ေနာက္ေန ့နံနက္တြင္
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ဘုန္းၾကီးကုိ အေျခခံပါဠိစာအုပ္တအုပ္ေပးသည္။
ရွင္ျပဳပြဲအတြက္ျပင္ဆင္ရန္
စာအုပ္ပါ စာအားလုံးကုိက်က္မွတ္ခုိင္းသည္။ ျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးဘာဆက္လုပ္ရမည္
ကုိ အစီအစဥ္ခ်ထားေပးသည္။
ဘုန္းၾကီးႏွင့္
အျခားဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားသုံးေယာက္ အုန္းျခံထဲမွာ ေၾကြက်ေသာအုန္းသီးမ်ားကုိ
လုိက္ေကာက္ရသည္။
ဟုိတစုသည္တစု ပုံထားရသည္။
တံျမက္စည္းလွည္း၊ ထင္းေခြ၊ ေရခပ္၊ ပန္းကန္ေဆး၊ အဝတ္ေလွ်ာ္ၾကရသည္။
အရင္းခံဆုိရလွ်င္
ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ အခမ့ဲလုပ္သားမ်ား သုိ ့မဟုတ္ ကၽြန္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ တခုမဟုတ္
တခုေပါ့။
ဘာသာေရးလုပ္ငန္းမွာ
ပန္းေကာက္ျပီး ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ ပန္းတင္ခုံမွာ တင္လွႈရသည္။
နံနက္ ညေန
ဘုရားဝတ္ျပဳၾကရသည္။
အျခားေက်ာင္းသားမ်ားက ေန
့စဥ္ထမင္းခ်က္ၾကရသည္။ ဘုန္းၾကီး၏တာဝန္မွာ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ၾကီး
အတြက္ ဇနီးေဟာင္းအမ်ဳိးသမီးၾကီးက
အထူးစီမံခ်က္ျပဳတ္ေသာ ဆြမ္းအုပ္ကုိ ျခံေထာင့္ရွိအိမ္သုိ ့သြားကာ ယူရသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးသာ
ထုိဆြမ္းအုပ္ကုိ သုံးေဆာင္ခြင့္ရွိသည္။
ေက်ာင္းသားသုံးေယာက္မွာ
ဘုန္းၾကီးထက္ အသက္ေရာ လူေကာင္ပါ ၾကီးၾကသည္။ ယင္းသုံးေယာက္သည္
ဘုန္းၾကီးက့ဲသုိ ့
တေန ့တြင္ ကုိရင္ဝတ္ၾကသည့္သူမ်ားလည္း
မဟုတ္ၾကေခ်။ သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာေန၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းပညာေရးကုိ သူတုိ
့ရေနၾက၏။ သူတုိ ့ေနထုိင္စရိတ္၊ စားေသာက္စရိတ္အတြက္ ဘုန္းၾကီးကုိ အလုပ္လုပ္ေပးၾကရ၏။
တေယာက္က ကြမ္းသီးခြဲအပုံကုိ ၾကည့္ရႈရသည္။ အျခားတေယာက္က မီးဖုိေခ်ာင္ကုိ
ၾကည့္ရႈရသည္။ တတိယတေယာက္က အုန္းျခံထဲ ေရာက္တတ္ရာရာက်က္စားေနထုိင္ၾကေသာ ေခြးမ်ားကုိ
ၾကည့္ရႈရသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးအတြက္ ရဟန္းတပါးအေနျဖင့္လုပ္ရန္ မသင့္
ေလ်ာ္ေသာ ခ်က္ျပဳတ္ေရး၊
ေစ်းဝယ္ေရးတုိ ့ကုိ သူတုိ ့လုပ္ၾကရသည္။
ဤသည္မွာ ဘုန္းၾကီး၏ဘဝသစ္ျဖစ္သည္။
သုိ ့ေသာ္
ထုိဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ သုံးလမွ်သာ ဘုန္းၾကီးေနထုိင္ခ့ဲရသည္။
တေန ့… ဘုန္းၾကီးက
မီးဖုိေခ်ာင္မွာ အုိးေဆးေနသည္။ ေက်ာင္းသားၾကီးႏွစ္ေယာက္ ဘုန္းၾကီးအနီး
အျပင္းအထန္အျငင္းပြားၾကသည္။ တေယာက္က ေက်ာက္ခဲျဖင့္ပစ္ေပါက္လုိက္ရာ
ဘုန္းၾကီးလက္ေကာက္ဝတ္
ကုိလာထိ၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္
လက္ေရာင္ကုိင္းျပီး အလြန္အမင္းနာက်င္လာသည္။
စာတေစာင္ေရးသားျပီး
ျဖစ္ပ်က္သမွ်ကုိ ဖခင္အား ဘုန္းၾကီး ေျပာျပသည္။
ရက္အတန္ၾကာတြင္
ဘုန္းၾကီးကုိျပန္ေခၚရန္ ဖခင္ၾကီး ေရာက္လာသည္။
"အၾကမ္းပတမ္းလုပ္တတ္သူေတြရွိတ့ဲ
ဘယ္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာမဆုိ တပည့္ေတာ္သားကုိ မထားႏုိင္ပါဘူး အရွင္ဘုရား"
ဖခင္က ဘုန္းေတာ္ၾကီးကုိ
ေလွ်ာက္ထားသည္။
ထုိစကားမွာ
အေၾကာင္းအက်ဳိးညီညႊတ္သည္၊ ဖခင္တေယာက္သည္ သူ ့သားကုိ ရုိက္ခ်င္ရုိက္မည္၊ သုိ ့ေသာ္
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတခုတြင္ ဤက့ဲသုိ ့အျပဳအမူမ်ဳိးမရွိသင့္ဟု သူယူဆသည္။ ဖခင္ႏွင့္အတူ
ဘုန္းၾကီး အိမ္ျပန္ခ့ဲ
သည္။
မိခင္ႏွင့္အမမ်ား ဘုန္းၾကီးကုိ
ျပန္ေတြ ့လုိ ့အလြန္ေပ်ာ္သြားၾက၏။ အကုိ ရမ္ဘ႑ႏွင့္ ျပန္တြဲရသည့္အတြက္
ဝမ္းသာစရာျဖစ္ျပန္သည္။ ေနရာေဟာင္းကို ျပန္ေရာက္ျခင္းပင္တည္း။
မိဘအိမ္ႏွင့္ အမၾကီးတုိ
့အိမ္အၾကား တုံ ့ျပန္လူးလာေနထုိင္ရင္း အခ်ိန္အမ်ားစုကုန္လြန္သြားသည္။ အမၾကီးအိမ္
မွာ ေယာက္ဖႏွင့္ သမီးတုိ ့သာ
ေနထုိင္ၾကသည္သည္။ သူ တုိ ့က ေယာက်္ားေလးတေယာက္ကုိလည္း အိမ္မွာ ရွိေစခ်င္ၾကသည္။
ဘုန္းၾကီးကုိ သူတုိ ့ႏွင့္အတူ လာေနေစခ်င္ၾကသည္။ စိတ္ပါခ်င္စရာျဖစ္သည္။ အမႏွင့္
ေယာက္ဖကုိ ဘုန္းၾကီးအလြန္ခ်စ္ပါသည္။ တူမေလးသည္လည္း ဘုန္းၾကီးအတြက္
ႏွမေလးတေယာက္လုိျဖစ္ေနျပန္၏။ ဘုန္းၾကီး၏အေျခအေနမွာ
ေသခ်ာေရရာမႈ မရွိေသးေပ။ အသက္ ၁၂ ႏွစ္နီးပါးရွိေနျပီး ေက်ာင္းကလည္း ေလးလေလာက္ ပ်က္ကြက္ေနျပီ။
ဘုန္းၾကီးျဖစ္ခ်င္ေသာ ဆႏၵကားဘုန္းၾကီးရင္တြင္းမွာ
ေလာင္ျမဳိက္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ သကၤန္းဝတ္ထားသည့္ ဘဝကုိ တမ္းတမိပါသည္။ သုိ ့ျဖစ္ေလရာ
ေနထုိင္ရမည့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းရွာေဖြဖုိ ့ ဖခင္ၾကီးကုိ ဘုန္းၾကီး
အပူကပ္ရျပန္သည္။
လေပါင္းမ်ားစြာကုန္လြန္ခ့ဲျပီးေနာက္
၁၉၃၉ ခုႏွစ္ ၊ဇန္နဝါရီလတြင္ "မလံေဒနိယရြာ" ေက်ာင္းသည္
သကၤန္းဝတ္လုိသူလူငယ္ေလးမ်ားကုိ ရွာေဖြေနေၾကာင္းသတင္းကုိ ေယာက္ဖက ဖခင္ၾကီးကုိ
ေျပာၾကား
လာသည္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းအမည္ကား
"သိရီဝိဇယာရာမ"ျဖစ္သည္။ သိရီ ႏွင့္ ဝိဇယအဓိပၸါယ္မွာ
"က်က္သေရ ႏွင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္း"ျဖစ္သည္။
မလံေဒနိယရြာသည္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့အိမ္မွ ေျခာက္မုိင္ေလာက္
ေဝးမည္ဟု ဖခင္ႏွင့္ ေယာက္ဖတုိ ့က
ထင္ျမင္ခ်က္ေပးသည္။ သုိ ့ေသာ္ သူတုိ ့ႏွစ္ေယာက္လုံး မလံေဒနိယ
သုိ ့မေရာက္ဖူးေသာေၾကာင့္
အတိအက်မဟုတ္ျပန္ေခ်။
ဒုတိယအၾကိမ္အိမ္ႏွင့္
ခြဲခြါျခင္းကား ပထမအၾကိမ္ႏွင့္ အလားတူျဖစ္သည္။
မိခင္၏ ႏုိ ့ထမင္း….၊
စင္ၾကယ္ေသာ အျဖဴေရာင္လုံခ်ည္…၊
မ်က္ရည္မ်ား…..၊ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ
ႏွင့္ဝမ္းနည္းျခင္းမ်ား….။
အနာဂတ္တြင္ ဘုန္းၾကီးျဖစ္လာဖုိ
့ၾကဳိတင္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးေပ်ာ္မိသည္။ တခ်ိန္တည္းမွာ
ကနဦးေနထုိင္ခ့ဲေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း၏အေတြ ့အၾကဳံမ်ား ျပန္ထင္ဟပ္လာျပီး ေနရာစိမ္းမွာ
လူစိမ္းမ်ားႏွင့္ အတူေနရေတာ့မည္မုိ ့စိတ္လႈပ္ရွားမႈတုိ ့လႊမ္းမုိးလာျပန္၏။
ဤအၾကိမ္တြင္ ဖခင္ႏွင့္ ေယာက္ဖတုိ
့ႏွစ္ဦးလုံး ဘုန္းၾကီး၏ခရီးစဥ္မွာ လုိက္ပါၾကမည္။ အိမ္မွထြက္စဥ္ မိခင္က
ေယာက္ဖကုိ
မွာလုိက္ေသး၏။
"ငါ့သားကုိ ဂရုစုိက္ေနာ္၊
မင္းပဲ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနဲ ့နီးတာဆုိေတာ့ ငါ့သားအေျခအေန ငါ့ဆီလာ-လာေျပာလွည့္"
ထုိ ့ေနာက္ ခရီးစထြက္ၾကသည္။ မိခင္ဆီေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္လုိက္တုိင္း
သူကမလႈပ္မယွက္ရပ္ျမဲရပ္ေနသည္
ကုိ ျမင္ရ၏။ မိခင္ကုိ
မျမင္ရသည့္အထိ တျဖည္းျဖည္း ေဝး၍ ေဝး၍သြားသည္။ ဘုန္းၾကီး၏ပါးျပင္ေပၚမွမ်က္ရည္
မ်ားေျခာက္ခမ္းသြားသည္ထက္ပင္
မိခင္ရပ္ေနသည္က ပုိ၍ ရွည္ၾကာေလးျမင့္ေပလိမ့္မည္။
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ရြာမွ မလံေဒနီယသုိ
့လမ္းမေပါက္…။ လယ္ကြင္းမ်ား၊ ေခ်ာင္းငယ္မ်ား၊ ရာဘာစုိက္ခင္းမ်ားကုိ ျဖတ္သန္းျပီး
လမ္းရွာလမ္းေလွ်ာက္ရသည္။ အျခားရြာအေသးေလးမ်ားကုိလည္း ျဖတ္ေလွ်ာက္ခ့ဲရသည္။ မလံေဒနီယရြာသုိ ့သြားရာလမ္းကုိေမးေလတုိင္း ေရွ
့ကုိနည္းနည္းေလွ်ာက္ရဦးမည္ဟု တဦးဦးက လမ္းညႊန္တတ္
သည္။
ေနာက္ဆုံးတြင္
သံဆူးၾကဳိးမ်ားကာရံထားေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဝင္းတခုဆီ ခ်ဥ္းကပ္မိၾကသည္။
အနီးနားေနသူတုိ
့၏ အိမ္ေမြးတိရစ ၦာန္မ်ားေက်ာင္းဝင္းထဲဝင္ကာ အုန္းပင္ေပါက္မ်ားကုိ မစားရေအာင္အကာ
အကြယ္လုပ္ထားမွန္း
ေနာင္မွသိရသည္။ ေက်ာင္းဝင္းဂိတ္ဝတြင္ သံဆူးၾကိဳးကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ေသာအခါ လုံခ်ည္ႏွင့္
သံဆူးၾကဳိးမျငိရေအာင္သံဆူးၾကဳိးအေပၚ
ဝါးျခမ္းျပားမ်ား ကာထားေပးသည္။
ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းသုိ
့ဝင္လာၾကရာတြင္ ေခြးတအုပ္က ဝုိင္းေဟာင္ျခင္းျဖင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ ႏုတ္ဆက္သည္။
ယင္းေနာက္ ေက်ာင္းသားအနည္းငယ္ ႏွင့္ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးတုိ ့ႏုတ္ဆက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းထုိင္
ဘုန္းၾကီးမွာ အရပ္အေမာင္းအေနေတာ္ျဖစ္ျပီး
မ်က္လုံးစူးရွသည္။ ႏွာေခါင္းအလြန္ရွည္သည္။ သူက ကြမ္းခ်ဳိး
ကပ္ေနေေသာ သြားမည္းမည္းမ်ားေပၚေအာင္
ျပဳံးျပသည္။
ဖခင္ ၊ ေယာက္ဖ ႏွင့္
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေျမၾကီးေပၚ အလ်င္အျမန္ ဒူးေထာက္ထုိင္ကာ ဦးသုံးၾကိမ္ခ်လုိက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းထုိင္က
ေက်ာင္းအတြင္းဝင္ရန္ေျပာျပီး ဖ်ာတခ်ပ္ေပၚ ထုိင္ရန္ အမိန္ ့ရွိပါသည္။
ေက်ာင္းထုိင္၏ဘြဲ ့ေတာ္မွာ "ဆရာေတာ္
ကီရီဘတ္ကုမ္ဘူေရ ေသာဏုတၱရ မဟာေထရ္" ျဖစ္သည္။ "မဟာေထရ္" "သက္ေတာ္ဝါေတာ္ၾကီးရင့္သူ"
ဟူသည္မွာ သူသည္ အနည္းဆုံးရဟန္းသိကၡာဝါေတာ္ ၃၈ ဝါ ရွိျပီျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိသည္။ ထုိစဥ္က
သူ၏သက္ေတာ္မွာ အလြန္ဆုံးရွိလွ်င္ ၆ဝ ေလာက္ ျဖစ္ေပမည္။ အလြန္ေဖာ္ေရြဟန္ရွိသည္။
မၾကာမၾကာ ျပဳံးတတ္သည္။
ဖခင္က ဘုန္းၾကီးကုိ ဆရာေတာ္ႏွင့္
မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ဘုန္းၾကီးသည္ ေက်ာင္းတုိက္မွာေနထုိင္လုိျပီး
ရွင္ျပဳလုိေၾကာင္းကုိလည္း ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဆရာေတာ္က ဘုန္းၾကီးကုိ ေျခဆုံးေခါင္းဆုံးၾကည့္သည္။
ယင္းေနာက္ ဦးေခါင္းျငိမ့္သည္္။အဓိပၸါယ္မွာ ရုိးရုိးရွင္းရွင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဘုန္းၾကီးကုိ ဆရာေတာ္လက္ခံလုိက္ပါျပီ။
ဖခင္ႏွင့္ ေယာက္ဖတုိ ့ေက်ာင္းမွာ
တနာရီခန္ ့ေနျပီး ဆရာေတာ္ႏွင့္ စကားစျမည္ေျပာဆုိၾကသည္။ ေနာက္
သူတုိ ့ျပန္ၾကေလသည္။ ျမင္ကြင္းမွသူတုိ
့ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ႏွင့္ အထီးက်န္မႈလႈိင္းလုံးၾကီးဘုန္းၾကီးအေပၚ
ျဖတ္တုိက္သြားသလုိ
ခံစားလုိက္ရ၏။ သူတုိ ့ေနာက္ေျပးလုိက္သြားကာ ဘုန္းၾကီးစိတ္ေျပာင္းသြားျပီ၊ အိမ္ျပန္
လုိက္ေတာ့မည္ဟု ေျပာလုိစိတ္
တဖြားဖြားေပၚလာ၏။
ဘုန္းၾကီး ငုိမိပါသည္။
နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ အငုိမတိတ္ႏုိင္ျဖစ္ခ့ဲပါသည္။
အမရဒီပ
ေမလ ၃ဝ ၊ ၂ဝ၁၃
Bhante Henepola Gunaratana ၏
Journey to Mindfulness ကုိ ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment