Total Pageviews

Sunday, October 16, 2011

ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္

အခု ကုိယ့္အရြယ္က ေက်ာင္းသုံးဗလာစာအုပ္သုံးတ့ဲ အရြယ္မဟုတ္ေတာ့တာမုိ့ လက္ရွိ
ေက်ာင္းသုံးဗလာစာအုပ္ေနာက္ေက်ာမွာ မိဘက်င့္၀တ္၊ သားသမီးက်င့္၀တ္၊ ဆရာက်င့္၀တ္၊ 
တပည့္က်င့္၀တ္စသည့္စသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ကဗ်ာေတြ ပါ၊မပါ အတိအက် မသိပါ။   
 လြန္ခ့ဲျပီး အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္က ေက်ာင္းသုံးဗလာစာအုပ္ေတြမွာ အျမဲတေစ ေတြ့ရေလ့ရွိတ့ဲ
စာသားေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာေကာင္းေကာင္းအာမခံႏုိင္ပါသည္။

          ေက်ာင္းသုံးဗလာစာအုပ္ပါ မိဘက်င့္၀တ္စေသာ ကဗ်ာမ်ားကုိ မင္းတုန္းမင္းေခတ္တြင္ ေပၚ
ထြန္းေတာ္မူခ့ဲေသာ သဂၤဇာဆရာေတာ္ၾကီး ေရးသားခ့ဲျပီး မူရင္းမွာ ျမတ္စြာဗုဒၶက သိဂၤါလအမည္ရွိ
အမ်ဳိးသားကုိ ေဟာၾကားခ့ဲေသာ ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိက၀ဂ္ပါဠိေတာ္လာ  သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတၱန္ျဖစ္
သည္ဟု သိရပါသည္။

          "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္" ျဖစ္လာရပုံအေၾကာင္း ေျပာခ်င္သည္။ မိတ္ေဆြၾကီး ကိုေမာင္ေမာင္၏ အေဖနာေရးအခမ္းအနားသုိ့တက္ရင္း မိသားစုအေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ မိသားစုအေၾကာင္းဆုိ
ေတာ့ အေမ၊ အေဖအေၾကာင္းကအစ၊ ညီအကုိ ေမာင္ႏွမအလယ္၊ တူ၊ တူမ၊ေျမးအထိ ေရာက္သည္။
ထုိ့ျပင္ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္ရွိ ၊ ပစၥဳပၸန္မွာလည္း သားသမီးေနရာေရာက္ေနသည့္ အတြက္ သားသမီးက်င့္
၀တ္အေၾကာင္း ေရာက္သြားသည္။ သားသမီးက်င့္၀တ္မ်ားမွာ-----------------------------------------
၁။ မိဘကုိ လုပ္ေကြ်းျခင္း
၂။ မိဘတုိ့၏အမႈကိစၥကုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္း
၃။ မိဘမ်ဳိးႏြယ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းျခင္း
၄။ အေမြခံထုိက္ေအာင္ ျပဳက်င့္ျခင္း
၅။ မိဘအတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳ၍ အမွ်ေ၀ျခင္း--------------------------------တုိ့ျဖစ္ၾကသည္။
         
          သဂၤဇာဆရာေတာ္ၾကီး၏အတုိခ်ဳပ္ကဗ်ာမွာ "ေကြ်းေမြးမပ်က္၊ ေဆာင္ရြက္စီမံ၊ ေမြခံထုိက္ေစ၊ လွဴမွ်ေ၀၍၊ ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္၊ ၀တ္ငါးသြယ္၊ က်င့္ဖြယ္သားတုိ့တာ" ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

          ကုိေမာင္ေမာင္က သူ့အေတြးကုိ တင္ျပလာသည္။ " က်ေနာ္က ေကြ်းေမြးမပ်က္တာ၊ ေဆာင္ရြက္စီမံတာ၊ ေမြခံထုိက္ေစတာ၊ လွဴမွ်ေ၀တာေတြ မခြ်တ္ယြင္းတာ ေသခ်ာပါတယ္ဗ်ာ။ သုိ့ေသာ္ "ေစာင့္ေလ မ်ဳိးႏြယ္ "အတြက္ က်ေနာ္က လူပ်ဳိၾကီးျဖစ္ေနေတာ့ ဒီ၀တၱရားမေက်ဘူးျဖစ္ေနတယ္လုိ့ ျမင္တယ္ဗ်ာ"

          ကုိေမာင္ေမာင္ေျပာေတာ့မွ လြန္ခ့ဲေသာ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ခန့္က မိတ္ေဆြတဦး ေျပာျပတာကုိ အမွတ္ရမိသည္။ "ဒီကေန့ေခတ္မွာ ဗုဒၶဘာသာဗမာတေယာက္ဟာ အေမရိကန္လူမ်ဳိးန့ဲ အိမ္ေထာင္ျပဳ
တာရွိတယ္၊ တရုတ္ ကုလားန့ဲ အိမ္ေထာင္ျပဳတာရွိတယ္ဗ်ာ၊ အဲဒါဟာ ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္ ဆုိတာန့ဲ ညီ၊မညီ စဥ္းစားသင့္တယ္ဗ်ာ"

          မိတ္ေဆြကုိေမာင္ေမာင္က သူကုိယ္တုိင္ မ်ဳိးဆက္သစ္မထားႏုိင္ျခင္းကုိ "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္"
ႏွင့္ မညီညြတ္ဟု ယူဆသည္။ အျခားမိတ္ေဆြတဦးက လူမ်ဳိးျခားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကုိ "ေစာင့္ေလ
မ်ဳိးႏြယ္"ႏွင့္ မညီညြတ္ဟု ယူဆေနသည္။       မည္သုိ့ပင္ျဖစ္ေစ သူတုိ့၏ စဥ္းစားေတြးျမင္မႈမ်ားသည္ "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္"ဆုိေသာ စကားမွေပါက္ဖြားလာေသာ အရာမ်ားသာျဖစ္ေခ်သည္။

          သုိ့ေသာ္ အၾကမ္းဖ်င္းစဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ပင္ ဗုဒၶဘာသာသည္ လူတဦးတေယာက္ အိမ္ေထာင္
ျပဳျခင္း၊ မျပဳျခင္းအတြက္ သတ္မွတ္ထားခ်က္၊ လူမ်ဳိးေရးအရ အိမ္ေထာင္ဖက္သည္ ဘာျဖစ္ရမည္ ညာ
ျဖစ္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားခ်က္ကင္းရွင္းေၾကာင္း သံသယျဖစ္ဖြယ္မလုိေပ။  သုိ့ေသာ္ "အမ်ဳိးအႏြယ္
ကုိ ေစာင့္ထိန္းရမည္"ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ေဆာင္စကားလုံး"ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္"အတြက္ကား မ်ားစြာ
အေလးထားရပါမည္။    နားလည္ရခက္ေသာစကားလုံးမ်ားသည္ သေဘာတရားၾကည္လင္မႈအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါသည္။ သုိ့ျဖစ္ေပရာ မူရင္းအဆုိကုိ ေလ့လာရေပေတာ့မည္။

          မူရင္း သိဂၤါလသုတၱန္ပါဠိေတာ္တြင္ "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္"အတြက္ " ကုလ၀ံသံ ဌေပႆာမိ= အမ်ဳိးအႏြယ္ကုိ တည္ေစအ့ံ" ဟု ေတြ့ရသည္။ ျမန္မာကဗ်ာ "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္"=ပါဠိဘာသာ"ကုလ၀ံ
သံ   ဌေပႆာမိ"--------။  ဤမွ်ေလာက္ျဖင့္ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ မသိႏုိင္ေသးပါ။ ပါဠိေတာ္အဆင့္
ကုိ နားမလည္ႏုိင္ေသးလွ်င္ ဘာဆက္လုပ္ရမည္နည္း----။ 
         
          လယ္တီဆရာေတာ္ေလာင္း ဦးဇင္းငယ္ကုိ ေယာမင္းၾကီးဦးဖုိးလႈိင္ေပးသည့္အၾကံျပဳခ်က္ကုိ အသုံးခ်ရေပေတာ့မည္။  ေယာမင္းၾကီးက လယ္တီဆရာေတာ္ေလာင္းဦးဇင္းကုိ "အရွင္ဘုရား--ပါဠိေတာ္ဖတ္လုိ့နားမလည္ရင္ အ႒ကထာဖတ္ပါ၊အ႒ကထာဖတ္လုိ့ နားမလည္ေသးရင္ ဋီကာဖတ္ပါ။
ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာဖတ္လုိ့မွ စာမတတ္ေသးဘူးထင္ရင္ ပါဠိစာလုံးတလုံး(ဥပမာ- နိယာမ၊ ဒါန
၊၀ိပႆနာ) ကုိ မူတည္ျပီး ကုိယ္တုိင္က်မ္းျပဳပါ" ဟု လမ္းညႊန္ခ့ဲေလသည္။ ေယာမင္းၾကီးနည္းအတုိင္း ပါဠိေတာ္ကုိ နားမလည္ေသးသည့္အတြက္ အ႒ကထာအကူအညီယူရေပေတာ့မည္။

          အ႒ကထာက "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္=ကုလ၀ံသံ ဌေပႆာမိ"၏အဓိပၸါယ္ရွင္းျပပုံမွာ-------
"ကုလ၀ံသံ ဌေပႆာမိ"ဟူသည္ မိဘပုိင္ဆုိင္ေသာ လယ္ယာေျမေရႊေငြစသည္မ်ားကုိ မဆုတ္ယုတ္
ေစဘဲ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ တည္တ့ံေအာင္ထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ မ်ဳိးႏြယ္ကုိေစာင့္သည္မည္၏။  မိဘတုိ့မတရားက်င့္သုံးေေသာ အစဥ္အလာကုိ ျပဳျပင္ကာ တရားက်င့္သုံးေသာအစဥ္အလာျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ မိဘစဥ္ဆက္ျပဳလုပ္လာခ့ဲေသာစာေရးတံမဲခ်ကာဆြမ္းကပ္ျခင္းစသည္တုိ့ကုိ(ကုိယ့္အလွည့္
တြင္ မဖ်က္သိမ္းပစ္ဘဲ) ဆက္လက္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ မ်ဳိးႏြယ္ကုိ ေစာင့္သည္မည္၏။" ဟူ၍ျဖစ္သည္။

          အ႒ကထာရွင္းလင္းခ်က္အရ အိမ္ေထာင္မျပဳဘဲ အပ်ဳိၾကီး၊ လူပ်ဳိၾကီးဘ၀ျဖင့္ေနထုိင္ျခင္း၊ လူမ်ဳိးျခားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းတုိ့ကုိ "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္"="ကုလ၀ံသံ   ဌေပႆာမိ" ဟု မဆုိလို
ေၾကာင္း သိသာသြားပါျပီ။ မိဘအေမြပစၥည္းေတြကုိ ထုိင္ျဖဳန္းတာ၊ မိဘတုိ့၏ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ကုိ မျပဳျပင္
ႏုိင္တာ၊ မိဘတုိ့ျပဳလုပ္သြားေသာ ေကာင္းမႈလုပ္ငန္းေတြကုိ ဆက္လက္မထိန္းသိမ္းတာတုိ့သည္ အမ်ဳိး
အႏြယ္ကုိ မေစာင့္ေရွာက္သူမည္ေပသည္။

          တသက္လုံး လူပ်ဳိ၊ အပ်ဳိအျဖစ္ျဖင့္ေနထုိင္ျခင္းကုိ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာႏွင့္သက္ဆုိင္ေနသည့္အ
တြက္ ဆက္လက္မေဆြးေႏြးေတာ့ဘဲ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိသူမ်ားအတြက္ အိမ္ေထာင္မျပဳခင္စဥ္းစားရမည့္
(ဘုရားေဟာမဟုတ္ေသာ)အခ်က္အလက္တုိ့ကို ေျပာလုိပါသည္။
         
          အိမ္ေထာင္ျပဳေတာ့မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားလွ်င္ "ကြာ ၃ ကြာ၊ ပါ ၃ ပါ၊ ခ်ာ ၃ ခ်ာ" ကုိ ေရွာင္ပါ-ဟု လူၾကီးသူမမ်ား အၾကံျပဳၾကသည္။
ကြာ ၃ ကြာမွာ------------------------------------------------
၁။ တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိးကြာျခားျခင္း
၂။ အယူဘာသာကြာျခားျခင္း
၃။ စိတ္ေနသေဘာထားျခင္းကြာျခားျခင္း----တုိ့ျဖစ္သည္။ 
ခ်ာ ၃ ခ်ာမွာ------------------------------
၁။ အသိပညာႏုံခ်ာျခင္း
၂။ စီးပြားေရးႏုံခ်ာျခင္း
၃။ လူမႈေရးအသိႏုံခ်ာျခင္း---------တုိ့ျဖစ္သည္။
 ပါ ၃ ပါမွာ -------------------------------------------
၁။ (နာတာရွည္)အနာေရာဂါပါျခင္း
၂။ အေၾကြးပါျခင္း
၃။ အပုိစားမည့္သူ (လူပုိေတြ) ပါျခင္း------------တုိ့ျဖစ္သည္။

          "ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္"ဆုိေသာစကားလုံးသည္ သူ့ေခတ္သူ့အခါက အလြယ္တကူနားလည္လြယ္
ေသာ စကားလုံးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါမည္။ အခုအခါတြင္ကား နားလည္မႈလြဲႏုိင္ေသာ စကားလုံးျဖစ္လာျပီ
ဆုိသည့္အခ်က္ကုိ ေတြ့ၾကဳံရပါသည္။ က်ယ္ျပန့္စြာေလ့လာမႈမျပဳထားလွ်င္ ေနာင္တြင္ ရႈပ္ေထြးဖြယ္ရွိ
ႏုိင္ေၾကာင္း သတိေပးတင္ျပပါသည္။

အမရဒီပ
၄-၉-၂၀၁၁
         



         

No comments: