အိႏိၵယႏုိင္ငံတခြင္
ေဒသအကုန္အစင္မွ တဖြဲဖြဲေရာက္လာၾကေသာ
စ႑ာလအစုအဖြဲ ့မ်ားကုိ ဘုန္းၾကီးသည္
ေနာက္ထပ္ ၄ ရက္ၾကာသည္အထိေနထုိင္ကာ တရားေဟာေျပာခ့ဲပါ၏။ ကမကထျပဳသူမ်ားက ဘုန္းၾကီးကုိ အစည္းအေဝးတခုမွ
ေနာက္အစည္းအေဝးတခုသုိ ့ ေခါက္တုံ ့ေခါက္ျပန္ပင့္ေခၚၾက၏။ နံနက္ ၇ နာရီမွစတင္၍
တခါတရံ ညအထိ
အစည္းအေဝးမ်ား ဆက္တုိက္ရွိသည္။ စ႑ာလမ်ားသည္ ဓမၼအာဟာရ -ေခၚ- စိတ္ဓာတ္ခြန္
အား အလြန္အမင္း
ဆာေလာင္ငတ္မြတ္ေနၾကပုံ ေပၚေန၏။
ဒီဇင္ဘာ ၂၄ တြင္
ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ ဝါဓျမဳိ ့သုိ ့သြားေရာက္ၾကသည္။ ဝါဓျမဳိ ့သည္ မဟတၱဂႏၵီ၏
နာမည္ေက်ာ္ တရားက်င့္ရာသခၤမ္း (အႆမ) ရွိသည့္ေနရာ ဟိႏၵဴအမာခံနယ္ေျမတခုျဖစ္သည္။
ဝါဓမွာ ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာ လူထုအစည္းအေဝးကုိ ပထမဆုံးအၾကိမ္ က်င္းပျပဳလုပ္ခ့ဲၾက၏။
ည ၁ဝ နာရီမွာ
ဘုန္းၾကီးအိပ္ရာဝင္ခ့ဲသည္။
လြန္ခ့ဲျပီးရက္မ်ားမွ စတင္ခ့ဲေသာ မရပ္မနားအစီအစဥ္မ်ားေၾကာင့္
ေျခကုန္လက္ပန္းလည္း က်လွေပျပီ။
အိပ္ရာထဲ
ေက်ာခ်ရုံသာသာရွိေသးခ်ိန္တြင္ လူတေယာက္ ဘုန္းၾကီးအခန္းထဲ ဝင္လာကာ စာတေစာင္ကမ္း
ေပးသည္။ ယင္းေနာက္သုတ္ကနဲ ေျပးထြက္သြားေလ၏။ စာကုိ
အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးထား၏။ “မနက္ျဖန္
အစည္းအေဝး မတက္ပါနဲ ့၊ အစည္းအေဝးတက္ရင္
တေယာက္ေယာက္က သင့္ကုိ သတ္ပါလိမ့္မယ္” ဟု
သတိေပးထား၏။
ဘုန္းၾကီးက
အိမ္ရွင္အား ေခၚကာ စာကုိ ျပလုိက္၏။ သူ ့မ်က္ႏွာတြင္ စုိးရိမ္ပူပန္ဟန္ အထင္းသား ေပၚလာ၏။
သူက ေမးသည္။
“ဒီစာ
ဘယ္သူလာေပးတာလဲ”
ဘုန္းၾကီးက အခန္းထဲက်ဴးေက်ာ္ဝင္လာသူ၏
ပုံပန္းသဏၭာန္ကုိ
ေျပာျပလုိက္သည္။ သူက အေသအခ်ာ နားေထာင္သည္။ ယင္းေနာက္ သူ ့လူမ်ားကုိ ဘုန္းၾကီး၏အခန္းတံခါးဝဝန္းက်င္မွာ
ျဖန္ ့က်က္ကာ တညလုံး ေစာင့္ေရွာက္ေစသည္။
ဇြတ္မွိတ္ျပီး ၾကဳိးစားအိပ္လုိက္သည္။ နာရီဝက္ခန္
့အၾကာေလာက္တြင္ အခန္းတံခါးဝလမ္းသြယ္မွ လႈပ္လႈပ္ရြရြ အသံကုိ ၾကားလုိက္ရ၏။
“ငါတုိ ့ဆြာမိဂ်ီးနဲ ့ စကားေျပာပါရေစ”
အသံေပါင္းမ်ားစြာ၏ တညီတညြတ္တည္းေျပာဆုိသံကုိ
ဘုန္းၾကီးၾကားလုိက္ရ၏။ ယင္းအသံရွင္တုိ
့သည္ ရုိေသေလးစားမႈကုိ ေဖာ္ျပေသာ ရဟန္းေက်ာင္းသုံး
အိႏိၵယထုံးစံအေခၚအေဝၚတခုျဖစ္သည့္ “ဆြာမိဂ်ီး” ကုိ သုံးစြဲၾက၏။ အဓိပၸါယ္မွာ “ေလးစားၾကည္ညဳိအပ္ေသာ
အရွင္” ဟူ၏။
အိမ္ရွင္ကလည္း ျပန္ေျပာ၏။
“မရဘူးေဟ့၊
ဆြာမိဂ်ီး ပင္ပန္းေနတယ္၊ အခုရက္ပုိင္းအတြင္း ဆြာမိဂ်ီး နားရတယ္ကုိ မရွိဘူး၊
တရားေဟာေနရတယ္၊ ဆြာမိဂ်ီးကုိ
အနားေပးရမယ္ေနာ္။ ဒီညေတာ့ ဆြာမိဂ်ီးကုိ ဘယ္သူမွ စကားမေျပာရဘူး”
တဖက္အသံတုိ ့လည္း ျပန္လည္တုံ ့ျပန္သည္။
“ဆြာမိဂ်ီးကုိ ခင္ဗ်ားတေယာက္တည္းပုိင္တာ
မဟုတ္ဘူး၊ က်ဳပ္တုိ ့လည္း ပုိင္တာပဲ။ ဆြာမိဂ်ီးနဲ ့ေတြ ့ခြင့္ျပဳပါ”
“ေဟ့..ေဟ့..၊ မရဘူးကြ၊ သြားၾကစမ္းကြာ”
“မသြားဘူး၊ ဆြာမိဂ်ီးနဲ ့စကားမေျပာရမခ်င္း
ဘယ္မွမသြားဘူး”
အျငင္းပြားၾကသည္ကား အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ၏။
ေနာက္ဆုံးတြင္ ဧည့္သည္တုိ ့က အိမ္မွထြက္ခြါရန္ သေဘာတူလုိက္ၾကသည္။ ေနာက္တေန ့တြင္
ဘုန္းၾကီးကုိ ေတြ ့ခြင့္ေပးမည္ဟု ခ်ိန္းဆုိသတ္မွတ္မႈ
ျပဳလုိက္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေနာင္တြင္
အိမ္ရွင္က အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရျခင္းအတြက္ ဘုန္းၾကီးကုိ
ေတာင္းပန္စကား ဆုိပါ၏။
“ဆြာမိဂ်ီး… ဒီနယ္ေျမက ဟိႏၵဴအျပင္းစားေတြရ့ဲ
နယ္ေျမေနာ္ ၊ ဒီေနရာမွာ ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးဇာတ္
အယူသည္းသူေတြ ရွိေနတယ္။ ဒီလူေတြက
ဆြာမိဂ်ီး ဗုဒၶရ့ဲ တရားဓမၼေဟာေျပာတာကုိ မၾကဳိက္ဘူး၊ စ႑ာလအုပ္
စုေတြ ဗုဒၶဘာသာဖက္ကူးေျပာင္းသြားၾကတယ္ဆုိတ့ဲ
အေတြးအေခၚဟာ အႏ ၱရာယ္ရွိတယ္၊ မနက္ျဖန္ ဆြာမိဂ်ီး
ကုိ အစည္းအေဝးတက္ဖုိ ့တေယာက္ေယာက္လာဖိတ္ရင္
မသြားပါနဲ ့၊ စိတ္မခ်ရဘူး”
အိမ္ရွင္က ေျပာသည္။
ခက္ေခ်ျပီ။ ေနာက္တေန ့ ညေန ၄ နာရီမွာ
ဂုိေရေဂါင္းျမဳိ ့တြင္ အစည္းအေဝးကလည္း ေျပာထားဆုိထားႏွင့္ျပီး
ျဖစ္၏။ အစည္းအေဝးေနရာသည္ စ႑ာလမ်ားအတြက္
အိမ္ရာေျမစီမံကိန္းႏွင့္ အနီးအနားမွာျဖစ္၏။
လူစုလူေဝးၾကီးကုိ သရဏဂုံ ႏွင့္ ၅ ပါးသီလ
တုိင္ေပးရမည္။ တရားေဟာရမည္။ ဂုိေရေဂါင္းျမဳိ ့အစည္းအေဝး
ေနရာသုိ ့ခ်ဥ္းကပ္မိၾကေသာအခါ
လူစုလူေဝးၾကီးသုိ ့ဦးတည္ခ်ီတက္ေနၾကေသာ လူတန္းရွည္ၾကီးကုိ ဘုန္းၾကီး တုိ
့ျဖတ္သန္းၾကရ၏။
အဝင္ဝေနရာ၌ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈျဖစ္ကာ တြန္းလားဆြဲလား
ႏွင့္ ေဒါင္းတင္ေမာင္းတင္ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္
လုပ္သည္ကုိ ၾကဳံေတြ ့ၾကရ၏။ လုံျခဳံေရးကုိအေၾကာင္းျပဳ၍
ကားအတြင္းမွာ ဘုန္းၾကီး ေနရ၏။
အေျခအေနမွာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျငိမ္သက္သြား၏။
လူမ်ားဝုိင္းရံျပီး ဘုန္းၾကီးကုိ ယာယီတရားေဟာစင္သို ့ ပင့္ေဆာင္သည္။
အခမ္းအနားမႈးက ဘုန္းၾကီးကုိ ေျပာျပ၏။
လူမုိက္မ်ားသည္ အစည္းအေဝးအတြင္းသုိ ့ဝင္ေရာက္ဖုိ ့ၾကဳိးစားခ့ဲၾက
၏။ လူမုိက္မ်ားက ဘုန္းၾကီးသည္
တရားေဟာမည့္အစား သူတုိ ့ႏွင့္ အတူလုိက္ရမည္ဟု ေတာင္းဆုိၾကသည္။ ထုိသုိ
့ေျပာျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးကုိထည့္ေပးရန္ျငင္းဆုိၾကသည့္ အစည္းအေဝးစီစဥ္သူမ်ားႏွင့္
လူမုိက္မ်ား ထုိးၾကၾကိတ္ၾက ရန္ျဖစ္ၾကေလ၏။
ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္စဥ္အတြင္း လူမုိက္တေယာက္ ေျခေထာက္က်ဳိးသြား၏။ သူ
့အေပါင္းအပါမ်ား ထြက္ေျပးသြားၾက၏။
ေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္တြင္မွ စ႑ာလဒကာမ်ားက
ဘုန္းၾကီးကုိ ေလွ်ာက္ထားၾက၏။
ဘုန္းၾကီးသည္ ျပန္ေပးဆြဲရန္ ၾကံစည္မႈမွ လက္မတင္ကေလး
ပြတ္ကာသီကာ လြတ္ေျမာက္ခ့ဲသည္ဟူ၏။
============
အမရဒီပ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ဝ၊ ၂ဝ၁၄
No comments:
Post a Comment