မလုိအပ္ေသာ္လည္း ရဟန္းေလာင္းမ်ား
ရွင္သာမေဏ ျပန္ျပဳၾကရသည္။ ရဟန္းမျပဳခင္နာရီပုိင္းအလုိမွာပင္
ဝါဝါလြင္လြင္သကၤန္းအသစ္ကုိ ဝတ္ဆင္ၾကရသည္။ ဤလုပ္ေဆာင္ခ်က္က သကၤန္းဝါဝါကုိဝတ္ဆင္ျပီး
သာကီႏြယ္ဝင္မင္းသားဘဝကုိ စြန္ ့လႊတ္ကာ ေတာ္ေပ်ာ္ေယာဂီဘဝကုိ ခံယူလုိက္သည့္
သိဒၶတၳမင္းသား၏
ေတာထြက္ျခင္းကုိ ျပန္လည္အမွတ္ရေစသည္။ ယင္းေဆာင္ရြက္ခ်က္မွာ
ရွင္သာမေဏဘဝတြင္ သိကၡာပုဒ္တခုခု
ကုိ
ခ်ဳိးေဖာက္က်ဴးလြန္ခ့ဲမိလွ်င္ျဖစ္ေစ ၊
ထုိအျပစ္မ်ားအား သူ ့ဆရာသမားမ်ားထံ ဝန္ခံရန္ပ်က္ကြက္ခ့ဲလွ်င္ျဖစ္
ေစ ၊ သင္ပုန္းေခ်ျခင္းကုိ
ရဟန္းေလာင္းမ်ားအေနျဖင့္ လုိလုိမယ္မယ္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ညေန ၆ နာရီအခ်ိန္
အခမ္းအနားစသည္။
သိမ္ေတာ္ၾကီးကုိ
ရဟန္းေတာ္အတြက္တဝက္၊ လူပရိသတ္အတြက္ တဝက္စီျခားကာ ၾကဳိးတန္းထားလုိက္သည္။
လူမ်ားဖက္တြင္
ဧည့္သည္မ်ား၏အသံ ကၽြတ္ကၽြတ္ညံေနသည္။
ကေလးၾကီးမ်ားကအခ်င္းခ်င္းေဆာ့ကစားေနၾက၏။
ကေလးေပါက္စမ်ားက တျဗဲျဗဲေအာ္ငုိၾက၏။ လူၾကီးမ်ားက စကားတြတ္ထုိးေျပာလုိက္၊
ရယ္ေမာလုိက္လုပ္ေနၾက၏။
အစည္းအေဝးခန္းမၾကီး၏အစြန္းတဖက္ခပ္ေဝးေဝးတြင္
ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ၾကီးတဆူရွိသည္။ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္သည္ ပူေဇာ္ထားေသာအလင္းတုိင္မ်ား၊
ေျမသားဆီမီးခြက္ငယ္မ်ား၊ အခုိးတလူလူအေမႊးတုိင္မ်ား၊ ပန္းမ်ဳိးစုံပန္းအုိးမ်ား၊
သစ္သီးအခ်ဳိရည္ခြက္ငယ္မ်ား၊လက္ဖက္ရည္ခြက္ငယ္မ်ား၊
ေသာက္ေတာ္ေရခြက္ငယ္မ်ားဝိုင္းရံထားေသာ ေဆးသားမ်ား
ကြာက်ေနသည့္
သစ္သားပလႅင္အနက္ေရာင္ေပၚတြင္ သီတင္းသုံးစမၸယ္ေတာ္မူ၏။ လင္ဗန္းၾကီးတခ်ပ္ထဲ၌
ရုိးရာဓေလ့ကြမ္းယာသုံးပစၥည္းမ်ား
တင္ထားသည္။ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏မ်က္ႏွာေတာ္သုိ
့
ပလႅင္ေတာ္ေဘးတဖက္တခ်က္ရွိ
ေၾကးဝါဆီမီးခြက္ၾကီးအစုံ၏ မီးေရာင္တဖ်တ္ဖ်တ္က ျဖာဆင္းထုိးက်ေန၏။
ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္သည္
လက္ေထာက္ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးျခံရံကာဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္၏ညာဘက္တြင္ ေနရာယူ
သည္။
ကာရကသံဃာေတာ္မ်ားအဖြဲ ့က ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ တန္းစီကာ
မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ထုိင္လုိက္ၾက၏။
ရဟန္းေလာင္းမ်ားအား
အသက္ၾကီးငယ္အလုိက္စဥ္ကာ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ထုိင္ခုိင္းသည္။ အသက္ ၂ဝ ျပည့္ရန္ ၆
လလုိေသးသည့္ဘုန္းၾကီးမွာ အငယ္ဆုံးရဟန္းေလာင္းျဖစ္၏။ ရဟန္းေလာင္းသည္ ရဟန္းျပဳရန္
အသက္ ၂ဝ ျပည့္ရ၏။ သုိ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီးမွာ
အျခားလုိအပ္ခ်က္မ်ားျပည့္စုံျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၆ လ ေစာကာ ရဟန္းခံခြင့္ ရခ့ဲသည္။
ပထမဦးဆုံးအစီအစဥ္မွာ
ႏုတ္ေမး၊ႏုတ္ေျဖအစီအစဥ္ျဖစ္၏။
ဝါရင့္ရဟန္းေတာ္တပါးက
ရဟန္းေလာင္းသာမေဏတပါးခ်င္းစီအား ပါဠိဂါထာမ်ားရြတ္ဆုိေစျခင္း၊ ေမးခြန္းမ်ားကုိ
ေျဖဆုိေစျခင္း အစီအစဥ္ျဖစ္သည္။ ထုိညေနက စာေမးစာစစ္ရဟန္းေတာ္မွာ
အလြန္တိက်တင္းက်ပ္သူဟု နာမည္ၾကီးသူဒုတိယဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ျဖစ္၏။
သူ၏ေမးနည္းေမးဟန္မွာ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္မ်ားမွ ဂါထာတပုဒ္
၏ပထမပါဒကုိ သူက
စ-ေၾကာင္းေပးျပီး ရဟန္းေလာင္းက က်န္ပါဒမ်ားကုိ ဂါထာျပီးဆုံးသည္အထိ ရြတ္ဆုိရ၏။
အျခားသာမေဏအမ်ားစုလုိလုိမွာ
လုိအပ္ေသာဂါထာမ်ားကုိ အတုိင္းအတာတခုအထိ ႏုတ္တက္အာဂုံေဆာင္
ထားၾကျပီးျဖစ္သည္။
ပုံရိပ္ထင္မွတ္ဉာဏ္ပုိင္ရွင္ ႏွင့္ ထူးခၽြန္ဖုိ ့စိတ္အားထက္သန္သူဘုန္းၾကီးသည္ကား
ဆတက္ထမ္းပုိးအာဂုံေဆာင္ထားျပီး ျဖစ္သည္။ ဤမွ်ျဖစ္ေသာ္လည္း လူစုလူေဝးေရွ
့ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္လႈပ္ရွားေနသည္။
ရွင္သာမေဏ ၂၅
ပါးကုိေမးစစ္အျပီးေနာက္ဆုံးတြင္ ဘုန္းၾကီးအလွည့္ေရာက္လာ၏။
စာစစ္ဆရာေတာ္သည္
တနာရီခြဲခန္ ့အလုပ္လုပ္ျပီး၍ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ေနပုံရ၏။ ဆရာေတာ္က ဓမၼပဒက်မ္းလာ
ဂါထာတပုဒ္အား ဘုန္းၾကီးကုိ ရြတ္ဆုိေစ၏။ အသက္ကုိျပင္းျပင္းရႈ၊
မ်က္လုံးကုိစုံမွိတ္ကာ ဂါထာရွစ္ပုဒ္ျပီးဆုံး
သည္အထိ
မနားတမ္းရြတ္ဆုိလုိက္သည္။
"ေတာ္ျပီေဟ့…။
စာေကာင္းေကာင္းလုပ္ထားသားပဲ.. "
စာစစ္ဆရာေတာ္က
အမိန္ ့ရွိသည္။
ေနာက္အစီအစဥ္မွာ
ရဟန္းခံပြဲအတြက္ ရွင္သာမေဏမ်ားအားတပါးခ်င္းစီ ရဟန္းေလာင္းအျဖစ္လက္ခံျခင္းျဖစ္
၏။
ေရွးရဟန္းေလာင္းမ်ားနည္းတူ ကာရကအဖြဲ ့ဝင္ရဟန္းေတာ္တပါး၏အေရွ ့သုိ
့သြားေရာက္မတ္တပ္ရပ္ရ၏။
ထုိရဟန္းေတာ္က
ဘုန္းၾကီး၏အမည္၊ လိင္၊ မိဘအမည္၊ ဆရာဘြဲ ့အမည္၊ ကူးစက္ေရာဂါရွိ-မရွိ၊
စစ္သားျဖစ္ဖူး-မျဖစ္ဖူး၊ လြတ္လပ္သူဟုတ္-မဟုတ္၊ လူသားစစ္စစ္လား၊ နတ္ -တိရ စၦာန္လားဟူေသာ
ေမးခြန္းမ်ားကုိ စနစ္တက်ေမးသည္။
ဤေမးခြန္းမ်ားသည္
ေခါက္ရုိးက်ဳိးပုံစံက်မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုန္းၾကီးသည္ သကၤန္းရိပ္ခုိကာ တရားဥပေဒေဘာင္မွ
လြတ္ေျမာက္ရန္ၾကဳိးစားေနေသာ
ရာဇဝတ္မႈက်ဴးလြန္သူမဟုတ္ေၾကာင္းအတည္ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ေပသည္။
ကူးစက္တတ္ေသာေရာဂါ
ဘုန္းၾကီးမွာ ရွိ- မရွိဟူေသာေမးခြန္းကုိ ေသခ်ာေအာင္ေမးရျခင္းမွာ ယင္္းေရာဂါရွိခ့ဲ
လွ်င္
အတူသီတင္းသုံးေဖာ္မ်ားကုိ ပ်ံ ့ႏွံ ့ကူးစက္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တမူထူးျခားေသာ
အျခားေမးခြန္းမ်ား မွာ ဗုဒၶျမတ္စြာသက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ကျဖစ္ရပ္ကုိ ျပန္ညႊန္းေသာ
ေမးရုိးေမးစဥ္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။
ေမးခြန္းအားလုံးကုိ
ေျဖဆုိျပီးေနာက္ ကာရကအဖြဲ ့ဝင္ရဟန္းေတာ္ (အႏုသာသန) က ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
အား ဘုန္းၾကီးသည္
ရဟန္းခံေပးထုိက္သူ ရဟန္းေလာင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားတင္ျပသည္။ ဘုန္းၾကီးက
ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီးေရွ ့တြင္ ဒူးေထာက္ျပီး သုံးၾကိမ္သုံးခါ
ရွိခုိးဦးတုိက္လုိက္သည္။ ျပီးေနာက္ ေမးခြန္းမ်ားကုိ အစီအစဥ္တက် ျပန္ေျဖရသည္။
ဤတၾကိမ္တြင္ ဆရာေတာ္ၾကီးက နားေထာင္သူျဖစ္၏။
ယင္းေနာက္
ရဟန္းေလာင္းမ်ားႏွင့္ အတူတူထုိင္ခုိင္းသည္။ ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါးက ဘုန္းၾကီးတုိ
့ရဟန္းေလာင္းမ်ား
အား ၂၂၇ သြယ္သိကၡာပုဒ္မ်ားအနက္ (၁) ေမထုန္မက်ဴးလြန္ရ
(၂) မခုိးရ (၃) မသတ္ရ (၄) စ်ာန္၊မဂ္ဖိုလ္အသိ
ဉာဏ္ထူးသုိ
့ဆုိက္ေရာက္ေၾကာင္း မၾကြား-မညာရ ဟူသည့္ ပဓာနက်ေသာ သိကၡာပုဒ္ ၄ မ်ဳိးကုိ အေလးအနက္
ထားကာ ရဟန္းခံျပီးေနာက္
အေရးၾကီးသိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ားကုိ သင္ျပၾကသည္။ လူဝတ္ေၾကာင္တုိ ့ေပးလွဴေသာ ဆြမ္း သကၤန္း
ေက်ာင္း ေဆး ပစၥည္း ၄ ပါးအေပၚ တပ္မက္တြယ္ျငိျခင္းမျပဳမိေအာင္လည္း သတိေပးသည္။ ဤ
သင္ျပ
လမ္းညႊန္ခ်က္အားလုံးမွာ ဗုဒၶ၏မူလစကားေတာ္အေပၚ အေျခခံထားသည္။
ေနာက္ဆုံးတြင္
သပိတ္အိတ္ ကုိယ္စီလြယ္သုိင္းထားေသာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီးမွအစျပဳ၍
ဥပသမၸဒကံေဆာင္အဖြဲ ့ဝင္ဆရာေတာ္မ်ားအား တပါးခ်င္းစီ ကန္ေတာ့ၾကသည္။ ထုိ ့ေနာက္
တန္းစီ ထုိင္ၾကရ
သည္။
လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားက ဘုန္းၾကီးတုိ ့၏ သပိတ္ထဲသုိ ့လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား ေလာင္းထည့္ၾကသည္။
ဤအျပဳအမူသည္ အခမ္းအနား၏ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္အစိတ္အပုိင္းတခု ျဖစ္ျပီး လူဝတ္ေၾကာင္ ႏွင့္
ရဟန္းသံဃာအ
ၾကားက
အခ်င္းခ်င္းအမွီသဟဲျပဳမႈကုိ ေလးနက္ေစသည္။ သူတုိ ့ဦးခ်ေနစဥ္၊ လွဴဖြယ္လွဴဒါန္းစဥ္
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေရွ ့
မွာပင္ မ်က္ရည္တလည္လည္
ျဖစ္ၾကေလ၏။
ဤဆြမ္းဆန္အလွဴေတာ္ပြဲမွာ
ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အလွပဆုံးအရာမ်ားစြာထဲက တခုျဖစ္သည္။ ရဟန္းမ်ားသည္
ယုံလြယ္သူလူျပိန္းမ်ားက ေထာက္ပ့ံသမႈျပဳထားေသာ ဖုန္းေတာင္းယာစကာမ်ားျဖစ္သည္ဟု
မွတ္ခ်က္ျပဳၾကေသာ
သာသနာျပင္ပသားတုိ ့ကမူ ဤအလွဴပြဲအေပၚ အထင္အျမင္လြဲတတ္ၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္
ဤပြဲသည္ ယင္းတုိ ့အျမင္ႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္ ့က်င္သည္။ အလွဴေပးသူဒါနရွင္သည္
အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ထက္ မပုိသည္ရွိေစ၊ မနည္းေသာအက်ဳိးကုိ ရႏုိင္သည္။ အေၾကာင္းမွာ
အလွဴရွင္သည္ လွဴဒါန္းေပးကမ္းမႈဒါနကုိ ျပဳလုပ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။
ေပးကမ္းစြန္
့လႊတ္သူမည္သူမဆုိ ဒါနအမႈကုိ ျပဳသည္မည္၏။ လုိခ်င္မႈ ႏွင့္ တပ္မက္တြယ္တာမႈကုိ
ပယ္ရွားေရး
အတြက္ ဒါနသည္
နည္းဥပေဒသေကာင္းတရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္ဗုဒၶသိျမင္ခ့ဲသည္။ မည္သည့္ေနရာ၊
မည္သည့္အခ်ိန္မဆုိ ဒါနအမႈ ျပဳၾကဖုိ ့ဗုဒၶသာသနာဝင္မ်ားအား တုိက္တြန္းအားေပးခ်က္မ်ား
သူ၏ေဒသနာေတာ္မ်ားစြာမွာ
လာရွိသည္။
“ေရျပည့္အုိးကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ
ေမွာက္သြန္ပစ္ဘိသက့ဲသုိ ့အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ အယုတ္-အလတ္-အျမတ္ တုိ ့၌ ေပးလွဴပါေလ“
အျခားေဒသနာေတာ္မ်ားတြင္
ကုသုိလ္ျဖစ္ေရးအတြက္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ဟူေသာနည္းလမ္း ၃ ရပ္ရွိေၾကာင္း ဗုုဒၶက
သင္ျပလမ္းညႊန္ခ့ဲသည္။
အလွဴဒါနျပဳျခင္းမွာ
လူဝတ္ေၾကာင္ႏွင့္ ရဟန္းတုိ ့အၾကား အလြန္ေက်းဇူးမ်ားေသာ
အျပန္အလွန္သေဘာ
တူညီမႈျဖစ္သည္။
လူဝတ္ေၾကာင္တုိ ့က သာသနာဝန္ထမ္းရဟန္းတုိ ့ပစၥည္း ၄ ပါးလုိအပ္မႈအတြက္
စုိးရိမ္ေသာကမရွိရေလေအာင္ အပ္စပ္ေသာ ပစၥည္းကို ေပးလွဴၾကသည္။ အတုံ ့ျပန္ေသာအားျဖင့္
ရဟန္းတုိ ့က
လည္း တရားဓမၼ ေခၚ
ဓမၼလက္ေဆာင္ကုိ လူဝတ္ေၾကာင္တုိ ့အား ျပန္လည္သင္ျပၾကသည္။
ရဟန္းခံပြဲအခ်ိန္အတြင္း
လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားသည္ ဘုန္းၾကီးေရွ ့ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း စုပုံလာသည္။
ဘုန္းၾကီးသည္ ထုိပစၥည္းပုံေဘးမွာထုိင္ေနရင္း မိခင္ၾကီးကုိ သတိရမိေန၏။
ဒီ ရဟန္းခံပြဲကုိ
မိခင္ၾကီးကုိယ္တုိင္တက္ေရာက္ႏုိင္ခ့ဲရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ..ဟု ေတာင့္တမိ၏။
ဤပြဲမွာ
မိခင္ၾကီးရွိေနျခင္းက သူ ့အတြက္ဘယ္ေလာက္အေရးပါသည္ကုိ ဘုန္းၾကီးသိသလုိ
ဘုန္းၾကီးအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသည္ကုိလည္း ဘုန္းၾကီးသိပါ၏။ သုိ ့ေသာ္
ေက်ာကုန္းဒဏ္ရာေၾကာင့္ ၉ မုိင္ခရီးကုိ မိခင္ၾကီး လမ္းမေလွ်ာက္ႏုိင္၊ သူ ့အတြက္
အျခားသယ္ယူပုိ ့ေဆာင္ေရး နည္းလမ္းမ်ားလည္း မရွိခ့ဲပါေခ်။ အကယ္၍ ဘုန္းၾကီး
ရဟန္းခံသည့္ေန ့က မိခင္ၾကီးကုိယ္တုိင္ ကႏၵီျမဳိ ့မွာ ရွိေနခ့ဲလွ်င္ သူ
့သားအငယ္ဆုံးသည္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ရဟန္းတပါးျဖစ္ျပီဟူသည့္ ျမင္ကြင္းကုိၾကည့္ျပီး
ပီတိမ်က္ရည္ျပည့္လွ်မ္းမည္မွာ ဧကန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အမရဒီပ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ ၊ ၂ဝ၁၄
No comments:
Post a Comment