Total Pageviews

Saturday, January 21, 2012

၂ဝ၁၂-ခုႏွစ္ ဓမၼကထာမွတ္စုမ်ား-၂


ရွင္သာမေဏျပဳနည္း
            " ေဟာဒီစာက ကသာျမဳိ ့၊ အမွတ္ (၄) သိဂၤ ီရပ္ကြက္၊ ေမာင္ေက်ာ္ေသာင္းႏွင့္ မၾကင္ျမဳိင္တုိ ့က ေပးစာ
ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
            " ဆုိစမ္းပါဦး၊ သူတုိ ့စာက ဘာတ့ဲလဲကြယ့္"
            " သူတုိ ့စာမွာဆုိတာက သူတုိ့မွာ အရြယ္ေရာက္ေနတ့ဲသားငယ္ ၂ ေယာက္ရွိပါသတ့ဲ၊ ဒီသားငယ္ေလး
ေတြကုိ သာမေဏဘုံအေရာက္ခ်ီးေျမွာက္ခ်င္ပါသတ့ဲဘုရား၊ သာမေဏဘုံေရာက္ေအာင္ဘုရားရွင္လက္ထက္
ေတာ္က ဘယ္လုိခ်ီးေျမာက္ၾကပါသလဲ၊ ယခုေခတ္ျပဳၾကတ့ဲ ရွင္ျပဳပြဲဟာ ဘုရားရွင္ရ့ဲပညတ္ေတာ္နဲ ့ညီ၊ မညီ သိ
လုိပါတယ္လုိ ့ေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္"
            " ေလာကမွာ ပညတ္တရား၊ ပရမတ္တရားရယ္လုိ ့တရား၂ မ်ဳိးရွိသလုိ ပကာသနတရားႏွင့္ သဘာဝတ
ရားရယ္လုိ ့လည္းတရား၂ မ်ဳိးရွိတယ္။ အဲဒါကုိ သစ္ပင္ႏွင့္ ဥပမာေပးရလွ်င္ သစ္ပင္ရ့ဲအျပင္အပ အကာက ပကာ
သနျဖစ္ျပီး အတြင္းအႏွစ္က သဘာဝျဖစ္တယ္။ ပကာသနနဲ ့ သဘာဝ ၂ မ်ဳိးအနက္ ပကာသနဟာ အစစ္မဟုတ္
ဘူး၊ သဘာဝကသာ အစစ္ျဖစ္တယ္၊သုိ ့ေသာ္လည္း မ်က္စိအျမင္မွာ ပကာသနက လွပျပီး သဘာဝက ျမဳပ္ကြယ္
ေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ လူေတြက ပကာသနကုိသာ အထင္ၾကီးတတ္ၾကတယ္၊ ဥပမာ --ေစတီတဆူဆုိပါစုိ ့၊ " ေရႊမ
ရွိတ့ဲဘုရား အမ်ားမရုိေသ" တ့ဲ ဆုိတတ္ၾကတယ္၊ ေရႊဆုိတာ ပကာသနပဲ၊ သဘာဝက ေစတီအတြင္းထည့္သြင္း
ျမဳပ္ႏွံထားတ့ဲ ဌပနာထားတ့ဲ ဓာတ္ေတာ္ကုိ မျမင္ဘဲ ျမဳပ္ကြယ္ေနတတ္တယ္၊ အဲဒီဥပမာအတုိင္း ရွင္ျပဳပြဲတခုရ့ဲ အႏွစ္သာရက ရွင္သာမေဏအျဖစ္ေအာင္ျမင္ျခင္းမဟုတ္ပါလားကြယ္"
            " ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား"
            " သုိ ့ေသာ္လည္း ရွင္ျပဳတယ္ဆုိလွ်င္ အဲဒီအႏွစ္သာရကုိ မြမ္းမံတဲ့ ရွင္ေလာင္းလွည့္တုိ ့၊ ဧည့္ခံပြဲတုိ ့ ေကၽြးပြဲေမြးပြဲတုိ ့ဆုိတ့ဲ ပကာသနအကာက ဖုံးလႊမ္းေနလုိ ့အစစ္အမွန္ရွင္ျပဳမႈဟာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနတယ္၊ ဘယ္
အထိ ေပ်ာက္ကြယ္ေနသလဲဆုိလွ်င္ အခ်ဳိ ့သာမေဏအတြက္ သကၤန္း၊ သပိတ္၊ သင္ဓုန္းစတ့ဲ ပရိကၡရာေတြဟာ အတုေသာ္လည္းေကာင္း၊ သုံးမျဖစ္တာေတြႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္းျဖစ္ေနတတ္ျပီး ပကာသနအတြက္ကေတာ့ ေရႊမ႑ပ္ၾကီးေတြ အျငိမ့္ဇာတ္ပြဲၾကီးေတြႏွင့္ မြမ္းမံေနတတ္ၾကတယ္၊ ျပီးေတာ့ ေကၽြးခန္းေမြးခန္း ေပ်ာ္ရႊင္ခန္း
ေတြမွာ ကၽြတ္ကၽြတ္ဆူေအာင္စည္ကားေနသေလာက္ အမွန္တကယ္ ရွင္ျပဳတ့ဲအခ်ိန္ ေရစက္ခ်တ့ဲအခ်ိန္မွာေတာ့ အလွဴရွင္ေလာက္သာ အႏုိင္ႏုိင္က်န္ရစ္တာကုိ ေတြ ့ၾကရတယ္၊ ဒီေတာ့မသိတ့ဲလူေတြက ေၾသာ္-ရွင္ျပဳတယ္ဆုိ
တာ ဒီလုိ စားေသာက္ေသာက္ၾက ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတာကုိးလုိ ့အထင္မွားသြားတတ္ၾကတယ္။"
            " ယခုျပႆနာဟာ အဲဒီလုိ အရုိးေပၚအရြက္ဖုံးတာကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး ျဖစ္ေပၚလာတ့ဲျပႆနာလုိ ့ ယူဆတယ္ကြယ့္၊ အမွန္တကယ္က ရွင္ျပဳတယ္ဆုိတာဟာ အဲဒီအသုိင္းအဝုိင္းပကာနေတြႏွင့္မဆုိင္ပါဘူး၊ အဂၤါ ၃ ခ်က္ႏွင့္ညီညြတ္ခ့ဲလွ်င္ ရွင္သာမေဏျဖစ္တာပါပဲ"
            " မွန္ပါ၊ အဂၤါ ၃ ခ်က္ဆုိတာ အမိန္ ့ရွိပါဦးဘုရား"
            " အဂၤါ ၃ ခ်က္မေျပာမီ ရွင္သာမေဏသမုိင္း ကုိေျပာရလွ်င္ ေကာင္းလိမ့္မယ္ထင္တယ္ကြယ့္၊ ဝိနယ
မဟာဝဂ္ပါဠိေတာ္အစမွာ မဟာခႏၶကရယ္လုိ ့အခန္းၾကီး ၁ ခန္းပါရွိတယ္၊ အဲဒီမဟာခႏၶကအခန္းၾကီးဟာ ရွင္၊
ရဟန္းျဖစ္ေပၚလာပုံ သမုိင္းအခန္းၾကီးပဲကြယ့္၊ အဲဒီအခန္းၾကီးကုိ အတုိခ်ဳပ္ျပီး ေျပာျပမယ္"
            ဘုရားရွင္ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန ့မွာ ဥရုေဝလေတာ၊ ေနရဥၨရာျမစ္
ကမ္းအနီး ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ သစၥာ ၄ ပါးကုိသိလုိ ့(ဗုဒၶ)လုိ ့အမည္ခံေတာ္မူတယ္၊ ဗုဒၶအျဖစ္ေရာက္ျပီးတ့ဲ ဘုရားရွင္
ဟာ ေဗာဓိပင္ရင္း၌ပင္ (၇)ရက္ တင္ပလႅင္ေခြထုိင္ေတာ္မူျပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိအႏုလုံ-ပဋိလုံဆင္ျခင္ေတာ္မူတယ္။
            ခုႏွစ္ရက္လြန္ေျမာက္ေတာ့ ေဗာဓိပင္ရင္းကေန အဇပါလ (ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္) ပင္ရင္းခ်ဥ္းကပ္ျပီး ၇ ရက္ပတ္လုံး အရဟတၱဖုိလ္ခ်မ္းသာကုိ ခံစားေနထုိင္ေတာ္မူတယ္၊ ၇-ရက္လြန္ေျမာက္တ့ဲအခါ ဆိတ္ေက်ာင္း
ေညာင္ပင္ရင္းေန က်ည္းပင္ရင္းခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူျပီး အရဟတၱဖုိလ္ခ်မ္းသာကုိ ခံစားေတာ္မူတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အခါမ့ဲမုိးရြာသြန္းတ့ဲအတြက္ မုစလိႏၵာနဂါးမင္းက အပူအေအးကာကြယ္ရန္ အေခြ ၇-ပတ္ပတ္ျပီး ဘုရားရွင္ကုိ ပူ
ေဇာ္သတ့ဲကြယ့္။
            အဲဒီ ၇ -ရက္လြန္ေျမာက္ျပန္ေတာ့ က်ည္းပင္ရင္းက လင္းလြန္းပင္ရင္ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ၇-ရက္စီေနျပန္သတ့ဲ၊ အဲဒီ လင္းလြန္းပင္ရင္းမွာပဲ တပုႆ=ဘလႅိကကုန္သည္ညီေနာင္တုိ ့ရ့ဲ ၾကြက္က်စ္မုန္ ့၊ ပ်ားဆုပ္မုန္ ့မ်ားကုိ အလွဴခံျပီး ဘုဥ္းေပးေတာ္မူရတယ္၊ လင္းလြန္းပင္ရင္းမွာ ၇ -ရက္လြန္ေတာ့ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ရင္ျပန္ၾကြ
တယ္၊ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ရင္းမွာ သီတင္းသုံးရင္း " ငါသိတ့ဲတရားဟာ နက္နဲတယ္၊ ကိေလသာျမဴနည္းပါး
သူတုိ ့သာ သိႏုိင္တယ္၊ ဤသတၱဝါမ်ားမွာ ကိေလသာ ထူေျပာတယ္၊ ကာမဂုဏ္မႈ ေမြ ့ေလ်ာ္ၾကတယ္၊ ငါတရား
ေဟာေသာ္လည္း ျမင္ႏုိင္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး"လုိ ့တရားေဟာဖုိ ့စိတ္ေတာ္မညြတ္ဘဲ ေၾကာင့္ၾကမ့ဲေနဖုိ ့စိတ္ညြတ္
ေတာ္မူသတ့ဲ၊ ဒီအေၾကာင္းကုိ သဟမၸတိျဗဟၼာမင္းကသိလုိ ့ တရားေဟာပါရန္ ေတာင္းပန္တ့ဲအခါမွ တရားေဟာ
ရန္ ၾကည့္ရႈေတာ္မူျပီး ပဥၥဝဂၢီ ၅ ဦးတုိ ့ကုိ တရားေဟာဖုိ ့ မိဂဒါဝုန္ေတာကုိ ၾကြေတာ္မူလာတယ္။
            မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃-ခုႏွစ္ျဖစ္တ့ဲအဲဒီ ပထမဝါကုိ ဘုရားရွင္ဟာ မိဂဒါဝုန္ေတာမွာ ဝါဆုိေတာ္မူတယ္၊ ဝါဆုိေတာ္ျပီး ၃-လအတြင္းမွာ ပဥၥဝဂၢီ ၅ ပါး၊ ယသသူေဌးသား၊ ယသရ့ဲမိတ္ေဆြ ၄ ဦး၊ ယသရ့ဲသူငယ္ခ်င္းငါးက်ိပ္
အားျဖင့္ ရဟန္းေပါင္း ၆ဝ-ျဖစ္ပြားလာတယ္၊ ဝါကၽြတ္ေတာ့ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေျခာက္က်ိပ္တုိ့ကုိ ေခၚေတာ္မူျပီး
" ရဟန္းတုိ ့- ငါသည္ ကိေလသာေက်ာ့ကြင္းက လြတ္ျပီ၊သင္တုိ ့လဲ လြတ္ၾကျပီ၊ မ်ားစြာေသာလူတို ့ ခ်မ္းသာတုိး
ပြားအက်ဳိးမ်ားေအာင္ ခရီးတေၾကာင္းတည္း ၂ ပါးမသြားမူ၍ ခရီးလွည့္ၾက၊ တရားမသိေသးသူတုိ့အား တရားသိ
လြယ္ရန္ ေဟာေျပာၾက" လုိ ့မိန္ ့ေတာ္မူျပီး (ကုိယ္ေတာ္တုိင္က) ရေသ့ညီေနာင္ရွင္တေထာင္တုိ ့ကုိ တရားေဟာ
ရန္အတြက္ ဥရုေဝလေတာကုိ ၾကြသြားေတာ္မူတယ္။
            ရဟန္းတုိ ့ဟာ ဘုရားရွင္အမိန္ ့ေတာ္အတုိင္း ခရီးထြက္၊ တရားေဟာၾကေတာ့ သာသနာေတာ္အတြင္း ရွင္အျဖစ္၊ ရဟန္းအျဖစ္ဝင္ေရာက္လုိသူေတြ ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီရွင္ေလာင္းရဟန္းေလာင္းေတြကုိ ကုိယ္တုိင္
ရွင္ျပဳ ရဟန္းျပဳေပးဖုိ ့ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိလုိ ့ ဘုရားရွင္ရွိရာ ေခၚလာၾကရတယ္၊ ဒီလုိေခၚလာၾကရတ့ဲအတြက္ ရွင္
ေလာင္း ရဟန္းေလာင္းမ်ားေရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားေရာ အလြန္ပင္ပန္းၾကတာေပါ့။
            ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ရဟန္းမ်ားကုိ ေခၚေတာ္မူျပီး " ရဟန္းတုိ ့- သင္တုိ ့ကုိယ္တုိင္ ရွင္ေလာင္း၊ ရဟန္းေလာင္းမ်ားကုိ ရွင္ျပဳ၊ ရဟန္းျပဳေပးၾက" လုိ ့ခြင့္ျပဳေတာ္မူျပီး " ဤသုိ ့ ရွင္၊ရဟန္းျပဳေပးၾကရမည္၊
(၁) ေရွးဦးစြာ ဆံမုတ္ဆိတ္ကုိ ပယ္ေစရမည္၊
(၂) ဖန္ရည္ဆုိးေသာ သကၤန္းကုိဝတ္ေစ၍ ပုခုံးထက္၌ ကုိယ္ဝတ္ကုိ စံပယ္တင္ေစရမည္။
(၃) သရဏဂုံကုိ ပီသစြာ ရြတ္ဆုိေစရမည္-----------ဤအဂၤါ ၃ ခ်က္ျဖင့္ ရွင္အျဖစ္၊ ရဟန္းအျဖစ္ခြင့္ျပဳေတာ္မူ
တယ္္" လုိ ့မိန္ ့ဆုိေတာ္မူတယ္။
            " မွန္ပါ၊ သည္ပညတ္ခ်က္အတုိင္းဆုိလွ်င္ သာမေဏျပဳတာႏွင့္ ရဟန္းျပဳတာဟာ သရဏဂုံခံယူတာ
ခ်ည္း တူေနပါလားဘုရာ့၊ သိမ္တြင္းမွာ ယခုလုိ ဉတၱိ (ဉတၱိ= ညတ္တိ)စတုတၳဥပသမၸဒ ကမၼဝါစာ န့ဲ ရဟန္းျဖစ္ရ
တာ ဘယ္လုိပါလဲဘုရာ့"
            " ဓမၼပဒ၊ ပ႑ိတဝဂ္မွာ ရာဓဝတၳဳဆုိတာ ရွိတယ္၊ အဲဒီ ရာဓဆုိတာက ဆင္းရဲတ့ဲ ပုဏၰားအုိၾကီးပဲ၊ ပုဏၰား
ၾကီးဟာ ရွင္၊ ရဟန္းျဖစ္ခ်င္လြန္းလုိ ့ မစားႏုိင္ မေသာက္ႏုိင္ ပိန္ၾကဳံျပီး ေနရွာသတ့ဲ၊ ဒီအေၾကာင္းဘုရားသခင္က
သိေတာ္မူတ့ဲအတြက္ ရဟန္းအမ်ားထဲက ပုဏၰားအုိၾကီးရ့ဲေက်းဇူးတရားအမွတ္ရသူရွိသလားလုိ့ေမးေတာ္မူေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက" ဒီပုဏၰားအုိရ့ဲေက်းဇူးတပည့္ေတာ္အမွတ္ရပါတယ္၊ ဒီပုဏၰားအုိၾကီးဟာ တပည့္ေတာ္ကုိ ဆြမ္းတေယာက္မ လွဴဒါန္းဖူးပါတယ္" လုိ ့ေလွ်ာက္ထားတယ္၊ ဘုရားရွင္က " ေက်းဇူးတုံ ့ျပန္အပ္သည္ကုိသိ
ေသာအားျဖင့္ ဒီပုဏၰားၾကီးကုိ ရွင္သာမေဏျပဳေပးလုိက္၊ ရဟန္းလဲခံေပးလုိက္" မိန့္ေတာ္မူတယ္၊ ရဟန္းမ်ားကုိ ေခၚေတာ္မူျပီး--
            " ရဟန္းတုိ ့- သရဏဂုံသုံးပါးျဖင့္ ငါခြင့္ျပဳခဲ့တ့ဲ ပဥၥင္းခံျခင္းကုိ ယေန ့မွစျပီး ဖ်က္သိမ္းလုိက္ျပီ၊ ဉတ္လွ်င္ ေလးခ်က္ေျမာက္ ဥပသမၸဒကမၼဝါစာျဖင့္ ပဥၥင္းခံရန္ခြင့္ျပဳတယ္" လုိ ့မိန္ ့ေတာ္မူတ့ဲအတြက္ သိမ္အတြင္းဥပသမၸဒ ကမၼဝါစာျဖင့္ ရဟန္းခံျခင္း ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ ရွင္သာမေဏကေတာ့ မူလကခြင့္ျပဳခ်က္အတုိင္း-------------------
            (၁) ဆံမုတ္ဆိတ္ကုိပယ္ျခင္း  (၂) လူဝတ္ကုိပယ္၍ သကၤန္းဝတ္ျခင္း (၃) သရဏဂုံကုိ ပီသစြာရြတ္ဆုိ
ျခင္း--------ဒီအဂၤါ ၃ ခ်က္ႏွင့္ညီညြတ္လွ်င္ ဘုရားရ့ဲပညတ္ေတာ္ႏွင့္ညီညြတ္တ့ဲ ရွင္သာမေဏျပဳျခင္းျဖစ္တယ္လုိ ့
မွတ္သင့္တယ္ကြယ့္"
" သာဓု--သာဓု--သာဓု---"

(ထီးခ်ဳိင့္ျမဳိ ့၊ တည္ေတာဆရာေတာ္၏ ယေန ့ဗုဒၶဝါဒဆုိင္ရာအေမးအေျဖ ၄၊ ၇၄)

ေဟတု ေခၚ ဟိတ္အားျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္သြယ္ပုံဇယား

အေၾကာင္းကုသုိလ္
အက်ဳိးပဋိသေႏၶစိတ္
တိဟိတ္
ဥကၠ႒
တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္
ၾသမက
ဒြိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္
ဒြိဟိတ္
ဥကၠ႒
ဒြိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္
ၾသမက
သုဂတိအဟိတ္ပုဂၢဳိလ္
           

ေဝါဟာရရွင္းလင္းခ်က္
တိဟိတ္= အေလာဘ၊ အေဒါသ၊အေမာဟ (ဉာဏ္၊ပညာ၊ ဝိဇၨာ) ၃ ပါးရွိသူ
ဒြိဟိတ္= အေလာဘ၊ အေဒါသ ၂ ပါးရွိသူ
ဥကၠ႒= အျမတ္စား၊ အေကာင္းစား (ေရွး၊ ေနာက္ကုသုိလ္ျခံရံ)
ၾသမက= အနိမ့္စား၊ အည့ံစား (ေရွး၊ေနာက္ အကုသုိလ္ျခံရံ)

တဘဝမွာ တူျမဲတရား ၃ ပါး

ပဋိသေႏၶစိတ္၊ ဘဝင္စိတ္၊ စုတိစိတ္

ပဋိသေႏၶစိတ္= ဘဝေဟာင္းႏွင့္ ဘဝသစ္ကုိ ဆက္စပ္ေပးေသာစိတ္
ဘဝင္စိတ္= (ဘဝဂၤ) ဘဝတည္ျမဲေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ေသာစိတ္
စုတိစိတ္= ဘဝတခု၏ေနာက္ဆုံးစိတ္ (ေသစိတ္)

အမရဒီပ
၁-၂၂-၂၀၁၂

No comments: