္ ေခါင္းညိတ္လုိက္သည္။
ဘုန္းၾကီးတေနရာရာသုိ
့သြားေရး အဆင္သင့္ျဖစ္ကုိျဖစ္သင့္သည္။ စာသင္ျပီးေသာ္လည္း ရွင္သာမေဏဝတ္ခ့ဲ
သည့္
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသုိ ့မျပန္သင့္ေသးေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးသိပါသည္။ ဘုန္းၾကီး၏ဆရာေတာ္ႏွင့္
ဆရာေတာ္
အရွင္သုမနတိႆတုိ
့အၾကား အျငင္းပြားမႈေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီး၏ဆရာေတာ္ပ်ံလြန္ေတာ္မူေေသာအခါ ဘုန္းၾကီး၏
ဆရာ့ေနရာဆက္ခံေရးအစီအစဥ္ကုိ
အရွင္သုမနတိႆ အတုိက္အခံျပဳေပလိမ့္မည္။
ဘုန္းၾကီးမွာ
အျခားသြားေနစရာေနရာလည္း မရွိေခ်။ တခုေသာေန ့၊ တခုေသာေနရာတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္
တရားဓမၼျပသလုိေသာ တေငြ ့ေငြ ့ေတာက္ေလာင္ဆဲ ဆႏၵသည္လည္း ရင္ဝယ္ေထြးေပြ
့ထားဆဲျဖစ္ပါ၏။ ယင္းဆႏၵကုိအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေမြးရပ္ေျမဇာတိႏုိင္ငံကုိ စြန္
့ခြြါရေပလိမ့္မည္။ မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆုိ အိႏၵိယႏွင့္အလုပ္စလုိက္ျခင္းကား
အစေကာင္းတခုျဖစ္သလုိ အာဖရိကထက္လည္း ပုိမုိစြဲမက္ဖြယ္ျဖစ္ပါ၏။
သီဟိုဠ္-
အိႏၵိယခရီးမွာ အိႏိၵယသမုဒၵရာကုိျဖတ္ေက်ာ္လွ်င္ေရာက္သည့္ ၂၂ မုိင္ခရီးသာျဖစ္၏။
သာမန္ ကူးတုိ ့
ခရီးတခုျဖစ္သည္။
သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီးအတြက္ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ ခရီးျဖစ္ျပီး ၊
ကမၻာလွည့္ခရီးစဥ္မ်ား၏
နန္းတက္ပြဲပင္ျဖစ္သည္။
အမရဒီပ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ဝ ၊ ၂ဝ၁၄
No comments:
Post a Comment