အသက္ ၇ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းစေနသည္။
ေက်ာင္းမွာ အိမ္မွမုိင္ဝက္ေဝးသည္။
ေမဒါဂါမရြာတြင္ရွိျပီး
အနီးဆုံးေက်ာင္းလည္းျဖစ္သည္။ ကက္သလစ္သာသနာျပဳသီလရွင္မ်ား စီမံ
အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ယင္းေက်ာင္းကုိ
ဘုန္းၾကီးၾကဳိက္သည္။ ၾကဳိက္ရျခင္းအဓိကအေၾကာင္းမွာ အရသာရွိလြန္းသည့္ ေန ့လယ္စာကုိ
ေန ့စဥ္ ေကၽြးေမြးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
အစာမစားခင္ ကက္သလစ္ဆုေတာင္းစာ
ဆုိရပါသည္။ ျပီးေနာက္ စားပြဲေပၚရွိ ထမင္းလင္ပန္းကေလးကုိ ဦးေခါင္းညြတ္လုိက္ရသည္။ ဘုန္းၾကီးကေတာ့
မ်က္စိမွိတ္ကာ ဆုေတာင္းစကားလုံးေတြကုိ ဗလုံးဗေထြး
ဆုိသည္။ စိတ္ကေတာ့ ႏွာေခါင္းဆီ
ပ်ံ ့လြင့္တက္လာေသာ ေမႊးရနံ ့ဆီ ပါးစပ္တျပင္ျပင္ လုပ္ေနမိ၏။
ေဒဟိေဒနီယရြာ
ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ မူလတန္းေက်ာင္းမဖြင့္ခင္အထိ ကက္သလစ္သီလရွင္ေက်ာင္းမွာ
တႏွစ္ေက်ာ္ ဘုန္းၾကီးတက္ခ့ဲသည္။ ေနာင္တြင္ ေဟေနေပါလမွ ေက်ာင္းသား ၃ဝ -၄ဝ တုိ
့ေက်ာင္းေျပာင္း
ရသည္။ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္း၏ပထမႏွစ္အတြင္း
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ငါးပိသိပ္ငါးခ်ဥ္သိပ္သလုိက်ပ္ခ့ဲ
သည္။ ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္းသည့္ တရားေဟာခန္းမေဆာင္ကုိ
စာသင္ခန္းအျဖစ္သုံးရသည္။ သုိ ့ေသာ္
လူမ်ားစြာကုိ တခန္းတည္းေပါင္းထားေသာေၾကာင့္
အျမဲတေစ ဆူညံေနသည္။
ေနာက္တႏွစ္အၾကာ
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေဘး ေျမကြက္ကေလးတကြက္ကုိ သီးသန္ ့ေက်ာင္းအေဆာက္အအုံ
ေဆာက္လုပ္ရန္ အစုိးရက
ခြင့္ျပဳသည္။ ေထာင့္မွန္စတုဂံပုံစံေက်ာင္းကေလးကုိ ရြာသားမ်ားစုေပါင္းေဆာက္
လုိက္ၾကသည္။ အလ်ားေပ ၁ဝဝ၊ အနံေပ
၃ဝ ေလာက္ရွိမည့္ ခန္းမက်ယ္တခုစာ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ျပဴတင္းေပါက္၊ တံခါးေပါက္မ်ားမရွိ….၊
အျမဲဖြင့္ပုံစံ…၊ ပတ္လည္မွာ ၅ ေပအျမင့္နံရံမ်ားသာ ဝုိင္းထား၏။
အုန္းလက္မုိးထားသည္။ ေက်ာင္းသစ္တြင္
စားပြဲရွည္မ်ား၊ အၾကမ္းစားသစ္သားထုိင္ခုံရွည္မ်ား ရွိၾက၏။ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ေဆာက္ျပီး
ပထမႏွစ္တြင္ စာေရးရန္ ေက်ာက္တန္ႏွင့္ ေက်ာက္သင္ပုန္းမ်ား သုံးခ့ဲရသည္။
ဒုတိယႏွစ္တြင္ အစုိးရက ခဲတန္ ႏွင့္ ေလ့က်င့္ခန္းစကၠဴစာအုပ္မ်ား ထုတ္ေပးသည္။ တကယ္လန္းတာေပါ့….။
မနက္တုိင္း
ဆရာေက်ာင္းထဲဝင္လာလွ်င္ ထုိင္ခုံေဘးမွာ လက္ပုိက္ျပီး မတ္တပ္ရပ္ကာ
ဦးညြတ္အရုိအေသျပဳရ၏။
"မဂၤလာပါ..ဆရာ"
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား
သံျပဳိင္ဆုိၾကသည္။ ဆရာကလည္း အလားတူ ဦးညြတ္၍ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား
မ်ားကုိ ႏုတ္ဆက္သည္။
ထုိ ့ေနာက္ လူစစ္သည္။ ဆရာက
တန္းစီေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားဆီေလွ်ာက္သြားကာ သြား ႏွင့္လက္သည္း
မ်ား သန္ ့ရွင္းမႈရွိ-မရွိ
စစ္ေဆးသည္။ အဝတ္အစားအပါအဝင္ အားလုံး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိေနရသည္။ တခုခုမွား
ေနလွ်င္ သူ၏ၾကိမ္လုံးရွည္ႏွင့္
ႏႊာတတ္သည္။ အမွားတခုခုလုပ္လွ်င္လည္း ေက်ာျပင္ႏွင့္ ၾကိမ္လုံး ေတြ ့ေပး
သည္။ တခါတေလ ဆရာက
တပည့္မ်ားဦးေခါင္းကုိ လက္ဆစ္ႏွင့္ေခါက္လုိက္ေသး၏။
ဤကိစၥအတြက္ ၾကမ္းတမ္းသည္၊
ပုံမွန္ထက္ ပုိလြန္းသည္ဟု မည္သူမွ် စိတ္ကူးသမႈမျပဳၾကပါေခ်..။
သင္ခန္းစာမ်ားမစခင္ သရဏဂုံ ၃
ပါးပါဠိကုိ ဆုိၾကရသည္။
"ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ"
"ဓမၼံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ"
"သံဃံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ"
ယင္းေနာက္ ၅ ပါးသီလပါဠိဆုိၾကသည္။
ဤပါဠိမ်ားကုိ အငယ္ဆုံးေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးမ်ားပင္
ႏုတ္တက္အာဂုံရသည္။
အေၾကာင္းရင္းကား သူတုိ ့ဘဝ၏ေန ့ရက္မ်ားစြာမွာ အိမ္တြင္ လူၾကီးမိဘမ်ားက
ဤပါဠိမ်ားရြတ္ဆိုၾကသည္ကုိ ကေလးတုိင္းၾကားေနရေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းသင္ရုိးညႊန္းတမ္းထဲမွာ
ဆင္ဟာလီဘာသာသဒၵါ၊ သမုိင္း၊ သိပၸံ၊ သခၤ်ာ ႏွင့္ ဗုဒၶစာေပတုိ ့ပါဝင္ၾကေပသည္။
ေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္ေန
့တုိင္း ေရစီးသန္သည့္ ေခ်ာင္းရုိးငယ္တခုကုိ ျဖတ္ကူးရသည္။ အကုိေရာ ဘုန္းၾကီးပါ
ေရမကူးတတ္ၾကပါ။ ထုိေခ်ာင္းထဲမွာ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေရနစ္ခ့ဲၾကသည္ကုိ မိခင္သာသိလွ်င္
မွင္သက္သြားဦးမည္။ မိခင္သည္ ေန ့စဥ္ပင္ အိမ္တံခါးဝမွရပ္ကာ ဘုန္းၾကီးတုိ
့ေက်ာင္းအျပန္ကုိ
ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတတ္သည္။ ေခ်ာင္းကေလးသည္ သည္းထိတ္ရင္ဖုိစြန္
့စားလုိသူကေလးမ်ားအတြက္ ညႈိ ့ယူဆြဲေဆာင္ႏုိင္သည့္အရာျဖစ္မွန္း မိခင္သိပါလိမ့္မည္။ အကုိႏွင့္
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေက်ာင္းစာအုပ္ေတြလႊတ္ခ်၊ လုံခ်ည္ေတြခၽြတ္ခ်၊ ေရေအးေအးထဲ ဒုိင္ဗင္ပစ္ခ်င္စိတ္အာသီသတုိ
့ေပၚေနမွန္းလည္း မိခင္သိပါလိမ့္မည္။
တေန ့ေန ့မွာေတာ့ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ႏွစ္ေယာက္ ထုိအရာမ်ားကုိ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ျဖစ္ခ့ဲၾကသည္။
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေရထဲဆင္း၊ ေရထဲကမတက္ခ်င္မွန္းသာသိခ့ဲလွ်င္
အျမဲႏုိးႏုိးၾကားၾကားရွိေနတတ္သည့္
မိခင္ခမ်ာ သံကုန္ေအာ္ဟစ္ေပေတာ့မည္။
မိခင္ၾကီး ယင္းသုိ ့ျဖစ္ေနေစကာမူ
တၾကိမ္တြင္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့ေခ်ာင္းကေလးဆီ ေရာက္ခ့ဲၾက၏။
ေရထဲဒိုင္ဗင္ပစ္ၾက၏။
မိခင္ၾကီးကား ဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိ မျမင္ေခ်။ ဘယ္ကဘယ္လုိျဖစ္မွန္းပင္မေျပာတတ္။
ဝါးစင္တခုေအာက္အေရာက္မွာ ေရစီးေၾကာင္းသည္ ဝဲဂယက္အေသးစားတခုျဖစ္ေန၏။ ထုိေနရာသုိ
့ဘုန္းၾကီး
ေရာက္သြားသည္။လက္ႏွစ္ဘက္လုံးကုိ
ေဝွ ့ရမ္းျပီး ကုိယ္ေဖာ့ထားႏုိင္ေအာင္ ၾကဳိးစားၾကည့္သည္။ သုိ ့ေသာ္
ေရဝဲကေတာ့က
ဘုန္းၾကီးကုိ ေၾကာက္မက္ဖြယ္အင္အားျဖင့္ ေရေအာက္သုိ ့ဆြဲေခၚနစ္ခ်ျပန္၏။ အကုိက
တနည္းနည္းျဖင့္ ဘုန္းၾကီးကုိ
လွမ္းဆြဲႏုိင္ခ့ဲသည္။ အကုိကယ္လုိက္လုိ ့ဘုန္းၾကီးအသက္ခ်မ္းသာရာရခ့ဲပါသည္။
ေရနစ္ဖူးသည့္အေတြ ့အၾကဳံကား
ထုိအၾကိမ္ေနာက္ဆုံးမဟုတ္ျပန္ေသး..။
ယေန ့အခ်ိန္တြင္ ဘုန္းၾကီးသည္ ကမၻာအႏွံ
့ခရီးသြားေနသည္။ သမုဒၵရာၾကီးမ်ားကုိလည္း အၾကိမ္မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ ျဖတ္ဖူးပါသည္။
ေရျပင္က်ယ္ၾကီးကုိ ျမင္ရေလတုိင္း စိတ္မသက္မသာမႈ
ဘုန္းၾကီးျဖစ္တတ္စျမဲ…။
ဘုန္းၾကီး ၉
ႏွစ္သားအရြယ္ကျဖစ္သည္။ တေန ့…. ေယာက်္ားေလးသူငယ္ခ်င္းတစုတေဝးႏွင့္အတူ ေက်ာင္း
ဆင္းခ့ဲသည္။ ယင္းေန ့က မုိးကလည္း
သည္းသည္းမည္းမည္းရြာေန၏။ စပါးခင္းမ်ားကုိ ျဖတ္ေလွ်ာက္သည့္အခါ ကန္သင္းရုိးမ်ားကုိ
ျဖတ္ရသလုိ ေရေျမာင္းမ်ားကုိလည္း ျဖတ္ရသည္။ မုတ္သုန္ေရ တနင့္တပုိးေသာက္မ်ဳိထား
ရေသာ ေရေျမာင္းတခုဆီ ေရာက္လာ၏။
ထုိေရေျမာင္းမွာ ေခ်ာင္းအေသးစားလုိျဖစ္သည္။ ေရစီးသန္သည္။
သူငယ္ခ်င္းအားလုံး ေရေျမာင္းကုိ
ခုန္ေက်ာ္သြားၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးမွာသာ ေက်ာင္းစာအုပ္မ်ားကုိ ေပြ ့ပုိက္
လ်က္ တြန္ ့ဆုတ္ေနမိသည္။
ေနာက္ဆုံး သတၱိသြင္းျပီး
ေရေျမာင္းကုိ ခုန္ေက်ာ္လုိက္၏။ ေရေျမာင္းအစြန္းတြင္ ေျခေခ်ာ္သြားျပီး ေရထဲ
ျပဳတ္က်သည္။ စာအုပ္၊
ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ ေက်ာက္တန္ ေရထဲေမ်ာပါသြားသည္။ ေရျပင္ေပၚ ဦးေခါင္းေဖာ္ႏုိင္
ဖုိ ့အေတာ္အားထုတ္ရ၏။ ေရကူးႏုိင္ဖုိ
့ၾကဳိးစားေလေလ ေရနစ္ဖုိ ့ျမန္ေလေလျဖစ္လာ၏။ အကုိ ရမ္ဘ႑ ေရထဲခုန္ခ်လာျပီး
ဘုန္းၾကီးကုိ ဆြဲတင္သည္။ ဘုန္းၾကီး ေၾကာက္လန္ ့လုိ ့တုန္ေနသည္။ တကုိယ္လုံးလည္းေရစုိေနသည္။
သုိ ့ေသာ္ အေျခအေန
ေကာင္းပါသည္။
ဤအေၾကာင္း မိဘႏွစ္ပါးကုိ
လုံးဝဖြင့္မေျပာခ့ဲၾကပါ။ ဖြင့္ေျပာလွ်င္လည္း ဘုန္းၾကီးတုိ ့လုပ္ရပ္အတြက္
ဘာျဖစ္လာမည္ဆုိတာ သိျပီးသားပါပဲ…..။
အမရဒီပ
ေမလ ၂၄ ၊ ၂ဝ၁၃ (ဗုဒၶေန ့)
Bhante Henepola Gunaratana ၏
Journey to Mindfulness ကုိ ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment