ဘုန္းၾကီးငယ္စဥ္ ခ်ာတိတ္ဘဝမွာ အျပာေရာင္၊
အနီေရာင္ကြက္ၾကားယက္ထားသည့္ခ်ည္ၾကမ္းရွပ္
အက်ၤ ီရွည္တထည္ကုိ ဝတ္ခ့ဲရဖူး၏။ ယင္းက်ၤ
ီမွာ ဒူးဆစ္အထိ ရွည္လ်ား၏။ ငယ္ရြယ္သူ ေယာက်္ားေလး၊
မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ ယင္းအက်ၤ
ီမ်ဳိးမွာ ယူနီေဖာင္းပင္ျဖစ္သည္။
အသက္ ၁၁ ႏွစ္မွာ ၂ စ အထည္ကုိ
စတင္ဝတ္ဆင္ရသည္။ ပုံမွန္ ရွပ္အက်ၤ ီႏွင့္ လုံခ်ည္ ျဖစ္သည္။
ကေလးဘဝတေလွ်ာက္လုံး
ရႈးဖိနပ္မစီးဖူးပါ။ ညွပ္ဖိနပ္လည္း မစီးဖူးခ့ဲပါ။ ေစ်းအလြန္ၾကီးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
ကေလးမ်ားသည္ကုိယ့္အဝတ္အစားကုိ
အလြန္ဂရုစုိက္ရ၏။ အ ဝတ္အစားသစ္ကုိ ႏွစ္သစ္ကူးေရာက္မွသာ ရခြင့္ၾကဳံသည္။ ႏွစ္သစ္ကူးပဲြကုိ
သီဟုိဠ္သားတုိ ့ဧျပီလလယ္ေလာက္မွာ က်င္းပၾကသည္။
ဘုန္းၾကီးတုိ
့ညီအကိုေမာင္ႏွမတစုမွာ ကစားစရာအရုပ္မ်ားလည္း မရွိၾကပါ။ တုတ္မ်ား၊
ထန္းရြက္ေျခာက္မ်ား၊
အုန္းသီးခြံမ်ား ႏွင့္ စြန္
့ပစ္ထားသည့္ၾကဳိးအတုိအစမ်ားႏွင့္သာ ကစားခ့ဲၾကရသည္။ ကစားကြင္းကေတာ့ အိမ္
ေရွ ့ဥပစာသဲေျမ သုိ ့မဟုတ္
စပါးခင္း၊ တလင္းနယ္သည့္ ကြင္းတုိ ့ပင္ ျဖစ္ၾက၏။ သစ္ပင္တက္တာ၊ ေတာလည္
ရတာကုိလည္း
ဘုန္းၾကီးႏွစ္သက္ပါသည္။
တခါသား ေတာထဲလွည့္လည္ရင္း
ေတာတေနရာတြင္ ထင္းတဲအေဟာင္းတလုံးကုိ ေတြ ့ရ၏။ အဖီကေလး
ေအာက္ ယက္မတေနရာတြင္
ၾကိဳးစမ်ားခ်ည္ေႏွာင္ထားသည္ကုိ ေတြ ့ရ၏။ ဒန္းစီးရေအာင္ လုပ္ထားျခင္း
ျဖစ္သည္။ စကၠန္ ့သုံးဆယ္ခန္
့အေပ်ာ္ၾကီးေပ်ာ္သြားသည္။ ဒန္းစီးဖုိ ့စလႊဲလုိက္သည္ႏွင့္ ယက္မေပါင္ ျပဳတ္ကာ
၂
ပုိင္း က်ဳိးသည္။ တပုိင္းမွာ ဘုန္းၾကီး၏ဦးေခါင္းတည့္တည့္ဆီ ျပဳတ္က်၏။ တခဏအတြင္း
ဦးေခါင္းတခုလုံး
ထုံက်ဥ္မႈကုိ ခံစားရသည္။ ေနာက္ေတာ့ ပူေႏြးေႏြးအရည္ေတြ
ဦးေခါင္းမွတဆင့္ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ စီးက်လာသည္။
တဲအတြင္းမွ အျပင္ဖက္သုိ
့တုိးထြက္ခ့ဲသည္။ ေျမၾကီးေပၚမွာ ေတာထန္းရြက္အပုံလုိက္ေတြ ့ရာ ယင္းအရြက္တုိ ့
ကုိ ဦးေခါင္းေပၚတင္ကာ ဖိထားလုိက္သည္။
တနည္းနည္းႏွင့္ ေသြးကုိ ထိန္းထားရမည္ဟု ေတြးမိလုိ ့ျဖစ္သည္။
သားဒုကၡေရာက္ေနေၾကာင္းသိႏုိင္ရန္
ဆဌမအာရုံရထားပုံေပၚေသာ မိခင္ၾကီးသည္ ဘုန္းၾကီးကုိ
အလ်င္အျမန္ပင္ ရွာေတြ ့သည္။
ဘုန္းၾကီးကုိ အိမ္သုိ ့ေပြ ့ခ်ီသြားကာ ဦးေခါင္းဒဏ္ရာကုိ
ၾကင္နာယုယစြာ
ေဆးေၾကာေပးသည္။ သူ၏ဗိေႏၵာေဆးေတြထဲက လိမ္းေဆးတမ်ဳိးလိမ္းေပးသည္။
ညေနခင္းမ်ားတြင္ အကုိမ်ား၊
အမမ်ားႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ ညေနစာစားခ်ိန္ မေရာက္မခ်င္း
တူတူပုန္းတမ္း
ကစားခ့ဲၾကသည္။ ညေန ၉ နာရီေလာက္မွာ ညစာစားသည္။ ညစာစားျပီးေနာက္ ၾကမ္းခင္းေပၚမွာ ေခါင္းအုံးမပါ၊ ေစာင္မပါ
အိပ္ၾကသည္။ အိပ္ရာမဝင္ခင္ သြားတုိက္ျခင္း၊ ေရခ်ဳိးျခင္း
လုပ္ေလ့လုပ္ထမရွိခ့ဲေခ်။
ဘုန္းၾကီးတုိ ့တစုကုိ
ေခ်ာ့သိပ္ရေအာင္ မယ္ေတာ္ၾကီးက ပုံျပင္ေကာင္းမ်ားကုိ ေျပာျပသည္။ ယင္းအနက္ အခ်ဳိ ့
မွာ ရုိးရာပုံျပင္ျဖစ္ျပီး အခ်ဳိ
့မွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဘဝေဟာင္းပုံျပင္မ်ားျဖစ္သည့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ကေလးဘဝမွာ
အၾကဳိက္ဆုံးဇာတ္လမ္းကား “သသဇာတ္“ျဖစ္၏။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနေသာအဖုိးအုိစားသုံး
ရန္အတြက္ မိမိကုိယ္ကုိစေတးကာ
မီးပုံထဲခုန္ဆင္းသည္အထိ ရက္ေရာေသာ ယုန္မင္းအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
လမင္းၾကီးကုိ
ေမွ်ာ္ေငးၾကည့္မိတုိင္း မီးေတာင္တြင္းဝပုံ ႏွင့္ ယုန္တေကာင္ပုံလုိျဖစ္ေနေသာ
ခ်ဳိင့္ဝွမ္းကုိ ျမင္ရ၏။ ယုန္မင္းေဘးမွာထုိင္ကာ ကမၻာေျမၾကီးကုိ စုိက္ၾကည့္လုိလွ၏။
လမင္းၾကီးထံေရာက္ႏုိင္ေသာ အေပးအကမ္း
ရက္ေရာသူအျဖစ္ အိပ္မက္မက္ခ့ဲ၏။ ဗုဒၶသည္
လေရာင္က့ဲသုိ ့သိမ္ေမြ ့ညင္သာသူ၊ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမရွိဘဲ သူ၏အလင္းေရာင္ကုိ လူတုိင္းအေပၚ
ေပးတတ္သူျဖစ္ေၾကာင္း မိဘက ဘုန္းၾကီးအား
အျမဲလုိလုိေျပာျပသည္။
လမင္း…..၊ ရက္ေရာသူယုန္မင္း…၊ ..
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား အေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးေတြးမိေသာအခါ ၃ မ်ဳိးလုံး စိတ္ကူးထဲမွာ
ေရာယွက္ေနၾကေလသည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ ဘုန္းၾကီးသည္ ေလာဘၾကီးသူျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္
အစားအေသာက္ႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ “စားမာန္ခုပ္သူ“ျဖစ္သည္။ သည္လုိလူမ်ဳိးက
မိမိကုိယ္ကုိစေတးလွဴပစ္
ေသာ ယုန္မင္းအေၾကာင္းပုံျပင္ကုိၾကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းမွာ
“အဆီအေငၚမတည့္မႈ“ ပင္ျဖစ္ေလသည္။
တေယာက္ေယာက္က ဘုန္းၾကီးထံမွအစားအေသာက္ကုိ
ဆြဲယူမသြားရေလေအာင္ အျမဲေစာင့္ၾကည့္ေနတတ္သူ
ျဖစ္သည္။
ဘုန္းၾကီး၏ထမင္းပန္းကန္ကုိ တဦးဦးကစုိက္ၾကည့္လာလွ်င္ ေဒါသထြက္ကာ ေျမၾကီးေပၚသုိ
့ပန္း
ကန္ကုိ ပစ္ခ်တတ္သူျဖစ္သည္။
ဤအျပဳအမူသည္ ရူးမုိက္မႈသက္သက္သာျဖစ္၏။ အစားအစာဟူသည္ တန္ဖုိးၾကီးျမင့္လွ၍
ျဖဳန္းတီးပစ္စရာမဟုတ္ေပ…။
ဖခင္က့ဲသုိ ့ ဘုန္းၾကီးသည္လည္း
အမ်က္ဟူးဟူးထြက္တတ္သူျဖစ္ေနေခ်၏။
သူ ့ေလာက္ပင္ ေဒါသကုိ
ခ်ဳပ္ထိန္းႏုိင္စြမ္းမရွိေပ…။
တခါတရံ အကုိႏွင့္အမမ်ားသည္
ဘုန္းၾကီး၏ ထမင္းကုိ တမင္စုိက္ၾကည့္တတ္သည္။
စိတ္ဆုိးျပီး လႊင့္ပစ္ေအာင္
လုပ္ျခင္းျဖစ္၏။ ယင္းသုိ ့ၾကည့္လွ်င္ ဘုန္းၾကီးမွာ ေဒါသအခုိးအေငြ ့တလူလူထြက္လာျပီး
အိမ္ေရွ ့ဆီ ထမင္းပန္းကန္ကုိ လႊင့္ပစ္တတ္သည္။ ဖခင္က
ဘုန္းၾကီးကုိ နာနာႏွက္ျပီး ထမင္းပန္းကန္ကုိ ျပန္ေကာက္ခုိင္းသည္။ ထမင္းလည္း
ေနာက္ထပ္မေကၽြးေတာ့ပါ..။
တေန ့…..
ဘုန္းၾကီးထက္ အသက္ ၄ ႏွစ္ၾကီးေသာ
တတိယအမသည္ သစ္သားတုတ္တေခ်ာင္းျဖင့္ အိမ္ေရွ ့သဲျပင္ေပၚမွာ
ေရႊဖရုံသီးပုံဆြဲေလသည္။
ဘုန္းၾကီးက အျခားတုတ္တေခ်ာင္းျဖင့္ သူဆြဲထားေသာပုံကုိ ဖ်က္ပစ္သည္။
သူ
စိတ္ဆုိးသြားျပီး ဘုန္းၾကီးကုိ တံျမက္စည္းျဖင့္ ရုိက္သည္။ သစ္သားခုံတလုံးကုိင္ကာ
ဘုန္းၾကီးက အိမ္အထဲထိ
ဝင္ျပီး သူ ့ေနာက္လုိက္သည္။
ယင္းသစ္သားခုံျဖင့္ အမကုိ ပစ္သည္။ အမ၏ ေျခမကုိ တည့္တည့္ထိကာ
ေျခသည္းခြံအလႊားလုိက္ကြာသြားသည္။ ေသြးဒလေဟာထြက္လာသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ အမ
ေအာ္ငုိေတာ့၏။
အမေအာ္သံေၾကာင့္ မိခင္သည္ အမဆီ ေျပးသြား၏၊ အိမ္ျပင္ဖက္ဆီသုိ
့ဘုန္းၾကီးလည္း ထြက္ေျပးပါေတာ့သည္။
ေမြးခ်င္းတေယာက္ကုိ
တမင္ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ျခင္းမွာ ပထမဆုံးအၾကီမ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးမွတ္မိပါ၏။ ထုိအခ်ိန္က
ဘုန္းၾကီးအသက္ ၇ ႏွစ္ ၈ ႏွစ္ခန္ ့ရွိေပဦးမည္။ ကံေကာင္းသည္မွာ ယင္းသုိ ့ျဖစ္စဥ္
ဖခင္မွာ အိမ္တြင္ မရွိေခ်။ မိခင္ႏွင့္အမသည္လည္း ထုိျဖစ္စဥ္ကုိ သူ ့အား
တိတိပပေျပာဆုိျခင္းမျပဳပါ။ ဖခင္၏ေဒါသကုိ ဘုန္းၾကီးေၾကာက္သလုိ သူတုိ
့လည္းေၾကာက္ၾကသည္ဟု ခန္ ့မွန္းမိပါသည္။ အမ၏ေျခမကုိ ပတၱီးစည္းထား
သည္မွာ မေတာ္တဆထိခုိက္လုိ
့ျဖစ္ရေၾကာင္း ဖခင္ကုိ အသိေပးၾကပါသည္။
အမရဒီပ
ေမလ ၂၁ ၊ ၂ဝ၁၃
Bhante Henepola Gunaratana ၏
Journey to Mindfulness ကုိ ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment