ဒုတိယအင္းဝေခတ္ လုိ ့ဆုိရတ့ဲ ေညာင္ရမ္းေခတ္ သကၠရာဇ္ ၉၉၆ မွာ သာလြန္မင္းတရားၾကီးထံ
ေက်ာ္ေအာင္စံထားဆရာေတာ္ၾကီးရ့ဲတပည့္ ရွင္ကရဝိကက "တက္ထြန္းလွ်ံဝါ" ခ်ီ ပုိဒ္စုံရတု ဆက္
သြင္းရာမွာ--
"ျဖဴရိပ္ျဖန္ ့လႊား၊ လူ ့ဘုရားလွ်င္
ေလးပါးတန္ခုိး၊ ေန ့တုိင္းတုိးလ်က္"---ဆုိတ့ဲ ေထာမနာစကားလည္း ပါဝင္ပါတယ္။
သာလြန္မင္းတရားၾကီးက ဒီရတုကုိ ႏွစ္သက္သေဘာက်တယ္။ ထန္းရြက္ညြန္ ့ရွည္မွာ ေရးစီထားတ့ဲ
ဒီရတုကုိ ေရႊက်ည္ေတာက္မွာထည့္၊ ေခါင္းရင္းမွာ အျမဲထားေတာ္မူတယ္။ ႏုတ္တက္အာဂုံ ေဆာင္
ေတာ္မူတယ္။
ဒီရတုမွာ ဘုရင္မင္းတရားၾကီးရ့ဲ ရင္ဘတ္ကုိ အထိဆုံးစာသားကေတာ့ ဘုရင္ကုိ "လူ ့ဘုရား" လုိ ့
ေခၚထားတာပါပဲ။ (ဦးေဖေမာင္တင္၊ ျမန္မာစာေပသမုိင္း၊ ၁၇၁။)
ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ေခတ္ေႏွာင္းစာဆုိေတာ္တဦးျဖစ္တ့ဲ မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း "လူ ့ဘုရား"
ဆုိတ့ဲ စကားလုံးကုိ အေမြဆက္ခံျပီး မဟာသုတကာရီမဃေဒဝလကၤာသစ္က်မ္္းထဲမွာ အသုံးျပဳထားတာ
ေတြ ့ရျပန္ပါတယ္။
-ေရႊအိမ့္သခင္ ၊ နန္းၾကီးရွင္တုိ ့
လူတြင္လူနတ္ ၊ လူျမတ္ထြတ္ဖ်ား
လူ ့ဘုရားတည့္ ........။ (အပုိဒ္ ၂၂၇)
ေရွးေရွးစာဆုိေတာ္ေတြရ့ဲ စကားလုံးေတြ ေကာင္းျပီ၊ လွျပီဆုိရင္ ေနာက္ေနာက္စာဆုိေတာ္ေတြကလည္း
ဒီစကားလုံးကုိ ဆက္ကာဆက္ကာ သုံးစြဲၾကတာေတြ ့ရပါတယ္။
အမရဒီပ
ဇန္နဝါရီ ၂၄၊ ၂ဝ၁၄
No comments:
Post a Comment