၁။
ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏၵိယက
သူ၏ "သရဏဂုံတည္ျခင္းအက်ဳိး"ေဟာေျပာခ်က္နိဂုံး
တြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါအတုိင္း
ေဟာေျပာေလ၏။
"ဒါေၾကာင့္
ဤအက်ဳိးမ်ားလွတ့ဲ သရဏဂုံကုိ တသက္လုံးအတြက္ ရည္မွန္းေဆာက္တည္ၾကရန္ တုိက္တြန္းလုိတယ္။
၁။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ အဟံ
အတၱာနံ ဗုဒၶႆ နိယ်ာေဒမိ။
၂။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ အဟံ
အတၱာနံ ဓမၼႆ နိယ်ာေဒမိ။
၃။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ အဟံ
အတၱာနံ သံဃႆ နိယ်ာေဒမိ။
၁။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ- ယေန
့ကုိအစျပဳ၍။ အဟံ- အကၽြႏု္ပ္သည္။ အတၱာနံ- မိမိကုိယ္ကုိ။ ဗုဒၶႆ-
ျမတ္စြာဘုရားအား။ နိယ်ာေဒမိ- အပ္ႏွင္းလႈဒါန္းပါ၏။
၂။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ- ယေန
့ကုိအစျပဳ၍။ အဟံ- အကၽြႏု္ပ္သည္။ အတၱာနံ- မိမိကုိယ္ကုိ။ ဓမၼႆ-
တရားေတာ္ျမတ္အား။ နိယ်ာေဒမိ- အပ္ႏွင္းလႈဒါန္းပါ၏။
၃။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ- ယေန
့ကုိအစျပဳ၍။ အဟံ- အကၽြႏု္ပ္သည္။ အတၱာနံ- မိမိကုိယ္ကုိ။ သံဃႆ-
သံဃာေတာ္ျမတ္အား။ နိယ်ာေဒမိ- အပ္ႏွင္းလႈဒါန္းပါ၏။"
၂။
ယခုအခါ ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏိၵယ၏
အထက္ေဖာ္ျပပါေဟာေျပာခ်က္ကုိ ေဝဖန္သုံးသပ္ရန္ စကားအစဥ္က်ေရာက္လာေပျပီ။ သုိ ့ေသာ္
စာေရးသူ၏ေဝဖန္သုံးသပ္ခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပျခင္းထက္ ဆရာေတာ္
အရွင္သီလနႏၵာဘိဝံသ (ဒီလစ္၊
အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ၊
အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေထရဝါဒ
သာသနာျပဳတကၠသုိလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္)၏
၁၉၉၁ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လမွ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအထိ ပုိ ့ခ်ခ့ဲေသာ
အေျခခံဗုဒၶဘာသာသင္တန္းပုိ ့ခ်စဥ္မွ သက္ဆုိင္ရာစကားရပ္တုိ ့ကုိ
ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးျခင္းက ပုိ၍ ပုိ၍
သင့္ေတာ္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္
ဆရာေတာ္အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ မူရင္းမိန္ ့ၾကားေတာ္မူခ့ဲ
သည့္အတုိင္း ေဖာ္ျပပါအ့ံ----။
"ဒီေနရာမွာ
ေျပာခ်င္တာေလးတခုရွိတယ္။ "ဒီေန ့ကစျပီးေတာ့ ဘုရားကုိကုိးကြယ္ပါ၏။
တရားကုိကုိးကြယ္ပါ၏။ သံဃာကုိကုိးကြယ္ပါ၏" လုိ ့ ဆုိတာရွိတယ္။ ဟုိ……
ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ၾကီးက အဲဒီအတုိင္းပဲ ခ်… ခ်ေပးတာ
မဟုတ္လား---။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ--- ဆုိျပီးေတာ့ေလ၊ မွတ္မိၾကလား။
မမွတ္မိဘူးလား။ ကုိယ္ကေတာ့
အဲဒါ
စိတ္ထဲသိပ္ဘဝင္မက်ဘူး။ အဇၨအာဒိ
ံကတြာ-------ဆုိတာက ယေန ့ကုိအစျပဳ၍………..
Beginning with today လုပ္တာက
Newly arrived convert သူကဒီေန ့မွ ဘုရားနဲ ့ေတြ ့ျပီးေတာ့ ဘုရားကုိ
သေဘာက်ျပီးေတာ့ ဒီေန ့ကစျပီး အရွင္ဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ပါေတာ့မယ္-----ေျပာတ့ဲသူေတြကေတာ့
ကုိက္တယ္။
ဆုိပါေတာ့--- ဗုဒၶဘာသာဒီေန
့မွျဖစ္လာတ့ဲသူေတြက ဒီဟာဆုိရင္ေတာ့ ဒါအဓိပၸါယ္ရွိတယ္။ ေမြးကတည္းက
ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာတ့ဲသူေတြက "ဒီေန ့"ဆုိေတာ့ မင္းတုိ ့ေနာက္တုန္းက
ဘုရားမကုိးကြယ္ဘူးလားဆုိတ့ဲ
အဓိပၸါယ္မက်လား၊ တပည့္ေတာ္ဒီေန
့ကစျပီးေတာ့ ဘုရားကုိးကြယ္ပါေတာ့မယ္…. လုိ ့ဆုိေနတာကုိး---။
အဇၨအာဒိ ံကတြာ----ဆုိေတာ့ မင္းမေန ့က
ဘုရားကုိးကြယ္တ့ဲေကာင္ မဟုတ္ဘူးလား---။ ေနာက္တုန္းက
တသက္လုံးေနလာတာ
ဘုရားကုိးကြယ္တ့ဲေကာင္ မဟုတ္ဘူးလားလုိ ့ေမးရင္ ဘယ္လုိေျဖမလဲ။
ဒါေၾကာင့္မုိ ့
ကုိယ္ကေတာ့ စိတ္ထဲသိပ္ကုိ သေဘာမက်ဘူး-------။
(သရဏဂုံ) စယူတ့ဲအခ်ိန္တုန္းက
ဆုိခ်င္ဆုိခ့ဲေပါ့။ ဟုတ္လား-- ကေလးဘဝတုန္းက။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ဆုိဖုိ ့
မလုိဘူး။ အဲဒီလုိပဲ ယူဆတယ္။ ဒီေန
့ (သင္တန္းမစခင္ သရဏဂုံႏွင့္ ၅ ပါးသီလခံယူျခင္း)ဆုိတာကေတာ့
ပုိပုိျပီးခုိင္ျမဲေအာင္ဆုိျပီးေတာ့ ဒို ့က အထပ္ထပ္ဆုိတာကေတာ့ "ျမဲရာသံပတ္"ဆုိတာလုိေပါ့။
ဟုတ္လား။
ေန ့တုိင္းမဆုိလုိ ့ တၾကိမ္တခါပဲ
ဆုိထားလုိက္တယ္ဆုိရင္ပဲ စိတ္ထဲက အဲဒီဟာရွိေနသမွ်ကာလပတ္လုံး
သူဟာသရဏဂုံတည္ေနတာပဲေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မုိ ့ အဲဒီ " အဇၨအာဒိ ံ ကတြာ"ကုိစိတ္ထဲက သိပ္ဘဝင္မက်ဘူး။
အဲ…… ပထမဆုံးေတြ ့လုိ ့ အခုစာထဲမွာပါတ့ဲအတုိင္းဆုိတာေတြက
အဲဒါမ်ဳိး ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ေတြ ့၊ ဘုရားတရား
ေဟာလုိက္ေတာ့
သိပ္သေဘာက်သြားျပီးေတာ့ ထေျပာတယ္။
"တပည့္ေတာ္ ယေန
့မွစျပီးေတာ့ အသက္ဆုံးသည္တုိင္ေအာင္ ကုိးကြယ္သည့္ပုဂၢဳိလ္ ဥပါသကာဟူ၍ မွတ္ေတာ္
မူပါဘုရား" လုိ
့ေျပာတာကုိး---။ သူတုိ ့က ဟုတ္တယ္ေလ။ နဂုိတုန္းက ဘုရားတပည့္မွ မဟုတ္ခ့ဲပဲ။
ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ခ့ဲဘူး။
အခု ဘုရားနဲ ့ေတြ ့လုိ ့ ဘုရားက တရားေဟာလုိက္လုိ ့ သူ
့ဖာသာသူ Convert လုပ္တာေပါ့။ အဲဒီအခါက်မွ တပည့္ေတာ္ကုိ ဒီေန ့ကစျပီး အရွင္ဘုရား
တပည့္လုိ ့မွတ္ပါ။ ဒါသဘာဝက်တယ္။ တုိ ့ (ဒို ့)က ေမြးကတည္းက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာတာ။
အဲဒါ
ဒီေန ့ကစျပီးေတာ့"တပည့္ေတာ္ဘုရားကုိးကြယ္ပါတယ္ဘုရား" ဆုိေတာ့ ခုနကလုိ စကားကပ္စရာရွိတယ္။
က်မ္းဂန္မွာေတာ့ အဲဒီနည္းေတြ
ေပးထားတာရွိတယ္။ "ယေန ့မွအစျပဳ၍"တုိ ့ဘာတုိ ့---။
အဲဒါကေတာ့ ခုနကလုိ
ျဖစ္ဖုိ ့ရွိတယ္။ အစျဖစ္တ့ဲသူကေတာ့ ဒါဟုတ္တယ္။ ယေန ့ကုိအစျပဳျပီး တပည့္ေတာ္
ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါျပီေပါ့ေလ။ အဲဒီလုိ လုပ္တာ"
ဆရာေတာ္အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏ပုံေတာ္
၃။
သရဏဂုံသည္ (က) ေလာကုတၱရာသရဏဂုံ
(ခ) ေလာကီသရဏဂုံ ဟု ၂ မ်ဳိးရွိေၾကာင္း က်မ္းဂန္ဆုိ၏။
ေလာကုတၱရာသရဏဂုံသည္
အရိယာပုဂၢဳိလ္တုိ ့၌သာ တည္၏။ ညစ္ႏြမ္းျခင္းမရွိ၊ ပ်က္စီးျခင္းမရွိ၊ ခုိင္မာတည္ျမဲ
ေသာ သရဏဂုံအမ်ဳိးအစားျဖစ္၏။ ေလာကုတၱရာသရဏဂုံသည္
အရိယဖုိလ္ ၄ ပါး၊ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲဒုကၡကုန္
ခမ္းခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း
အက်ဳိးရွိ၏။ (သာမညဖလသုတ္အဖြင့္အ႒ကထာ စသည္။)
ေလာကီသရဏဂုံသည္ သဒၶါႏွင့္ပညာအေပၚ
အေျခခံ၏။ ရတနာ ၃ ပါးအေၾကာင္းမသိနားမလည္ေသးေသာ ကေလးသူငယ္တုိ ့ခံယူေဆာက္တည္ေသာ
သရဏဂုံသည္ သဒၶါသရဏဂုံ (ဝါ) ပညာမပါေသာ ပညာမ့ဲသရဏဂုံ ျဖစ္၏။
ရတနာ ၃
ပါးေက်းဇူးဂုဏ္ကုိသိနားလည္၍ ခံယူေဆာက္တည္ေသာ သရဏဂုံသည္ သဒၶါပညာစုံေသာ သရဏဂုံျဖစ္၏။
(ေလာကီသရဏဂုံ၌ ယုံၾကည္မႈသည္
ပဓာနျဖစ္၏။ တခ်ဳိ ့မွာ ဉာဏ္ပါေသာ္လည္း
ဉာဏ္သည္ သဒၶါ၏ေနာက္လုိက္တည္း။ သီလကၡန္ဘာသာဋီကာ၊ ၃၊ ၂၃၆)
ေလာကီသရဏဂုံတည္လွ်င္
ဘဝေကာင္းဘဝျမတ္ရျခင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာျပည့္စုံျခင္းအက်ဳိးရွိ၏။
ေလာကီသရဏဂုံသည္
တည္ပုံတည္နည္းအျခင္းအရာကုိလုိက္၍ ၄ မ်ဳိးကြဲျပားသည္။ ယင္း ၄ မ်ဳိးမွာ……
(က)အတၱသႏၷိယ်ာတနသရဏဂုံ =
မိမိကုိယ္ကုိ ရတနာ ၃ ပါးအားအပ္ႏွင္းလႈဒါန္းေသာ သရဏဂုံ
{အကၽြႏု္ပ္သည္ မိမိကုိယ္ကုိရတနာ
၃ ပါးအား အပ္ႏွင္းပါ၏=ဟုဆုိျခင္း}
(ခ) တပၸရာယဏသရဏဂုံ= ရတနာ ၃
ပါးမွာ သက္ဝင္ကုိင္းရႈိင္းညြတ္ႏူးေသာအားျဖင့္တည္ေသာသရဏဂုံ
{အကၽြႏု္ပ္သည္ ရတနာ ၃ပါးသာလွ်င္
သက္ဝင္ကုိင္းရႈိင္းညြတ္ႏူးသူျဖစ္၏-ဟုဆုိျခင္း}
(ဂ) သိႆဘာဝူပဂမနသရဏဂုံ=
တပည့္အျဖစ္ခံယူျခင္းသရဏဂုံ
{အကၽြႏု္ပ္ကုိ ရတနာ ၃
ပါး၏တပည့္ရင္းမွတ္ပါ-ဟု ဆုိျခင္း}
(ဃ) ပဏိပါတသရဏဂုံ= ရတနာ ၃ ပါး၌သာ
အရုိအေသျပဳေသာ သရဏဂုံ
{ရတနာ ၃ ပါးကုိသာလွ်င္
ရွိခုိး၊ခရီးဦးၾကဳိဆုိ၊ လက္အုပ္ခ်ီအရုိအေသေပးသူမွတ္ပါ-ဟု ဆုိျခင္း} ဟု ျဖစ္ပါ၏။
သက္ဆုိင္ရာ အ႒ကထာ၊
ဋီကာက်မ္းစာမ်ားတြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေလာကီသရဏဂုံ ၄ မ်ဳိး ေဆာက္တည္ပုံ မ်ားကုိ
ပါဠိျဖင့္ ေဖာ္ျပထား၏။ ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏိၵယသင္ၾကားခ်ေပးေသာ
သရဏဂုံပါဠိဆုိနည္းမွာ အတၱသႏၷိယ်ာတနသရဏဂုံေဆာက္တည္နည္းတြင္ အက်ဴံးဝင္ေၾကာင္းေတြ
့ရ၏။
က်မ္းစာပါမူရင္းပါဠိမွာ " အဇၨာဒိ ံ ကတြာ အဟံ အတၱာနံ ဗုဒၶႆ
နိယ်ာေတမိ , ဓမၼႆ,သံဃႆ"ဟု ေဖာ္ျပထား၏။
ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏိၵယက
အဇၨာဒိ ံ ကုိ အဇၨ အာဒိ ံ ဟု
ဆုိထား၏။
ယင္းမွာ ပါဠိသဒၵါနည္းအရ ပုဒ္စပ္ ကုိ ပုဒ္ျဖတ္ျခင္း
ျပဳထားေသာေၾကာင့္ အလြဲအမွားမဟုတ္ပါေခ်။ ဆုိဖြယ္ရွိသည္မွာ
ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏိၵယ၏
နိယ်ာေဒမိ ပင္ျဖစ္၏။ မူရင္းပါဠိမွာ နိယ်ာေတမိ ဟု ျဖစ္၏။
ပါဠိပုဒ္တည္ေဆာက္ပုံ
အေျခခံဓာတ္မွာ "ယတ"ဓာတ္ျဖစ္၏။ မဟာဝိသုဒၶါရုံဆရာေတာ္၏
ဓာတြတၳသဂၤဟက်မ္း
ဂါထာအမွတ္၊၃ဝ၄။တြင္
"ယေတာ စု တာေဠာပကာေရ၊ နိ တု
နိယ်ာတေန သိယာ။
ယေတာ၊ ယတဓာတ္သည္။ စု၊
စုရာဒိဂုိဏ္းတည္း။ တာေရာပကာေရ၊ ရုိက္ႏွက္ပုတ္ခတ္ျခင္း ၊ေက်းဇူးျပဳျခင္း၌။ နိ တု၊
နိေရွးရွိမူကား။ နိယ်ာတေန၊ အပ္ႏွင္းျခင္း လဲလွယ္ျခင္း၌။ သိယာ၊ ျဖစ္ရာ၏" ဟု
မိန္ ့ဆုိေရးသားေတာ္မူ၏။
သဒၵနီတိ၊ ဓာတုမာလာႏွင့္
အျခားသဒၵါက်မ္းတုိ ့၏ပါဠိအဆုိမ်ားကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေကာက္ႏုတ္ျပျပီးေနာက္ "သာသနာေတာ္က်မ္း၌ကား
ဒေထြးႏွင့္ "နိယ်ာေဒတိ"ဟူ၍လည္း ပါဌ္ရွိ၏။ ေလာကီက်မ္း၌ တဝမ္းပူသာရွိသည္"
ဟု
ျမန္မာဘာသာမွတ္ခ်က္ေရးေတာ္မူ၏။ သဒၵနီတိ၊ ဓာတုမာလာတြင္ လည္း----
"ယတ နိကာေရာပကာေရသု။ ယေတတိ၊
ယတယတိ။ နီေတာ စ ပဋိဒါေန၊ ယတဓာတု နိဥပသဂၢေတာ ပေရာ ပဋိဒါေန ဝတၱတိ၊ နိယ်ာေတတိ၊
နိယ်ာတယတိ။ တကာရႆ ပန ဒကာရေတၱ ကေတ "နိယ်ာေဒတိ၊
နိယ်ာဒယတိ။ ရထံ နိယ်ာဒယိတြာန
အဏေဏာ ဧဟိ သာရထိ"ရူပါနိ"ဟု ဆုိထားေလရာ နိေရွးရွိေသာ ယတဓာတ္၊
စုရာဒိေဏပစၥည္းတြင္ တဝမ္းပူျဖင့္ နိယ်ာေတတိ ဟုလည္းေကာင္း၊ တဝမ္းပူကုိ
ဒေဒြးအျဖစ္သုိ ့ေျပာင္းလဲ၍
နိယ်ာေဒတိ
ဟုလည္းေကာင္း ရွိႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိမိန္ ့ထားၾကေလျပီ။
ထုိ ့ေၾကာင့္
အတၱသႏၷိယ်ာတနသရဏဂုံေဆာက္တည္ပုံျပပါဠိတြင္ "နိယ်ာေတမိ"ဟု
ျပဆုိထားေသာ္လည္း ပါဠိသဒၵါက်မ္းမ်ားအရ
(ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏိၵယဆုိသလုိ) "နိယ်ာေဒမိ"ဟုလည္း ဆုိႏုိင္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ
့ရွိရပါ၏။
၄။
ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏိၵယက
"ယေန ့ကုိ အစျပဳ၍ ဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ပါ၏၊ တရားကုိ ကုိးကြယ္ပါ၏၊ သံဃာကုိ
ကုိးကြယ္ပါ၏"ဟု သူ၏ပရိသတ္ကုိ သင္ျပေပး၏။
ဆရာေတာ္အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသက
ေတာင္ပုလုေတာရကမၻာေအးဆရာေတာ္အရွင္နႏိၵယသင္ျပေသာနည္း (ယေန ့ကုိ အစျပဳ၍) မွာ ယေန
့မွာဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္လာသူမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ္လည္း ေမြးကတည္းကဗုဒၶဘာသာဝင္
ျဖစ္လာသူ၊
သရဏဂုံတည္လာျပီးသူမ်ားအတြက္မူ ဆရာေတာ္ရွင္းျပသလုိ စကားကပ္ဖြယ္ရွိေနေၾကာင္း
အေျခခံဗုဒၶဘာသာသင္တန္းတြင္ ရွင္းလင္းေဝဖန္ေတာ္မူခ့ဲေလသည္။
ဆရာေတာ္အရွင္သီလာနႏၵာဘိဝံသ၏
အေျခခံဗုဒၶဘာသာသင္တန္းနားေထာင္ရန္လင့္မ်ားမွာ ေဖာ္ျပပါအတုိင္း---
အမရဒီပ
၅-၃-၂ဝ၁၂
No comments:
Post a Comment