ေန ့လယ္ပုိင္းတြင္ဆရာေတာ္သည္
ကႏၵီျမဳိ ့မွ ျပန္လည္ၾကြလာသည္။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္အတြင္း ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ေရွ
့မွာဆြမ္းကပ္လွဴသည့္ သပိတ္ကုိ အေဆာတလ်င္ေရွာင္တခင္
စစ္ေဆးသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့
အတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္မွာ " ေန
့စဥ္ မြန္းမတည့္ခင္ သပိတ္ထဲမွဆြမ္းကုိ သန္ ့ရွင္းေဆးေၾကာျပီးျဖစ္ရမည္"ဟူ၍
ျဖစ္သည္။
ထုိေန ့က ေန ့လယ္တနာရီအထိ
သပိတ္မွာ ဆြမ္းအျပည့္ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္
ေတြ ့ျမင္၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္
ဘုန္းၾကီးမွာ ဆြမ္းခ်က္ေဆာင္တြင္ ဆရာေတာ္အတြက္ ေရေႏြးၾကမ္းပြဲျပင္ဆင္ေန၏။ ဆရာေတာ္ကဘုန္းၾကီးကုိ
ေခၚသည္။ ဆြမ္းခ်က္ေဆာင္မွထြက္ျပီး ေက်ာင္းမၾကီးအတြင္း ေျခလွမ္းစနင္းရုံ ရွိေသးသည္။
ရုတ္တရက္ ဘုန္းၾကီးထံ ပ်ံဝဲလြင့္လာေသာ အရာတခုကုိ ျမင္လုိက္ရ၏။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္မွ
ဆြမ္းသပိတ္ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ အလြန္စိတ္တုိသြားသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤအခ်ိန္အထိ
ဆြမ္းသပိတ္
အျပည့္ရွိေနရသနည္းဟု
ဘုန္းၾကီးကုိေမးျမန္းစုံစမ္းျခင္းပင္မျပဳလုပ္ေသးခင္ ဘုရားဆြမ္းေတာ္သပိတ္ျဖင့္
ဘုန္းၾကီးကုိ ပစ္ေပါက္ေလသည္။ အရွိန္ျပင္းျပင္း ဆြမ္းသပိတ္ပ်ံသည္ ဘုန္းၾကီးကုိ
တည့္တည့္မတ္မတ္ ထိမွန္သည္။ ဘုန္းၾကီး ေျမၾကီးေပၚဘုန္းကနဲလဲက်သည္။ ေသြးမ်ား
ျဖာက်လာ၏။
ယေန ့အခ်ိန္အထိ
ဘုန္းၾကီး၏နဖူးျပင္ေပၚ အမာရြတ္ထင္က်န္ရစ္ခ့ဲသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဟႏၷီမဟတၱယ၏
ႏုတ္ခမ္းတဝုိက္မီးေလာင္ရာမ်ားကုိလည္း သတိထားမိသြားသည္။
"ဒါကေကာ ဘယ္လုိျဖစ္တာတုန္း"
ဆရာေတာ္က ဘုန္းၾကီးကုိ
ေမးခြန္းထုတ္သည္။
စီးကရက္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္
ထိခုိက္မႈကုိ ဆရာေတာ္ထံမေလွ်ာက္ထားဖုိ ့ဟႏၷီမဟတၱယကုိ ဘုန္းၾကီးသတိေပး
ထားျပီးျဖစ္သည္။ အကယ္၍ သူ
ဆရာေတာ့္ကုိ ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ ေဆးလိပ္ေသာက္မႈအတြက္
ႏွစ္ဦးလုံး ျပႆနာတက္ရဦးမည္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာျဖင့္ ဟႏၷီမဟတၱယ ဘာမွ်မေျပာ။
ေက်ာင္းသားသည္ ဘုန္းၾကီးကုိ
ဆဲဆုိသည္။ ျပစ္ဒဏ္ေပးသည့္အေနျဖင့္ သူ ့ႏုတ္ခမ္းကုိ မီးရႈိ ့ရသည္ဟု ဆရာေတာ့္ကုိ
ဘုန္းၾကီး ရွင္းျပသည္။
ဘုန္းၾကီး၏ဇာတ္လမ္းကုိ ဆရာေတာ္လက္ခံပုံေပၚသည္။
ေနာက္ထပ္
ေမးျမန္းေျပာဆုိျခင္းမျပဳေတာ့ေခ်။ ထူးဆန္းေပစြ…..။
ဤသည္မွာ အက်ဥ္းအၾကပ္ထဲမွ ေရွာင္ထြက္ႏုိင္ခ့ဲသည့္
ရွာမွရွားျဖစ္ရပ္မ်ားအနက္ တခုတေလျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ္၏ေဒါသမွာ အထိန္းအကြပ္မရွိ
…။ စည္းကမ္းကုိ နည္းနည္းကေလးခ်ဳိးေဖာက္သည့္အတြက္ပင္ မနားတမ္း ရုိက္ႏွက္သည္။
ဆရာေတာ္သည္ အာဏာရွင္ၾကီးျဖစ္သည္။ ေမးခြန္းမေမးရ၊ ေဆြးေႏြးခြင့္မရ။ ဘုန္းၾကီးတုိ
့သည္ သူ၏အမိန္ ့အာဏာသက္သက္ကုိသာ လက္ခံေနရသည္။
ထုိသုိ ့ပင္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း
ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရမွာ ၾကင္နာသိမ္ေမြ ့သည့္အက်င့္တခုရွိပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ တိရစ
ၦာန္မ်ားကုိညွာတာသနားသည္။ ထုိ ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ရြာနားတဝိုက္ရွိ ေလလြင့္ေခြးမ်ား၊
ေၾကာင္မ်ားအားလုံးကုိ အစာေကၽြးတတ္သည္။ မက်န္းမာသူတဦးဦး အကူအညီေတာင္းလာလွ်င္ တုိင္းရင္းေဆး
မ်ား အခမ့ဲေပးတတ္သည္။ ရံဖန္ရံခါ
ေက်ာင္းသားမ်ား ေၾကးမီးအိမ္၊ ဗုဒၶဆင္းတုတုိ ့လုိ တန္ဖုိးၾကီးပစၥည္းမ်ား
ခုိးယူထြက္ေျပးၾကသည္။
"ယူပါေစကြာ ၊ သူ ့ခမ်ာ
ဆင္းရဲပါတယ္။ ဒါေတြသူေရာင္းေတာ့ ပုိက္ဆံေလးဘာေလး နည္းနည္းပါးပါးရမွာေပါ့။
အခုိးခံရတာေတြလဲ အစားထုိးလုိ ့ရပါတယ္"
သူက ေျပာတတ္သည္။
အခုအခ်ိန္ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရအေၾကာင္း
ျပန္ေတြးမိလွ်င္ ဆရာေတာ္သည္ ဘုန္းၾကီးကုိ ရဟန္း
ေကာင္းတပါးအျဖစ္ ျမင္လုိေတြ
့လုိသည္မွာ အေသအခ်ာျဖစ္သည္။ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကင္းေရးအတြက္သဘာဝ
အားျဖင့္
အရြယ္ေရာက္ခါစအခ်ိန္မွာ
လမ္းလြဲမသြားေစလုိသူျဖစ္သည္။ သုိ ့ျဖစ္ေလရာ ထုိေခတ္ထုိအခါ
သမားရုိးက်ပုံစံ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ရုိက္ႏွက္သည့္နည္းကုိ
သုံးျခင္းျဖင့္ အျပဳအမူေကာင္းမ်ားပ်ဳိးေထာင္ႏုိင္
ေအာင္ တြန္းအားေပးခ့ဲေလသည္။
အမွန္တကယ္အားျဖင့္
ဆရာေတာ္၏၄င္းရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ အရြယ္ေရာက္ျပီးခ်ိန္အထိ ဘုန္းၾကီးျမင္သိႏုိင္စြမ္း
မရွိခ့ဲပါေခ်။ ကုိရင္တပါးအျဖစ္
သူ၏ေက်ာင္းမွာဘုန္းၾကီးေနထုိင္ခ့ဲစဥ္ ဘုန္းၾကီးသည္ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းသူ
ျဖစ္ေနခ့ဲသည္။ သူ၏ၾသဇာအာဏာေအာက္တြင္ အစဥ္မျပတ္ ျပႆနာရွာတတ္သူျဖစ္ေနခ့ဲသည္။
အေျခအေနေပးသည့္တခ်ိန္တြင္
ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားတေယာက္ ထြက္ေျပးၾကဖုိ ့တုိင္ပင္ၾကသည္။
ေက်ာင္းသားသည္
ေက်ာင္းမွာေနရသည္ကုိ အလြန္စိတ္ညစ္လွျပီ။ ႏွစ္ဦးသား ေငြ ႏွင့္ ဖေယာင္းတုိင္ထုပ္
စုေဆာင္းၾကျပီး တေန ့ထြက္ေျပးၾကဖုိ ့အစီအစဥ္ဆြဲလုိက္ၾကသည္။ တေန ့တြင္
ညနက္ပုိင္းအခ်ိန္ ထြက္ေျပးၾက
ရန္ သေဘာတူလုိက္ၾကသည္။ ယင္းေန
့ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥကုိ ခါတုိင္းထက္ပုိ၍
ၾကဳိးစားလုပ္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္သေဘာက်ျပီး ဘုန္းၾကီးတုိ ့အေပၚ
သကၤာယုံမွားစိတ္ကင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိညတြင္ ေက်ာင္းေနသူအားလုံး
အိပ္ရာဝင္သြားျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးသည္ သကၤန္းခၽြတ္ျပီး လုံခ်ည္ႏွင့္
အကၤ် ီကုိ
ဝတ္လုိက္သည္။
ဘုန္းၾကီးႏွင့္
ၾကံရာပါေက်ာင္းသားတုိ ့သည္ တံခါးမွ တိတ္တဆိတ္လစ္ထြက္လုိက္ၾက၏။
ေရွးဦးစြာ သုသာန္ကုိ
ျဖတ္ေလွ်ာက္ရမည္။ ဤေနရာကုိကား ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ဦးလုံး မေၾကာက္ၾကေခ်။
ယင္းေနာက္ ေခ်ာင္းငယ္တခုေပၚ ျဖတ္သြယ္ထားေသာ
သစ္သားတံတားကုိ ေတြ ့ရသည္။ ဤတံတားေနရာမွာ
စုန္းသဘက္ႏွင့္ တေစ ၦမွင္စာမ်ား လူမ်ားကုိ ဖမ္းစားတတ္သည္ဟု လူေျပာသူေျပာမ်ားသည္ကုိ
ၾကားရဖူးသည္။ ထုိဒ႑ာရီဆန္ဆန္ ပုံျပင္အရ မေကာင္းဆုိးဝါးမ်ား ကုိယ္ထင္မျပခင္
ပထမဦးဆုံးကုိယ္ထင္ရွားျပသည္ကား
ေခြးနက္ၾကီးတေကာင္ျဖစ္သည္ဟူ၏။
ရုိးရုိးသာမန္အခ်ိန္ လူမ်ား ဤတံတားကုိ ျဖတ္ေလွ်ာက္မည္ဆုိလွ်င္
လူအရင္စုၾကသည္။ စကားက်ယ္က်ယ္ ေျပာရသည္။ မေကာင္းဆုိးဝါးမ်ားေရွာင္ရွားသြားေစရန္ အလင္းေရာင္ေကာင္းေကာင္း
မီးတုတ္မ်ားကုိလည္း
ကုိင္စြဲထားရသည္။ သုိ ့ျဖစ္ေစကာမူ ဘုန္းၾကီးတုိ ့မွာ
ထြက္ေျပးလာသူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသံတိတ္ေနရသည္။ တပါတည္းယူေဆာင္လာေသာ
ဖေယာင္းတုိင္မ်ားကုိလည္း
လူမ်ားျမင္ေတြ ့မည္စုိးရိမ္ရ၍ မီးမထြန္းရဲ….။
သန္းေခါင္ယံတိတိမွာဘုန္းၾကီးတုိ
့တံတားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ခ့ဲၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္လုံး တုန္တုန္ယင္ယင္ျဖစ္ေနၾက
သည္။ အာေျခာက္ေနၾကသည္။
ဆံပင္အဖ်ားလည္း ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ျဖစ္ေနၾကသည္။ တေယာက္ကုိတ
ေယာက္ စကားမေျပာႏုိင္ၾကေခ်။
အေမွာင္ထုထူထူပိန္းပိန္းထဲမွာ လမ္းကုိသာ အတြင္သားေလွ်ာက္လာၾက၏။
ေခြးနက္ၾကီးတေကာင္ ျဗဳန္းစားၾကီး
လူႏွစ္ေယာက္အေရွ ့ေပၚလာ၏။ ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ အသည္းတုန္ခါေနသည္
။ ယင္းေနာက္ ႏွစ္ေယာက္လုံး
တျဖန္းျဖန္းျမည္ေအာင္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ပါးရုိက္ခံရျပန္၏။ တံတားေပၚလဲျပဳိ
ျပီး
ေရထဲျပဳတ္က်လုမတတ္ျဖစ္သြားၾကသည္။
လက္စသတ္ေတာ့ ေခြးနက္ၾကီးသည္
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းေခြးၾကီးျဖစ္ေန၏။ ပါးရုိက္ခ်က္ကား ဘုန္းၾကီးတုိ
့ဆရာေတာ္၏လက္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ေယာက္ ခုိးေၾကာင္ခုိးဝွက္ျဖင့္
တံခါးဖြင့္ထြက္
သြားၾကသည္ကုိ
ဆရာေတာ္ၾကားသြားျပီး တံတားအထိ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ေယာက္ေနာက္ ေနာက္ေယာင္ခံ
လုိက္လာျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
အမိန္ ့ေတာ္အရ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္
ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသုိ ့ျပန္လုိက္ခ့ဲျပန္၏။
ေက်ာင္းျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ခ်က္ခ်င္း ဘုန္းၾကီးသည္ တတိယအၾကိမ္ ရွင္သာမေဏျပဳရျပန္၏။
စံေတာ္ခ်ိန္ကား
ညသန္းေခါင္ယံျဖစ္သတည္း…။
ဘုန္းၾကီးတုိ
့၏သန္းေခါင္ယံျဖစ္စဥ္ကုိ အျခား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမ်ား လုံးဝမသိမရိပ္မိလုိက္ၾကေခ်။
ရြာသူရြာသားမ်ားလည္း လုံးဝမသိၾကေပ။ ေနာက္တေန ့တြင္ ခါေတာ္မီ သကၤန္းျပန္စည္းထားသူ
ဘုန္းၾကီးသည္ သပိတ္ၾကီးလြယ္ကာ ရြာထဲသုိ ့အစဥ္အလာမပ်က္ ဆြမ္းခံဝင္ခ့ဲရေလေတာ့သည္။
ဘုန္းၾကီးအသက္ ၁၅ ႏွစ္ သုိ
့မဟုတ္ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ ထုိရြာဇာတိသက္ရြယ္တူ သည့္မိန္းကေလး တေယာက္ကုိ
စိတ္ဝင္စားမိပါသည္။ ေန ့စဥ္ ဆြမ္းခံဝင္လာသည့္အခါတုိင္း ထုိမိန္းကေလးသည္ သူ
့အိမ္ေရွ ့မွာ မတ္တပ္ရပ္ေနတတ္သည္။ အရပ္အေမာင္းမွာ
ဘုန္းၾကီးႏွင့္မတိမ္းမယိမ္း..။
ရွည္လ်ားေသာ ပိတုန္းေရာင္
ေကသာေက်ာ့ ပုိင္ရွင္…။ ဘုန္းၾကီးလုိပင္
မ်က္ႏွာဝိုင္းဝိုင္း..၊ သာမန္ ဆင္ဟာလီအမ်ဳိးသမီးမ်ားထက္
အသားအေရ ပုိလတ္သည္။
ပုလဲသြယ္ကုိ စီျခယ္ပမာ လြန္ညီညာသည့္ ျပဳံးလုိက္တုိင္းေပၚလာတတ္ေသာ
သြားမ်ားမွာလည္း
ေကာင္းျခင္းႏွင့္ျပည့္စုံလွသည္။ ဘုန္းၾကီးအထင္ သူသည္ ေခ်ာေမာလွပတင့္တယ္၏။
တေန ့ဘုန္းၾကီး၏သပိတ္ထဲသုိ ့သူဆြမ္းေလာင္းထည့္ေနစဥ္္
ႏွစ္ဦးသားစကားစျမည္ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ စကားမွာ တုိသည္။ အသံမွာ
ႏွစ္ကုိယ္ၾကားရုံမွ်ျဖစ္သည္။ ဝိနည္းစည္းကမ္းေတာ္ႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္ ့က်င္ေသာ
စကားဆုိျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိေန ့ညေနပုိင္းတြင္ ေရတြင္းသုိ
့ေရခ်ဳိးအသြား သူ ့အိမ္ဖက္မွၾကားႏုိင္ေအာင္ ေရပုံးကုိ တမင္တကာ အသံ
က်ယ္က်ယ္ ထုရုိက္လုိက္သည္။
ဤသည္မွာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့အၾကား အခ်ိန္းအခ်က္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။
မၾကာမီ ေရခပ္ရန္ ေရတြင္းသုိ
့လာသည့္အမူအရာျဖင့္ ေရအုိးရြက္ကာ အေျပးတပုိင္း သူေရာက္လာသည္။ သူလာသည္ကုိၾကည့္ျပီး
ဘုန္းၾကီး သည္းထိတ္ရင္ဖုိျဖစ္ေနမိသည္။
ဆယ္ရက္ေလာက္သက္တမ္းၾကာသည့္အခါ
ခ်ိန္းေတြ ့ျခင္းမွာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့၏ လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္ျဖစ္လာသည္။ ဘုန္းၾကီးက
ေရတြင္းမွေရပုံးကုိ ထုရုိက္မည္။ သူက အိမ္ရွိ ေရအုိးတလုံးကုိ ေကာက္ဆြဲမည္။ အကယ္၍
ေရအုိးမွာ ေရအျပည့္ရွိေနလွ်င္ ေရကုိသြန္ပစ္မည္။ ေရတြင္းသုိ ့သြားရန္
အေၾကာင္းျပရွာျခင္းျဖစ္သည္။ ဖူးသစ္ပ်ဳိမ်စ္စအရြယ္၏ ခံစားခ်က္မ်ားကုိ
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ အတူခြဲေဝမွ်ၾကဖုိ ့
ရွက္စိတ္သည္းေနၾကဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း
ေျပာစရာစကားလည္း မကုန္ခမ္းႏုိင္၊ နားေထာင္၍လည္း မျငီးေငြ ့ႏုိင္ခ့ဲၾကပါေခ်။ ေတြ
့ၾကေလတုိင္း စကားေျပာခ်ိန္
ရွည္လ်ားၾကာျမင့္ေလသည္ခ်ည္းပင္…။
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသည္
အက်ဥ္းေထာင္တခုလုိျဖစ္ေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးက သူ ့ကုိ ေျပာျပသည္။ ျပီးေနာက္ ရြာထဲက
အျခားလူမ်ားအေၾကာင္းကုိလည္း အတင္းေျပာမိၾကသည္။ သူကလည္း သူ
့အိမ္မွာေနရသည့္အေၾကာင္းမ်ားအား
ဘုန္းၾကီးကုိ ေျပာျပသည္။
ေနာက္ဆုံး ဆရာေတာ္ကပင္ ေရတြင္းမွာ ဘုန္းၾကီး ေရခ်ဳိးၾကာေနျခင္း
အေၾကာင္းကုိ ေတြးစရာျဖစ္လာေန၏။ တေန ့ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ ေရတြင္းသုိ ့ၾကြလာျပီး ဘုန္းၾကီးကုိၾကည့္ရာ စကားေျပာလုိက္၊ ရယ္ေမာလုိက္ျဖစ္ေနၾကသည့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့
ႏွစ္ေယာက္ကုိ ေတြ ့သြားေလသည္။
အေၾကာင္းကုိ ေတြးစရာျဖစ္လာေန၏။ တေန ့ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ ေရတြင္းသုိ ့ၾကြလာျပီး ဘုန္းၾကီးကုိၾကည့္ရာ စကားေျပာလုိက္၊ ရယ္ေမာလုိက္ျဖစ္ေနၾကသည့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့
ႏွစ္ေယာက္ကုိ ေတြ ့သြားေလသည္။
ဆရာေတာ္စိတ္ပ်က္သြားမည္ကား
အမွန္ပင္။ အသက္ၾကီးငယ္မေရြး ဘုန္းၾကီးဟူသည္ မာတုဂါမႏွင့္ နီးနီးစပ္စပ္ မေနသင့္၊
မေနထုိက္။ ဘုန္းၾကီး ေရတြင္းမွာရွိေနခုိက္ မာတုဂါမကေလး ေရတြင္းသုိ ့မလာရဟု
ဆရာေတာ္အမိန္ ့
ေတာ္ခ်မွတ္လုိက္သည္။ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္သည့္အခါ
ဘုန္းၾကီးကုိ အလြန္ျပင္းထန္သည့္စကားလုံးမ်ားသုံးကာ ဆရာေတာ္ ရႈတ္ခ်က့ဲရ့ဲသည္။ ေန
့ေႏွာင္းပုိင္းညအခ်ိန္ေရာက္မွသာ ေရခ်ဳိးရန္လည္း အမိန္ ့ခ်မွတ္ျပန္၏။
ညအခ်ိန္ဆုိလွ်င္ အခ်ိန္လင့္ျပီျဖစ္၍ မာတုဂါမကေလး ေရတြင္းသုိ ့မလာေလာက္ျပီဟုလည္း
ဆရာေတာ္ ေတြးမိပုံ
ေပၚသည္။
တကယ္တမ္းအားျဖင့္ ညအခ်ိန္မွာ
ဘုန္းၾကီးအတြက္ အံကုိက္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ညေနရီအေမွာင္ဖုံးသြားျပီးေနာက္ တူႏွစ္ကုိယ္လြတ္လြတ္လပ္လပ္
စကားေျပာခြင့္ ပုိရလာမည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ မည္သူမွ်လည္း မျမင္ႏုိင္ေတာ့ျပီ
မွန္း ဘုန္းၾကီး
ၾကဳိသိထားျပီးျဖစ္သည္။ သုိ ့ႏွင့္ "ေဖာ္ခ်င္းေတြ ့ဆုံ ခ်စ္ရိပ္ျမဳံ"
အစည္းအေဝးကေလးကုိကား တက္ေရာက္သူရာႏႈန္းျပည့္ျဖင့္ မျပတ္တမ္းဆက္ခ့ဲၾကပါသည္။
ေနာက္တၾကိမ္တြင္လည္း ဆရာေတာ္က
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ေယာက္ကုိ ထပ္တုိက္ရင္ဆုိင္ဖမ္းမိခ့ဲျပန္သည္။ သည္တၾကိမ္
ဆရာေတာ္၏အေရးယူအျပစ္ေပးမႈမွာ ပုိ၍ၾကမ္းတမ္းလာသည္။ သူက မာတုဂါမကေလးကုိ
ေရတြင္းဆီ
မည္သည့္အခါမွ် ထပ္မလာေတာ့ရန္ ႏွင့္ ကေလးမအျပဳအမူကုိ မိဘမ်ားအား အသိေပးေတာ့မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာပါသည္။
ဘုန္းၾကီး၏သူငယ္ခ်င္းမသည္
ငုိယုိျပီး ဆရာေတာ့္အေနျဖင့္ သူ ့မိဘမ်ားအား မတုိင္ၾကားရန္ ေတာင္းပန္သည္။
မည္သည့္အခါမွ် ေရတြင္းသုိ ့မသြားမလာေတာ့ပါဟုလည္း ကတိေပးသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ သူ
ေရတြင္းဆီ မလာေတာ့ပါ။ သူ ့ကုိ ဘုန္းၾကီး မည္သည့္အခါမွ် ျပန္မေတြ ့ရေတာ့ပါ။
တရားဓမၼကုိ
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေလ့လာ၊ ကုိယ္တုိင္လည္းလက္ေတြ ့က်င့္သုံးျပီးေနာက္ ယင္းျဖစ္ရပ္ကုိ
ျပန္လည္
ေတြးမိသည့္အခါ သက္ေသခံျဖစ္ရပ္တခုအျဖစ္
ျမင္မိလာသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ငယ္ရြယ္စဥ္အခါက အစဥ္အလာ
မ်ားက့ဲသုိ ့ကေလးမ်ားကုိ
ငယ္ငယ္ကတည္းက ရွင္ရဟန္းျပဳမေပးသင့္ပါ။ ကေလးငယ္မ်ားအား
ပထမဦးစြာ ေလာကီပညာေရးကုိ သင္ေပးသင့္သည္။
လူငယ္မ်ားႏွစ္သက္စြဲလမ္းသည့္အရာမ်ားျဖစ္သည့္ အားကစားနည္းမ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းအသုိင္းအဝုိင္း
ႏွင့္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား၌ ပါဝင္ျပီး
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနေစသင့္သည္။ ယင္းေနာက္
သူတုိ ့အရြယ္ေရာက္၍ လူၾကီးျဖစ္လာသည့္အခါ ရွင္ရဟန္းျပဳျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး
ရင့္က်က္ခုိင္မာေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ကုိ ခ်မွတ္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ရွင္ရဟန္းတုိ
့ေဘာင္သုိ ့ဝင္ေရာက္ျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ ကတိကဝတ္ျပဳမႈျဖစ္သည္။ အလြန္အမင္းငယ္ရြယ္သူတုိ
့သည္ ရွင္ရဟန္းျပဳသည္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိုယ္ပုိင္အသိဉာဏ္ျဖင့္
ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေရြးခ်ယ္ၾကဖုိ
့ၾကဳိတင္ျပင္ဆင္ထားျပီးၾကျပီဟု ဘုန္းၾကီး မထင္မိပါ။ ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္
ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေရြးခ်ယ္တတ္ျခင္းက တိက်ျပင္းထန္ျပီးစည္းစနစ္ၾကီးေသာ ဘုရားဥပေဒကုိ
စိတ္ပါလက္ပါ လုိက္နာက်င့္သုံးရန္အဆင္သင့္ျဖစ္ေသာ ရွားရွားပါးပါးလူငယ္
တေယာက္ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။
စိတ္ဓာတ္ပုိင္းဆုိင္ရာႏုပ်ဳိတက္ၾကြသူ
လူငယ္မ်ားသည္ လူၾကီးမ်ားထက္
ဘာသာေရးက်မ္းစာကုိ
လြယ္လင့္တကူ အာဂုံက်က္ႏုိင္စြမ္းရွိၾက၏။ အျပဳအမူ၊ အေနအထုိင္
ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးကုိလည္း
လုိသလုိပုံေဖာ္ႏုိင္သည္။ ရဟန္းပီပီ ေနထုိင္ေျပာဆုိၾကံေတြးတတ္ေသာၾကည္ညဳိဘြယ္ဗဟိဒၶအသြင္အျပင္
ကုိလည္း ငယ္စဥ္ကပင္ အခ်ဳိးတက်
ပုံသြင္းထားျပီးျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ဘုန္းၾကီး၏ဇာတိႏုိင္ငံ သီရိလကၤာတြင္
အစဥ္အလာ ယူဆခ်က္ျဖစ္သည္။ ဤယူဆခ်က္သည္
မွန္ကန္သည္ဟု ဘုန္းၾကီးအေနျဖင့္ ယခုအခါ မယူဆေတာ့ပါ။ လူလတ္ပုိင္းအရြယ္ႏွင့္
အသက္ၾကီးပုိင္းအရြယ္ သုိ ့မဟုတ္ အိမ္ေထာင္က်ျပီး ၊ သားသမီးမ်ားကုိ
လူလားေျမာက္ေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခ့ဲသူမ်ားမွ ရဟန္းျဖစ္လာသူမ်ားစြာကုိ
ဘုန္းၾကီးေတြ ့ျမင္ခ့ဲဖူးပါသည္။ သူတုိ ့သည္ ရဟန္းေကာင္းမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါသည္။ အျခားတဖက္တြင္
အရြယ္မေရာက္မီကပင္ ကုိရင္ျဖစ္၊ ကုိရင္မွသည္ ရဟန္းျဖစ္သူမ်ားစြာကုိလည္း ဘုန္းၾကီးျမင္ေတြ
့ခ့ဲဖူးပါသည္။ ထုိငယ္ျဖဴကုိယ္ေတာ္မ်ားသည္ ကေလးဆန္ဆန္ ျပဳမူေျပာဆုိၾကဆဲပင္ ျဖစ္၏။
အမရဒီပ
ဇြန္လ ၈၊ ၂ဝ၁၃
Bhante Henepola Gunaratana ၏
Journey to Mindfulness ကုိ ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment