ေနာက္ႏွစ္ရက္အၾကာ
သာမန္အခမ္းအနားေလးတခုအျပီး ဘုန္းၾကီးသည္ လိေမၼာ္ေရာင္သကၤန္းကုိ
ျပန္လည္ဝတ္ရုံထားျပီးျဖစ္သည္။ ဤအၾကိမ္တြင္ ဘုန္းၾကီး မည္သည့္အခါမွ သကၤန္းမ်ားကုိ
ခၽြတ္
ပစ္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။
ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဏုတၱရသည္
ဆရာေတာ္အရွင္သီယမ္ဗလံဂမုေဝ ဓမၼကၡႏၶ ဘြဲ ့မည္ေတာ္တြင္သည့္
ဆရာေတာ္တပါးကုိဆက္သြယ္သည္။အရွင္သီယံဗလံဂမုေဝမွာ ဂမ္ပဟာခရုိင္တြင္
ရွင္ရဟန္းမ်ားအတြက္ အေျခခံပညာေရးေက်ာင္းငယ္တခုကုိ စီမံကြပ္ကဲေနေသာ
ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။
ဘုန္းၾကီးေနထုိင္သည့္ေက်ာင္း
မွ မုိင္ေပါင္း ၆ဝ ခန္ ့ေဝးသည္။ ဆရာေတာ္အရွင္သီယံဗလံဂမုေဝႏွင့္
ဘုန္းၾကီး၏ဆရာေတာ္မွာ မိတ္ေဆြခ်င္းျဖစ္
ေသာေၾကာင့္
ဘုန္းၾကီး၏ေလွ်ာက္လႊာကုိ အလြယ္တကူလက္ခံသည္။ ဘုန္းၾကီး ျပန္လည္ရွင္ျပဳျပီးတလအၾကာ
၁၉၄၄ ခုႏွစ္ ဧျပီလတြင္ တရားဝင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းပညာေရးကုိ စတင္သင္ခ့ဲရ၏။
ဘုန္းၾကီးသည္ "ဝိဇၨေသခရပရိေဝဏ" မွာ ေက်ာင္းတက္ရသည္။ "ဝိဇၨေသခရ"မွာ
"သင္ယူျခင္းသရဖူ"ဟု အဓိပၸါယ္ဆုိလုိျပီး
"ပရိေဝဏ"မွာ "ရွင္ရဟန္းအတြက္ေက်ာင္း"ဟု
အဓိပၸါယ္ဆုိလုိသည္။ ကိုရင္အေရအတြက္ အပါးႏွစ္ဆယ္
ေလာက္ႏွင့္ ဆရာေတာ္ သုံးပါး
ထုိစာသင္တုိက္မွာ ေနထုိင္ၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ စီလုံသမုိင္းႏွင့္
အဂုၤတၱရနိကာယ္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္တုိ ့လုိ အေရးပါမည့္ ေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ သင္ယူရသည္။ ဆင္ဟာလီ၊
တမီးလ္၊
ဟိႏၵီ ၊ အဂၤလိပ္၊ သကၠတတုိ ့လုိ
ဘာသာစကားမ်ားစြာကုိလည္း သင္ယူၾကရသည္။
ရြယ္တူဆယ္ေက်ာ္သက္ကုိရင္မ်ားၾကားမွာေနထုိင္ရျပီး
သင္ယူေလ့လာျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္လြန္
ရေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းအသစ္မွာ အတုိင္းထက္အလြန္
ဘုန္းၾကီးေပ်ာ္မိ၏။ သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီးသည္ စာသင္တုိက္မွာ ၾကာၾကာ မေနလုိက္ရျပန္။ ဆရာေတာ္အရွင္သီယံဗလံဂမုေဝမွထံမွာ
ေမတၱာရပ္ခံခ်က္တခု ဘုန္းၾကီးထံ ေရာက္လာ၏။
နပေဂါဓရြာေန
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီး လူဝတ္လဲသြားသည့္အတြက္ ေက်ာင္းတုိက္ကုိ အေစာင့္အေရွာက္မ့ဲ
ထားပစ္ခ့ဲသည္။
ဘုန္းၾကီး နပေဂါဓရြာသုိ
့သြားေရာက္ျပီး ေက်ာင္းတုိက္ကုိ စီမံေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မည္လားဟု ဆရာေတာ္က ေမးသည္။
ထုိကိစၥမွာ ေခတၱယာယီသာျဖစ္မည္၊ ရက္သတၱပတ္အနည္းငယ္ၾကာေအာင္ ထုိေက်ာင္းမွာ ေနျပီး
ေနာက္တြင္ စာသင္တုိက္သုိ ့ျပန္လာရလိမ့္မည္ဟု ထင္တားမိသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္
ေမတၱာရပ္ခံသည္
ကုိ သေဘာတူလက္ခံလုိက္၏။
အတုိခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ ထုိေက်ာင္းတြင္
ရွစ္လၾကာေအာင္ ဘုန္းၾကီးေနခ့ဲရသည္။
တရားေဒသနာ သုိ ့မဟုတ္
ပါဠိသင္ယူရမႈလုံးဝမရွိ။ ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥႏွင့္သာ နပမ္းလုံးရသည္။
မျပီးႏုိင္မစီးႏုိင္သည့္ အလုပ္ၾကမ္းတုိ ့ေၾကာင့္
ပင္ပန္းႏြမ္းခ်ိကုန္သည္။
တေန ့ေက်ာင္းမွာ
စားေသာက္ဖြယ္လုံးဝမရွိျဖစ္ေနသည္။ ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ရြယ္တူေလာက္ပင္ရွိမည့္
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားကုိ ရြာထဲရွိ ဆုိင္တဆုိင္မွာ ေပါင္မုန္ ့ဝယ္ခုိင္းလုိက္သည္။
သူမသြား။ ဘုန္းၾကီး
သူ ့ကုိ ထပ္ခုိင္းျပန္သည္။ သူကလည္း ထပ္ေပကပ္ေနျပန္၏။ ဘုန္းၾကီး
သူ ့ကုိ ေျပာလုိက္သည္။
"ငါ ေနာက္တေယာက္ကုိ စားစရာဝယ္ခုိင္းလုိက္မယ္။
မင္းကုိ ငါ မေကၽြးဘဲ ထားမယ္"
သူက ဘုန္းၾကီးကုိ ျပန္ဆဲသည္။
ဘုန္းၾကီး သူ ့ကုိ ေျခေထာက္ႏွင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ကန္ပစ္လုိက္သည္။
ထုိေန ့ေႏွာင္းပုိင္းတြင္
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွင့္ တခဏအတူေနခ့ဲဖူးသူ ရဟန္းတပါး ေက်ာင္းသုိ ့ ျပန္ၾကြလာ၏။ သူသည္
ေက်ာင္းသား၏ အကုိၾကီးျဖစ္ပုံရသည္။ သူက ဘုန္းၾကီးကုိ ဘာျဖစ္ၾကသနည္း၊ ဘာေၾကာင့္
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းမွာ မရွိေတာ့သနည္း ေမးသည္။
ဘုန္းၾကီးေျပာသည္ကုိနားေထာင္ျပီးေနာက္ သူစိတ္ဆုိးေလသည္။
"ေအး….ငါတုိ ့ကုိ
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ေပးတ့ဲ ေက်ာင္းသားကုိ မင္းေမာင္းထုတ္လုိက္တယ္ဆုိေတာ့
အခုအခ်ိန္ကစျပီး
အုန္းပင္တက္တာ မင္းအလုပ္ျဖစ္သြားျပီ။ ကိုရင္..ငါ့အတြက္ အုန္းသီးတလုံး သြားဆြတ္စမ္း"
ဘုန္းၾကီး ထုိရဟန္းခုိင္းသည္ကုိ
ျငင္းလုိက္သည္။
"ရွင္ ရဟန္းဆုိတာ
အပင္မတက္ရဘူး။ အပင္တက္တာ ဝိနည္းနဲ ့မညီဘူး။ ဒါ့အျပင္ တပည့္ေတာ္ဆရာက အုန္းပင္တက္ဖုိ
့၊ အုန္းသီးဆြတ္ဖုိ ့ ဒီေက်ာင္းကုိ လႊတ္လုိက္တာ မဟုတ္ဘူး"
ဘုန္းၾကီးက အခ်က္က်က်
ေထာက္ျပလုိက္သည္။
ယင္းသုိ
့အက်ဳိးစီးပြားမ့ဲအလဟသကိစၥ၊ အေခ်အတင္ျငင္းခုံေနရသည့္ကိစၥမ်ားျဖင့္သာ ခုႏွစ္လတာကာလ
ကုန္လြန္ျပီးေနာက္
စာသင္ခ်င္သည့္စိတ္ေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီး ေနမထိထုိင္မသာ ဂဏာမျငိမ္ျဖစ္လာျပီး
ဆရာေတာ္ထံသုိ ့စာေရးသည္။ "တပည့္ေတာ္ကုိ သနားေသာအားျဖင့္ စာသင္တုိက္ကုိ
ျပန္လႊတ္ပါဘုရား"ဟု ဘုန္းၾကီး ေတာင္းပန္လုိက္သည္။
ဆရာေတာ္အရွင္သီယမ္ဗလံဂမုေဝထံေတာ္မွ
ပုိ ့စကတ္တေစာင္ကုိ မၾကာမီ ဘုန္းၾကီး ရရွိသည္။
"ေအး…တပည့္၊ မင္းေက်ာင္းကုိ
ျပန္လာလုိ ့ရျပီ"ဟု ဆုိထားသည္။ ဘုန္းၾကီး အေပ်ာ္ၾကီး ေပ်ာ္သြားသည္။
အခ်ိန္မဆုိင္းေတာ့ဘဲ ေလးမုိင္ေဝးသည့္
ေဝယံေဂါဓရွိ မီးရထားဘူတာရုံသုိ ့သြားရန္ ႏြားလွည္းတစီး ငွားလုိက္
သည္။ ဘုန္းၾကီးကား ဂမ္ပဟာသုိ
့ျပန္ျပီး ေက်ာင္းသားစာရင္းသြင္းရန္ အခ်ိန္မဆုိင္းႏုိင္ေတာ့ျပီ။
ဘူတာရုံသုိ ့ဘုန္းၾကီး
ေရာက္သည့္အခါ ဂမ္ပဟာသုိ ့သြားမည့္ရထားမွာ ထြက္ဦးမည္မဟုတ္၊ ငါးနာရီေလာက္
ဘူတာရုံမွာ ဆုိက္ထားဦးမည္ဟု
သိရသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ဘူတာရုံအနီးရွိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းသုိ ့
အလည္အပတ္ သြားရန္ ဘုန္းၾကီး
ထြက္လာလုိက္သည္။
ထုိေက်ာင္းတြင္ အသက္ ရွစ္ႏွစ္
ကုိးႏွစ္အရြယ္ ဘုန္းၾကီးကုိခင္မင္သည့္ ကိုရင္ေလးတပါးရွိသည္။ သူက ဘုန္းၾကီးကုိ
သူႏွင့္အတူ ဘူတာရုံေဘးရွိ
ျမစ္ဆိပ္မွာေရကူးေခၚသည္။ ဘုန္းၾကီး အင္တင္တင္ျဖစ္သြားသည္။
အသက္ဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္ရွိျပီျဖစ္ေသာ္လည္း
ဘုန္းၾကီးေရမကူးတတ္ပါ။ ေရမကူးတတ္ေၾကာင္း ကုိရင္ေလးကုိ ေျပာ
ျပဖုိ ့ရန္လည္း "မာန္ခံ"ေနျပန္၏။
မေျပာခ်င္။ မတတ္ဘဲတတ္သလုိလုိ လူတတ္ၾကီးလုပ္ခ်င္သည့္ မာနက မၾကာမီ ဘုန္းၾကီးအသက္ကုိ
ျခိမ္းေျခာက္လာခ့ဲေလသည္။
ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အဆုိအရ "မာန "ဟူသည္
အထက္မဂ္တရားကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳသူတဦးအေနျဖင့္ပယ္သတ္
ႏုိင္ေသာ အထက္သံေယာဇဥ္ ၅ ပါးအနက္
ေနာက္ဆုံးလက္က်န္ျဖစ္သည္။ ပယ္သတ္သင့္ေသာ စိတ္အညစ္
အေၾကး ၂၇ ပါးကုိ
ဗုဒၶဘုရားသတိေပးညႊန္ျပရာတြင္ မာနသည္ တပါးအပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ငါတလူလူမင္းမူ "မႊန္ထူ "ေနမႈမ်ားကုိ
ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေစရန္ ေအာက္ပါဆင္ျခင္မႈမ်ားကုိ ျပဳသင့္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘုရားရွင္ ညႊန္ျပထား
ေပသည္။
"ငါသည္ အုိျခင္းသေဘာရွိ၏ ၊
အုိျခင္းသေဘာကုိ မလြန္ေျမာက္ႏုိင္ "
"ငါသည္ နာျခင္းသေဘာရွိ၏ ၊
နာျခင္းသေဘာကုိ မလြန္ေျမာက္ႏုိင္ "
"ငါသည္ ေသျခင္းသေဘာရွိ၏ ၊
ေသျခင္းသေဘာကုိ မလြန္ေျမာက္ႏုိင္ "
"ပုိင္ဆုိင္သမွ်အရာမ်ား၊
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးသူမ်ားသည္ ေျပာင္းလဲပ်က္စီးျခင္းသေဘာရွိပါ၏ "
"ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ၊
ကံသာလွ်င္ အေမြခံ၊ ကံသာလွ်င္အေၾကာင္း၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ဳိး၊ ကံသာလွ်င္
ကုိးကြယ္လဲေလ်ာင္းရာ ျဖစ္၏။ ကံေကာင္းကုိ ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ ကံဆုိးကုိျပဳသည္ျဖစ္ေစ
ထုိေကာင္းကံ၊ ဆုိးကံ၏ ေကာင္းေမြ ဆုိးေမြကုိ ခံစားရေပလိမ့္မည္။ "
ျမစ္ကမ္းပါးတြင္ ကုိရင္ေလးသည္
ဧကသီကုိယ္ရုံသကၤန္းကုိ ခၽြတ္လုိက္ျပီး ျမစ္ေရထဲသုိ ့ဝုန္းကနဲခုန္ဆင္းသြား၏။
ငါးတေကာင္ႏွယ္ ေရကူးသြား၏။ သူ၏ေသသပ္လွပေသာ
ေျခလက္ယက္ကန္လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ ေလးစားအားက်
ရင္း ျမစ္ကမ္းပါးမွာ
ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးရပ္ေနခ့ဲသည္။ ေရကူးျခင္းမွာ အခက္ၾကီးဟုတ္ဟန္လည္းမရွိပါလား။
ေနာက္ဆုံးတြင္ ရႊံ ့ထူ အနံ ့ဆုိးသည့္ ျမစ္ေရထဲသုိ ့
ဒုိင္ဗင္ထုိးခ်ခ်င္စိတ္ေပါက္လာေတာ့၏။
ျမစ္ကမ္းေပၚတြင္ တြန္ ့ဆုတ္တြန္
့ဆုတ္ျဖစ္ေနသည့္ဘုန္းၾကီးကုိ ကုိရင္ေလးျမင္ျပန္ရာ သူႏွင့္အတူ ေရကူးဖုိ ့ေခၚ
ျပန္၏။ ဘုန္းၾကီးသည္
ေလးတိေလးကန္ျဖင့္ အေပၚရုံဧကသီသကၤန္းကုိ ခၽြတ္လွ်က္ ကၽြတ္ထြက္မသြားေစရန္
သင္းပုိင္းအေခါက္ႏွင့္တြဲကာ
ထုံးခ်ည္လုိက္သည္။ ယင္းေနာက္ အသက္ရႈလုိက္ျပီး ဒုိင္ဗင္ပစ္ခ်လုိက္ေတာ့၏။
တစကၠန္ ့အတြင္း ဘုန္းၾကီး
ျပႆနာတက္ေတာ့၏။
ဘုန္းၾကီးသည္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္အထိ
ေရာက္သြား၏။ ရႊံ ့ညႊန္ေပ်ာင္းအိအိကုိ ထိမိသည္။ မတ္တပ္ရပ္ရန္ ေျမအမာ
လုံးဝမရွိပါေခ်။ ေရနစ္ေနေခ်ျပီ ။ တကုိယ္လုံးကုိ လႈပ္ရွားရုန္းကန္ၾကည့္သည္။
ဓာတ္လုိက္သလုိ ခႏၶာကုိယ္တြင္း
မွာ အထိတ္တလန္ ့ျဖစ္မႈမ်ား
ျဖစ္ပြားလာသည္။ ေျခေထာက္ႏွင့္လက္မ်ားကုိ လႈပ္ၾကည့္သည္။ အသက္ရႈလုိက္
တုိင္း ျမစ္ေရေနာက္က်ိက်ိကုိ
မ်ဳိခ်ေနမိသည္။
ကုိရင္ေလးက ဘုန္းၾကီး
ဝူးဝူးဝါးဝါးျဖစ္ေနသည္ကုိၾကည့္ျပီး အကူအညီေပးရန္ ၾကဳိးစားသည္။
ဘုန္းၾကီးရွိသည့္ေနရာသုိ ့ေရကူးလာကာ ေရမ်က္ႏွာျပင္ထက္ေပၚေနသည့္ ဘုန္းၾကီး၏နားရြက္
၊ ဦးေခါင္းကုိ ဆြဲ
သည္။ အလုိေလး…..မလြယ္ေခ်တကား…။
သူ ့အင္အားႏွင့္ ဘုန္းၾကီးကုိ ေရေပၚေရာက္ေအာင္ မဆြဲႏုိင္ပါ။ ဘုန္းၾကီးသည္လည္း
ေၾကာက္ေၾကာက္လန္ ့လန္ ့ျဖင့္ သူ ့သကၤန္းစကုိ ဆြဲထားမိ၏။ တခဏတြင္းမွာပင္ သကၤန္းစ
လြတ္သြားျပန္၏။
ဘုန္းၾကီးကုိ
ကယ္ဆယ္လုိကယ္ဆယ္ျငား ထုိသကၤန္းကုိကုိင္လ်က္ ေရေအာက္သုိ ့ ဘုန္းၾကီး
သုံးၾကိမ္ေရာက္၏။ အေပၚျပန္တက္လာသည့္ သုံးၾကိမ္တုိင္တုိင္အခါမ်ားတြင္ အကူအညီကုိ
ရွာသည္။
ေနာက္ဆုံးအခ်ီတြင္
ဘုန္းၾကီး၏ျမင္ကြင္းတခုလုံး အနီေရာင္သာ လႊမ္းမုိးထားေတာ့၏။
ဘုန္းၾကီး သတိလစ္သြားသည္။
အမရဒီပ
ဇြန္လ ၁၃ ၊ ၂ဝ၁၃
Bhante Henepola Gunaratana ၏
Journey to Mindfulness ကုိ ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment