Total Pageviews

Saturday, January 28, 2012

ဘုရားထပနာ


ဘုရားထပနာ

            ဗုဒၶသာသနာေတာ္ဆုိင္ရာအႏုပညာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ျပီး အကၽြမ္းတဝင္မရွိသူမ်ားစာရင္းျပဳစုၾကလွ်င္ မိမိ
ထိပ္ဆုံးက ျဖစ္မည္ထင္သည္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူးအေတြးမ်ဳိးျဖင့္ အေလ့အလာေဝးခ့ဲသည္ဟု
အေၾကာင္းျပမည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ ေလ့လာရေကာင္းမွန္းမသိ၍သာ အေလ့အလာေဝးခ့ဲပါသည္။ မိမိတုိ ့ျဖတ္သန္း
ခ့ဲရေသာပထမျပန္ပညာေရးစနစ္တြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာအႏုပညာအေၾကာင္းမပါဝင္၊ ျမန္မာ-အဂၤလိပ္အဘိဓာန္ပါ
ေစတီရုပ္ပုံေတာ္ၾကီးၾကည့္ျပီးမွ ေဟာဒါ ငွက္ေပ်ာဖူး၊ ေဟာဒါ ငွက္ျမတ္နား ေရးေရးကေလး သိလာသည္။ သူ ့အ
ေၾကာင္းႏွင့္သူရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မသိ---မသိ--မသိျခင္းေတြမ်ားလြန္းေနေသးသည္။ ထားေတာ့--- ဘုရား
တည္မည္စီမံကိန္းအထေျမာက္လွ်င္ ျမနမာမႈပညာရွင္ႏွင့္ ပန္းရံဆရာကုိအားကုိးရုံတပါး အျခားလမ္းမျမင္---။

            ပညာရပ္ဆုိင္ရာအေခၚအေဝၚႏွင့္ မူလဇာစ္ျမစ္ကုိမသိေသာ္လည္း ေစတီပုထုိးဘုရားေဟာင္းေတြ ေပါလြန္းေသာ ျမန္မာျပည္တြင္ "ထပနာတုိက္ေဖာက္သြားျပီ၊ ထပနာတုိက္အဖြင့္ခံရတယ္ "ဟူေသာ သတင္းၾကား
လွ်င္ကား ဘုရားထဲမွာ သုိေလွာင္ထားေသာ ေရႊ၊ေငြ၊ စိန္၊ေက်ာက္တုိ ့လုိ တန္ဘုိးၾကီးပစၥည္းမ်ားကုိ အပါယ္မွာ စတိတ္ရႈိးသြားဆုိမည့္ ေမာင္မင္းၾကီးသားအလီဘာဘာသား၊ေျမးျမစ္တုိ ့ ခုိးယူသယ္ထုတ္သြားၾကျပီဆုိတာကုိ ငယ္ငယ္ကတည္းက သိခ့ဲပါသည္။  "ေၾသာ္--ထပနာ--ထပနာ "

            ျမန္မာတုိ ့အလွဴအတန္းရက္ေရာပုံကုိ ႏုိင္ငံျခားသားနားမလည္ႏုိင္ၾက--။  ဟုတ္သည္။ ေစတီထပနာထည့္ရန္အတြက္ လက္စြပ္၊ နားကပ္၊ လည္ဆြဲဘယက္ခၽြတ္လွဴသူတုိ ့ကုိ ျမင္ျပီး ဘာေၾကာင့္ ခၽြတ္လွဴသနည္း ေမးခြန္းထုတ္ၾကသည္။ အသုံးအစြဲတခုခုစာရင္းျပသည္လည္းမဟုတ္၊ ဘုရားေစတီထဲက အခန္းတခုတည္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သုိေလွာင္သိမ္းဆည္းထားဖုိ ့ရန္ေပးလွဴျခင္းကုိ မိတ္ေဆြႏုိင္ငံျခားသားတုိ ့
နားမလည္ႏုိင္ျဖစ္ၾကျခင္းကုိ အထူးကုိယ္ခ်င္းစာမိပါ၏။  "ဘဝခ်င္းတူမွ ကုိယ္ခ်င္းစာတတ္သည္ "မဟုတ္လား။
ကုိယ္နားမလည္ႏုိင္သလုိ သူတုိ ့လည္းနားမလည္ႏုိင္--သုိ ့ေသာ္  မိမိတုိ ့က ထုံးတမ္းစဥ္လာတခုလုိျဖစ္ေနေတာ့ ျမင္ေနက်ျမင္ကြင္းျဖစ္သြားသည္။ ေမးခြန္းထုတ္ရေကာင္းမွန္းမသိခ့ဲ--။ ဟုိလူေတြက ထူးထူးဆန္းဆန္းျမင္တာနဲ ့
ေကာက္ေမးေတာ့မွ  "အဲ--ဟုတ္သားပဲ၊ သူတုိ ့မသိသလုိ ကုိယ္လည္းမသိ "မွန္း သိရေတာ့၏။ ခက္ေပစြ--။
            အေလာင္းေတာ္မင္းသိဒၶတ္အေနာမာျမစ္ေသာင္ကမ္းမွာ ရဟန္းျပဳေရးအတြက္ ဆံထုံးေတာ္ကုိ သံလ်က္ဓားျဖင့္ျဖတ္၍ မကုိဋ္ႏွင့္တကြေကာင္းကင္သုိ ့ပစ္တင္လုိက္သည္။
            "ငါသည္ဘုရားျဖစ္မည့္သူမွန္လွ်င္ မကုိဋ္ႏွင့္တကြဆံထုံးေတာ္သည္ ေကာင္းကင္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားဘိသ
က့ဲသုိ ့တည္ေစသား၊ ဘုရားျဖစ္မည့္သူမဟုတ္က ေျမျပင္သုိ ့ျပန္က်လာပါေစ "
            မကုိဋ္ႏွင့္တကြဆံထုံးေတာ္သည္ တယူဇနာျမင့္ေသာ ေကာင္းကင္၌တည္ေန၏။ သိၾကားမင္းသည္ မကုိဋ္ႏွင့္ဆံထုံးေတာ္တုိ ့ကုိ ေရႊပန္းေတာင္းျဖင့္ ထည့္ျပီး တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ေစတီတည္၏။  "စူဠာမဏိ "ေစတီအမည္တြင္သည္။ ဤတြင္ စူဠာမဏိေစတီေတာ္၏ ထပနာပစၥည္းမွာ  "ဆံထုံးႏွင့္ မကုိဋ္ "ျဖစ္ေလသည္။
            သကၤန္း၊သပိတ္ပရိကၡရာတုိ ့ကုိ ဃဋိကာရျဗဟၼာမင္း ေပးလွဴလာသည္။ သကၤန္းကုိ စနစ္တက်ဝတ္ဆင္
ျပီးေနာက္ သကၤန္းဒကာျဗဟၼာက ဝတ္လဲေတ္ပုဆုိးကုိ ျပန္စြန္ ့သြားသည္။ သကၤန္းဒကာက ရဟန္းဝတ္သူထံမွ အဝတ္အစားျပန္စြန္ ့သည့္အေလ့အထ ဘုရားမျဖစ္ခင္ကတည္းက ရွိေနတာပဲဟု အေတြးဝင္မိေသး၏။ သုိ ့ေသာ္ ျဗဟၼာမင္းက အေလာင္းေတာ္၏ဝတ္လဲေတာ္ကုိ သူ ့ကုိယ္မွာဝတ္ဆင္ဖုိ ့ရန္မဟုတ္ပါ။ ဝတ္လဲေတာ္ပုဆုိးကုိ အကနိ႒ျဗဟၼာျပည္မွာ ေစတီတည္သည္။  "ဒုႆေစတီ "အမည္တြင္၏။  ဒုႆေစတီေတာ္၏ထပနာပစၥည္းမွာ  "ဝတ္လဲေတာ္ "ျဖစ္ေလသည္။
            တာဝတိ ံသာရွိေစတီေတာ္အျမင့္မွာ ၃ ယူဇနာျမင့္သည္။ ျဗဟၼာျပည္ရွိေစတီေတာ္အျမင့္မွာ ၁၂ ယူဇနာ
ျမင့္သည္။ တယူဇနာ ၈ မုိင္ညီမွ်ျခင္းထားျပီးတြက္စစ္ၾကည့္ေစလုိပါ၏။
            ျမန္မာျပည္၊ ရန္ကုန္ျမဳိ ့ရွိ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္တြင္ ကကုသန္ဘုရား၏ ေတာင္ေဝွးေတာ္၊ ေကာဏဂုံဘုရား၏ေရစစ္ေတာ္၊ ကႆပဘုရား၏ ေရသႏုပ္ေတာ္ (ေရခ်ဳိးရာမွာ အသုံးျပဳေသာ သင္းပုိင္) ႏွင့္ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ ဆံေတာ္ ၈ ဆူ တုိ ့ကုိ ထပနာထားေၾကာင္း သိဖူးပါသည္။
            သည္ျဖစ္ရပ္ေတြကုိ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ "ထပနာ"ပစၥည္းသည္ ဘုရား (သုိ ့မဟုတ္) ဘုရားေလာင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အရာဝတၳဳတခုခုျဖစ္ေနသည္။ ေရႊျပား၊ေငြျပား၊ အုတ္ခြက္စသည္တုိ ့အေပၚ ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘ
ဝါ အစခ်ီဂါထာ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ပါဠိေတာ္တုိ ့လုိ အဆုံးအမေဒသနာျဖစ္ေနတတ္သည္။
            ေရွးပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ ့က "ဘုရားကုိ အုတ္ပုံကြယ္မေနေစနဲ ့"ဟု သတိေပးဆုံးမခ့ဲၾကသည္။ မသိသူတုိ ့က ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အုတ္ပုံၾကီးရွိခုိးေနၾကတယ္ ေျပာၾကတာလည္း အုတ္ပုံက သူတုိ ့ကုိ ကြယ္ေနပုံ
ေပၚသည္။ အုတ္ပုံအထဲမွာ ထည့္သြင္းထားေသာ ဗုဒၶ၏ဓာတ္ေတာ္မ်ား၊ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ား၊ အဆုံးအမမ်ားကုိ
အုတ္ပစၥည္းကာကြယ္ထားသည့္အတြက္မျမင္ရ၊ သုိ ့ေသာ္ရွိခုိးပူေဇာ္သည့္အခါ ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္
ေစလုိေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဆုံးမစကားထားခ့ဲဟန္ၾကဟန္တူသည္။ ေၾသာ္--ဟုတ္ေပျပီ၊ ဘုရားေစတီကုိ အရုိအေသေပးသည့္အခါ အျပင္ဖက္ရွိ ေရႊ၊ အသြင္အျပင္မွ်ေလာက္ႏွင့္ ရပ္မေနရ၊ ထပနာထားသည့္အရာ၊ ထုိအရာႏွင့္ဆက္စပ္ေသာျမတ္စြာဘုရား၏ဓမၼ၊ ဂုဏ္ေတာ္တုိ ့အထိ ေရာက္ေအာင္ရွိခုိးရပါမည္။
            သုိ ့ေသာ္ ေရွးလူၾကီးသူမ၊ ယခုေခတ္လူၾကီးသူမတုိ ့ ဘုရားထပနာတုိက္အတြက္ ဘုရား၊ ဘုရားသာသနာႏွင့္သက္ဆုိင္ရာပစၥည္းတုိ ့ကုိ ထည့္သြင္းပူေဇာ္ရုံမက ေရႊထည္၊ ေငြထည္၊ ေက်ာက္သံပတၱျမား အစားစားကုိလည္း ထည့္သြင္းထားခ့ဲၾကသည္။ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ေပနည္း။
            တရုတ္လူမ်ဳိးတုိ ့က ေသဆုံးသူအတြက္ တန္ဖုိးရွိအသုံးအေဆာင္ထည့္သြင္းျပီးဂူသြင္းျမဳပ္ႏွံၾကသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ တရုတ္လူမ်ဳိးတုိ ့၏ ဂူသခ်ဳၤ ိင္းမ်ား မၾကခဏေဖာက္ထြင္းခံရသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ ့အေလးအျမတ္
ျပဳရာ ဘုရားေစတီမ်ားသည္လည္း ေဟာင္းအုိယုိယြင္းပ်က္စီးေလေသာအခါ လူသူအေရာက္ေအပါက္နည္းေသာ ေနရာလည္းျဖစ္ပါက ထပနာတုိက္မ်ားေဖာက္ထြင္းခံေနရၾက၏။ ခုိးသူတုိ ့၏မ်က္စိက်ရာ ဂူသခၤ်ဳိင္းႏွင့္ ေစတီမ်ား
သည္ အဖုိးတန္ပစၥည္းမ်ား သုိေလွာင္ထားေသာေၾကာင့္ ယင္းသုိ ့ဖ်က္ဆီးခံရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိေသာ္မွားအ့ံ
မထင္---။
            ဘုရားထပနာတုိက္မွာ ေရႊေငြပတၱျမားကုိ သုိမီွးထားမည့္အစား ေဆးရုံ၊ေက်ာင္း၊ ေရတြင္းေရကန္၊လမ္း
စသည့္အမ်ားအက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းေတြမွာ အသုံးျပဳတာက ပုိမထိေရာက္ဘူးလား ေမးခြန္းထုတ္သူက ထုတ္ေနျပီ။
ေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမားဆုိတာ ဘုရားတရားသံဃာ ရတနာသုံးပါးလုိ အရုိအေသျပဳရမည္ ့အရာမဟုတ္၊
၊ အသုံးခ်ရမည့္အရာသာျဖစ္သည္၊ ဘာအတြက္ ဘုရားထပနာတုိက္ထဲ ထည့္ေနၾကတာလဲ၊ေသရင္ဥစၥာေစာင့္ျဖစ္
ေအာင္လုပ္ေနတာလား ဆုိသူက ဆုိေနၾကျပီ။
            ျပန္မေျပာ၊ နားမေထာင္သေဘာမ်ဳိးေဆာင္ကာ ေရႊေငြေက်ာက္သံတုိ့ကုိ ဘုရားထပနာတုိက္ထဲထည့္သူ
ကထည့္လွဴဆဲ။အေၾကာင္းကုိမရွာ၊သိနားလည္ေအာင္အားမထုတ္၊ ေရွးလူတုိ ့သြားျမဲလမ္း---တုိ ့လဲလုိက္စတမ္း ---တ့ဲ။ သည္အတုိင္းသာဆုိ ခက္ရခ်ိမ္ ့-------။
            ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္ သံဂါယနာလုပ္ငန္းလည္းျပီးစီးေအာင္ျမင္ျပီ ဆုိေတာ့ အရွင္မဟာကႆ
ပမဟာေထရ္သည္ ကုသိႏၷာရုံက ဓာတ္ေတာ္ေဝပြဲအေၾကာင္း ျပန္လည္ဆင္ျခင္မိ၏။ ဆရာၾကီးဦးေဒါဏ ေဝခြဲေပး
လုိက္ေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိ ပင့္ေဆာင္ကာ ျပည့္ရွင္မင္းတုိ့လည္း ကုိယ့္တုိင္းျပည္ ကုိယ္ျပန္ခ်ီခ့ဲျပီး ေစတီတည္
ကာ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ၾကသည္။ တုိင္းျပည္တျပည္တြင္ မင္းလုပ္သူတုိင္း ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညဳိသူခ်ည္းမျဖစ္ႏုိင္၊ ယင္းသုိ ့ျဖစ္က ဓာတ္ေတာ္မ်ား လုံျခဳံစိတ္ခ်ရေသာအေျခအေနမရွိေသးဟု ျမင္ကာ သာသနာ့ဒါယကာအဇာတ
သတ္မင္းႏွင့္တုိင္ပင္သည္။ အဇာတသတ္မင္းက တုိင္းျပည္မ်ားရွိ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္ေရးကုိ သူမစြမ္းေဆာင္ႏုိင္၊ စစ္ေရး၊ သံတမန္ေရး၊ ႏုိင္ငံတကာဆက္ဆံေရးတင္းမာလာႏုိင္သည္။ ဓာတ္ေတာ္တုိက္
ေဆာက္လုပ္ေရးကုိသာ သူကူညီႏုိင္ပါသည္ဟု အရွင္မဟာကႆပအား ေလွ်ာက္ထားသည္။ အရွင္ျမတ္က ဓာတ္ေတာ္ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္ေရးကုိ သူတာဝန္ယူသည္ဆုိသျဖင့္ ဆရာ၊ဒကာ တာဝန္ခဲြျခမ္းျပီးသြားသည္။
            အရွင္ျမတ္သည္ ရာမရြာႏွင့္ လကၤာဒီပကၽြန္းရွိဓာတ္ေတာ္မ်ားမွအပ အျခားတုိင္းျပည္မ်ားရွိဓာတ္ေတာ္
မ်ားကုိ ကုိးကြယ္ေလာက္ရုံအနည္းငယ္ခ်န္ကာ ရာဇျဂဳိဟ္သုိ ့တန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္သည္။ ရာဇျဂဳိဟ္ျမဳိ ့၊ အေရွ့ေတာင္ဘက္တြင္ ဓာတ္ေတာ္ကိန္းဝပ္ရာ ဓာတ္ေတာ္ကုန္းတခုကုိ စီမံေတာ္မူသည္။
ေျမေအာက္သုိ ့အေတာင္ ၆ဝ အနက္တူးသည္။ အမုိးႏွင့္ အခင္းကုိ ေၾကးနီျပားျဖင့္ ျပီးေစသည္။ ဓာတ္ေတာ္တုိ့ကုိ စႏၵကူးၾကဳတ္မွာထည့္ကာ ေရႊၾကဳတ္၊ ေငြၾကဳတ္မ်ားျဖင့္မြမ္းမံသည္။ ရတနာကုိးပါးေက်ာက္တုိ ့ကုိ ထြင္းကာ ၾကဳတ္မ်ားကုိ ထည့္သြင္းသည္။ အေပၚဆုံးတြင္ ပတၱျမားေျပာက္ေစတီတဆူတည္သည္။ ေစတီကုိ ေရႊေက်ာင္း၊
ေငြေက်ာင္း၊ဖန္ေက်ာင္း၊ေၾကးျပားေက်ာင္းတုိ ့ျဖင့္ အထပ္ထပ္မုိးကာေစသည္။ ေၾကးျပားေက်ာင္းအထိေရာက္  
ေအာင္ အၾကားမွာ အထပ္ေပါင္း ၁၆ဝ ရွိသည္။
            ဓာတ္ေတာ္တုိက္ဝန္းက်င္တြင္ ဇာတ္ေတာ္ ၅၅ဝ၊မယ္ေတာ္၊ခမည္းေတာ္၊ ဖြားဖက္ေတာ္မ်ား၏ရုပ္တုမ်ား အစီအစဥ္တက်သြန္းလုပ္ထားရွိသည္။ ဆီမီးတုိင္မ်ား၊ နံ့သာအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္လည္း ထုံသင္းေစ၏။ ျပီးေနာက္ ၾကာညဳိ
ပန္းခုိင္ကုိ စုိက္ျပီး "ဤပန္းသည္ အေသာကမင္းလက္ထက္တုိင္ေအာင္ မညႈိးမႏြမ္းပါေစသတည္း၊ ဆီမီးလည္း
မျငိမ္း၊န့ံသာမ်ားလည္း အန့ံမျပယ္ပါေစသတည္း"အဓိ႒ာန္ျပဳသည္။ အကၡရာျဖင့္လည္း ေရးသားထားခ့ဲသည္။
            ထုိ ့ေနာက္အဇာတသတ္မင္းသည္ ဓာတ္ေတာ္တုိက္တံခါးတုိ ့ကုိ အစဥ္အတုိင္းပိတ္ေစသည္။ ေနာက္ဆုံးပိတ္ေၾကးနီတံခါးၾကီးတြင္ ၂၄ ကုေဋတန္ပတၱျမားတလုံးကုိ တင္ထားျပီးပိတ္သည္။ ဓာတ္ေတာ္တုိက္
ဝန္းက်င္ပတ္ပတ္လည္တြင္ ဓားလွံလက္နက္မ်ားစြဲကုိင္ထားေသာ စက္ရုပ္ယႏ ၱရားတုိ  ့ကုိ ေျပးလႊားလည္ပတ္ေစ
သည္။ ယင္းေနာက္ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးတခ်ပ္ျဖင့္ ဓာတ္ေတာ္တုိက္ကုိ ပိတ္ေစသည္။ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚတြင္ ေျမၾကီး
မ်ားထပ္မံဖုံးလုိက္သည္။
            ေၾကးနီတံခါးေပၚက ပတၱျမားအေၾကာင္းကုိ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္၏ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း၊ ၆၃၂ တြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါအတုိင္း ေရးသားထား၏။
            "ထုိ ့ေနာက္ အဇာတသတ္မင္းသည္လည္း အလုံးစုံေသာတန္ဆာတုိ့ကုိ ပူေဇာ္ျပီးမွ တံခါးဝတုိ ့ကုိ အစဥ္
အတုိင္းပိတ္လ်က္ အထက္ဆုံးျဖစ္ေသာေၾကးနီတံခါးဝယ္ ၾကီးက်ယ္ေသာ မင္းတုပ္ကုိ ဖြဲ ့၍ ၂၄ ကုေဋအဖုိးထုိက္
ေသာ ပတၱျမားကုိ တံခါးဝ၌ထားျပီးေသာ္ "ေနာင္ေသာအခါ ဆင္းရဲစြာေသာမင္းတုိ ့သည္ ဤပတၱျမားကုိယူ၍ ဓာတ္ေတာ္တုိ ့ကုိ ပူေဇာ္ေစသတည္း"ဟုအကၡရာတုိ ့ကုိ ေရးသား၍ထားေစ၏"
            အဇာတသတ္မင္းၾကီး၏စိတ္ကူးမွာ ရွင္းပါသည္။ ဓာတ္ေတာ္တုိက္သည္ မည္မွ်ခုိင္မာေအာင္တည္
ေဆာက္ထားသည္ဆုိေစ၊ အနိစၥသေဘာဆုိတာရွိေသးသည္။ ပ်က္စီးခ်ိန္တန္ ပ်က္မည္။ ထုိေရာအခါ ဆင္းရဲေသာတုိင္းျပည္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဆင္းရဲစြာေသာမင္းတုိ ့သည္ ဤပတၱျမားကုိ ထုိက္တန္ေသာတန္ဖုိးျဖင့္ ေရာင္းခ်ကာ ဓာတ္ေတာ္တုိက္ကုိ ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္ေစလုိျခင္းျဖစ္၏။
            ဓာတ္ေတာ္တုိက္၊ဘုရားေစတီတုိ ့ကုိ တည္ေဆာက္လွဴဒါန္းသူတုိ ့က တည္ေဆာက္လွဴဒါန္းခ့ဲသြားၾကျပီ။
ေနာက္လူတုိ ့က ယင္းဘုရားေစတီတုိ ့ကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမည္။ ေဟာင္းအုိျပဳိက်သည္တုိ့ကုိ ေရွးမူမပ်က္ျပင္ဆင္ရမည့္တာဝန္ရွိသည္။ ေစတနာကားရွိ၏၊၊ ဓနအားမရွိအေျခအေနမ်ဳိးျဖစ္ခ့ဲပါက ထပနာ (ဌပနာ) တုိက္ထဲမွ ရတနာပစၥည္းမ်ားကုိ အသုံးျပဳကာ ျပင္ဆင္ၾကေစသတည္းဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေရွးျမန္မာတုိ ့ေရႊေငြပစၥည္းမ်ားကုိ ထပနာတုိက္တြင္းထည့္သြင္းေပးလွဴခ့ဲဟန္တူေၾကာင္း အဇာတသတ္မင္း၏ ႏွလုံးသြင္းမွာတမ္းစကားကုိ ေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ နားလည္လုိက္မိပါသည္။

အမရဒီပ
၁-၂၈-၂ဝ၁၂
အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသုိလ္၊ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္၏ ပါရာယနေဒသနာတရား
ေတာ္မ်ားကုိ နာယူအျပီးမွာ ဤေဆာင္းပါးကုိ ေရးျဖစ္ပါသည္။

No comments: