Total Pageviews

Friday, March 23, 2012

ဝင့္ထန္းရ့ဲ မုိးျပာေဆာင္းပါး


သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႔က မိုးျပာဆရာေတာ္ကို အႏိုင္က်င္႔ ေထာင္ခ်သလား

Details
Published on Saturday, 03 September 2011 12:39
Written by ၀င္႔ထန္း
Hits: 10023

 ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အစဥ္အလာ ထံုးစံအားျဖင္႔ အၾကမ္း ဖက္မွႈကို ဆန္႔က်င္ၿပီး၊ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာတရား လက္ကိုင္ျပဳကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေလွ်ာက္လွမ္းေသာ ဘာသာတရား ျဖစ္သည္။
ဘာသာမတူသူ၊ အယူ၀ါဒ မတူသူနဲ႔ အျမင္မတူသူမ်ားအေပၚ သည္းခံမွႈ (tolerance) ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ႔ ဘာသာတရား တစ္ခုအျဖစ္လည္း ကမၻာ႔အလယ္မွာ ေက်ာ္ၾကားေနဆဲ ျဖစ္သည္။
အယူအဆ မတူသူမ်ားအေပၚ ဗုဒၶ၀ါဒရဲ႕ ခႏၱီတရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး၊ ဘီစီ ၂၆၈ မွာ ေရးထုိးခဲ႔တဲ႔ အိႏၵိယျပည့္ရွင္ အေသာကမင္းရဲ႕ ေက်ာက္စာတိုင္ကလည္း ထပ္မံသက္ေသခံေနသည္။ အေသာကမင္းက သူ႔ေက်ာက္စာတိုင္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးထားသည္။
"အျခားဘာသာမ်ားအေပၚ ေ၀ဖန္ရွႈတ္ခ်ၿပီး မိမိဘာသာကိုသာ ခ်ီးမြမ္းမေနသင္႔။ မိမိဘာသာ သာသနာကို တိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္လုပ္ရင္းပင္၊ အျခားဘာသာ အယူ၀ါဒမ်ားကိုလည္း အားေပးခ်ီးေျမွာက္မွႈ ျပဳၾကရမည္။ ဒီလိုမေဆာင္ရြက္ရင္၊ အျခားဘာသာ အယူ၀ါဒမ်ားအတြက္ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစသလို၊ မိမိဘာသာကိုလည္း ေျမျမွဳပ္သၿဂိဳၤဟ္ျပီးသား ျဖစ္သြားလိမ္႔မည္...."
အေနာက္တိုင္း အေတြးအေခၚမွာ ျပင္သစ္စာေရးဆရာႀကီး ေဗာလ္တဲယား ရဲ႕ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုကလည္း ဘာသာအယူ၀ါဒနဲ႔ အျမင္ အယူအဆ မတူသူတို႔အေပၚ သည္းခံမွႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နာမည္ႀကီးသည္။
"ခင္ဗ်ား ေျပာတဲ႔ဟာကိုေတာ႔ က်ဳပ္သေဘာမတူဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ ခင္ဗ်ား အဲဒါ ေျပာဆိုခြင္႔ ရဖို႔ေတာ႔ က်ဳပ္ အေသခံၿပီး ကာကြယ္ေပးသြားမယ္" ဆိုတဲ႔ စကားျဖစ္သည္။
အေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ ေက်ာက္စာတိုင္ေရာ၊ ေဗာလ္တဲယား ရဲ႕ စကားကပါ ႏွစ္ခုစလံုးက လူသားထုအတြက္ လြတ္လပ္စြာ သေဘာကြဲလြဲခြင္႔နဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင္႔တို႔ကို အႀကီးအက်ယ္ အားေပးရာ ေရာက္ခဲ႔သည္။
-------------------------
မၾကာခင္က ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာဖုိရမ္ အဖြဲ႔က သူတို႔ ၀ဘ္ဆိုဒ္မွာ အျငင္းပြားဖြယ္ ဗုဒၶဘာသာ အယူအဆ တစ္ခုအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးထားသည္။ အင္ဂ်င္နီယာေတြက ဘာသာေရးကို ေဆြးေႏြးထားတဲ႔အတြက္ ဂလိုဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းေခတ္ရဲ႕ ဘာသာရပ္နယ္ပယ္မ်ား ေပါင္းစည္းထိစပ္မွႈ သက္ေသျပယုဂ္တစ္ခုဟုပင္ ဆုိရမည္။
ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေတြ ေဆြးေႏြးတဲ႔ အေၾကာင္းရာက ပစၥဳပၸန္ ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ပစၥဳပၸန္ ကမၼ၀ါဒ အယူအဆကို တင္ျပတဲ႔ မိုးျပာဆရာေတာ္ (ေခၚ) ဆရာေတာ္ ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္ဥာဏ အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
ရွင္ဥာဏ က သံဃမဟာနာယအဖြဲ႔ကို ေရွ႕ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀ အယူမွားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဖယ္ရွားေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတဲ႔အခါ၊ သံဃာဂိုဏ္းခြဲဖို႔ ႀကံတယ္ဆိုျပီး၊ သံဃာမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ရွင္ဥာဏ ကို (၃) ႏွစ္ ေထာင္ခ်လိုက္တဲ႔ အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္မွ နာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက တရားႏိုင္ ျပန္ေပးျပီး မွားယြင္းမွႈလို႔ဟု ေျပာဆို၀န္ခဲ႔သည္။
က်မ္းစာအုပ္ တစ္ဒါဇင္ေက်ာ္ ေရးသားသူ ဆရာေတာ္ ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္ဥာဏ ေထာင္ကျပန္ထြက္လာေတာ့လည္း ပစၥဳပၸန္ ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုျပီး ရန္ကုန္တြင္ သီးျခားရပ္တည္ သီတင္းသံုးသည္။ ၀ါနီေရာင္္ သကၤန္း မ၀တ္ဆင္ေစဘဲ၊ သကၤန္းအျပာေရာင္သာ ၀တ္ခြင္႔ျပဳသည္။
အျမင္မၾကည္လင္တဲ႔ သံဃာမဟာနာယကအဖြဲ႔က ရွင္ဥာဏကို စစ္အစိုးရနဲ႔ေပါင္းၿပီး ေထာင္ထဲ ျပန္ထည့္လိုက္ျပန္သည္။ ဆရာေတာ္ ရွင္ဥာဏ မွာ သူ႔အယူအဆအတြက္ အဓမၼ၀ါဒီအျဖစ္ အစြပ္စြဲခံရၿပီး၊ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေထာင္ထဲမွာပင္ ရွိေနေသးသည္။
ဆရာေတာ္ ရွင္ဥာဏရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ ကမၼ၀ါဒ အယူအဆမွာ ျမန္မာေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားၾကားတြင္ ယခုခ်ိန္ထိ ေရပန္းစားမွႈ မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ သံဃနာယက အဖြဲ႔အတြက္ေတာ႔ ၿပိဳင္ဘက္ အဓမၼအယူအဆအျဖစ္ သေဘာထားကာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားရံုမက၊ မိမိအျမင္ရွႈေထာင္႔တစ္ခု တင္ျပသူကို ေထာင္ခ်ထားသည္။ ထိုကဲ႔သို႔ အေတြးသစ္အျမင္သစ္ တင္ျပသူကို ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ေတာ႔ မိစၦာဒိဌိ ဟု မသတ္မွတ္ဘဲ စာတမ္းတစ္ခု(thesis) အျဖစ္ လက္ခံထားၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။
အခုေတာ႔ အျခားဘာသာကြဲမ်ားကိုေတာင္ ရပ္တည္ခြင္႔ ေပးထားတဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ၊၊ ဗုဒၶဘာသာကို အျမင္တစ္ခုျဖင္႔ တင္ျပသူကို ေထာင္ခ်ထားသည္မွာ ခႏၱီတရား လက္ကိုင္ထားတဲ႔ ေထရ၀ါဒ သမိုင္းအတြက္ အမည္းစက္ စြန္းထင္းဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။
သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕ လုပ္ရပ္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင္႔ အားနည္းမွႈကို ထင္ဟပ္ေဖာ္လ်က္ ရွိသည္။ သံဃာမဟာနာယက အဖြဲ႔ဟာ လြတ္လပ္ေသာ ဘာသာေရးအဖြဲ႔ မဟုတ္ဘဲ၊ အာဏာပိုင္ ယႏၱရားသဖြယ္ အျမင္ကြဲလြဲသူမ်ားအေပၚ ရက္ရက္စက္စက္ျပဳမူရာ ေရာက္ေနသည္။
ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းျဖစ္သူ ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀နကေတာ႔၊ ရွင္ဥာဏ ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ ကမၼ၀ါဒ အေပၚ အမွားအမွန္ ေ၀ဖန္မွႈမေပးလိုေၾကာင္း၊ အားလံုးလြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးရမည့္ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ရွင္ဥာဏရဲ႕ အယူအဆကို လက္ခံတာ မခံတာ အပထား၊ သူ႔အယူအဆကို တင္ျပခြင္႔ရဖို႔အတြက္ ေထာင္အႀကိမ္ႀကိမ္က်ခံ ေနရသူမို႔ ေလးစားထုိက္တဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သံဃာနာယကအဖြဲ႔အေနနဲ႔ အာဏာရွိသူနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ရွင္ဥာဏကို အႏိုင္က်င္႔ရာေရာက္ေၾကာင္း ဦးဇ၀န ကမိန္႔ၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အျမင္အယူအဆ ေပါင္းစုံ ရွင္သန္ခြင္႔ရွိဖို႔၊ ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင္႔ရရွိဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ ေရာက္ရွိဖို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ရဲ႕ ရွင္ဥာဏ အေပၚ ျပဳမူပံုမွာ ျမန္မာလူထုရဲ႕ အေတြးအေခၚ လြတ္လပ္ခြင္႔အတြက္ အႏၱရာယ္ရွိေစရံုသာမက၊ အနာဂတ္ ေထရ၀ါဒ သာသနာေရး အတြက္ပါ စိုးရိမ္ဖြယ္ ရွိမွႈကို ထင္ဟပ္ျပသေနသည္။

၀င္႔ထန္း

http://www.maukkha.org/index.php/news-menu/local-news-maukkha/1218-2011-09-03-12-45-24 

ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္းမွာဖတ္ခ့ဲဖူးတာကုိ ျပန္လည္ေဝမွ်တာပါ။ (အမရဒီပ)

No comments: