Total Pageviews

Saturday, January 7, 2012

၂ဝ၁၂-ခုႏွစ္ ဓမၼကထာမွတ္စုမ်ား


၂ဝ၁၂-ခုႏွစ္ ဓမၼကထာမွတ္စုမ်ား
           
ရွင္ျပဳျခင္းဆုိင္ရာသိဖြယ္
            ေမးခြန္း ၁။ (က) ရွင္ျပဳရာ၌ရွင္ေလာင္းလွည့္ကာ ရွင္ျပဳပြဲအခမ္းအနားျဖင့္ျပဳျခင္း၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၌ ေခါင္းတုံးရိတ္မႈ၊ သကၤန္းဝတ္မႈျပဳ၍ ရွင္ျပဳျခင္း ၂ မ်ဳိးဝယ္ ကုသုိလ္အက်ဳိးမည္သုိ ့ထူးပါသနည္း။
                        (ခ) သားေတာ္ရာဟုလာကုိ မည္က့ဲသုိ ့ရွင္ျပဳပါသနည္း။
                        (ဂ) ရွင္ေလာင္းလွည့္ျခင္းအစဥ္အလာသည္ မည္သည့္ေခတ္က ျဖစ္ေပၚလာပါသနည္း။

            အေျဖ ၁။ (က) ကုသုိလ္အက်ဳိးရျခင္း မထူးပါ။
                        (ခ) ကပိလဝတ္ျပည္နန္းေတာ္၌ ဘုရားရွင္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူျပီး၍ ျပန္ၾကြလာေတာ္မူ
ေသာအခါ ရာဟုလာသည္ ဘုရားရွင္၏ေနာက္ေတာ္မွ ေလာကီအေမြေတာင္းရင္း ပါလာ၏။ ေက်ာင္းေတာ္သုိ ့
ေရာက္ေသာအခါ " ရာဟုလာအား ေလာကုတၱရာအေမြေပးေတာ္မူရမည္"ဟု မိန္ ့ေတာ္မူ၍ အရွင္သာရိပုၾတာကုိ ရွင္ျပဳေပးေစေတာ္မူ၏။ အရွင္သာရိပုၾတာသည္ အမိန့္ေတာ္အတုိင္း ဦးေခါင္းရိတ္၍ သကၤန္းဝတ္ေပးေတာ္မူပါ
သည္။
                        (ဂ) ရွင္ေလာင္းလွည့္ျခင္း၊ မ႑ပ္အတြင္း၌ အဘိသိက္သြန္းျခင္းစေသာ အစဥ္အလာကုိ မည္သည္ေခတ္က ဆင္းသက္လာသည္ဟု မသိပါ။ အခ်ဳိ  ့က "ဓမၼာေသာကမင္း၏သားေတာ္ မဟိႏၵမင္းသားကုိ ရွင္ျပဳေပးရာမွဆင္းသက္လာသည္"ဟု ေျပာၾက၏။ ပါရာဇိကက႑အ႒ကထာ မဟိႏၵမင္းသားရွင္ျပဳခန္း၌ ထုိ
အသုိင္းအဝုိင္းမပါေခ်----------။

            ေမးခြန္း ၂။ သကၤန္းပရိကၡရာဖုိးမွ်မရွိ၊ အခမ္းအနားလည္းမလုပ္ႏုိင္ေသာ မိဘသည္ သားကုိမည္က့ဲသုိ ့
ရွင္ျပဳႏုိင္ပါသနည္း။
            အေျဖ ၂။ သနားတတ္ေသာ (သပိတ္သကၤန္းလည္းေပးႏုိင္ေလာက္ေသာ ဆရာသမားထံ အပ္ႏွံ၍ ရွင္ျပဳႏုိင္ပါသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ေရွးေခတ္က ရွင္ျပဳရာ၌ သပိတ္သကၤန္းကုိ မိမိမွာရွိလွ်င္ ေပးရပါသည္။ မရွိလွ်င္
လည္း ရဖုိ ့ရန္အားထုတ္ရပါသည္။ [ဘုရားရွင္သည္ ရဟႏ ၱာျဖစ္ေလာက္ေသာ အရည္အခ်င္းရွိပါလ်က္ ေၾကြး
တင္ေနေသာ ပုဏၰားကုိ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူျပီးလွ်င္ ေကာသလမင္းအထံေခၚသြား၍ အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပ
ေတာ္မူ၏။ ေကာသလမင္းက ေၾကြးတာဝန္ယူပါသည္။ ထုိရဟန္းလည္း တရားအားထုတ္၍ ရဟႏ ၱာျဖစ္ေလသည္
။ [သဂါထာဝဂၢသံယုတ္၊ ျဗာဟၼဏသံယုတ္]

            ေမးခြန္း ၃။ ရွင္ျပဳေပးရာ၌ ကေလး၏မည္သည့္အရြယ္တြင္ ရွင္ျပဳေပးႏုိင္ပါသနည္း။
            အေျဖ ၃။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ပဌမခြင့္ျပဳေတာ္မူစဥ္၌  "၁၅-ႏွစ္အသက္ျပည့္မွ ရွင္ျပဳေပးရမည္ "ဟု မိန္ ့
ေတာ္မူ၏။ ထုိ ့ေနာက္မိဘမ်ားေသဆုံးသြားသျဖင့္ ကုိးကြယ္ရာမ့ဲျဖစ္ေနေသာ ကေလးညီေနာင္ ၂ ေယာက္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍  "မိမိထမင္းပြဲကုိ က်ီးႏႈိက္လာလွ်င္ ေခ်ာက္ႏုိင္ေသာအရြယ္ရွိသူကုိ ရွင္ျပဳေပးႏုိင္၏ "ဟု ခြင့္ျပဳ
ေတာ္မူျပန္၏။  ။ [ဝိနည္းမဟာဝါ၊ ပဗၺဇၨကၡႏၶကပါဠိေတာ္]

မွတ္ခ်က္။ မလႊဲသာ၍ခြင့္ျပဳေတာ္မူရေသာ ဤဒုတိယခြင့္ျပဳေတာ္မူခ်က္ကုိ ေကာက္ခ်က္ခ်၍ ယခုကာလ၌ အေတာ္ငယ္ေသာ ကေလးမ်ားကုိ ရွင္ျပဳေပးၾက၏။ ထုိကေလးမ်ားသည္ ဆယ္ပါးသီလႏွင့္ထုိက္တန္ေသာ က်င့္ဝတ္ကုိ မက်င့္ႏုိင္ၾက၊ အခ်ဳိ ့မွာ ဇာတရူပသိကၡာပုဒ္ကုိအပ်က္ခံ၍ ပုိက္ဆံကုိ သူ ့လက္ထဲထည့္ျပီးလွ်င္ ေက်ာင္းလုိက္ခ်င္ေအာင္ မိဘတုိ ့က ေခ်ာ့ၾကရ၏။ မ႑ပ္အတြင္းမွာပင္ သကၤန္းမႏုိင္ဘဲ သိကၡာပုဒ္မ်ားစြာ အပ်က္အစီးခံၾကရ၏။ တခ်ဳိ ့ကားေက်ာင္းမွာမအိပ္လုိၾကဘဲ အိမ္မွာပင္ အိပ္ၾက၏။  ဤအားလုံးအတြက္ သာမေဏမ်ားရထုိက္ေသာ ေသခိယသိကၡာပုဒ္သီလေတြ အေတာ္မ်ားစြာပ်က္စီးေနေလျပီ။ ထုိ သုိ ့သီလေတြ အပ်က္ခံ၍ ရွင္ျပဳေပးရာ၌ မိဘတုိ ့မွာ ေငြလည္း ေထာင္ကုန္ ေသာင္းကုန္ ကုန္ရွာၾကေသး၏။ အခ်ဳိ ့ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ ့၏နားမလည္ခ်က္ကား  သာသနာဖ်က္ရာေရာက္ရုံသာမက ဘာသာျခားေတြႏွင့္ ေနာင္လာ
ေနာက္သားတုိ ့စဥ္းစားေဝဖန္ၾကေတာ့မည့္အတြက္ အလြန္ပင္ရွက္ဖြယ္ေကာင္းလွေပသည္။

ျဖစ္သင့္ေသာ ရွင္ျပဳနည္း
            သားကုိ ရွင္ျပဳေပးရာ၌ မိဘတုိ ့သည္ အရင္းအႏွီးနည္းပါးသြားေအာင္ (သုိ ့မဟုတ္ ကုန္သြားေအာင္) ရွင္ျပဳပြဲမက်င္းပသင့္ပါ။ သင့္ေတာ္ေသာအရြယ္ေရာက္မွ အေနအထုိင္အခ်ဳိးက်ေသာေက်ာင္းသုိ ့ပုိ ့၍ သင့္ေတာ္ရုံ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံရုံျဖင့္ ရွင္ျပဳေပးသင့္ပါသည္။ ရွင္သာမေဏအျဖစ္ျဖင့္ ေနခုိက္၌ လူဝတ္ေၾကာင္တုိ ့၏ သီလယူ
နည္း၊ ဒါနျပဳနည္း၊ ဥပုသ္ေစာင့္နည္းႏွင့္တကြ ရဟန္းသာမေဏတုိ ့အျမဲက်င့္ရေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိနားလည္၍ က်င့္တတ္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာေရးကိစၥတုိ ့၌အသားက်နားလည္ေအာင္လည္းေကာင္း ေလ့လာသင့္၏
။ သုိ ့မွ ဒကာအျဖစ္ျဖင့္ လွဴရေသာအခါ ပုဂၢဳိလ္အေကာင္း-အဆုိး ေရြးခ်ယ္တတ္၍ သာသနာေထာက္ပ့ံေသာ ဒါယကာတေယာက္ျဖစ္လာဖြယ္ ရွိေပသည္။

(ဂါဒီယန္သတင္းစာအယ္ဒီတာေဟာင္း ဦးစိန္ဝင္း ေမးေလွ်ာက္ျပီး မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ေျဖဆုိသည္။ ဘာသာေရးျပႆနာမ်ားအေျဖႏွင့္ စစ္တပ္တရားေတာ္-စာအုပ္)

လူသားဘဝကုိ ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္းလာ ေဟတုပစၥည္းအျမင္ျဖင္ ့ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း

ကုသုိလ္ေဟတု

အကုသုိလ္ေဟတု

အဗ်ာကတေဟတု
အေလာဘ

ေလာဘ

အေလာဘ
အေဒါသ(ေမတၱာ)

ေဒါသ

အေဒါသ(ေမတၱာ)
အေမာဟ(ပညာ)

ေမာဟ

အေမာဟ(ပညာ)
           
ယေန ့လူသားကမၻာက လူအမ်ဳိးအစား ၃ မ်ဳိး

၁။ တိဟိတ္ (ပုထုဇဥ္)ပုဂၢဳိလ္
မဟာဝိပါက္စိတ္၊ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ ၄ ခုျဖင့္ ပဋိသေႏၶတည္သူ
၂။ ဒြိဟိတ္ (ပုထုဇဥ္) ပုဂၢဳိလ္
မဟာဝိပါက္စိတ္၊ ဉာဏဝိပၸယုတ္စိတ္ ၄ ခုျဖင့္ ပဋိသေႏၶတည္သူ
၃။ သုဂတိအဟိတ္ (ပုထုဇဥ္)ပုဂၢဳိလ္
အဟိတ္စိတ္၊ ကုသလဝိပါက္၊ ဥေပကၡာသဟဂုတ္သႏၱီရဏစိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶတည္သူ









ေနာက္ဆက္တြဲ

မဟာကုသုိလ္စိတ္၊မဟာဝိပါက္စိတ္၊ မဟာၾကိယာစိတ္ (၈×၃= ၂၄)ကုိ ကာမာဝစရေသာဘနစိတ္၂၄ ဟု ေခၚ၏။
စိတ္တခုမွာ ေစတသိက္မည္မွ်ယွဥ္တြဲေနေၾကာင္းျပေသာနည္းကုိ (သဂၤဟနည္း)ဟု ေခၚ၏။

မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈ ပါး (မဟာကုသုိလ္စိတ္၊မဟာၾကိယာစိတ္ေရတြက္ပုံအတူတူ)

၁- ဝမ္းသာ                      ဉာဏ္ယွဥ္                       တုိက္တြန္းခ်က္မပါ (၁)
၁- ဝမ္းသာ                      ဉာဏ္ယွဥ္                       တုိက္တြန္းခ်က္ပါ (၂)
၂-ဝမ္းသာ                       ဉာဏ္မယွဥ္                     တုိက္တြန္းခ်က္မပါ (၃)                  
၂- ဝမ္းသာ                      ဉာဏ္မယွဥ္                     တုိက္တြန္းခ်က္ပါ (၄)

၃-စိတ္တည္ျငိမ္                ဉာဏ္ယွဥ္                       တုိက္တြန္းခ်က္မပါ (၅)
၃-စိတ္တည္ျငိမ္                ဉာဏ္ယွဥ္                       တုိက္တြန္းခ်က္ပါ (၆)
၄- စိတ္တည္ျငိမ္               ဉာဏ္မယွဥ္                     တုိက္တြန္းခ်က္မပါ (၇)      
၄- စိတ္တည္ျငိမ္               ဉာဏ္မယွဥ္                     တုိက္တြန္းခ်က္ပါ (၈)

(ေဝါဟာရ) ဝမ္းသာ=ေသာမနႆ၊ စိတ္တည္ျငိမ္၊ျငိမ္သက္= ဥေပကၡာ၊ ဉာဏ္ယွဥ္=ဉာဏသမၸယုတၱ၊ ဉာဏ္မယွဥ္= ဉာဏဝိပၸယုတၱ။တုိက္တြန္းခ်က္မပါ= အသခၤါရိက၊ တုိက္တြန္းခ်က္ပါ= သသခၤါရိက။
(ဤတြင္ ျမန္မာျပန္အနက္အမ်ဳိးမ်ဳိးထြက္ေသာ္လည္း ေသာမနႆမထင္ရွားလွ်င္ ဥေပကၡာျဖစ္သည္ဟု လုိရင္းမွတ္ပါ။)

မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈ ပါးမွာ ေစတသိက္ယွဥ္တြဲပုံ (သဂၤဟနည္း)

၁-အစုံမွာ အညသမာန္းေစတသိက္ ၁၃ ပါး၊ အပၸမညာ ႏွင့္ဝိရတိၾကဥ္ေသာဘနေစတသိက္ ၂ဝ ေပါင္း= ၃၃
၂-အစုံမွာ အညသမာန္းေစတသိက္ ၁၃ ပါး၊ အပၸမညာ၊ ဝိရတိ၊ ပညာၾကဥ္ေသာဘနေစတသိက္ ၁၉ ေပါင္း=၃၂

၃-အစုံမွာ ပီတိၾကဥ္အညသမာန္းေစတသိက္ ၁၂ ပါး၊ အပၸမညာ ႏွင့္ဝိရတိၾကဥ္ေသာဘနေစတသိက္၂ဝ ေပါင္း=၃၂
၄-အစုံမွာ ပီတိၾကဥ္အညသမာန္းေစတသိက္ ၁၂ ပါး၊ အပၸမညာ၊ ဝိရတိ၊ ပညာၾကဥ္ေသာဘနေစတသိက္ ၁၉ ေပါင္း=၃၁

+++ အဟိတ္ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္သႏီ ၱရဏစိတ္မွာ ဆႏၵ၊ ပီတိ၊ ဝီရိယၾကဥ္ အညသမာန္း
ေစတသိက္ ၁ဝ ပါး ယွဥ္တြဲျဖစ္သည္။

က်မ္းညႊန္း။ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟေခၚ သျဂၤ ိဳဟ္က်မ္းရွိ စိတ္ပုိင္း၊ ေစတသိက္ပုိင္း၊ ပကိဏ္းပုိင္း၊ ဝီထိပုိင္း၊ ဝီထိမုတ္ပုိင္း (ပုဂၢလေဘဒႏွင့္ ပဋိသႏၶိစတုကၠ)


No comments: