Total Pageviews

Tuesday, June 11, 2013

အနယ္ထုိင္ခ်ိန္ ျမင္မိတ့ဲ ကုိယ့္အရိပ္ - ၁၈



လွသူဇာပ်ဳိ ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့၏ ေရတြင္းနားက အရွိန္ယူစ ႏွလုံးသားေရးရာကိစၥကုိ ဆရာေတာ္ အရွင္ေသာဏုတၱ
ရ ျဖတ္ေတာက္ပစ္ျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းႏွင့္ဆုိင္ရာ စိတ္အလုိမက်မႈမ်ား ဘုန္းၾကီးမွာ ျမင့္မားလာခ့ဲသည္။
ဘုန္းၾကီးကား ဤဆရာေတာ္ သင္ျပေပးေနသည္ထက္ ပုိျပီးစနစ္က်ေသာ ပညာေရးမ်ဳိးကုိ ကုိယ့္သေဘာ ကုိယ့္အလုိဆႏၵအမွန္အတုိင္း လုိခ်င္သူ ဆယ္ေက်ာ္သက္တဦးျဖစ္ပါသည္။ကုိရင့္ဘဝႏွင့္ဆက္လက္ေနခ်င္သည္။
သုိ ့ေသာ္ ေလွၾကီးထုိးရုိးရုိးသြားဆရာေတာ္၏ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေအာက္မွာ ေနခ်င္သည္မဟုတ္။  ဤျပႆနာအတြက္ ေျဖရွင္းနည္းမွာ ထြက္ေျပးျခင္းမွတပါး အျခားမရွိေခ်။ ဟုတ္ျပီ။ မည္သည့္အရပ္သုိ ့
ေျပးမည္နည္း…။

အိမ္ျပန္ေျပးျခင္းမွာ အလုပ္မျဖစ္မွန္း ဘုန္းၾကီးသိသည္။ ေနာက္တၾကိမ္လူထြက္လာျပန္လွ်င္ မိဘမ်ား အၾကီးအက်ယ္ စိတ္ဆင္းရဲၾကလိမ့္မည္။ မိဘမ်က္ႏွာ အုိးမည္းသုတ္သည့္အလုပ္မ်ဳိး ဘုန္းၾကီးမလုပ္သင့္ေတာ့ျပီ။

ထုိကာလတြင္ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ လာေနၾကသည္။ သားျဖစ္သူ၏
အမည္မွာ ဂုဏဝါေဒန ျဖစ္သည္။ ဂုဏဝါေဒနႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့အလြန္ခင္မင္ၾကသည္။ သူကဤေက်ာင္းထက္ပုိေကာင္းေသာေနရာကုိ သိသည္ဟု ေျပာေလ့ရွိသည္။
 ထုိ ့ေၾကာင့္ တေနရာသုိ ့အတူတူထြက္ေျပးၾကဖုိ ့တိတ္တဆိတ္အစီအစဥ္ဆြဲထား
ၾကသည္။ ဤတၾကိမ္ ထြက္ေျပးလွ်င္ မည္သူမွ်ရွာမေတြ ့ႏုိင္သည့္ေနရာသုိ ့ေျပးမည္ဟု
ရည္ရြယ္ထားသည္။

ထြက္ေျပးၾကမည့္ရက္တြင္  ခါတုိင္းသြားေနက် ရြာဆုိင္သုိ ့ ကတုံးတုံးရန္ ထြက္လာခ့ဲသည္။
တေန ့လုံး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေၾကာင့္ လႈပ္ရွားေနသည္။ဂုဏဝါေဒနလည္း ဘုန္းၾကီးက့ဲသုိ ့ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ညဆယ့္တနာရီ ဘုန္းၾကီး အိမ္သာသြားျပီးအျပန္ ေက်ာင္းေရွ ့တံခါးကုိ အသာကေလးဟထားပစ္ခ့ဲသည္။

ညဆယ့္ႏွစ္နာရီခြဲခန္ ့တြင္ ဆရာေတာ့္ေဟာက္သံကုိ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ၾကားရသည္။ ဖေယာင္းတုိင္မ်ားကုိ စုကုိင္ျပီး ဆြမ္းခ်က္ေဆာင္သုိ ့ေလွ်ာက္ခ့ဲၾကသည္။ ဆြမ္းခ်က္ေဆာင္မွာ သကၤန္းမ်ားခၽြတ္၊ လုံခ်ည္ႏွင့္ အက်ၤ ီလဲဝတ္သည္။

ေက်ာင္းျပင္အေရာက္ အရင္တေခါက္ထြက္ေျပးခ့ဲၾကသည့္အရပ္ႏွင့္ဆန္ ့က်င္ဖက္ဆီ တူရူ
ဦးတည္လုိက္ၾကသည္။ ႏွစ္မုိင္ခန္ ့ေဝးသည့္ လမ္းမၾကီးသုိ ့ေရာက္ႏုိင္ေရးအတြက္ လယ္ကြင္း
စပါးခင္းမ်ားကုိျဖတ္ကာ အစြမ္းကုန္ သုတ္ေျခတင္ၾကသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္တဝုိက္ ညဥ့္ငွက္ေအာ္သံ၊ 
ဖားေအာ္သံ၊ ပရစ္ေအာ္သံ ႏွင့္ အေဝးဆီမွ ေခြးေဟာင္သံမ်ားကုိ ၾကားေနရသည္။

လမ္းမၾကီးသုိ ့ေရာက္သည့္အခါ အရွိန္ေလွ်ာ့ကာ လမ္းေလွ်ာက္ရုံေလွ်ာက္ၾကသည္။ မၾကာမီ မီးအိမ္ကုိင္စြဲကာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ထံမ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ေလွ်ာက္လာသူ ႏွစ္ဦးကုိ ျမင္ၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္က ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းကာလျဖစ္သည္။ စီလုံတကၽြန္းလုံး ေနဝင္မီးျငိမ္းအမိန္ ့ထုတ္ျပန္ထားသည္။

ဂုဏဝါေဒနသည္ အထိတ္တလန္ ့ျဖင့္ ဘုန္းၾကီးကုိ ေျပာေလသည္။ သူက ဘုန္းၾကီး၏ ကုိရင္ဘြဲ ့ကုိမေခၚ၊ လူအမည္ကုိ ေခၚသည္။
"ေဟ့…ဥကၠဳဘ႑ ၊ အဲဒါ ပုလိပ္ေတြဟ ၊ ဒီလူေတြ ငါတုိ ့ကို စစ္လားေဆးလားလုပ္ေတာ့မယ္။ ငါတုိ ့ဘယ္လုိ ေျပာၾကမလဲ.. "

အခ်ိန္တုိအတြင္း လံၾကဳတ္ထုိးဇာတ္တပုဒ္ကုိ ဘုန္းၾကီးဖန္တီးလုိက္သည္။
" မေန ့က ငါ့အေမ ဆုံးသြားတယ္လုိ ့ေျပာမယ္ကြာ ၊လူတေယာက္က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလာျပီး သတင္းေပးလုိ ့ နာေရးအသြား ဘတ္စ္ကား မမွီဘူးျဖစ္သြားတယ္။ ဒါနဲ ့အခု လမ္းေလွ်ာက္ေနရတာပဲ၊ မနက္က်ရင္ သြားမယ့္ ဘတ္စ္ကား ေနာက္တစီးကုိ မွီလုိမွီျငားသေဘာထားျပီး လမ္းေလွ်ာက္လာတာပဲ…."

ပုလိပ္မ်ား ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ဦးထံ ေရာက္လာၾက၏။ သံသယအၾကည့္ျဖင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ ၾကည့္သည္။ လက္ကုိင္ပုဝါတထည္ကုိ ဘုန္းၾကီး၏ ကတုံးေျပာင္ေျပာင္မွာ စည္းေႏွာင္ထား၏။ ေနာက္တထည္ကုိမူ လည္ပင္းမွာ စည္းထားေသး၏။ ခါးပတ္မရွိေသာေၾကာင့္ လုံခ်ည္ျမဲေအာင္ ခါးမွာလည္း လက္ကုိင္ပုဝါတထည္ စည္ထားရျပန္၏။ လက္ထဲရွိ ဖေယာင္းတုိင္မ်ားကုိလည္း လက္ကုိင္ပုဝါျဖင့္ပင္ ထုပ္ထားရျပန္၏။ ပုလိပ္တေယာက္က
 ေျပာသည္။
"ဒီငနဲေလးကို ၾကည့္စမ္း…..။ သူ ့တကုိယ္လုံးမွာ  လက္ကုိင္ပုဝါေတြခ်ည္းပဲ….။"

ပုလိပ္ႏွစ္ေယာက္က ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ေယာက္ကုိ ဆယ္ကုိက္အကြာေလာက္မွာ ခြဲေနေစျပီး
 "ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ ဘယ္သြားၾကမလဲ"ဟူေသာ ေမးခြန္းတမ်ဳိးတည္းကုိ တေယာက္စီအား ေမးေလသည္။

ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ေယာက္လုံး၏ ႏုတ္ထြက္စကားခ်င္းတူညီေသာေၾကာင့္ ပုလိပ္တုိ ့က သြားခြင့္ျပဳလုိက္သည္။ ေနဝင္မီးျငိမ္းအမိန္ ့အေၾကာင္းကုိပင္ မေျပာျပေခ်။ လမ္းေလွ်ာက္သြားစဥ္ ဖေယာင္းတုိင္မီးထြန္းသြားဖုိ ့ကုိသာ ပုလိပ္ႏွစ္ေယာက္လုံး ေျပာၾကသည္။
ႏွစ္နာရီအတြင္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွ ဆယ့္တမုိင္ခန္ ့ေဝးမည့္ ကုရုေနဂလအရပ္သုိ ့ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေရာက္သြား
သည္။ ယခုမွပင္ စိတ္ေအးခ်မ္းသြားသည္။ ဤမွ်ေဝးလွ်င္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေနာက္သုိ ့ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရ လုိက္မလာႏုိင္သည္မွာ အလြန္ေသခ်ာပါျပီ။

အလင္းေရာင္သန္းစျပဳလာခ်ိန္တြင္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ လမ္းေဘးတဲတလုံးအနားေရာက္လာၾက၏။ 
၄င္းမွာဘုရားဖူးမ်ား နားခုိသည့္ေနရာတခုျဖစ္ဟန္တူသည္။ တဲ၏နံရံအကာမ်ားကား ခပ္နိမ့္နိမ့္၊
 ေကာက္ရုိးအမုိးႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ညစ္ေပေနသည့္ၾကမ္းျပင္ေပၚ ေကာက္ရုိးခင္းကာ လဲေလ်ာင္းႏုိင္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဤေရွးဆန္ဆန္ ေျမစုိက္တဲမ်ားမွာ တဲရိပ္မွာအနားယူေနေသာ ခရီးသြားမ်ားႏွင့္
 ေတာင္းရမ္းရသမွ်ကုိ ခ်က္ျပဳတ္ေနၾကသည့္ သူေတာင္းစားမ်ား ေနရာယူထားတတ္ၾကသည္။

ဂုဏဝါေဒနႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ကံေကာင္းၾကပါေပသည္။ ဤတဲစခန္းမွာ ထုိမနက္က ေနရာယူထားသူမ်ားမရွိၾက။
အားရဝမ္းသာစြာ ေျမၾကီးေပၚလဲွခ်လုိက္ၾကသည္ႏွင့္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကသည္။

နာရီမ်ားစြာၾကာျပီးေနာက္ အိပ္ရာႏုိးလာၾကသည္။ ေရတြင္းမွေရေအးေအးႏွင့္ မ်က္ႏွာသစ္ၾကသည္။ ျပီးေနာက္
မည္သည့္ေနရာသုိ ့သြားၾကမည္ဟု မသိဘဲ လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ၾကသည္။ ေလွ်ာက္မည့္သာ ေလွ်ာက္ေနရပါ
သည္။

ျမင္ကြင္းမ်ား  တရိပ္ရိပ္ ေျပာင္းလဲလာသည္။ အုန္းျခံ၊ ရာဘာျခံ၊ လယ္ကန္သင္းရုိး၊ ငွက္ေပ်ာခင္း၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ခင္းႏွင့္ အေစာင့္တဲမ်ားကုိ ျဖတ္သန္းခ့ဲၾကသည္။ ေခြးေလေခြးလြင့္မ်ားလည္း ေနရာအႏွံ ့ေတြ ့ရ
သည္။ ေခြးအမ်ားစုမွာ အေမႊးလုံးဝေျပာင္ေအာင္ကၽြတ္ေနသည္။ ေခြးခ်င္းကုိက္၍ရေသာဒဏ္ရာ ႏွင့္ လူမ်ားရုိက္
လုိက္၍ရေသာဒဏ္ရာမ်ားလည္း ကုိယ္အႏွံ ့ဗရပြျပည့္ႏွက္ေနၾကသည္။

သစ္ပင္ေပၚမွာ တြဲေလာင္းခုိ သုိ ့မဟုတ္ ေျမၾကီးေပၚေျပးလႊားေနၾကေသာ ေမ်ာက္ရုိင္းမ်ားကုိလည္း မၾကာခဏ ေတြ ့ၾကသည္။ အေဝးဆီမွ ဆင္ေအာ္သံမ်ားကုိလည္း မျပတ္တမ္းဆုိသလုိ ၾကားၾကရသည္။

ကားမ်ား၊ ကုန္ကားမ်ား၊ ဘတ္စ္ကားမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား၊ လံျခားမ်ား တခါတခါ ျဖတ္သြားသည္။ ၄င္းယာဥ္မ်ားသည္ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားႏွင့္ လမ္းအနီးထုိင္ေနသူမ်ားကုိ သတိေပးရန္ ဟြန္းတီးၾကသည္။

သုိ ့ေသာ္ ျဖတ္ကနဲျဖတ္ကနဲ ေတြ ့ခ့ဲသည္မွာ လူအမ်ားစု ျဖစ္သည္။ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမႏွင့္ ႏြားေက်ာင္း ၊ ၾကက္ေက်ာင္းေနေသာ သုိ ့မဟုတ္ သူ ့ကိစၥႏွင့္သူသြားေနၾကေသာ ကေလးမ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ခ့ဲၾကသည္။ အခ်ဳိ ့
လူမ်ားမွာ ႏြားဆြဲသည့္ေခတ္ေဟာင္းသစ္သားလွည္းမ်ားကုိ စီးနင္းသြားၾကသည္။

ဘုန္းၾကီးတုိ ့သြားရာလမ္းတေလွ်ာက္လုံး ေစ်းဆုိင္အျဖစ္သုံးၾကသည့္ေနရာမွာ ရႊံ ့တဲအေသးေလးမ်ားျဖစ္သည္။ လူတုိ ့သည္ ကြမ္းယားဝါးလွ်က္၊ လဘက္ရည္ေသာက္လွ်က္၊ အတင္းအဖ်င္းေျပာလွ်က္ ရႊံ ့တဲေရွ ့မွာ ထုိင္ေနၾက
သည္။ ခရီးသြားမ်ားသည္ ထုိတဲအိမ္မ်ားမွာ ရပ္နားၾကျပီး လက္ဖက္ရည္၊ ေပါင္မုန္ ့၊ ကြမ္းသီး၊ ငါးေၾကာ္၊ အုန္းဆံ
ၾကဳိးႏွင့္ တခါတေလ သၾကား၊ ဆား၊ ဆန္၊ ပဲေတာင့္ရွည္၊ ေရနံဆီတုိ ့လုိ အေျခခံစားကုန္မ်ားကုိဝယ္ျခမ္းႏုိင္သည္။

ခရီးသြားအမ်ားစုမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္ၾကသည္။ တခါဝယ္လွ်င္ စီးကရက္ တလိပ္စ ႏွစ္လိပ္စ ဝယ္သူလည္း ဝယ္ၾကသည္။ သုိ ့မဟုတ္ ဗီဒီလုိ ဆင္းရဲသားေသာက္ေဆးလိပ္တလိပ္ကုိလည္းဝယ္ၾကသည္။ ဗီဒီတလိပ္တန္ဖုိး
မွာ ငါးျပားေစ့တေစ့ကုိ ငါးပုံပုံ တပုံမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဗီဒီေဆးလိပ္တြင္ ေဆးရြက္ၾကီးအစအနမ်ားကုိ အရြက္ေျခာက္မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာထားသည္။ ေဆးရြက္ၾကီးနည္းသည္။ သုိ ့ေသာ္ အလုပ္ျဖစ္ပါသည္။

ဂုဏဝါေဒနႏွင့္ ဘုန္းၾကီးမွာ ေက်ာင္းမွထြက္မေျပးခင္ ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရ၏အခန္းထဲမွ ခုိးယူခ့ဲေသာ ေငြေၾကးအနည္းငယ္ ပါလာသည္။ ထုိေငြျဖင့္ ေပါင္မုန္ ့ဝယ္လုိက္ၾကသည္။ လမ္းတဖက္ရွိ
 ျခံထဲတြင္ အုန္းသီးပုံေတြ ့ရာ ယင္းမွ အုန္းသီးတလုံး ခုိးခ့ဲသည္။ 
အုန္းသီးကုိ ေျမၾကီးႏွင့္ တုိက္ခြဲလုိက္ၾကသည္။ အုန္းသီးႏွင့္ ေပါင္မုန္ ့သည္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ခရီးစဥ္၏
 ပထမဦးဆုံးေသာ ထမင္းတနပ္ျဖစ္ပါသည္။

ထုိေန ့က ႏွစ္ဆယ့္ငါးမုိင္ခရီးကုိ ဘုန္းၾကီးတုိ ့လမ္းေလွ်ာက္ခ့ဲၾကသည္။ ညေနပုိင္းတြင္ ဒံဘူလျမဳိ ့သုိ ့ေရာက္ၾက
သည္။ ဘုရားဖူးတုိ ့ခုိနားရာ အိမ္အလြတ္တလုံးကုိ ေတြ ့ရျပန္သည္။ ယင္းအိမ္တြင္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ထန္းရြက္အခ်ဳိ ့
ေတြ ့ရာ လွဲအိပ္ခ့ဲၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနၾကပါျပီ…။

ေနာက္တေန ့နံနက္တြင္ သဲယင္ေကာင္မ်ား၊ မႊားမ်ားခႏၶာကုိယ္ေပၚ တဝီဝီအုံဖြဲ ့ဖုံးလႊမ္းခံရရင္းအိပ္ရာႏုိးၾကသည္။
တဲအိမ္အနီးရွိ ေရတြင္းသုိ ့သြားၾကသည္။ ခ်ဳံဖုတ္တခုမွ  သစ္သားတုတ္ေခ်ာင္းတစ ခ်ဳိးဖ့ဲယူျပီး သြားတုိက္ၾက
သည္။

ရဟန္းတပါးသည္ ဘုန္းၾကီးကုိ အေသအခ်ာၾကည့္ကာ အနီးသုိ ့ခ်ဥ္းကပ္လာသည္။ ဘုန္းၾကီးက ထုိရဟန္းကုိ မသိက်ဳိးကၽြံ ျပဳေနဖုိ ့ၾကဳိးစားပါသည္။
"မင္း ကုိရင္ဝတ္ခ့ဲတာလားကြ…"
သူက ဘုန္းၾကီး၏ ဆံပင္ျပန္မေပါက္ေသးသည့္ ဦးေခါင္းေျပာင္ကုိၾကည့္ကာ ေမးခြန္းေမးသည္။
"မဟုတ္ပါဘူး၊ တပည့္ေတာ္ ေနမေကာင္းဘူး။ မေန ့ကမွ ေဆးရုံက ဆင္းလာတာ"
ျပီးစလြယ္ ဘုန္းၾကီး လိမ္ညာလုိက္သည္။
"မင္း ေနမေကာင္းတ့ဲပုံလဲ မရွိပါဘူးကြာ။ ငါထင္တာ မင္းဟာ ကုိရင္တပါးပဲကြ။ငါနဲ ့လုိက္ခ့ဲ။
 ငါ့ေက်ာင္းမွာ မင္းကုိ ကုိရင္ျပန္ဝတ္ေပးမယ္"
ထုိရဟန္းက ေျပာသည္။
ထုိရဟန္းေတာ္၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကုိ ဘုန္းၾကီးစဥ္းစားပါသည္။ ဘုန္းၾကီးတပါးျဖစ္ခ်င္သည့္စိတ္ဆႏၵ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း ဘုန္းၾကီးမွာ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရအလြန္အမင္းၾကမ္းတမ္းလြန္း
ေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ဘုန္းၾကီးသကၤန္းခၽြတ္ပစ္ခ့ဲရသည္။ ယခုဤရဟန္းမွာ ၾကင္နာသနားတတ္ပုံေပၚသည္။ သုိ ့
ျဖစ္လင့္ကစား သူငယ္ခ်င္းကုိ မတုိင္ပင္ဘဲ လုိက္မသြားသင့္ေခ်။

ဂုဏဝါေဒနဖက္သုိ ့ ဘုန္းၾကီးလွည့္လုိက္သည္။
"မင္း ဘယ္လုိသေဘာရလဲကြာ။ တကယ္တမ္း ငါသကၤန္းခၽြတ္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူးကြ။ 
ငါ ကုိရင္ျပန္ဝတ္ဖုိ ့အခြင့္ေကာင္းပဲ…ကုိယ့္လူ"
ဘုန္းၾကီး သူ ့ကုိ ေမးလုိက္သည္။
ဂုဏဝါေဒန ဘုန္းၾကီးကုိ ျပန္ေျပာသည္။
"မင္း ရူးေနသလား။ ငါတုိ ့ဆရာေတာ္က ငါတုိ ့ကုိ ဘာလုပ္သလဲ မင္းမမွတ္ဘူးလား။ ဘုန္းၾကီးတုိင္း အတူတူနဲ ့
အႏူႏူေတြခ်ည္းပဲကြ။  ဘုန္းၾကီးေတြဟာ အသည္းႏွလုံးမရွိဘူး။ ဒီဘုန္းၾကီးေတြသိတာ ဝိနည္းစည္းကမ္း၊ ဝိနည္းစည္းကမ္း ဆုိတာေလာက္ပဲရွိတာ။ မင္း အရူးမထစမ္းနဲ ့..။ လာ--သြားၾကစုိ ့"


ထုိရဟန္းေတာ္က သူ၏ကမ္းလွမ္းခ်က္ကုိ တမ်ဳိးေျပာင္းေျပာျပန္၏။ ဤျမဳိ ့အနီး စစ္တပ္ေလယာဥ္ကြင္းမွ
 ျဗိတိသွ်အရာရွိမ်ားႏွင့္ သူသိကၽြမ္းသည္။ သူက ဂုဏဝါေဒနကုိ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ အလုပ္ရွာေပးမည္ဟု ကတိေပးသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ေယာက္လုံး သူ ့ေက်ာင္းမွာ ေနႏုိင္သည္။ ဂုဏဝါေဒန ေလယာဥ္ကြင္းမွာ အလုပ္လုပ္စဥ္ ဘုန္းၾကီးက ကုိရင္ဝတ္ပါဟု ဆုိျပန္၏။

ဂုဏဝါေဒနကား မည္သည့္စကားကုိမွ် နားမဝင္ေခ်။ ဘုန္းၾကီးသည္လည္း သူငယ္ခ်င္းကုိ စြန္ ့ခြါမပစ္လုိပါ။
သုိ ့ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ ထုိရဟန္းေတာ္ႏွင့္ လမ္းခြဲခ့ဲၾကသည္။ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကို ျပန္စတင္လုိက္ၾက၏။

ေနာက္တေန ့အရပ္သားကန္ထရုိက္လုပ္ငန္းရွင္တေယာက္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသူလူတေယာက္ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေတြ ့ရာမွ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ ေျပာလာသည္။
"မင္းတုိ ့အလုပ္လုပ္ခ်င္ရင္ ငါနဲ ့လုိက္ခ့ဲၾက၊ ငါတုိ ့မွာ အလုပ္ေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္"

ဘုန္းၾကီးတုိ ့ထုိလူႏွင့္အလုပ္လုပ္ရန္ သေဘာတူလုိက္ၾကသည္။

ဘုန္းၾကီးတုိ ့အလုပ္မွာ အလုပ္ၾကမ္းအလုပ္ျဖစ္သည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ ေဂၚျပားႏွစ္ေခ်ာင္း၊ ဝါးျခင္းေတာင္းႏွစ္လုံး
ေပးသည္။ ေခ်ာင္းငယ္တခု၏ေအာက္ေျခၾကမ္းျပင္မွ သဲမ်ားက်ဴံးျပီး တေနရာမွာ စုပုံထားရသည့္အလုပ္ျဖစ္သည္။

ဘုန္းၾကီးအပါအဝင္လူငယ္လူရြယ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္သည္ သဲက်ဴံးသည့္လုပ္ငန္းခြင္တြင္ လေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ကုိင္ခ့ဲၾက၏။  နံနက္ ၇ နာရီမွ ည ၇ နာရီအထိ အလုပ္လုပ္ၾကရသည္။ တေန ့တာ လုပ္ခမွာ အေမရိကန္သုံး
ေငြ ၅၅ ျပားႏွင့္ညီမွ်သည့္ ရူပီးေငြကုိ ရရွိၾကသည္။ လစာထဲမွ ထမင္းစရိတ္၂၅ ျပားကုိ အလုပ္ရွင္က ႏုတ္ထား
သည္။ နံနက္စာမွာ သၾကားပါသည့္လက္ဖက္ရည္တခြက္ ျဖစ္ျပီး ညစာမွာ ထမင္းႏွင့္ ပဲေတာင့္ရွည္သီးဟင္းတုိ ့
ျဖစ္ၾကသည္။ အိပ္စက္သည့္အခါ သစ္ပင္ႏွစ္ပင္ၾကားတြင္  ဂုန္နီအိတ္မ်ားကုိ ပူးခ်ည္ထားသည့္  ၾကဳိးပုခက္ကုိ ဆင္ကာ အိပ္ၾကသည္။

ျခင္အလြန္ေပါမ်ားသည့္ ေတာနက္ျဖစ္ေလရာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့မွာ ေန ့ေရာ ညပါ ျခင္ကုိက္ခံရသည္။ မၾကာမီ ဂုဏဝါေဒန ငွက္ဖ်ားေရာဂါျဖစ္လာသည္။ အျပင္းအထန္ဖ်ားျပီး အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ျပီ။ ဂုဏဝါေဒနကုိျပဳစုရန္ အလုပ္ရွင္ထံ ဘုန္းၾကီး အလုပ္နားခြင့္  ႏွစ္ရက္ေတာင္းသည္။ အလုပ္ရွင္က ခြင့္မျပဳ။
" ကၽြန္ေတာ္တုိ ့ခင္ဗ်ားဆီအလုပ္လုပ္တာလဲ ၾကာျပီပဲဗ်ာ။ တပတ္မွာ ခုႏွစ္ရက္၊တရက္မွာ ခုႏွစ္နာရီလုပ္ေနတာ
ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လုိခ်င္တာ တရက္၊ႏွစ္ရက္ေလာက္နားခြင့္လုိခ်င္တာပဲဗ်ာ…။"
ဘုန္းၾကီးအလုပ္ရွင္ကုိ ေျပာသည္။ သူက ျငင္းျပန္သည္။ဘုန္းၾကီး အလုပ္ဆက္လုပ္လွ်င္လုပ္ သုိ ့မဟုတ္ ဘုန္းၾကီးေကာ ဂုဏဝါေဒနပါ အလုပ္ထြက္ တခုခုလုပ္ရုံသာ ရွိေတာ့သည္။
"ဒါဆုိလဲ ေကာင္းျပီေလ။ က်န္တ့ဲကၽြန္ေတာ္တုိ ့လစာေတြသာ ေပးပါေတာ့…။"
အလုပ္ရွင္က ဘုန္းၾကီးတုိ ့လစာလက္က်န္ကုိ ထုတ္ေပးသည္။ ျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ အလုပ္မွ အျပီးထြက္ခ့ဲၾက
သည္။

ဤသုိ ့ျဖင့္ သူေတာင္းစားမ်ားလုိ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ဘဝစတင္ၾကျပန္၏။ ေန ့ဖက္မွာ ဖုန္ထူထူလမ္းတေလွ်ာက္ ေရာက္ရာေပါက္ရာ ေလွ်ာက္ၾကသည္။ ညဖက္တြင္ လမ္းေဘးတဲအိမ္မ်ားသုိ ့ဝင္ကာ အခ်ိန္ျဖဳန္းရန္ရယ္စရာေမာစရာေျပာရင္း၊ သီခ်င္းဆုိရင္း၊ ကခုန္ရင္း သူေတာင္းစားမ်ားထံမွာ ထမင္းနည္းနည္းစီ ေတာင္းစားၾကသည္။

ရက္သတၱပတ္မ်ားစြာၾကာေအာင္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေရမခ်ဳိးၾက..။ အဝတ္အစားမ်ားမွာ ေၾကးအထပ္ထပ္ႏွင့္အနံ ့အ
သက္မွာလည္း ဆုိးရြားလာသည္။ နံနက္တုိင္း အျခားေသာ သူေတာင္းစားမ်ား "အလုပ္ခြင္"သုိ ့သြားၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိလည္း ယေန ့မည္သည့္ေနရာတြင္ ေတာင္းရမ္းဖုိ ့ စိတ္ကူးထားပါနည္းဟု ေမးၾကသည္။

"မသိဘူး"မွာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့လက္သုံး အေျဖစကားျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္လည္း ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ေတာင္းမစားခ့ဲၾက
ပါ။ အျခားသူမ်ား ေပးကမ္းသမွ်ကုိ စားရုံသာစားခ့ဲၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ "သူေတာင္းစားငပ်င္းမ်ား" ျဖစ္ၾက၏။

ဂုဏဝါေဒန၏ငွက္ဖ်ားေရာဂါမွာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း သက္သာေပ်ာက္ကင္းလာသည္။ ထူထူေထာင္ေထာင္ျပန္ျဖစ္
လာသည္။ သုိ ့ေသာ္ ၾကဳံရျပန္သည္ကား နံနက္အခါတခုတြင္ ညာဖက္ေျခေထာက္ ျပင္းထန္စြာ နာက်င္သည့္
အတြက္ အိပ္ရာမွ ဘုန္းၾကီးႏုိး၏။ အဖ်ားတက္သလုိလည္း ခံစားရ၏။ ေျခေထာက္ကုိ အေသအခ်ာၾကည့္ေသာအ
ခါ ဒူးေခါင္းအထက္ ေလးလက္မအကြာ ေပါင္ေပၚတြင္ အနီအကြက္တခုကုိ ေတြ ့ရ၏။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေနသည့္တဲမွ သူေတာင္းစားတေယာက္က ဒဏ္ရာကုိ အနီးကပ္ၾကည့္ရႈျပီး ေျမြကုိက္သည္ဟု ေျပာသည္။ နာခ်က္ကား အလြန္အမင္း ျပင္းထန္ခံခက္ျဖစ္၏။ ေျခေထာက္ကုိ အႏုိင္ႏုိင္ မေနရသည္။

သူေတာင္းစားမ်ား ထြက္သြားသည့္အခါ ဂုဏဝါေဒန ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သာ တဲမွာ က်န္ရစ္သည္။ ႏွစ္နာရီေလာက္
ၾကာျပီးေနာက္တြင္ ေျခေထာက္ကုိ ၾကဳိးစားပမ္းစားလွမ္းျပီး တဲအျပင္သုိ ့ေထာ့နဲ ့ေထာ့နဲ ့ထြက္လာခ့ဲသည္။

လမ္းေလွ်ာက္၍ ဆယ္ကုိက္ေလာက္အေရာက္တြင္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ လူတေယာက္ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေတြ ့ၾက၏
။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ဦးလုံး သူ ့ကုိ အရင္က မျမင္ဖူး မေတြ ့ဖူးၾကေခ်။ သုိ ့ေသာ္ မည္သည့္အေၾကာင္းရင္းရွိမွန္း ဘုန္းၾကီးမသိပါ။ ထုိသူႏွင့္ ဂုဏဝါေဒနတုိ ့ေကာက္ကာငင္ကာ မိတ္ေဆြျဖစ္သြားၾကသည္။ ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္မ်ား
လုိ  ရယ္စရာေျပာလုိက္ ရယ္လုိက္ျဖစ္ေနၾက၏။ ဘုန္းၾကီးႏွင့္ဘုန္းၾကီး၏ေျခေထာက္ မဟန္ႏုိင္ျဖစ္ေနမႈက ဂုဏဝါေဒနအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးတရပ္လုိ ခံစားေနဟန္ တူျပီး  လူေပ်ာ္တေယာက္ႏွင့္ ေတြ ့လုိက္ေသာ
အခါ သူေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျဖစ္ပုံရသည္။

ဘုန္းၾကီးမွာ ဖင့္ႏႊဲေလးကန္ကန္ၾကီးျဖစ္ကာ ေနာက္က်က်န္ရစ္ရင္း သုံးေယာက္သား အတူေလွ်ာက္လာခ့ဲၾကရာ ငါးမိနစ္အတြင္းမွာပင္ ဂုဏဝါေဒနသည္ ဘုန္းၾကီးထံသုိ ့ ေနာက္ျပန္လွည့္ေလွ်ာက္လာသည္။
"ဥကၠဳဘ႑…၊ မင္း ..ေကာင္းေကာင္းလမ္းမေလွ်ာက္ႏုိင္မယ့္အတူတူ ငါ ဒီလူနဲ ့ေရွ ့က ၾကဳိသြားလုိက္ေတာ့မယ္။
ေအးေအးသက္သာနဲ ့ မင္းလုိက္လာခ့ဲပါလား။ ငါတုိ ့မင္းကုိ လဝမဟာပယ မွာ ေစာင့္ေနမယ္ေလ…"

ဘုန္းၾကီး ရုတ္တရက္ ေၾကာက္စိတ္ဝင္လာသည္။ လဝမဟာပယကုိ ေျခာက္နာရီ ခုႏွစ္နာရီေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ရဦးမည္။
"မလုပ္ပါနဲ ့ကြာ..၊ ငါ့တေယာက္ထဲ မထားခ့ဲပါနဲ ့။ ငါတေယာက္ထဲ ဘယ္လုိမွ မေလွ်ာက္ႏုိင္ဘူး။ မင္းအကူအညီ ငါလုိေနတယ္။ ငါနဲ ့ေနခ့ဲစမ္းပါကြာ…"
ဘုန္းၾကီး ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ ေျပာသည္။

ယင္းေနာက္ နားမလည္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားသည္။ ဂုဏဝါေဒနသည္ ဘုန္းၾကီးကုိ မ်က္ႏွာလႊဲကာ မိတ္ေဆြသစ္ႏွင့္အတူ ေအးေအးလူလူပင္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခြါသြားေလသည္။

ဘုန္းၾကီး ထုိင္ျပီး ရႈိက္ၾကီးတငင္ ငုိမိပါသည္။ ေျခေထာက္မွ ေသြးတဒိတ္ဒိတ္တုိးလာသည္။
 ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ်ကုိ ဘုန္းၾကီးနားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိေတာ့ပါေခ်။

လုပ္ရက္ႏုိင္ပါေပ့ ဂုဏဝါေဒန….။ သီတင္းပတ္မ်ားစြာ ၾကဳိတင္အခ်ိန္ယူကာ စြန္ ့စားခန္းစၾကဖုိ ့ အတူတုိင္ပင္ခ့ဲ ၾကသည္။ သူႏွင့္အတူထြက္ေျပးရန္ ကုိရင္ဘဝကုိ ဘုန္းၾကီးစြန္ ့လႊတ္ခ့ဲရသည္။  ေတာနက္အတြင္း သူ
ေနမေကာင္းျဖစ္ေနစဥ္  ဘုန္းၾကီး အလုပ္ထြက္ပစ္လုိက္ရ၏။လေပါင္းမ်ားစြာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ခရီးလွည့္လည္ေနခ့ဲၾကသည္။ တေယာက္ကုိ တေယာက္ အားကုိးအားထားျပဳခ့ဲၾကသည္။ အခုအခါ၌ကား သူ ့ကုိ
အလုိအပ္ဆုံးျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ သူသည္ ဘုန္းၾကီးကုိ စြန္ ့ပစ္ထားခ့ဲသည္။

ဘုန္းၾကီးမွာ သူငယ္ခ်င္းမရွိေတာ့ျပီ..။ အိမ္မရွိ…။ ေငြမရွိ…။ စားစရာမရွိ..။
ေက်ာက္ေဆာင္ေအာက္ေျခမွာ ဘုန္းၾကီး ထုိင္ေနခ့ဲသည္။ တေယာက္တည္းဆုိမွ တကယ့္တေယာက္တည္း….။
ေလာကအလယ္ ဘုန္းၾကီး ဘာလုပ္ရပါေတာ့မည္နည္း…။
 အမရဒီပ
ဇြန္လ ၁၁၊ ၂ဝ၁၃

Bhante Henepola Gunaratana ၏ Journey to Mindfulness  ကုိ ဘာသာျပန္သည္။

No comments: