ေရႊဝါေရာင္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာေဇာတႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းျခင္း
“ျမန္မာျပည္သားေတြ အက်ဳိးအတြက္ ရဟန္းေတြဟာ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တာ လုပ္ရမယ္”ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစုအတြင္း အခရာက်ေသာ ဆရာေတာ္တပါး ျဖစ္သည့္ ဦးပညာေဇာတသည္ စစ္အစိုးရက ပိုက္စိတ္တိုက္ လိုက္လံ ရွာေဖြေနသည့္ ၾကားမွ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္သို႔ မၾကာေသးခင္က လြတ္ေျမာက္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။
စစ္အစိုးရကို တုန္လႈပ္ ေျခာက္ျခား သြားေစခဲ့ေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၏ ေမတၱာပို႔ ဆႏၵျပမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရး ႀကိဳးပမ္းခဲ့သူ ဆရာေတာ္က ေမတၱာတရားျဖင့္ ျပည္သူျပည္သားေတြ ေကာင္းက်ဳိးႏွင့္ အမွန္တရားအတြက္ ရဟန္းသံဃာမ်ား လုပ္သင့္သည္ကို လုပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး ႏိုင္ငံေရး လုပ္တာမဟုတ္ဟု ခိုင္ခိုင္မာမာ ယံုၾကည္ထားသည္။
ေထာင္တြင္းအက်ဥ္းခ် ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးမႈ အႀကိမ္ႀကိမ္ခံရဖူးသူ ဆရာေတာ္သည္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ခ်ိတ္ပိတ္ခံထားရသည့္ ရန္ကုန္ျမိ့ဳ သကၤန္းကၽြန္းျမိဳ့နယ္ရွိ မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္၏ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ျပီး ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္လည္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစု ထူေထာင္သူ ရဟန္းေတာ္ ၆ ပါးအနက္ ဦးဂမၻီရႏွင့္ ဦးေကသရတို႔ ၂ ပါးမွာ အဖမ္းခံထားရသည္။
တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးအတြက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည္ဟု ေလးနက္ တည္ၾကည္စြာျဖင့္ ဆရာေတာ္က ေျပာသည္။
ေမး။ ။ ဦးဇင္းဘုရား၊ ဘယ္ေန႔က နယ္စပ္ကို ေရာက္တာလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ရက္ပိုင္းေလးပါပဲ။ သိပ္မၾကာေသးပါဘူး။
ေမး။ ။ ဦးဇင္းက အရွင္ဂမၻီရတို႔လို ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးရဲ့ ဦးေဆာင္ သံဃာေတာ္တပါးအျဖစ္ သိထားပါတယ္ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဦးဂမၻီရဟာ ဦးဇင္းတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစုက ရဟန္းတပါးပါ။ ဝါအေနနဲ႔ဆိုရင္ ဦးဇင္းက အႀကီးဆံုးပါပဲ။ အေတြ႔အၾကံဳအရလည္း ဦးဇင္းက အႀကီးဆံုးပါပဲ။ တာဝန္ အရွိဆံုးပါပဲ။ ဦးဇင္းတို႔ သံဃာ့ တပ္ေပါင္းစုမွာ ရဟန္း (၆) ပါး ရွိပါတယ္။ ဦးဇင္းအေနနဲ႔က အဓိက အၾကံဥာဏ္နဲ႔၊ အေတြ႔အၾကံဳ ဗဟုသုတေတြကို သူတို႔ကို ပံ့ပိုး ေပးခဲ့ရပါတယ္။ ဦးဇင္းက ပထမအႀကိမ္ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္မွာ ႏိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ ေထာင္ (၃) ႏွစ္က်ပါတယ္။ ဒုတိယအႀကိမ္ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွာ ဒုတိယအႀကိမ္မွာ ႏိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ပဲ (၇) ႏွစ္က်ပါတယ္။ ကိုေဌးႂကြယ္တို႔၊ ကိုကိုႀကီးတို႔ကလည္း ဦးဇင္းနဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဦးဇင္းရဲ့သက္ေတာ္နဲ႔ ဝါေတာ္ကို မိန္႔ၾကားပါဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဦးဇင္းဝါေတာ္က (၂၈) ဝါ၊ အသက္က (၄၈) ပါ။ သကၤန္းကၽြန္း မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္က တုိက္အုပ္ဘုန္းႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ အပိတ္ ခံလုိက္ရလိုက္တဲ့ ေက်ာင္းေပါ့ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဦးဇင္း အထက္မွာ အဖမ္းခံထားရတဲ့ ဦးဣႏၵက ဆိုတာ။ အခု အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ ရွိပါတယ္။ သူက ေက်ာင္းထုိင္ပါ။ ဦးဇင္းက တုိက္အုပ္ပါ။
ေမး။ ။ ဦးဇင္းရဲ့ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလက အမွတ္ရခ်က္ကို မွ်ေဝေပးပါ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ထူးျခားတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳကေတာ့ ပထမဆံုး ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္မယ္ ေဆာင္တဲ႔ေန႔က အေတြ႔အၾကံဳပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ သံဃာတပ္ေပါင္းစုက ဦးေဆာင္ၿပီး (၁၈) ေန႔မွာ ကံေဆာင္မယ္လို႔ ေျပာထားတယ္။ အကယ္၍သာ အဲဒီ ကံေဆာင္ပြဲ ျဖစ္မလာဘူးဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ရဲ့ ကတိမတည္ဘူး၊ သာသနာေတာ္ အတြက္လည္း သိကၡာက်မယ္၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ အတြက္လည္း သိကၡာက်မယ္။ ဒါေပမယ္ ဦးဇင္းတို႔က ေနရာအေနနဲ႔ (၅) ေနရာေလာက္ ခြဲၿပီးလုပ္တဲ့အခါမွာ ရန္ကုန္က (၃) ေနရာ သတ္မွတ္တဲ့အခါ၊ (၃) ေနရာလံုး ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ မႏၱေလးကေတာ့ (၁၈) ရက္ေန႔မွာ မလုပ္ႏိုင္ေပမယ့္၊ (၁၉) ရက္ေန႔မွာ စလုပ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့မလား ဆိုတဲ့ သံသယစိတ္ေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္မွာ ဦးဇင္းတို႔ မွန္းထားတာထက္ ပိုေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့အတြက္ (၁၈) ရက္ေန႔က အေတြ႔အၾကံဳဟာ ေနာက္ရက္ေတြ ထပ္ပိုၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ သံဃာထုေတြနဲ႔အတူ ဦးဇင္းကိုယ္တုိင္္ ေမတၱာပို႔ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳက ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဦးဇင္းတို႔ သံဃာ့ တပ္ေပါင္းစုေအာက္မွာ သံဃာ့အဖြဲ႔ငယ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က အေတြ႔အၾကံဳ မ်ားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြျဖစ္ေတာ့ ေရွ႔ဆံုးက တာဝန္ မယူပါဘူး။ ေဘးက ရံပါတယ္။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ဘာတာဝန္ယူ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ဘာတာဝန္ယူ ဆိုတာကို စီစဥ္ ညြန္ၾကားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဒီပြဲမွာ ေရွ႔ထြက္လိုက္ရင္ ဦးဇင္းတို႔လုပ္တာ တန္းမိသြားၿပီးေတာ့ ၿဖိဳခြဲခံရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတို႔က ေဘးကေန ရံၿပီး လိုက္ပါခဲ့တယ္။ လႈပ္ရွားမႈမွာ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက သံဃာ့ တပ္ေပါင္းစုမွာပါတဲ့ (အဓိကအားျဖင့္ ၄ ဖြဲ႔) တဖြဲ႔ဖြဲ႔မွာ ပါဝင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ရဟန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ လႈပ္ရွားမႈအၿပီးမွာ ဦးဇင္း ဘယ္လို ေရွာင္တိမ္းခဲ့ရပါသလဲ၊ သိခြင့္ ရသေလာက္ပါ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ တခ်ဳိ႔တဝက္ေတာ့ ေျပာပါမယ္။ အတြင္းက လူေတြရဲ့ လံုျခံဳေရးေၾကာင့္ အကုန္ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ ၂၆ ရက္ေန႔ညမွာ မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္ကို ဝင္စီးပါတယ္။ ဦးဇင္းက ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး မတုိင္ခင္ကတည္းက ကိုမင္းကိုႏုိင္တို႔၊ ကိုကိုႀကီးတို႔နဲ႔က ေက်ာင္းနဲ႔ သူတို႔အိမ္နဲ႔က နီးစပ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကို ဖမ္းသြားၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ ဦးဇင္းက အျပင္မွာ ေရွာင္ပုန္းၿပီး ေနတယ္။ ေနရင္းနဲ႔မွ သံဃာ့ တပ္ေပါင္းစုအဖြဲ႔ ဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။ မဂၢင္ေက်ာင္းကို ဝင္စီးတဲ့အခါမွာ ဦးဇင္းက အျပင္မွာပဲ ရွိပါတယ္။ တေလွ်ာက္လံုး အျပင္မွာပဲ ေနတယ္။ အျပင္မွာရွိတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြ၊ ရဟန္းေတြ၊ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြ၊ တပည့္ေတြရဲ့ ကူညီပံ့ပိုးမႈ၊ ေစာင့္ေရွာက္မႈေၾကာင့္ ပုန္းေရွာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ သံဃာ့ တပ္ေပါင္းစုကို ျပန္လည္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစုကို ခုိင္ခုိင္မာမာ ဖြဲ႔စည္းထားႏုိင္ပါၿပီ။ ဦးဇင္း ျပင္သင့္တာကို ျပင္ထားၿပီးၿပိလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ေမး။ ။ လႈပ္ရွားမႈကို သံဃာထုက ဦးေဆာင္ရမယ္ ဆိုတာ ဦးဇင္းတို႔ ဘယ္လို စတင္သိျမင္ လာပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဦးဇင္းတို႔ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစု ဆိုတာက ေအာက္တိုဘာ အေရးအခင္း ျဖစ္လာမွ၊ စက္သံုးဆီ ေစ်းႏႈန္းေတြ ႀကီးျမင့္လာမွ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင့္အရင္မွာ သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္းငယ္ေတြ၊ ရဟန္းပ်ဳိ သမဂၢေတြ၊ သံဃာ သမဂၢီေတြ၊ ရန္ကုန္တုိင္း ရဟန္းပ်ဳိေတြ၊ ေသာတုဇနေတြ စသည္ျဖင့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိၿပီးသားပါ။ ဟိုးအရင္ကတည္းက ရွိခဲ့တာပါ။ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြနဲ႔ လက္တြဲၿပီး၊ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုေတြနဲ႔ လက္တြဲၿပီး ျမန္မာျပည္သားေတြရဲ့ အက်ဳိးအတြက္ ရဟန္းေတြဟာ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တာ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အုိင္ဒီယာ ရွိပါတယ္။ အဲလိုအခ်ိန္မွာ စက္သံုးဆီေစ်းေတြ ႀကီးျမင့္လာတယ္။ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူေတြ ဆႏၵျပတဲ့အခါ၊ ၾက့ံဖြ႔ံတို႔၊ စြမ္းအားရွင္တို႔ ရဲတို႔က ဖမ္းလိုက္တဲ့အခါ၊ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက အလုပ္ကို လုပ္ႏုိင္သေလာက္ မလုပ္ခဲ့ဘူး။ ဦးဇင္းတို႔က သံဃာထုအေနနဲ႔၊ နဂိုရွိၿပီးသား အဖြဲ႔အစည္းေတြ စုေပါင္း ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္သူေတြ အက်ဳိးကိုလုပ္ဖို႔ သံဃာ့ တပ္ေပါင္းစုဖြဲ႔ဖို႔ မႏၱေလးမွာ ျပင္လုိက္ပါတယ္။ ပခုကၠဴက စၿပီး ေဖာက္ခြဲလိုက္တဲ့အတြက္ ပခုကၠဴ သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ သပိတ္ေမွာက္မယ္ဆိုၿပီး မီဒီယာေတြက တဆင့္ အသိေပးခဲ့ပါတယ္။ ပခုကၠဴက လုပ္သြားတယ္ ဆုိတာက ဦးဇင္းတို႔ သံဃာအဖြဲ႔အစည္း၊ သံဃာအဖြ႔ဲအစည္း၊ ရဟန္းပ်ဳိ အဖြဲ႔အစည္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ရဟန္းပ်ဳိသမဂၢ အဖြဲ႔အစည္းက ရဟန္းငယ္ေတြ လုပ္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ပခုကၠဴကိစၥကေတာ့ လက္တေလာ အေၾကာင္းအရင္းေပါ့ဘုရား၊ ေနာက္ေတာ့ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ သံဃာထုရဲ့ အႏၱိမ ရည္မွန္းခ်က္၊ သေဘာထားက ဘယ္လို ရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဦးဇင္းတို႔ သေဘာထားကေတာ့ ျပည္သူေတြ ေကာင္းမယ္။ အက်ဳိးစီးပြား ရွိမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လို လုပ္ရပ္မ်ဳိးကိုမဆို လုပ္မွာပါ။ အဲလို လုပ္တဲ့အခါမွာ ဘာသာေရးနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ လမ္းေၾကာင္း၊ အပ္စပ္တဲ့ လုပ္ရပ္ ျဖစ္ရမယ္။ ဘာသာေရးကေန ျပည္သူေတြရဲ့ အက်ဳိးရွိတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို လုပ္ဖို႔ သေဘာထား ရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဦးဇင္းတို႔က ဘာသာေရး အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ဳိးသားေရးနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကပဲ ဦးဇင္းတို႔နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့အတြက္ ဒီလမ္းေၾကာင္းအတုိင္း လုပ္ဖို႔ကို ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္။
ေမး။ ။ နယ္စပ္ကို ထြက္လာရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အေၾကာင္းအရင္းကို ေျပာျပပါဘုရား။ အထဲမွာ အခက္အခဲေတြ ရွိတယ္ဆိုတာလည္း သိပါတယ္ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ထြက္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းက အထဲမွာ ပုန္းေနတုန္း၊ ဟုိပုန္းဒီပုန္း၊ ဟိုေရႊ႔ဒီေရႊ႔ လုပ္ေနတဲ့ တခ်ဳိ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဦးဇင္းေၾကာင့္ သူတို႔ ဒုကၡေရာက္ႏုိင္စရာ ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႔က ဦးဇင္းနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့၊ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း၊ ရဟန္း ဒကာဒကာမေတြ၊ ညီအစ္ေမာင္ႏွမေတြ၊ ဆရာတပည့္ေတြ၊ တနည္းမဟုတ္ တနည္း ဒုကၡေပးလာႏုိင္တယ္။ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ေနလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ျပည္ပကေနပဲ တာဝန္ယူၿပီး လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ထြက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ျမန္မာျပည္မွာ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးလို ေနာက္ထပ္ လႈပ္ရွားမႈတခု ေပၚႏုိင္စရာ ရွိပါသလား ဘုရား။
ေျဖ။ ။ အခ်ိန္အခါ တခုေတာ့ ေစာင့္ရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္၊ ျပည္သူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြ ရင့္သန္လာၿပီး၊ ခံစားခ်က္ကို ဖြင့္ဟဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ဦးဇင္တို႔နဲ႔ ကြက္တိ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးလို အင္အားစုမ်ဳိး မျဖစ္မေန ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခုလည္းပဲ ရဟန္းေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုေတြက ျပင္ဆင္ေနၾကတယ္ ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ေမး။ ။ လတ္တေလာကိစၥပဲ ျပန္ေလွ်ာက္ခ်င္ပါတယ္။ တေန႔ကပဲ စစ္အစိုးရက သူတို႔ လမ္းျပေျမပံု အတုိင္း ဆက္သြားမယ္ဆိုၿပီး ေၾကညာလိုက္ပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီ လိုခ်င္တဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ အားလံုးေပါ့၊ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဘယ္လို လက္တံု႔ျပန္သင့္လဲလို႔ ဦးဇင္းစဥ္းစားမိပါသလဲဲ။
ေျဖ။ ။ ျပည္တြင္းက ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ လုပ္ႏိုင္တာ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ တခုက ဆႏၵျပတဲ့ လမ္းေၾကာင္း။ ဒီလမ္းေၾကာင္းက လုပ္ခ်င္တုိင္း လုပ္လို႔မရဘူး။ လုပ္ရင္ ဖမ္းမယ္။ ေထာင္က်မယ္။ ပစ္မယ္၊ သတ္မယ္။ မရဘူး။ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုရင္ ျပည္သူေတြကမိမိ တို႔လုပ္ႏိုင္တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေဘာင္ထဲက ရတဲ့နည္းနဲ႔ သပိတ္ေမွာက္မယ္။ ဆႏၵမေပးဘဲ ေနမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြဟာ ကိုယ့္လိုလားပိုင္ခြင့္၊ ကိုယ္အခြင့္အေရးကို အသံုးခ်တာပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဆႏၵျပတာ မျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆႏၵခံယူပြဲကို ကန္႔ကြက္၊ ႐ႈံ႔ခ်တဲ့ဟာမ်ဳိးကို လုပ္လို႔ ရပါတယ္။ အဲလို လုပ္လို႔ရေအာင္ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုေတြက ရတဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္လိမ့္မယ္လို႔ ဦးဇင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဟာ အေရးႀကီးတဲ့့ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ အက်ဳိးရွိရွိ လုပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ စုေပါင္းလုပ္ဖို႔ လုပ္အပ္ၿပီလို႔ ျမင္ပါတယ္။
ေမး။ ။ လက္ရွိအစိုးရေပၚ ဦးဇင္း ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ သူတို႔က ရွင္းေနတာကို ႐ႈပ္ေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ။ ကတိမတည္ခဲ့ဘူး။ ၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲက ၿပီးခဲ့ၿပီးပဲ၊ ၿပီးရင္ အာဏာလႊဲမယ္ ေျပာတယ္။ အဲေတာ့ အာဏာလႊဲဖို႔ ကိစၥက လက္ရွိ အေနနဲ႔က ဘာလုပ္မလဲ၊ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး လမ္းေၾကာင္းကို တက္လုိက္ရင္ ရွင္းရွင္းေလးပါ။ အဲလို မလုပ္ဘဲ၊ အာဏာ တည္ျမဲေရး၊ အက်ဳိးစီးပြားေရးအတြက္ လူထုဆႏၵ ခံယူပြဲတို႔၊ ေနာက္တႀကိမ္ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္မယ္ ဆိုတာေတြဟာ မိမိအက်ဳိးကိုယ္သာ ၾကည့္ၿပီး ျပည္သူေတြရဲ့ အက်ဳိးစီးပြားကို မၾကည့္ဘူးလို႔ အဲလိုျမင္ပါတယ္။
ေမး။ ။ တခ်ဳိ႔ကလည္း ရဟန္းဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မပတ္သက္ရဘူးေပါ့ေလ။ ဒီလို ေျပာၾကပါတယ္။ ဦးဇင္းရဲ့ ခံယူခ်က္က ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က ႏုိင္ငံေရး မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ျမင္ေနရင္ သမုတ္ ေနၾကတာပါ။ ဦးဇင္းတို႔က ပါတီလည္း မေထာင္ဘူး။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံမွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ မဲေပးပိုင္ခြင့္ေတာင္ မရွိပါဘူး။ ဦးဇင္းတို႔က ရဟန္းေတြပါ။ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ နရသီဟပေတ့မင္း လက္ထက္ကလည္း ရွင္ဒိသာပါေမာကၡတို႔လို သံတမန္နည္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ တုိင္းသူျပည္သား အက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ ရဟန္းေတြက ဘာလုပ္ေနလဲဆိုရင္ ျပည္သူေတြရဲ႔ အက်ဳိးစီးပြား၊ ျပည္သူေတြ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ နည္းနဲ႔၊ ေမတၱာတရားနဲ႔ အမွန္လမ္းေၾကာင္းဘက္ကေန အရွိကို အရွိအတုိင္း လူေတြရဲ႔ ကိုယ္စား သြယ္ဝိုက္ၿပီးေတာ့ သံတမန္နည္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း ျဖစ္တယ္။ နားမလည္တဲ့လူေတြက ႏုိင္ငံေရး လုပ္တယ္လို႔ ျမင္ေနတာပါ။ ရဟန္းေတြ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေမး။ ။ ဦးဇင္းက အေတြ႔အၾကံဳအရ၊ ဝါေတာ္အရ အတန္အသင့္ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ သံဃာ့ မဟာနာယက အဖြဲ႔က လုပ္ရွိ အေနအထားအေပၚ ဘယ္လို သံုးသပ္မိပါသလဲဲ။
ေျဖ။ ။ တုိင္းေရးျပည္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာမဟာနာယက အဖြဲ႔အစည္းဟာ သာသနာ ဘက္က ၾကည့္ရင္ အျမင့္မားဆံုးပါ။ ဒီလို အဖြဲ႔ဟာ ၈၈ အေရးအခင္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့တာ ရွိပါတယ္၊ ဒါဟာ ဘာသာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ လုပ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႔ အက်ဳိးကို ေရွ႔႐ႈၿပီး သတ္တဲ့ျဖတ္တဲ့ ကိစၥေတြ၊ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္တာေတြ မလုပ္ၾကဖို႔ ျပည္သူေတြကလည္း စည္းကမ္းရွိဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့တာ ရွိသလို ဒီေန႔ ဒီကာလမွာ ျပည္သူေတြအက်ဳိးကို ေရွ႔႐ူ႔ၿပီး သာသာနာ့အဖြဲ႔မွာ အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယက အဖြဲ႔က အစိုးရကို ေမတၱာရပ္ခံမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ အေနနဲ႔လည္း ဂုဏ္ရွိတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ အေနနဲ႔လည္း ဂုဏ္ရွိတယ္။ ျမန္မာျပည္ အေနနဲ႔လည္း ဂုဏ္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံဃာ့မဟာနာယက အဖြဲ႔အေနနဲ႔ အဲဒီလို ေမတၱာရပ္ခံတာမ်ဳိး၊ အမွန္တရားဘက္က ရဲရဲရင့္ရင့္ ေမတၱာရပ္ခံတာမ်ဳိးကို လုပ္ေစခ်င္တယ္။
ေမး။ ။ တုိက္တြန္းႏိုင္တဲ့ အေျခအေနလည္း ရွိပါသလား ဘုရား။
ေျဖ။ ။ တိုက္တြန္းခ်င္ရင္ေတာ့ တုိက္တြန္းလို႔ ရပါတယ္။ ဝိနည္းလြတ္ေအာင္ ေရွာင္မယ္ ဆိုရင္လည္း ေရွာင္ေနလို႔ ရတယ္ေပါ့။ တကယ္လုပ္ရင္ တကယ့္ကိုပဲ အက်ဳိးရွိတာေပါ့။ အက်ဳိးရွိတယ္၊ မွန္လည္းမွန္တယ္။ ဝိနည္းနဲ႔လည္း မေဖာက္ျပန္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အေနနဲ႔ ဒါတကယ့္ကို လုပ္ကို လုပ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္၊
ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း
ဦးပညာေဇာတ- နတ္ေမာက္ျမိဳ့နယ္ မယ္ဇလီရြာတြင္ ႏိုဝင္ဘာလ ၆ ရက္၊ ၁၉၆ဝ တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။
- ဝါေတာ္ ၂၈ ႏွစ္၊ သက္ေတာ္ ၄၂ ႏွစ္။
- အျခား ဘြဲ႔အမည္မွာ ဦးပါကဋ ျဖစ္သည္။
- အသက္ (၂ဝ) ၌ ရဟန္းဘဝ ေရာက္ခဲ့။
- ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ပခုကၠဴ၊ ေရနံေခ်ာင္း၊ ေတာင္တြင္းႀကီး စာသင္တုိက္မ်ားတြင္ ပညာသင္ခဲ့။
- ၁၉၈၈ တြင္ ရန္ကုန္တြင္ စာသင္သား ဘဝအျဖစ္ ေနစဥ္၊ အလံုၿမ့ဳိနယ္၊ ရဟန္းပ်ဳိ သမဂၢ ဥကၠဌ။
- စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ရဟန္ပ်ဳိသမဂၢမ်ား ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းေသာအခါ ေအာက္ျမန္မာျပည္ စည္းရုံးေရး တာဝန္ခံ အျဖစ္ တာဝန္ယူ။
- မႏၱေလးသံဃာေတာ္မ်ားက သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ေသာအခါ၊ ေအာက္ ဗမာျပည္ သံဃာေတာ္မ်ားက ေထာက္ခံေၾကာင္း လႈပ္ရွားမႈမ်ား လုပ္စဥ္ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္ (၃) ႏွစ္က်။
- ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္မွျပန္လြတ္။
- ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ တႀကိမ္အဖမ္းခံရၿပီး၊ စစ္ေၾကာေရးမွ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့။
- ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီတြင္ အဖမ္းခံရၿပီးေထာင္ (၇) ႏွစ္ခ်မွတ္ခံရ။ အင္းစိန္၊ သာယာဝတီမွ ျပန္လြတ္။
- ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ သာယာဝတီ ေထာင္မွ ျပန္လြတ္ၿပီးေနာက္ မဂၢင္ေက်ာင္းတြင္ တုိက္အုပ္ ဆရာေတာ္၊ စာခ်ဆရာေတာ္အျဖစ္ သာသနာ့ တာဝန္ထမ္းခဲ့။ ရဟန္းပ်ဳိသမဂၢကို ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္း၊ သံဃာ တပ္ေပါင္းစု ေပၚေပါက္လာသည့္အထိ တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့။
(သံဃာႏွင့္ႏုိင္ငံေရးအယူအဆကုိ ႏွစ္သက္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထပ္မံတင္ျပတာပါ။ အမရဒီပ)
http://www.mizzimaburmese.com/component/content/article/7/595----
No comments:
Post a Comment