တက္ဘုန္းၾကီး ႏွင့္ အနာဂတ္သာသနာ
၁။
သိန္းေဖ (ေနာင္ သိန္းေဖျမင့္) သည္ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ၁ဝ ႏွစ္အလုိ ၁၉၃၇-ခုႏွစ္က
"တက္ဘုန္းၾကီး " ဝတၳဳကုိ ေရးသားထုတ္ေဝလုိက္သည္။ သူ ့ဝတၳဳတြင္ ဘုန္းၾကီးမ်ား အက်င့္သီလ
ေဖာက္ျပားပုံကုိ ေရးသားသရုပ္ေဖာ္ထားသည့္အတြက္ တႏုိင္ငံလုံး "ဂယက္ထ"သြားသည္။
ရဟန္းပ်ဳိ ့အခ်ဳိ ့က ကန္ ့ကြက္ၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးမ်ား ဆတ္ဆတ္ထိ နာၾကသည္။
ထုိဝတၳဳ၏အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ သူ တုိ ့ဗမာအစည္းအရုံးမွႏုတ္ထြက္ရသည္။
ေနာင္တြင္ "တက္ဘုန္းၾကီးသိန္းေဖ "အျဖစ္ လူသိမ်ား၏။ဒဂုန္တာရာက
"အမွန္အားျဖင့္ တက္ဘုန္းၾကီးဝတၳဳမွာ ဘုန္းၾကီးမ်ားက မခံရပ္ႏုိင္၍ ကန္ ့ကြက္ခ့ဲသျဖင့္ နာမည္ၾကီးလာေသာ္လည္း
ဝတၳဳအေနျဖင္ ့ အေတာ္ေကာင္းသည္ဟု ထင္သည္။ ဘုန္းၾကီးေတြကုိ ေဆာ္လုိက္မဟ့ဲ ဟူေသာသေဘာမ်ဳိးမဟုတ္၊ သဒၶါလြန္ေသာသေဌးမအပ်ဳိၾကီးႏွင့္ ရာဂေတာက္စားေသာ ဓမၼကထိကတဦး၏ အခ်စ္ဇာတ္ကြက္ကုိ လွပစြာသရုပ္ေဖာ္ထားေသာ သရုပ္ေဖာ္ဝတၳဳတပုဒ္အေနျဖင့္ အႏုပညာေျမာက္ေနသည္ "ဟု ေဝဖန္ေရးရႈေထာင့္မွ သုံးသပ္ထားေလသည္။ ဤကား ဝတၳဳေရးသူ၊ ဝတၳဳဖတ္သူတုိ ့အေပၚ ဝတၳဳ၏ တုံ ့ျပန္မႈႏွင့္ ေဝဖန္ေရးဆရာ၏သေဘာထားအျမင္ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃ဝ၉ ခု (ခရစ္ ၁၉၄၄-၄၅) တြင္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ "အနာဂတ္သာသနာေရး"စာအုပ္ထြက္ေပၚလာသည္။ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ၂ ႏွစ္အလုိ---။ အနာဂတ္သာသနာ
ေရးက်မ္းျဖစ္ေပၚလာပုံကုိ သခင္ထိန္ဝင္းက သူ၏မွတ္တမ္း (ဗုဒၶ=ေလာကသားတု ိ့၏အႏႈိင္းမ့ဲေက်းဇူးရွင္ကုိယ္
က်င့္ဗုဒၶဝင္ေနာက္ဆက္တြဲမွာၾကည့္ပါ)တြင္ ဤသုိ ့မွတ္တမ္းတင္၏။
"ဂ်ပန္မ်ားဆုတ္ခြာသြား၍ အဂၤလိပ္စစ္တပ္မ်ား ျမန္မာျပည္္တြင္းသုိ ့ ဝင္ေရာက္လာေသာအခါဂ်ပန္စစ္တပ္မ်ားရွိ
ေနစဥ္ကစ၍ ယေန ့လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ၾကဳိးပမ္းေနၾကေသာ ႏုိင္ငံအတြက္ေဆာင္ရြက္ေနၾကသည့္ ႏုိင္ငံေရး
သမားအမည္ခံသူမ်ားႏွင့္ ထုိသူမ်ား၏ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္စီးေနပုံ၊ သာသနာေတာ္တြင္ ရဟန္းေရာလူပါ ကုိယ္
က်င့္တရားမ်ားဆုတ္ယုတ္မႈေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ပ်က္စီးေတာ့မည္ကုိ မိမိဉာဏ္မီသမွ် ၾကဳိတင္သိရွိရသျဖင့္ စိတ္မ
တင္မက် မၾကည္မလင္ျဖစ္ေနခ့ဲပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေျမာင္းျမပေဇၨာတာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး (ေရႊက်င္သာ
သနာပုိင္) ႏွင့္ ကၽြန္းကုန္းဆရာေတာ္တုိ့၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈျဖင့္ ၁၉၄၅-ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန ့တြင္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသထံေတာ္သုိ ့ေရာက္ရွိ၍ ေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားခြင့္ရရွိသျဖင့္
အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းစာတေစာင္ျဖစ္ေပၚလာျပီး----------"။
ကုိယ္တုိင္ေရး တဘဝသံသရာစာအုပ္တြင္ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္း"ဂယက္"အေၾကာင္းအရွင္ဇနကာဘိဝံသ
ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္မွတ္တမ္းျပဳထားေသး၏။
"တပည့္ေတာ္ရ့ဲေရးလက္စက်မ္းစာျပီးတ့ဲအခါ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ "အနာဂတ္သာသနာေရး"က်မ္းစာ ေရးရပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ရ့ဲစာအုပ္ထဲမွာ ဘာသာေရးျပဳျပင္ခ်က္ေတြကု္ိၾကည့္ျပီး တပည့္ေတာ္ကုိ "ကြန္ျမဴနစ္"
လုိ ့ ကင္ပြန္းတပ္ၾကပါသတ့ဲ။ စဥ္းစားဉာဏ္ရွိျပီး အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကုိ ျမွင့္တင္လုိေသာ ႏုိင္ငံေရးလူၾကီး
လူေကာင္းမ်ားက အလြန္ေက်နပ္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ ့သံဃာေတာ္မ်ားကလဲ အမ်ားနဲ ့မဆန္ ့က်င္ဝ့ံလုိ ့သာပါ၊ စိတ္ထဲမွာေတာ့ သေဘာက်ၾကပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဘာသာေရးလုိက္စားတ့ဲ ေနာက္လူငယ္မ်ားအတြက္
ေတာ့ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။"
၂။
တက္ဘုန္းၾကီးကုိ ေရးစဥ္က ၁၉၁၄-ခုႏွစ္ဖြား ေမာင္သိန္းေဖသည္ အသက္ ၂၃ ႏွစ္ရွိျပီ။ ၁၃၁၆-ခုႏွစ္ ဝါဆုိလ ရက္စြဲျဖင့္ ရန္ကုန္ျမဳိ ့၊အရွင္အာဒိစၥဝံသေက်ာင္းတုိက္၊ အရွင္ပညာေဇာတအမွာစာေဖာ္ျပပါရွိသည့္ စစ္ျပီးေခတ္ ဒုတိယအၾကိမ္၊ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ၊ေအာင္သူရိယစာေပထုတ္ မူတြင္ စာေရးသူ၏ သုံးသပ္ခ်က္ကုိ ေတြ ့ရျပန္
သည္။ အရွင္ပညာေဇာတက "တက္ဘုန္းၾကီး"ဝတၳဳထပ္မထုတ္ေတာ့ဘူးလား ေမးခြန္းထုတ္ရာ သိန္းေဖ(ျမင့္) က "သူ စိတဝင္စားမႈမရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ သူသည္ ႏုိင္ငံေရး၊ ကမၻာ့ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ စာေပေရးကိစၥေတြမွာသာ စူးစုိက္လုပ္
ပါေတာ့ေၾကာင္း၊ ဘာသာေရးကိစၥမွာ ဝင္မပါခ်င္ေတာ့ေၾကာင္း" ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။ အရွင္ပညာေဇာတက "တက္ဘုန္းၾကီး"ထုတ္စခါစတုန္းကလုိ ဘာသာ၊သာသနာကုိစင္ၾကယ္ေစခ်င္သည့္ေစတနာေလ်ာ့ကုန္ျပီလား"ဟု ေမးျပန္သည္။ "သူသည္ ေနရာတကာမွာ စင္ၾကယ္ေရးကုိ အလုိရွိပါသည္၊ သုိ ့ေသာ္ သာသနာစင္ၾကယ္ေရးကုိ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈဆုိတာလုိ အရွင္ဘုရားတုိ့က့ဲသုိ သံဃာေတာ္ေတြကသာ အရင္းခံထားျပီး ေဆာင္ရြက္ၾကလိမ့္
မည္ဟု ယူဆေၾကာင္း" ေျဖၾကားခ့ဲသည္။ တဆက္တည္းပင္"သူ (သိန္းေဖျမင့္)သည္ တက္ဘုန္းၾကီးကုိ ေရးစဥ္က အသက္ငယ္ေသးသည့္အတြက္ စိတ္သန္ရာကုိ တဘက္သတ္လုပ္တတ္ေၾကာင္း၊ သာသနာကုိ ျပဳျပင္ခ်င္တ့ဲစိတ္
ကမ်ားေနျပီး မေတာ္မတ့ဲ သီလေၾကာင္ေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ရႈတ္ခ်ရာမွာသာ အားသန္ျပီး တဖက္တြင္ သန့္ရွင္းတ့ဲ ဘုန္းၾကီးမ်ား၊ တကယ္ၾကည္ညဳိစရာေကာင္းေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားရွိေသးတာကုိ မေဖာ္ျပမိခ့ဲေၾကာင္း၊
ဤအခ်က္သည္ သူ၏ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း"ဝန္ခံေျပာဆုိခ့ဲေလသည္။
သိန္းေဖျမင့္သည္ တက္ဘုန္းၾကီးဝတၳဳ၏နိဒါန္းကုိ မိဘမ်ားထံသားေမာင္ သိန္းေဖ၏ေပးစာအျဖစ္ ေဖာ္ျပ၏။
ေမာင္သိန္းေဖက ေက်ာင္းပိတ္အားလပ္ရက္မွာ ရဟန္းဝတ္ခ်င္၏။ မိဘမ်ား၏ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းသည္။ ခြင့္မရ။ အေၾကာင္းျပမွာ သားရဟန္းတက္ရင္ လူမ်ားေတြ က့ဲရ့ဲလိမ့္မည္ ၊ သူမ်ားတံေတြးခြက္ထဲ ပက္လက္ေမ်ာလိမ့္မည္ဟူ၏။
ေမာင္သိန္းေဖ ေတြးမိပါ၏။ ရဟန္းဝတ္ျခင္းအတြက္ က့ဲရ့ဲခံရေသာအျပဳအမူျဖစ္ျခင္းသည္(၁) ဗုဒၶဘာသာ
ျမန္မာေတြက သာသနာကုိ ယုံၾကည္လုိက္နာေလးစားမႈ က်ဆင္းလာျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္မည္။ (၂) သာသနာ
ဝန္ထမ္းရဟန္းမ်ား အက်င့္ပ်က္ေသာေၾကာင့္ လူတုိ ့မလုိလားေတာ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္မည္။ မည္သည့္
အေၾကာင္းပင္ျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶသာသနာကြယ္ေပ်ာက္ေၾကာင္းမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ဇာတ္၊ အျငိမ့္လုိ ေပ်ာ္ရႊင္ပြဲမ်ားတြင္ သကၤန္းေရာင္ဝါထိန္ေနတာမ်ဳိး၊ ပြဲခင္းတြင္းတုိးေဝွ ့၊အပ်ဳိကေလးေတြကုိ ကာလသားေတြ လက္သရမ္းသလုိ ျပဳမူၾကပုံမ်ဳိး၊ ေလာင္းကစားဝုိင္းမွာ ဘုန္းၾကီးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနတာမ်ဳိးကအစ ေပါင္ဒါလိမ္းတ့ဲဘုန္းၾကီးအလယ္ မိန္းမေတြႏွင့္အေပ်ာ္က်ဴးေနေသာဘုန္းၾကီးအဆုံး ေမာင္သိန္းေဖေရးျပခ်င္လာ၏။ သာသနာေတာ္ဝန္ထမ္း ရဟန္းေလာကကုိ ျပဳျပင္ခ်င္လာ၏။ ဤသည္ကား တက္ဘုန္းၾကီးေရးရျခင္း အေၾကာင္းျပတရပ္ျဖစ္၏။
သာသနာေတာ္ညႈိးႏြမ္းဆုတ္ယုတ္လာျခင္းသည္ သာသနာျပဳမင္းမရွိေသာေၾကာင့္ (တနည္း) ဗမာအမ်ဳိးသားတုိ ့ ကၽြန္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ သာသနာေတာ္ စင္ၾကယ္သန္ ့ရွင္းစည္ပင္တုိးတက္လာေအာင္ ဗမာဗုဒၶဘာသာ
တုိ ့လက္ထဲ တုိင္းျပည္အာဏာ (သုိ ့မဟုတ္) တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရဖုိ ့လုိသည္။ ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရး (ဝါ) သာသနာေတာ္စည္ပင္မႈ၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကုိ လူငယ္တခ်ဳိ ့ေဆာင္ရြက္ေနၾကျပီ၊ မိဘတုိ ့ခြင့္ျပဳၾကပါ-ဟု ပန္ၾကား၏။ ဤသည္လည္း တက္ဘုန္းၾကီးေရးရျခင္း အေၾကာင္းျပတရပ္ျဖစ္၏။
ဤရည္ရြယ္ခ်က္ ၂ ရပ္ျဖင့္ သိန္းေဖ (သိန္းေဖျမင့္)သည္ တက္ဘုန္းၾကီးဝတၳဳကုိ ေရးသားေလေတာ့၏။
ေလာကလူတုိ ့ ေျပာဆုိၾက၏။ ယေန ့ေခတ္ကား တက္ေခတ္ျဖစ္၏။ ေခတ္လူငယ္တုိ ့ကုိ တက္လူ-ဟု ေခၚ၏။ ေခတ္ေပၚဘုန္းၾကီးတုိ ့ကုိလည္း တက္ဘုန္းၾကီး ဟု ေခၚေလသည္။ တက္ဘုန္းၾကီးကား ဘုရားလက္ထက္က ၆ ပါးအုပ္စု (ဆဗၺဂၢီ)ဝင္ရဟန္းဆုိးမ်ားက့ဲသုိ ့ ေခတ္သစ္ရဟန္းဆုိးတခ်ဳိ ့ကုိ ကုိယ္စားျပဳေလသည္။ (သာသနာေတာ္
ဝန္ထမ္းရဟန္းအားလုံးကုိ ကုိယ္စားမျပဳပါ။) ေခတ္တုိင္းမွာ ရဟန္းဆုိး၊ ရဟန္းေကာင္းဆုိတာ အေသအခ်ာရွိစျမဲ---။ ဗုဒၶသက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ကသာ ရဟန္းေကာင္းမ်ားရွိခ့ဲသည္ဆုိအ့ံ၊ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ပညတ္ခ်က္ေတြ ေပၚလာစ
ရာအေၾကာင္းမရွိေခ်--။
၃။
၁၉ဝဝ ျပည့္ဖြား အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းကုိ ထုတ္တာ၁၉၄၄-၄၅ ဆုိေတာ့ သက္ေတာ္ ၄၅ ႏွစ္ရွိေပျပီ။ ဉာဏ္မီးေတာက္၍ အေတြ ့အၾကဳံ၊ အေတြးအၾကံအားေကာင္းသည့္အရြယ္--။ သိန္းေဖျမင့္ တက္ဘုန္းၾကီးေရးသည့္အရြယ္ႏွင့္ ကြာလုိက္သည့္ျဖစ္ျခင္း----။ ဆရာေတာ္သည္ တက္ဘုန္းၾကီး
ဝတၳဳဂယက္ထသည္ကုိ ရည္ရြယ္သည္ဟု ယူေသာ္ရေကာင္းေသာ စကားတရပ္ကုိ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္း
နိဒါန္းတြင္ ေရးသားေတာ္မူေလသည္။
"အခ်ဳိ ့စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ သတင္းစာဆရာမ်ားလည္း ယခုလက္ရွိသာသနာေရးႏွင့္စပ္ေသာ
အေၾကာင္းအရာကုိ ဉာဏ္မီသမွ် ျပဳျပင္ၾက၏။ သုိ ့ေသာ္ သာသနာ့ဝန္ေဆာင္မဟုတ္ၾကေသာ ထုိလူ
ဝတ္ေၾကာင္မ်ား၏ ေရးသားမႈကုိ တုိင္းျပည္က ေလးေလးနက္နက္မစဥ္းစားၾကသျဖင့္ တခ်ဳိ ့အေရးအ
သားအတြက္ ျပဳျပင္ရာမေရာက္ဘဲ ဆြေပးသက့ဲသုိ ့ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ သာသနာ့အေရးအရာႏွင့္စပ္
လာလွ်င္ မိမိတုိ ့စိတ္ရွိသလုိ မေရးဝ့ံၾကေတာ့ဘဲ တုိင္းျပည္သေဘာက်သာ ေရးၾကရေတာ့၏။
ထုိ ့ေၾကာင့္ လက္ရွ္ိသာသနာေရးကုိ သာသနာဝန္ေဆာင္မ်ားကုိယ္တုိင္ စိစစ္ထုိက္ရကား ယခုအခါဝယ္
ဤက်မ္းစာမ်ဳိးရွိသင့္ျပီဟု ထင္ျမင္လာေပသည္။"
တခ်ဳိ ့က ရဟန္းသာမေဏမ်ားမ်ားျမင္မွ သာသနာထြန္းကားစည္ပင္သည္ဟု ထင္သည္။ ဆရာေတာ္၏သေဘာ
မွာ မ်ားရုံသာမ်ားေနျခင္းကား ခရီးမေရာက္--။ သင္ၾကားေရး (ပရိယတၱိ) က်င့္ၾကံေရး (ပဋိပတၱိ)တာဝန္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္သူမ်ားစြာရွိမွသာ သာသနာစည္ပင္သည္။
ဗုဒၶသာသနာသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် အိမ္အုိပမာျဖစ္လာသည္။ ျမတ္ဗုဒၶညႊန္ျပခ့ဲေသာ ဓမၼဝိနယအေပၚ နားလည္ႏုိင္ေသာစြမ္းရည္၊ လုိက္နာက်င့္ၾကံႏုိင္ေသာစြမ္းရည္မ်ား ရဟန္းေကာ လူပါ က်ဆင္း
ေနသည္။ ဤအေရးကုိ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ေဆြးေႏြးခ့ဲၾကသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီးျပီးစ--လြတ္လပ္ေရးရစအခ်ိန္တြင္ ႏုိင္ငံသစ္ထူေထာင္သည္ႏွင့္အတူ ႏုိင္ငံ၏သာသနာကုိပါ ျပဳျပင္ဖုိ ့ရန္ စိတ္အားထက္
သန္ခ့ဲၾကသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ သာသနာေတာ္အေရးႏွင့္စပ္၍ ျပဳျပင္သင့္ ျဖည့္စြက္သင့္ ႏုတ္ပယ္သင့္ေသာအခ်က္
မ်ားကုိ ယခင္ကတည္းက ေဖာ္ထုတ္ေရးသားလုိစိတ္ျဖစ္ခ့ဲေသာ္လည္း အက်ဳိးေက်းဇူးထက္အျပစ္မ်ားမည္ကုိသာ
ျမင္ေသာေၾကာင့္က်မ္းစာအျဖစ္မေရးသားခ့ဲဟု သိရ၏။ သုိ့ေသာ္ သာသနာျပဳျပင္ေရးအတြက္ နည္းလမ္းရွာသူ၊ အဘိယာစကျပဳသူမ်ားရွိလာျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္သည္ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းကုိ ေရးသား
ထုတ္ေဝေလေတာ့၏။
အနာဂတ္သာသနာကုိ ျမွင့္တင္လုိလွ်င္ ပစၥဳပၸန္သာသနာအေရးကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ရမည္။ပစၥဳပၸန္သာသနာအေျခ
အေန၏အတက္အက်ကုိ အကဲျဖတ္ဖုိ ့ အတိတ္သာသနာ့သမုိင္း (သာသနာဝင္)ကုိ သိရေပမည္။ ဗုဒၶအေၾကာင္း၊ ဗုဒၶ၏ညႊန္ျပခ်က္ႏွင့္ ေရွးက်ေသာအရိယာသံဃာေတာ္မ်ား၏ အေနအထုိင္၊ အလုပ္အကိုင္ကုိလည္း သိရေပမည္။ ဤအစီအစဥ္အရ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းတြင္ (၁) ဗုဒၶရတနာ (၂) ဓမၼရတနာ (၃) သံဃရတနာ (၄) ျမန္မာျပည္သာသနာ (အတိတ္ႏွင့္ ပစၥဳပၸန္) ကႆပဘုရားသာသနာေနာက္ပုိင္း (၅) အနာဂတ္သာသနာ-ဟု အခန္း ၅ ခန္းစီစဥ္ေရးသားထားသည္။
ဆရာေတာ္က အနာဂတ္တြင္ စာသင္တုိက္၊တရားတုိက္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားသာရွိသင့္သည္။ ေက်ာင္းထုိင္
ဘုန္းၾကီးအရည္အခ်င္းရွိေရး၊ ေက်ာင္းေဂါပကအဖြဲ ့၏အရည္အခ်င္း၊ အလႈပစၥည္းထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ေက်ာင္းတုိက္
အခ်င္းခ်င္းဆက္သြယ္ေရး၊ အတန္းႏွင့္ျပ႒ာန္းစာကိစၥစသည္မွသည္ ရဟန္းခံရွင္ျပဳကိစၥအထိ ျပဳျပင့္သင့္သည္မ်ား
ကုိ ညႊန္ျပထားေလသည္။ ဆရာေတာ္က ျပဳျပင္ဖုိ ့ၾသဝါဒေပးေသာ္လည္း ယခုတုိင္ဒုံရင္းအတုိင္းမူမေျပာင္းဘဲ
ရွိေသးေသာ ရဟန္းခံ၊ ကထိန္ခင္း၊ ရွင္ျပဳ၊ ဘုန္းၾကီးပ်ံ၊ လူအသုဘ၊ ဘုရားတည္၊ သီတင္းကၽြတ္တန္ေဆာင္တုိင္ပြဲ၊ ဥပုသ္ေစာင့္၊ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္၊ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းပြဲ၊ ဘုရားပြဲ၊ မဂၤလာေဆာင္အေၾကာင္းတုိ ့ကုိလည္း ေရးျပ
ထား၏။
အိမ္ေရွ ့ကေနာင္မင္းသားႏွင့္ စစ္ဖက္ဆုိင္ရာအရာရွိမ်ားက ေအာင္ပင္လယ္တြင္ ေရျမွပ္ဗုံးေဖာက္ခြဲစမ္းသပ္လုိက္
စဥ္ ဘုရင္မင္းျမတ္ဆက္ကပ္ေသာဆြမ္းကုိ နန္းေတာ္မွာ ၾကြေရာက္ဘုန္းေပးေနေသာ ဆရာေတာ္မ်ားက မ်က္ႏွာ
မေကာင္းျဖစ္ကာ ဆြမ္းဘုန္းေပးသည္ကုိ ရပ္တန္ ့လုိက္ၾကသည္။ ထုိျဖစ္ရပ္ကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ဘုရင္မင္းျမတ္က ညီေတာ္အိမ္ေရွ ့မင္းသားကုိ လက္နက္စမ္းသပ္မႈကုိ ရပ္ဆုိင္းလုိက္ရန္ အမိန္ ့ေပးေၾကာင္း ၾကားဖူး၏။ ထုိအေၾကာင္းကုိ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းနိဒါန္းတြင္ ဤသုိ ့ျငင္းပယ္ထား၏။
"သာသနာဝင္အရွင္မ်ားသည္ ေလာကီေရးရာ၌ ဤမွ်အထိဝင္စြက္ဖုိ ့ တာဝန္မရွိပါ။ ဝင္စြက္ခ့ဲမည္လည္း
မဟုတ္ပါ။ သာသနာဝင္ႏွင္ ့ရာဇဝင္ေရွ ့ပုိင္းကုိ ၾကည့္လွ်င္ စစ္မႈေရးရာ၌ပင္ အျပစ္ကင္းေသာကိစၥ၌ ပါ
ဝင္ရြက္ေဆာင္ခ့ဲၾကပါေသးသည္။ ထုိစစ္ျဖစ္စအခ်ိန္က လက္နက္မစုခ့ဲၾကျခင္းမွာ ထုိေခတ္လူတုိ ့
ေဒသႏ ၱရဗဟုသုတမရွိၾကေသးဘဲ ကံဆုိးမုိးေမွာင္ဆုိသလုိေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။"
၄။
သိန္းေဖျမင့္သည္ သာသနာအတြင္းေနထုိင္ျပီး မဖြယ္မရာျပဳက်င့္ေနသူတုိ ့၏ အမူအရာကုိ တက္ဘုန္းၾကီးဝတၳဳ
ေရးကာ ေဖာ္ထုတ္ခ့ဲ၏။ သာသနာကုိေစာ္ကားသည္ဟု အထင္မွားခံရ၏။ စင္စစ္ တက္ဘုန္းၾကီးဝတၳဳသည္
ဝိနည္းပိဋကက်မ္းမ်ားႏွင့္ ဇာတ္ေတာ္ ၅၅ဝ (ဥပမာ- မဟာကဏွဇာတ္) လာ ရဟန္းဆုိး အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေခတ္ေပၚဝတၳဳေရးနည္းအတတ္ပညာျဖင့္ ေျပာင္းလဲတင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ ့ရ၏။
(ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ "သူ ့မယား" သည္ အ႒ကနိပါတ္၊ ဣျႏၵိယဇာတ္ေတာ္အေျခခံေခတ္သစ္ဝတၳဳတုိျဖစ္၏။ ဤကား
စကားခ်ပ္။) ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္တုိ့သည္ မေတာ္မတ့ဲအမွားမ်ားက်ဴးလြန္သူရဟန္းတုိ့ကုိ အေျခခံကာ ခ်မွတ္ခ့ဲေသာ
စည္ကမ္းခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေလသည္။ တက္ဘုန္းၾကီးဝတၳဳပါ ဘုန္းၾကီးဇာတ္ေဆာင္မ်ား (ဦးသုဓဇ၊ မဇၥၽိမနႏၵဝန္
ေက်ာင္းဆရာေတာ္၊ ဓညဝတီ ဦးေဇာတိက) တုိ ့၏ အျပဳအမူမ်ားသည္ ဘုရားဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ညီညြတ္မႈရွိသည္
ကုိ မေတြ ့ရေခ်--။ ဘုရား၏ ဓမၼဝိနယႏွင့္မညီညြတ္က ရဟန္းပင္ျဖစ္ေစ၊ သာသနာကုိ ကုိယ္စားမျပဳေခ်-----။
ဘုရားအက်င့္၊ ဘုရားမူကုိ ကုိယ္စားမျပဳသူတုိ ့၏ အက်င့္စရုိက္ကုိ သရုပ္ေဖာ္ျခင္းအတြက္ ဓမၼဝိနယႏွင့္ညီညြတ္
ေရးကုိ ဦးတည္သူအေပါင္းတုိ ့က ကန္ ့ကြက္ေျပာဆုိစရာအေၾကာင္းရွိသည္ဟု မယူဆပါ။ ရွင္ေဒဝဒတ္အျပဳအမူ
သည္ သာသနာကုိ ကုိယ္စားမျပဳပါ။ ဓမၼဝိနယႏွင့္လည္းမညီပါ။ စာေရးဆရာက အရွင္ေဒဝဒတ္အေၾကာင္း
ေရးသားလုိ ့ ကန္ ့ကြက္လွ်င္ ကန့္ကြက္သူသည္ ေဒဝဒတ္ဘက္ေတာ္သားလား၊ ဘုရားဘက္ေတာ္သားလား စဥ္းစားဖြယ္ျဖစ္၏။
အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္သည္ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းကုိ ေရးသားခ့ဲ၏။ ကြန္ျမဴနစ္ဟု အေျပာခံရ
၏။ ဆရာေတာ္၏က်မ္းစာအုပ္မ်ားကုိ သပိတ္ေမွာက္မည္ဟု ျခိမ္းေျခာက္ခံရ၏။ အနာဂတ္သာသနာေရးျပဳျပင္ေရး
စီမံကိန္းသည္ တႏုိင္ငံလုံးအေနျဖင့္ မေအာင္ျမင္ခ့ဲပါ။ ဆရာေတာ္တပုိင္တႏုိင္အုပ္ခ်ဳပ္သည္ ့ေနရာေလာက္သာ ဆရာေတာ္၏မူအတုိင္းျဖစ္လာသည္။ ဆရာေတာ္တင္ျပခ့ဲသမွ်သာသနာျပဳျပင္ေရးနည္းလမ္းမ်ားသည္ ေကာင္းပါ
၏။ သုိ ့ေသာ္ ေကာင္းတုိင္းလည္း လူတုိင္းမၾကဳိက္--။ လူတုိင္းမၾကဳိက္သည့္အတြက္ တႏုိင္ငံလုံးအတုိင္းအတာ
ျဖင့္ သာသနာျပဳျပင္ေရးသည္ စာအုပ္ဘဝမွ်သာ ေရာက္ခ့ဲသည္။ လက္ေတြ ့ ျဖစ္မလာခ့ဲေခ်--။ သုိ ့ေသာ္
တက္ဘုန္းၾကီးကုိ ဖတ္ျပီး အနာဂတ္သာသနာေရးအတြက္ ရင္ေမာေနရုံႏွင့္မျပီး၊ လုပ္စရာရွိသည္မ်ားကုိကား အ
နာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းတြင္ အတိအက်ညႊန္ျပႏုိင္ခ့ဲ၏။
အမရဒီပ
ၾသဂုတ္လ ၁၇၊ ၂ဝ၁၁
No comments:
Post a Comment