စာသင္တုိက္တြင္ ဘုန္းၾကီးသည္ လျပည့္ေန
့တုိင္း နာရီဝက္တရား ေဟာေျပာပါသည္။
ေဟာေျပာသည့္
တရားမ်ားမွာ ပုံမွန္အားျဖင့္
ဖတ္ထားသည့္စာအုပ္အေပၚ အေျခခံမူတည္ထားသည္။ တခါတြင္ ဤသုိ ့ေဟာေျပာ
ျခင္းမွာ ပရိသတ္အတြက္ ျငီးေငြ
့စရာျဖစ္ႏုိင္သည္၊ ထုိ ့ေၾကာင့္ ၾကဳံသလုိမီးစဥ္ၾကည့္ေဟာမည္ဟု ဆုံးျဖတ္လုိက္
သည္။ စာမ်က္ႏွာသုံးမ်က္ႏွာပါသည့္
ဝိသာခါဥေပါသထသုတ္တရားကုိ ဘုန္းၾကီးက်က္မွတ္သည္။ ယင္းေနာက္ ပရိသတ္ေရွ ့တြင္ ထုိတရားစာျပန္ရြတ္ျပသည္။
စမ္းသပ္ခ်က္တရားစာမွာ လွလွၾကီးပ်က္စီးေလ၏။
ဆယ္မိနစ္္အတြင္း တရားစာရြတ္ျပီးသြားသည္။
ေနာက္ငါးမိနစ္ကုိ မပီမသလုပ္ကာ
ဝါးခ်လုိက္ရသည္။ ရြတ္မိသည့္စာကုိ ေသခ်ာစြာ မမွတ္မိေတာ့ျပီ။ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းလွ၏။
ထုိျဖစ္ရပ္က လုံ ့လစုိက္ကာၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ တန္ဖုိးၾကီး
သင္ခန္းစာတခုအား ဘုန္းၾကီးကုိ ေပးခ့ဲပါသည္။ ထုိအခါမွအစျပဳ၍ တရားေဟာေျပာခ်က္မ်ားကုိ
ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ပါေတာ့သည္။
ဓမၼပဒဂါထာတပုဒ္ကုိ ေရြးထုတ္ျပီး
၄င္းအ႒ကထာလာ ဂါထာ၏ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ့ဲသည္။ ဓမၼပဒက်မ္းတြင္ဂါထာေပါင္း
၄၂၃ ပုဒ္ပါဝင္ျပီး အမ်ားစုမွာ နီတိႏွင့္ ကုိယ္က်င့္သီလအေၾကာင္းကုိ သင္ၾကားထား
သည္။ ဓမၼပဒက်မ္းစာပါ
ေခါင္းစဥ္အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ အက်ယ္ရွင္းလင္းထားသည့္ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ
ဇာတ္လမ္းမ်ား
ဗုဒၶစာေပက်မ္းစာအႏွံ ့အျပားတြင္ ရွိေလသည္။ ဘုန္းၾကီးအေနျဖင့္
၄င္းဓမၼပဒဇာတ္လမ္းမ်ားအား
ဗုဒၶသာသနာရွိ ကုိယ္က်င့္အေျခခံအုတ္ျမစ္တခုအေနျဖင့္
တရားနာသူမ်ားကုိ ေဟာေျပာခြင့္ရသည့္အတြက္ ဝမ္းေျမာက္ခ့ဲပါသည္။
ေဟာမည့္တရားကုိ ၾကဳိတင္ျပင္ဆင္တတ္သည့္အက်င့္သည္
ရဟန္းျပီးေနာက္အခ်ိန္္ကာလအထိ ကပ္ပါမလာခ့ဲပါ။
အေၾကာင္းမွာၾကဳိတင္ျပင္ဆင္မႈမျပဳလုပ္ဘဲ တရားတပုဒ္ကုိ ေဟာႏုိင္သည္ဟု လုံေလာက္သည့္
ယုံၾကည္မႈကုိ ျပန္လည္ရရွိလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
အသက္ဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္တြင္
စာသင္တုိက္ေရာက္ျပီးေနာက္ ႏွစ္အတန္ၾကာစြဲလာခ့ဲသည္ ေဆးလိပ္ေသာက္
ျခင္းကုိ ဘုန္းၾကီး စြန္
့လႊတ္ႏုိင္ခ့ဲသည္။ သုိ ့ေသာ္ အေကာင္းၾကီးျဖစ္သည္ကားမဟုတ္။ ေဆးလိပ္ေသာက္သည္
ကုိ အျခားစြဲလမ္းျခင္းေနာက္တမ်ဳိးႏွင့္
အလဲအလွယ္လုပ္လုိက္ျခင္းမ်ဳိးသာ ျဖစ္ေလသည္။ ဘုန္းၾကီး၏အက်င့္အ
သစ္မွာ ကြမ္းဝါးျခင္းျဖစ္သည္။
အေႏွးႏွင့္အျမန္ဆုိသလုိ
ဘုန္းၾကီးသည္ စာသင္တုိက္၏ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္တဦးလည္း ျဖစ္လာသည္။ ညစဥ္ညတုိင္း တနာရီ သုိ
့မဟုတ္ တနာရီေက်ာ္မွ်ေလာက္ စာသင္သားမ်ားအား ရယ္စရာေမာစရာမ်ား ေျပာျပရင္း ဘုန္းၾကီး
ပြဲထိန္းထားခ့ဲသည္။ စာသင္မ်ားကုိ ရယ္ေမာေအာင္လုပ္ေပးႏုိင္ခ့ဲသည့္အတြက္ ဘုန္းၾကီးကုိယ္တုိင္လည္း
ေပ်ာ္ခ့ဲပါသည္။
ဘုန္းၾကီး၏ျပက္လုံးမ်ားစြာတြင္
ေက်ာင္းဒကာတေယာက္အေၾကာင္းျပက္လုံးလည္း တခုအပါအဝင္ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းဘုန္းၾကီးသည္
ေက်ာင္းမွာသီတင္းသုံးေတာ္မူသည့္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္အား မည္သည့္လွဴဖြယ္ဝတၳဳကုိ
မွ် မလွဴမကပ္ေသာေၾကာင့္
ေက်ာင္းဒကာ စိတ္ဆုိးသည္။ သုိ ့ျဖစ္ေလရာ ေက်ာင္းဒကာသည္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္၏
လည္ပင္းတြင္ ၾကဳိးခ်ည္ျပီး ေက်ာင္းထုပ္တန္းမွာ ခ်ည္ေႏွာင္တြဲေလာင္းခ်ထားလုိက္၏။
ေက်ာင္းဒကာ၏လုပ္ရပ္
ဟုသိျပီး ေက်ာင္းဘုန္းၾကီးက
အက်ဳိးအေၾကာင္းေမးသည္။
“ဗုဒၶ၏
ကုိယ့္ကုိကုိယ္ေသေၾကာင္းၾကံျခင္း“ဟု ေက်ာင္းဒကာ ေျဖသည္။ “သုိ ့ကေလာက္ငတ္ျပတ္ေသာ
ေနရာမ်ဳိးမွာ ဗုဒၶသီတင္းမသုံးႏုိင္ေတာ့ေၾကာင္း“ ဆက္ေျပာသည္။
အ့ံၾသမိသည္မွာ
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္သည္ အႏွီအဂါရဝျပက္လုံးကုိ မေျပာရန္တားဆီးတာမ်ဳိး မျပဳလုပ္ျခင္း
ျဖစ္သည္။
ဘုန္းၾကီး၏တင္ဆက္မႈပြဲသိမ္းျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သည္
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္အခန္းသုိ ့သြား
ကာ အတူတကြ ဝုိင္းဖြဲ
့ကြမ္းစားၾကသည္။
ဆရာေတာ္သည္
ဆယ္ေက်ာ္သက္ကုိရင္ၾကီးမ်ားကုိ မည္သုိ ့မည္ပုံ ကုိင္တြယ္ထိန္းသိမ္းရမည္ကုိ သိသည္။ သူသည္
စည္းကမ္းၾကီးသူျဖစ္သလုိ အလြန္သိမ္ေမြ ့ညင္သာသူလည္း ျဖစ္သည္။ စာသင္သားမ်ား
စိတ္ဓာတ္ေရးရာ
ပ်က္စီးေထြျပားႏုိင္ေသာအမႈကိစၥကုိအျပင္းအထန္ဖိအားေပးတင္းက်ပ္ျခင္းမ်ဳိးကုိ
သူမလုပ္။ အသာတၾကည္ပင္ စည္းရုံးသိမ္းသြင္းတတ္သည္။ ဘုန္းၾကီးတုိ
့ဝိနည္းေလးစားတတ္ေအာင္ သူက အားေပးပါသည္။
“ငါ့ရွင္တုိ ့ကုိ လူေတြက
ၾကည့္လိမ့္မယ္။ ငါ့ရွင့္တုိ ့ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ကာမဂုဏ္ခံစားမႈေတြကုိ စေတးပစ္ျပီး
ငါ့ရွင္တုိ ့ဘဝေတြကုိ တရားက်င့္ၾကံဖုိ ့ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံထားတယ္ဆုိတာ လူေတြသိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ငါ့ရွင္တုိ ့ဟာ
အဲဒီလုိ ရုိေသဂါရဝထားမႈကုိ
ရသင့္ပါတယ္”
ဤသည္မွာ ဆရာေတာ္၏
ဆုံးမစကားျဖစ္သည္။
အမရဒီပ
ၾသဂုတ္လ ၁၂၊ ၂ဝ၁၃
No comments:
Post a Comment