Total Pageviews

Monday, May 20, 2013

အနယ္ထုိင္ခ်ိန္ ျမင္မိတ့ဲ ကုိယ့္အရိပ္ - ၄



ဘုန္းၾကီး၏ခမည္းေတာ္မွာ လယ္ေျမဧကအေတာ္မ်ားမ်ားအေမြရထားသူျဖစ္၏။ ရာဘာစုိက္ခင္းတဧက၊ 
လက္ဘက္ခင္းက တဧကခြဲ၊ လယ္တဧကႏွင့္ အိမ္ေဆာက္ထားသည္ ့ေျမေနရာတုိ ့မွာ အေမြရေျမျဖစ္သည္။
စပါး၊ လက္ဘက္ခင္း၊ ရာဘာခင္းတုိ ့အျပင္ ဥယ်ာဥ္စုိက္ပ်ဳိးျခင္းမွာလည္း သူက ဝါသနာအုိး…။

အိမ္တဝုိက္ကြက္လပ္ေနရာမ်ားတြင္ စကၠဴပန္း၊ ေခါင္ရမ္းပန္းပင္ေတြ စုိက္ပ်ဳိးထားသည္။ အိမ္ေဘးနားတြင္ စံပယ္ပန္းရုံႏွင့္ ႏွင္းဆီပင္ေရာေႏွာစုိက္ထားသည့္ စည္းရုိးတန္းရွိ၏။ ယင္းစည္းရုိးကုိ သူက ဓားၾကီးတေခ်ာင္းႏွင့္ 
သပ္ရပ္ညီညာစြာ “တိ“ေပးသည္။

ကန္စြန္းဥပင္၊ ပီေလာပီနံ ၊ ပဲ၊ ခရမ္းပင္၊ၾကက္ဟင္းခါးပင္၊ ေဂၚဖီ၊ ေကာ္ဖီပင္တုိ ့လုိ ေငြစေပၚႏုိင္
သည့္ အပင္မ်ဳိးမ်ားစြာကုိလည္း သူစုိက္ပ်ဳိးသည္။ သုိ ့ေသာ္… အိမ္အနီး စားပင္သီးပင္
အမ်ားအျပားစုိက္ပ်ဳိးထားေသာ္ လည္း မိသားစုကုိ ေလာက္ေလာက္ငွငွေကၽြးေမြးႏုိင္သည္ဟူ၍ ဘယ္ေသာအခါမွ်မရွိခ့ဲပါေခ်…။

ဘုန္းၾကီးတုိ ့မိသားသည္ ကၽြဲ ႏွစ္ေကာင္ကုိလည္း ပုိင္ဆုိင္သည္။ သည္ကၽြဲမ်ားကုိ ဖခင္လယ္္ထြန္သည့္အခါ သုံးသည္။ 
ကၽြဲမ်ားကုိ လယ္ထြက္၊ ျခံထြက္သီးႏွံမ်ား ေကၽြးေမြးစရာမလုိအပ္ျခင္းမွာ ကံေကာင္းျခင္းတရပ္ေပ။
ကၽြဲေတြသည္ ျမက္ သုိ ့မဟုတ္ ဆူးပင္ႏွင့္ ပိႏၷဲသီးအခြံကုိ စားၾက၏။

ဖခင္သည္ ျခံထြက္သီးႏွံမ်ားကုိ ငါးေျခာက္၊ ဟင္းခတ္အေမႊးအၾကဳိင္၊ သၾကား၊ ဆား၊ ေရနံဆီ ႏွင့္ ကုိယ္တုိင္
မထုတ္လုပ္ႏုိင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားဝယ္ယူေရးအတြက္ ေရာင္းခ်သည္။ ကုန္ေရာင္းကုန္ဝယ္လုပ္ရန္ ၃ မုိင္ခန္ ့ေဝးသည့္ “ဂလေဂဒရျမဳိ ့“သုိ ့လမ္းေလွ်ာက္ရသည္။ ယင္းျမဳိ ့တြင္ မြတ္ဆလင္ဆုိင္၊ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ တမီး(လ္) ဆုိင္ေတြ ရွိသည္။ ပစၥည္းမ်ဳိးစုံမွာ အခ်ိန္တုိအတြင္းျပတ္လပ္တတ္ရာ သူလုိခ်င္တာကုိမရသည္ႏွင့္ ၾကဳံရသည္ကလည္း မၾကာခဏျဖစ္တတ္သည္။

မြတ္သိပ္ဆာေလာင္ေနၾကသည့္ ကေလး ၇ ေယာက္ကုိ ေကၽြးေမြးေရးအတြက္ ဖခင္သည္ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားထံ လက္သမားဆရာလည္း လုပ္လုိက္ေသး၏။ ထုိသူတုိ ့က ဖခင္ကုိ ရံဖန္ရံခါေလာက္သာ ေပးကမ္းႏုိင္သည္မွာ
လည္း ကံမေကာင္းျခင္းပင္…။ ေငြေရးေၾကးေရးအတြက္ ေသာကမျပတ္ဖိစီးျခင္းက သူ ့ကုိ ေဒါသထန္သူ
ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္လုိက္ဟန္ရသည္။ သူသည္ တင္းၾကပ္ေသာ “ဦးစည္းကမ္းၾကီး“ တေယာက္ျဖစ္လာသည္။ 
သူက အိမ္ေခါင္မုိးမွာ ဒုတ္တေခ်ာင္းညွပ္ထားသည္။ မဆုိစေလာက္အမွားေလးတခုအတြက္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့အေပၚ
 ျပင္းထန္စြာ အျပစ္ေပးဖုိ ့ဝန္ေလးခ့ဲသူမဟုတ္။ သူ ့ေအာ္သံမွာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္အလြန္ေကာင္းသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ သူ ့ေအာ္သံကုိၾကားရလွ်င္ ေက်ာခ်မ္းလာတတ္သည္။ အကုိ ရမ္ဘ႑ ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ၂ ဦးမွာ သည္ေအာ္သံႏွင့္ သည္တုတ္အေၾကာင္း ေနာေၾကေအာင္ သိသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ၂ ဦးမွာ လူရႊတ္လူေနာက္ကေလးေတြ
 ျဖစ္ခ့ဲၾကသည္ကုိး…..။

ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ၂ ေယာက္၏ ကနဦးကျမင္းေၾကာထမႈတခုမွာ ႏြားႏွင့္ ငွက္မ်ားကုိ ခဲႏွင့္ထုျခင္းျဖစ္သည္။ တေန ့..
ေခြးသားေပါက္မၾကီးတေကာင္ကုိ ျမင္ၾကရာ အကုိက ခဲလုံးေတြ တေပြ ့တပုိက္ေကာက္သည္။ ဘုန္းၾကီးကုိလည္း နီးစပ္ရာအပင္တပင္ဆီတက္ေနဖုိ ့ေျပာသည္။ သူ ့စိတ္ကူးမွာ ညီအကို ၂ ေယာက္ သစ္ပင္ေပၚမွာ အပီအျပင္
ေနရာယူျပီးပါက ေခြးမၾကီးကုိ “စ“ရန္ ျဖစ္သည္။ ဘုန္းၾကီးအရြယ္ေလာက္အတြက္ သစ္ပင္ျမင့္လြန္းသည္၊ မတက္ႏုိင္..ဟု ရမ္ဘ႑ကုိ ဘုန္းၾကီးေျပာပါသည္။

“သြားမလုပ္နဲ ့ဦးေနာ္၊ ေခြးမၾကီး ငါ့ကုိကုိက္လိမ့္မယ္“

ဘုန္းၾကီးသူ ့ကုိ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ ေျပာေသးသည္။ သုိ ့ေသာ္ သူက ေခြးမၾကီးဆီသာ အာရုံေရာက္ေနေခ်၏
။ သူသည္ သစ္ပင္ေပၚ လႊားကနဲ ခုန္တက္ျပီးေနာက္ ေခြးမၾကီးအေပၚ ခဲမုိးရြာခ်ေလေတာ့၏။ အျမန္ေျပးႏႈန္းျဖင့္ ဘုန္းၾကီးေျပးပါသည္။ သုိ ့ေသာ္ ေခြးမၾကီးက ဘုန္းၾကီးထက္ပုိျမန္သည္။ ဘုန္းၾကီးလဲက်သြားသည္ႏွင့္ ေခြးမၾကီးက ကုိက္ေလေတာ့၏။

အိမ္ျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးေသြးထြက္သံယုိျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္း ရွင္းလင္းရေတာ့သည္။
 ေခြးကုိ စေနာက္သည့္အမႈျဖင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ၂ ေယာက္ကုိ ဖခင္ၾကီးက ၾကိမ္ဒဏ္ေပးပါေတာ့သည္။

ရမ္ဘ႑ ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးမွာ အျမဲလုိလုိ “ငတ္ၾကီးက်“သူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ကစားေနတုန္း စားစရာအသီး၊ အေစ့တခုခုမ်ား
 ေတြ ့ရလွ်င္ အငမ္းမရျဖစ္ၾကသည္။ သူတပါးပုိင္နက္ထဲက အသီး၊ အေစ့ျဖစ္လွ်င္ ပုိင္ရွင္ကုိ ခြင့္ေတာင္းပါသည္။
ပုိင္ရွင္က ခြင့္မျပဳလွ်င္ ရသည့္နည္းျဖင့္ ခုိးၾကသည္။

တေန ့… အကုိႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ မိသားစုပုိင္ရာဘာခင္းသုိ ့အသြား လမ္းတဝက္ေလာက္တြင္ ဆင္းရဲသည့္ မိသားစုတစု၏ စုိက္ခင္းကုိ ျဖတ္သန္းသြားရသည္။ စုိက္ခင္းထဲမွာ ေျပာင္းဖူးပင္အပင္ ၅ဝ ေလာက္လည္း ရွိ၏။ လမ္းေဘးနားမွာ ေျပာင္းဖူးအရင့္တဖူးကုိ ေတြ ့ရသည္။ အကုိက ေဘးဘီဝဲယာသုိ ့အကဲခတ္သည္။ 
တေယာက္တေလမွ မေတြ ့ရ။ သုိ ့ႏွင့္ အကုိက ေျပာင္းဖူးကုိ ခူးျပီး တဝက္စီ ခ်ဳိးလုိက္သည္။ တပုိင္းမွာ သူ ့
အတြက္…၊ ေနာက္တပုိင္းကေတာ့ ဘုန္းၾကီးအတြက္ေပါ့…..၊ အရသာရွိလုိက္သည့္ေျပာင္းဖူး…။

အျပန္လည္း ထုိစုိက္ခင္းကုိ ျဖတ္ရျပန္သည္။ သည္တၾကိမ္တြင္ အေၾကာင္းတခုျဖင့္ ရုိးရုိးသားသားက်င့္ၾကဖုိ ့
 ႏွစ္ဦးသားဆုံးျဖတ္လုိက္သည္။ အကုိက ပုိင္ရွင္အိမ္သုိ ့သြားကာ ေျပာင္းဖူးေတာင္းသည္။ ပုိင္ရွင္အမ်ဳိးသမီးက လမ္းေဘးနားမွာ ေျပာင္းဖူးတဖူးရွိေၾကာင္းေျပာသည္ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ဝမ္းသာသြားသည္။ သူကပင္ အိမ္ထဲမွ
ထြက္လာျပီး ေျပာင္းဖူးရွိသည့္ေနရာကုိလုိက္ျပသည္။ သုိ ့ေသာ္ လမ္းေဘးရွိေျပာင္းဖူးပင္နားသုိ ့ေရာက္
ေသာအခါ ေပးဖုိ ့ရည္ရြယ္ထားေသာ ေျပာင္းဖူးမရွိေတာ့ျပီ။ ယင္းေနာက္ ရႊံ  ့ေျမေပၚရွိ ေျခရာေသးေသးတခုကုိ ပုိင္ရွင္အမ်ဳိးသမီးသတိျပဳမိသြားသည္။ ယင္းေျခရာအေပၚ အကုိ၏ေျခေထာက္ကုိခ်ၾကည့္ဖုိ ့ ပုိင္ရွင္က ေျပာသည္။ 
အကုိကလည္း သူ ့ေျခေထာက္ကုိ ေျခရာေပၚခ်လုိက္ရာ ေျခေထာက္ႏွင့္ ေျခရာမွာ ကြက္တိျဖစ္ေနေလေတာ့၏။
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ညီေနာင္အျပစ္ရွိေၾကာင္း ဘြင္ဘြင္းၾကီးေပၚေလေတာ့၏။ သုိ ့ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးက ေဒါသ
အမူအရာကုိ မျပဘဲ “ကေလးေတြ၊ အိမ္ျပန္ေတာ့၊ ေဒၚေဒၚ မင္းတုိ ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ ေျပာင္းဖူးေတြ
ယူလာခ့ဲမယ္“ဟု ေျပာသည္။

ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ဦးသား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး အိမ္ျပန္ခ့ဲၾကသည္။

သုိ ့ေသာ္…..

အိမ္အေရာက္တြင္ ပုိင္ရွင္အမ်ဳိးသမီးသည္လည္း အိမ္မွာ ၾကဳိတင္ေရာက္ႏွင့္ေနသည္။ သူကပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ကုန္စင္ကုိ ဖခင္ၾကီးအား ေျပာဆုိျပီးျဖစ္သည္။ လက္ထဲမွာ တုတ္အဆင္သင့္ေဆာင္ကာ ဖခင္ၾကီးက ဘုန္းၾကီး ၂ ေယာက္ကုိ ေစာင့္ၾကဳိေနေလသည္။ အရင္ျဖစ္ရပ္မ်ားထက္ပုိကာစိတ္ဆုိးေနပုံလည္းေပါက္သည္။

အျပစ္မွာ ႏွစ္ထပ္ကြင္း အျပစ္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တေယာက္၏ “သူတပါးပစၥည္းမခုိးရ“ ဟူေသာစည္ကမ္းကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ရုံသာမက ဆင္းရဲခ်ဳိ ့တ့ဲျပီး အမ်ဳိးဇာတ္နိမ့္သူတဦးပုိင္ပစၥည္းကုိ ခုိးယူမႈလည္း ျဖစ္ေလ၏။

ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ၂ ေယာက္၏ ေက်ာျပင္မွေသြးစိမ္းရွင္ရွင္က်သည္အထိ ဖခင္ၾကီး ရုိက္သည္။ မယ္ေတာ္ၾကီးက အရုိက္ရပ္ဖုိ ့ၾကဳိးစားေသာ္လည္း သူကဇြဲခတ္ျပီး ဆက္ရုိက္သည္။ ေျပာင္းဖူးပုိင္ရွင္အမ်ဳိးသမီးကလည္း အရုိက္ရပ္ဖုိ ့ေတာင္းပန္သည္။ အားလုံးငုိေနၾကသည္။ မည္သူေျပာသည္ကုိမွ် ဖခင္က နားမေထာင္ပါ။ သူကုိယ္တုိင္ ေျခကုန္လက္ပန္း က်သည္အထိ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ ၂ ေယာက္ကုိ ရုိက္ႏွက္ခ့ဲ၏။

ယေန ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ညီအကုိအား ယင္းသုိ ့ရုိက္ႏွက္မႈကုိ “ကေလးသူငယ္အေပၚ ညဥ္းဆဲ
ႏွိပ္စက္မႈ“ဟု အမည္တပ္ၾကေပမည္။ သုိ ့ေသာ္ လြန္ခ့ဲျပီး အႏွစ္ ၇ဝ ကမူ ကေလးအေပၚ ရုိက္ႏွက္အျပစ္ေပး
ျခင္းမွာ သီဟုိဠ္ကၽြန္းသားမိဘမ်ား၏ အေလ့အထတရပ္အျဖစ္  ထြန္းကားခ့ဲေလသည္။ ဗုဒၶအဆုံးအမေတာ္ကုိ ကုိင္းရႈိင္းယုံၾကည္သူတဦးျဖစ္ေသာ ဖခင္ၾကီးသည္ အမွန္ ႏွင့္အမွားႏွစ္ခုအၾကားရွိကြာျခားခ်က္ကုိ သူ၏ရင္ေသြး
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ညီအကုိ ေမာင္ႏွမတစုအား သြန္သင္ျပသရန္ အလုိအေလ်ာက္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က်ျပီးသားပင္ျဖစ္ပါ၏။
သားသမီးအေပၚ သူ၏ဆုံးမနည္းမ်ားမွာ သူ၏မ်ဳိးဆက္ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံ၏ အရာသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။
အမွန္အားျဖင့္ ယင္းသုိ ့ဆုံးမခ့ဲျခင္းအတြက္ ဖခင္ၾကီးအား ဘုန္းၾကီးအျပစ္မတင္လုိပါ…….။

အမရဒီပ
ေမလ ၂ဝ ၊ ၂ဝ၁၃
Bhante Henepola Gunaratana ၏ Journey to Mindfulness  ကုိ ဘာသာျပန္သည္။ 

No comments: