Total Pageviews

Friday, June 14, 2013

အနယ္ထုိင္ခ်ိန္ ျမင္မိတ့ဲ ကုိယ့္အရိပ္ - ၂၁



အခန္း ၅၊  စာသင္တုိက္

ဘုန္းၾကီးသတိျပန္ရေသာအခါ ျမစ္ကမ္းေဘးေျမေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္းလွ်က္သားျဖစ္ေနေလသည္။
ဘုန္းၾကီး၏အေပၚမွာလည္း လူတေယာက္ဒူးေထာက္ကာ ခြထား၏။ ေရမ်ားကုိ ျပန္အန္ထုတ္သည္။ လူမ်ားအနားသုိ ့ဝုိင္းလာျပီးဘုန္းၾကီးကုိ ၾကည့္ၾကသည္။

ဘုန္းၾကီးႏွင့္ေရအတူကူးေသာ ကုိရင္ေလးသည္ ဘုန္းၾကီးကုိ မကယ္ႏုိင္ေတာ့။ ဘုန္းၾကီးက ေၾကာက္အား
လန္ ့အားျဖင့္ သူ ့ကုိယ္ဝတ္သင္းပုိင္ကုိ စုတ္ျပဲေအာင္ လုပ္လုိက္မိသည္။ ကုိယ္တုံးလုံးကၽြတ္ႏွင့္ ကိုရင္ေလးသည္ျမစ္ကမ္းစပ္ခါးတဝက္ေလာက္ေရနက္သည့္ေနရာမွရပ္ကာ ေအာ္ဟစ္အကူအညီ
ေတာင္းသည္ဟု ေနာင္တြင္ ဘုန္းၾကီးကုိ ေျပာျပသည္။

ဘူတာရုံအနီး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွ လူတေယာက္ အေျပးထြက္လာျပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းေမးသည္။ 
ကုိရင္ေလးက ဘုန္းၾကီးေရနစ္သည့္ေနရာကုိ ညႊန္ျပျပီး ေအာ္ေျပာသည္။
"အခု သူေသျပီထင္တယ္"
လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွလူသည္ အဝတ္အစားမခၽြတ္အားေတာ့ဘဲ ေရထဲခုန္ခ်ျပီး ေရေအာက္မွာ ဘုန္းၾကီးကုိ ရွာသည္။ ျမစ္ၾကမ္းျပင္တြင္ သတိလစ္ေနသည့္ ဘုန္းၾကီးကုိ ေတြ ့သည့္အခါ ကမ္းေပၚ ဆြဲတင္ျပီး ပါးစပ္ခ်င္းေတ့
မႈတ္ကာ အသက္ျပန္ရႈႏုိင္ေအာင္ ျပဳစုေပးသည္။ ထုိအခ်ိန္မွာ လူမ်ား ဝိုင္းအုံလာၾကသည္။

အသက္ျပန္ရႈျပီး ေခ်ာင္းဆုိးကာ ေရျပန္အန္ထြက္သည္။ ဘုန္းၾကီးသည္ အနည္းငယ္ကတုန္ကယင္ျဖစ္ေနသည္။ သုိ ့ေသာ္ စုိးရိမ္ဖြယ္မရွိျပီ။

ကုိရင္ေလးက သူ ့ဆရာေတာ္ကုိ ေျပးပင့္ေခၚသည္။ ယင္းေနာက္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္ ေက်ာင္းသုိ ့အတူ
 ျပန္လာၾကသည္။ ျမစ္ကမ္းႏွင့္ ေက်ာင္းမွာ ငါးဆယ့္ငါးကုိက္ေလာက္ေဝးသည္။ ယင္းဆရာတပည့္တုိ ့က ဘုန္းၾကီးအား သၾကားမ်ားမ်ားႏွင့္ ေကာ္ဖီပူပူတခြက္တုိက္သည္။ သကၤန္းတစုံေပးသည္။ ဘုန္းၾကီး ပုံမွန္အတုိင္း ျပန္ျဖစ္သြားသည္။

ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္မွာ အလြန္သနားတတ္သည္။ ဘုန္းၾကီး၏အမည္ႏွင့္ သြားမည့္ေနရာကုိ ေမးသည္။
ဆရာေတာ္ေမးသမွ်ကုိ ဘုန္းၾကီး  ေျဖဆုိျပီးေနာက္ ကပၸိယတေယာက္အား ဘုန္းၾကီးအတြက္ ဂမ္ပဟာသုိ ့ ရထားလက္မွတ္အဝယ္လႊတ္လုိက္သည္။

နာရီအနည္းငယ္ၾကာျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီး ခရီးျပန္ထြက္ခ့ဲသည္။ ဂမ္ပဟာရွိ စာသင္တုိက္သုိ ့ေရာက္ေသာအခါ ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ပထမဦးစြာစကားေျပာသူက အဘယ္ေၾကာင့္ ေရနစ္ထားသူလုိ အသံမ်ဳိးျဖစ္ေနရသနည္း ဟု ေမးပါသည္။ 

"အေအးမိေနလုိ ့ပါ"ဟုေျဖခ့ဲသည္။ အမွန္အတုိင္းေျပာရမွာ ဘုန္းၾကီး ရွက္မိပါသည္။

သုိ ့ေသာ္ ေနာက္တေန ့စီလုံေရွ ့ေဆာင္သတင္းစာ မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ ေဝယံေဂါဓဘူတာရုံအနီး ျမစ္ထဲမွာ ေရနစ္ေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကုိရင္တပါးအေၾကာင္းသတင္းေရးသားခ်က္ႏွင့္အတူ ဘုန္းၾကီးဓာတ္ပုံပါလာသည္။
စာသင္တုိက္ရွိ ဘုန္းၾကီး၏သူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ ႏွစ္အေတာ္ၾကာတုိင္ေအာင္ စၾကေနာက္ၾက
ေလသည္။

စာသင္တုိက္တြင္ ပညာသင္ေရးမွာ အခမ့ဲျဖစ္ေသာ္လည္း ေဘာ္ဒါေဆာင္ေနေၾကး တလလွ်င္ ငါးရူပီး လွဴရသည္။ ကံဆုိးသည္မွာ ဘုန္းၾကီးတြင္ ေပးလွဴရန္ေငြတျပားမွမရွိသည့္အတြက္ အမ်ားမေနသည့္ တင္းကုပ္ကေလးတခုမွာ အိပ္စက္ရသည္။ၾကမ္းခင္းမွာ ဖုံအလူးလူး၊ ၄ အျမင့္ တဝက္တပ်က္နံရံ ႏွင့္ တံခါးမရွိေသာ တဲကုပ္ျဖစ္၏။ ဂုန္နီအိတ္မ်ား၊ ဝါးျခမ္းမ်ား၊ ၾကဳိးမ်ားရွာေဖြကာ တံခါးေပါက္ႏွင့္ ျပဴတင္းေပါက္အကာအကြယ္မ်ားကုိ အၾကမ္းဖ်င္း ျပင္ဆင္တန္ဆာဆင္ထားလုိက္သည္။ အလင္းေရာင္အတြက္ အုန္းဆီထည့္ကာထြန္းရသည့္
 ေျမမီးခြက္တလုံးရွိသည္။ ဤသည္မွာ ဘုန္းၾကီး၏ ပထမဦးဆုံး "ကုဋီ"ျဖစ္သည္။
 "ကုဋီ"ဟူသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားေနသည့္ တခန္းဖြဲ ့တဲပင္ ျဖစ္သည္။ ဤကုဋီကုိ ရသည့္အတြက္
 ဘုန္းၾကီး ေက်နပ္ဝမ္းသာမိပါသည္။

ကုဋီအတြင္းမွာပင္ ေလ့လာသင္ၾကားမ်ားစြာကုိ ဘုန္းၾကီး လုပ္ေဆာင္ခ့ဲသည္။ မၾကာျမင့္မီ ေက်ာင္းမွာ အေတာ္ဆုံးေက်ာင္းသားအျဖစ္ ဘုန္းၾကီးကုိ လူသိမ်ားလာသည္။ "ကံေကာင္းျခင္းလက္ေဆာင္"ဟု ဆုိရမည့္ ဓာတ္ပုံရုိက္သလုိမွတ္မိေသာ ပုံရိပ္ထင္မွတ္ဉာဏ္မ်ဳိး ဘုန္းၾကီးမွာ ရွိေၾကာင္း ကုိယ္တုိင္သိလာသည္။ ဆယ္မိနစ္အတြင္း အေၾကာင္းအရာရွည္လ်ားစြာေရးသားထားေသာ စာအုပ္ၾကီးကုိ ဖတ္ျပီး အခ်က္အလက္
အားလုံးကုိ မွတ္ထားလုိက္ႏုိင္သည္။ မွတ္ဉာဏ္၏ မွတ္ပုံမွတ္နည္းလုပ္ေဆာင္ပုံကုိ ဘုန္းၾကီးကုိယ္တုိင္ မသိပါ၊ သုိ ့ေသာ္ စာမ်က္ႏွာတုိင္းသည္ ဓာတ္ပုံတပုံလို စိတ္ထဲမွာ စြဲျမဲသြားသည္ကုိသာ ဘုန္းၾကီးသိသည္။

ဘုန္းၾကီး၏လက္ေဆာင္အတြက္ ဘုန္းၾကီး အတုိင္းမသိဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္မိသည္။သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလည္း စာအုပ္မ်ားမွ ေမးခြန္းထုတ္ျပီး ဘုန္းၾကီးကုိ ေမးႏုိင္ေၾကာင္း စိန္ေခၚခ့ဲသည္။ ေမးခြန္းတခု၏ စာမ်က္ႏွာနံပတ္၊ စာတေၾကာင္း၏ အျဖတ္အေတာက္ပုဒ္ထီး၊ ပုဒ္မမ်ားကုိပင္ ဘုန္းၾကီး ေျဖဆုိႏုိင္ခ့ဲသည္။

ဤအခ်က္ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္က ဘုန္းၾကီးကုိ အလြန္သေဘာက်သည္။ သူ၏လက္ေထာက္အျဖစ္ ဘုန္းၾကီးကုိ ခန္ ့အပ္ထားသည္။ ထုိ ့ျပင္ ဘုန္းၾကီးသည္ ေက်ာင္းဘ႑ာစုိးလည္း
 ျဖစ္သည္။ သကၤန္း၊ ေဆးဝါး၊ အိမ္သာသုံးပစၥည္းမ်ားစသည့္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားေရာက္လာလွ်င္ ေနရာခ်၊ သိမ္းဆည္းထားျခင္းကုိ ဘုန္းၾကီးတာဝန္ယူထားရသည္။ ယင္းေနာက္ စာသင္သားမ်ား လုိအပ္သည့္အခ်ိန္တြင္
ထုိပစၥည္းမ်ားကုိ လုိသေလာက္ ထုတ္ေပးရသည္။

ဘုန္းၾကီး၏အခြင့္အေရး ႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားေၾကာင့္ စာသင္ဖက္အမ်ားစုသည္ ဘုန္းၾကီးအေပၚ မနာလုိ ျဖစ္လာ
ၾက၏။ သူတုိ ့မနာလုိသဝန္တုိေနရုံမွ်ျဖင့္ စာသင္သားမ်ား၏အျပစ္က်ဴးလြန္မႈမ်ားအား ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္ထံ
သုိ ့သတင္းပုိ ့ေနသည္ကုိ ရပ္တန္ ့ပစ္မည္မဟုတ္ပါေခ်။ အတုိခ်ဳပ္ဆုိရလွ်င္ ဘုန္းၾကီးသည္ သစၥာေဖာက္တ
ေယာက္ျဖစ္၏။အျခားစာသင္သားမ်ား၏ အျပစ္မ်ားကုိ အေသးစိတ္မွတ္သားကာ တခုျပီးတခု သတင္းပုိ ့ခ့ဲသည္။ သူမ်ား၏အျပစ္ကုိ ရွာေဖြၾကည့္ရႈျခင္းထက္ မိမိ၏ကုိယ္ပုိင္အျပဳအမူအတြက္သာ ပုိ၍ ေၾကာင့္ၾကစုိက္မႈရွိသင့္
ေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးသိပါသည္။ သုိ ့ေသာ္ ဘုန္းၾကီးသည္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈကုိ ပုိရယူလုိသူ ျဖစ္ခ့ဲသည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္၏စကားေတာ္ကုိ ဘုန္းၾကီးမလုိက္နာမိျခင္းမွာလည္း အလြန္ဆုိးရြားလြန္းခ့ဲသည္။ ဓမၼပဒက်မ္းတြင္ ဤသုိ ့ဆုိထားပါသည္။

"သူတပါးအျပစ္ကုိ ျမင္လြယ္သည္။ ကုိယ့္အျပစ္ကုိ ျမင္ခဲသည္။ သူမ်ား၏အျပစ္မ်ားကုိ စပါးေလွ ့သည့္အခါဝယ္ စပါးခြံ ဖြဲၾကမ္းအဖ်င္းတုိ ့ကုိ လႊင့္ထုတ္သက့ဲသုိ ့လႊင့္တတ္၏။ မိမိ၏အျပစ္ကုိမူ ေကာက္က်စ္သူငွက္မုဆုိးသည္ မိမိကုိယ္ကုိသစ္ခက္ျဖင့္ ဖုံးထားဘိသက့ဲသုိ ့ဖုံးကြယ္ထားတတ္၏။

သူတပါးအျပစ္ကုိသာ ၾကည့္ရႈေန၍ အျမဲတေစ သူတပါးကုိ က့ဲရ့ဲျပစ္တင္လုိသူမွာ အာသေဝါတရားမ်ား တုိးပြားလာကုန္၏။ ထုိသူသည္ အာသေဝါတရားတုိ ့ကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္မွ ေဝးကြာရေတာ့၏။"

အမရဒီပ
ဇြန္လ ၁၄ ၊ ၂ဝ၁၃
 

No comments: