Total Pageviews

Sunday, October 16, 2011

ဆရာလြဲ၊ဆရာစြဲ


၁။

ထင္မိထင္ရာစိတ္ကူးေပေလာ မေျပာတတ္---။  "သခင္" ပါေသာ အမည္ပုိင္ရွင္မ်ားကုိေတြ ့မိလွ်င္ "ႏုိင္ငံေရး
တက္ၾကြသူ၊ ႏုိင္ငံေရးစိတ္ထက္သန္သူ" ဟု အလုိလုိနားလည္သလုိျဖစ္ေနမိပါ၏။ ထုိအျမင္အေတြးသည္ မမွား။ 
သုိ ့ေသာ္ မမွန္---။  ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ၾကဳိးစားလုိသူတုိ ့သည္"တုိ ့ဗမာအစည္းအရုံး"အသင္းဝင္ကာ
"သခင္"ဘြဲ ့ခံ၍ ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ လႈပ္ရွားခ့ဲၾကသည္။ ထုိသူတုိ ့ေလာက္ကုိသာ အျမင္မ်ားေန၍ "သခင္" ဟူသည္ ႏုိင္ငံေရးတက္ၾကြသူ ဟု ယူဆခ့ဲသည္။ ဤအထိ မွန္ေနသည္။ "သခင္ျမတ္ဆုိင္"အမည္ရသခင္
တဦးကုိ ျမင္ရေသာအခါ မိမိအထင္မွားေနေၾကာင္း သတိျပဳမိ၏။ ဟုတ္ေပ၏။ သူကား ႏုိင္ငံေရးသခင္ထက္ ဘာသာေရးသခင္ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ ့ရေသာေၾကာင့္ပင္--။ မိမိအကဲျဖတ္တာ လြဲမွားပါက ျပင္ေပးၾကပါ။ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ၊ျဖတ္သန္းမႈသမုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ သခင္ျမတ္ဆုိင္အမည္ကုိ မေတြ ့မိပါ။ ေတာင္တြင္းၾကီး လူေသလူျဖစ္ဦးဥကၠ႒ (ယခုအခါ သူ၏တပည့္တပန္းမ်ားက နတ္မွီဆရာေတာ္ဟု
ေခၚေနၾက၏)ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဘာသာေရးလႈပ္ရွားမႈစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ သခင္ျမတ္ဆုိင္အမည္ကုိ
ပီပီျပင္ျပင္ ျမင္ရသည္။ ယင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ သခင္ျမတ္ဆုိင္သည္ ဘာသာေရးသခင္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိခ့ဲျခင္းျဖစ္၏။ သခင္ျမတ္ဆုိင္သည္ နတ္မွီေတာရေက်ာင္းထုိင္၊ လူေသလူျဖစ္ဦးဥကၠ႒ႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ျပီး-----
၁။ လူေသလူျဖစ္ျပႆနာ (သခင္ျမတ္ဆုိင္ေမး၊ ရွင္ဥကၠ႒ေျဖ)
၂။ ဗုဒၶ၏မိဂဒါဝုန္တရား
၃။ ဗုဒၶဝိပႆနာ (၁) (၂)
၄။ လက္ေရြးစင္သီးသန္ ့ပိဋကတ္ေတာ္ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ား--ဆုိေသာ စာအုပ္မ်ားကုိ ေရးသားခ့ဲသည္။ (သခင္ျမတ္ဆုိင္၏ေဖာ္ျပပါစာအုပ္မ်ားမွာ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွင္ဥကၠ႒စာအုပ္မ်ားနည္းတူ တရားဝင္ထုတ္ေဝခြင့္ပိတ္
ထားသည္။)
၁၉၇၈-ခုႏွစ္တြင္ ရွင္ဥကၠ႒ ကြယ္လြန္သည္။ ၁၉၈၁-ခုႏွစ္မွာ လူေသလူျဖစ္ဝါဒကုိ အဓမၼဝါဒျဖစ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခံရေတာ့ သခင္ျမတ္ဆုိင္အသက္ ၇၃ ႏွစ္ရွိျပီ။ အရြယ္ ၁ဝ ပါးအျမင္အရ ယုိင္နဲ ့နဲ ့ျဖစ္ေသာအရြယ္--။
ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္အဖြဲ ့အမွတ္ (၂)သုိ ့ စုဒိတကပုဂၢဳိလ္ (တရားစြဲသူ)မ်ားက သာမညေစာဒနာ 
(သာမညစြဲဆုိခ်က္)ေပါင္း အခ်က္ ၂ဝ တင္ျပသည္။  ယင္းအခ်က္ ၂ဝ မွာ လူေသလူျဖစ္ဝါဒအမွားေပါင္း ၂ဝ ျဖစ္သည္။ သာမညေစာဒနာတင္ျပအျပီးတြင္ ဝိနည္းဓိုရ္ (တရားသူၾကီး)အဖြဲ ့က အဆုိပါအခ်က္ ၂ဝ သည္ ဦးဥကၠ႒ႏွင့္ ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါမ်ား၏ဝါဒဟုတ္၊ မဟုတ္ ေမးျမန္းသည္။ တာဝန္ယူျပီး ထုေခ်လႊာတင္၊ မတင္
ေမးျမန္းသည္။ ယင္းပြဲတြင္ သခင္ျမတ္ဆုိင္က ဤသုိ ့ေျပာဆုိေလသည္။
            "ရွင္ဥကၠ႒လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွန္သမွ်၊ ရွင္ဥကၠ႒အမည္ပါသမွ်အားလုံး တပည့္ေတာ္ တာဝန္ယူပါတယ္
ဘုရား။ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ ကုိယ့္ဆရာဘက္က ရပ္ရမွာပဲဘုရား။ ဒါမွလဲ တပည့္ေတာ္ တပည့္ေကာင္းျဖစ္
မယ္ဘုရား။ ဒီေနရာမွာေတာ့ တပည့္ေတာ္ ထြက္ေျပးလုိ ့မရေတာ့ပါဘူး။ "
သခင္ျမတ္ဆုိင္၏ဆရာသံေယာဇဥ္အလြန္စြဲျမဲေၾကာင္းေပၚလြင္ေစေသာ စကား--။ 
သည္သံေယာဇဥ္ႏွင့္ပင္ သခင္ျမတ္ဆုိင္သည္ "မဟုတ္ကုိအဟုတ္၊ မရွိကုိအရွိ"ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခ့ဲေလသည္။ ဥပမာ-
"အယူမွန္က မိမိ၏အယူကုိပါ တဖန္ျပန္လည္၍ စြန္ ့လႊတ္ေလာ့၊ ဤကားေအးျငိမ္းရန္ ျဖစ္၏"ဟူေသာစကားကုိ မူလပဏၰာသ၊သေလႅခသုတ္တြင္ အၾကိမ္ေပါင္း ၁၆ ၾကိမ္ေျပာေၾကာင္း သခင္ျမတ္ဆုိင္က ရုံးေတာ္တြင္ ေခ်ပ၏။ ဝိနည္းဓုိရ္ဆရာေတာ္မ်ားက စာအုပ္ျပ၍ လက္ေတြ ့ေမးျမန္းေသာအခါ သခင္ျမတ္ဆုိင္ေျပာသည့္အတုိင္းမဟုတ္
ေၾကာင္း ကာယကံရွင္ဝန္ခံျခင္း----။  "ေလာကသမုဒယဥၥ အတၳိ၊ ေလာကနိေရာဓဥၥ နတၳိ"ဟူေသာပါဠိသည္ နိဒါန
ဝဂၢသံယုတ္၊ ကစၥာနေဂါတၱသုတ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၄၂ မွာပါရွိေၾကာင္း သခင္ျမတ္ဆုိင္ဆုိထား၏။ သုိ ့ေသာ္ ရုံးေတာ္
က လက္ေတြ ့သက္ေသျပရန္ ေျပာလာေသာအခါ က်မ္းညႊန္းပါဠိအတုိင္းမဟုတ္ဘဲ လုိသလုိဖန္တီးထားေသာ
ပါဠိသာျဖစ္ေၾကာင္း သခင္ျမတ္ဆုိင္ဝန္ခံရျခင္း---။

၂။

ရွင္ဥကၠ႒၏အေႏ ၱဝါသိကတပည့္ရင္းၾကီးသခင္ျမတ္ဆုိင္သည္ လူေသလူျဖစ္ဝါဒကုိ ခုံရုံးတင္ဆုံးျဖတ္ရန္ ၾကားနာ
စဥ္ကာလတြင္း လႈပ္ရွားမႈမ်ားျပဳလုပ္ခ့ဲသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓုိရ္အဖြဲ ့အမွတ္ (၂)၏  သဘာပတိဆရာ
ေတာ္က သခင္ျမတ္ဆုိင္၏လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ ခုံးရုံးေတာ္အဖြင့္မိန့္ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားေတာ္မူခ့ဲေလသည္။
            "အခုတရားခြင္ေရွ့မွာထုိင္ေနတ့ဲ စုဒိတကသခင္ျမတ္ဆုိင္က "ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားသုိ ့"လုိ ့ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး ဒီဝိနိစ ၦယကိစၥနဲ ့ပတ္သက္လုိ ့ စာတုိစာရွည္ကမ္းခ့ဲတယ္။ အဲဒီစာထဲမွာ သုတ္ေပါင္း (၁၅ဝ)ေက်ာ္ကုိးကားေခ်ပ
လုိက္လုိ ့ ဘုန္းၾကီးေတြမ်က္ႏွာမည္းသြားတာပဲ ဆုိတာမ်ဳိးေတြ မိမိကုိယ္ကုိေျမွာက္၊ သူတပါးကုိႏွိမ့္ခ်ျပီး သူေတာ္
ေကာင္းမ်ားမလုပ္တ့ဲအလုပ္ကုိလုပ္တာေတြ ့ရတယ္။
            အဲဒီဒကာၾကီးသခင္ျမတ္ဆုိင္ပဲ စာေရးတယ္။ သူ ့စာထဲမွာေရးထားတာေတြဟာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားအ
ေနန့ဲ သံေဝဂျဖစ္စရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ဒကာၾကီးသခင္ျမတ္ဆုိင္က ဘုန္းၾကီးတုိ ့ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ
ကို ဘာသာေရးအေရျခဳံေတြ လုိ ့စြပ္စြဲထားပါတယ္။ ေျမွာက္ပင့္ ရႈတ္ခ်လိမ္ညာ ကုိယ္က်ဳိးရွာ တမလြန္ေရးရာ
မေသမခ်ာ မုသား အၾကြား အမွားေပါင္းအနႏ ၱျဖင့္ ဘဝစည္းစိမ္ကုိ ထူေထာင္ေနၾကသူ ဘုန္းၾကီးလူတန္းစားလုိ ့
ဆုိျပီး ၊ ဘုန္းၾကီးတု ိ့ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ လုိက္နာက်င့္သုံးေနတ့ဲ ဗုဒၶဝါဒကုိေတာ့ ေသြးစုပ္ဝါဒလုိ ့ဆုိျပီး ဒီဗုဒၶ
ဝါဒေသြးစုပ္ဝါဒၾကီးဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝဝ -ေက်ာ္လာျပီလုိ ့လည္္း ဆုိပါတယ္။
            ေနာက္တခုက ဒကာၾကီးသခင္ျမတ္ဆုိင္က သူ ့အေနနဲ ့ ဒီဝိနိစ ၦယရုံးမွာ ေခ်ပေသာဓနာခြင့္ၾကားရက္ (၃) ရက္ပဲ 
ရခ့ဲတယ္။ ရက္နည္းလုိ ့အာားမရဘူး။ တကယ္လို ့(၁ဝ)ရက္ေလာက္သာ ရက္ရလုိက္လုိ ့ရိွရင္ လက္ရိွ
ဘုန္းၾကီးေတြထဲက (၁ဝ)ပုံ (၁)ပုံေတာင္ က်န္မွာ မဟုတ္ဘူး။ဘုန္းၾကီးတသိန္းေက်ာ္နဲ ့ ေနာက္ပါ ကေလးေတြနဲ ့
ေခြးေတြကုိပါ လူထုက ေကၽြးထားရတ့ဲတာဝန္ ေပါ့သြားမယ္လုိ ့ ဒကာၾကီးသခင္ျမတ္ဆုိင္က ဆုိပါတယ္။"
(ေခ်ပရက္ ၃ ရက္သာရသည္ဆုိျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း သဘာပတိဆရာေတာ္က ရွင္းျပသည္။၊)
သဘာပတိဆရာေတာ္မွာ ထားဝယ္ျမဳိ ့၊ ေဃာသိတာရာမတုိက္ဆရာေတာ္ ဦးေဃာသိတာဘိဝံသျဖစ္ပါ၏။
ဤမွ်ေသာစကားျဖင့္ သခင္ျမတ္ဆုိင္၏ အျမင္အယူအဆကုိ မွန္းဆႏုိင္ေလာက္ပါျပီ------။
ဆရာေျပာသမွ်၊ လုပ္သမွ် မွားသည္၊မွန္သည္မစဥ္းစား--။ အျမဲတမ္းေထာက္ခံအားေပးေသာတပည့္တမ်ဳိး ေလာကမွာ
ရွိေနသည္။ ရွိခ့ဲသည္။ ရွိလိမ့္ဦးမည္။


၃။

အေၾကာင္းအရာတခုကုိ ဆရာ့ေလာင္းရိပ္ေအာက္အမိမခံဘဲ ကိုယ္ပုိင္အေတြး၊ ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္တတ္
သူေတြလည္း ရွိပါ၏။ သူ၏အမည္မွာ ျဗဟၼဒတၱ (ျဗဟၼဒတ္)---။ သူ၏ဆရာမွာ သုပၸိယျဖစ္၏။ သဥၥည္းဆရာၾကီး၏ တပည့္ၾကီးတဦးျဖစ္သည္။ သုပၸိယႏွင့္ ျဗဟၼဒတ္ဆရာတပည့္တုိ့သည္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရဟန္း ၅ဝဝ တုိ့ႏွင့္ အတူ့ေရွ့ဆင့္ ေနာက္ဆင့္တခရီးတည္းသြားခုိက္ျဖစ္သည္။ ဆရာသုပၸိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားအေပၚအမနာပ
စကားအမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာ၏။ တပည့္ျဗဟၼဒတ္ကမူ သူ ့ဆရာအျပဳအမူမွာ 'မီးကုိစားမ်ဳိ၊ ဓားသြားကုိလက္ႏွင့္သပ္၊ေတာင္
ၾကီးကုိလက္သီးႏွင့္ထုိးျဖဳိ၊ လႊသြားကုိ ပုတ္ခတ္ကစား၊မုန္ယုိဆင္ကုိလက္ႏွင့္ကုိင္သူပမာ'ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္၏။
တပည့္ဟူသည္ ဆရာအယူကုိအတုယူေျပာဆုိျပဳမူေလ့ရွိၾက၏။ ထုိတပည့္အမ်ဳိးအစားတြင္ သူမပါဝင္ပါ--။ က်င္ၾကီး၊ ဆူး၊ မီး၊ ေျမြေဟာက္၊ ေျငာင့္ကို ဆရာနင္းတုိင္း တပည့္လုိက္မနင့္သင့္--။ ဆရာအဆိပ္စားတုိင္း တပည့္လုိက္မစားသင့္--။ ေခ်ာက္ထဲဆရာခုန္ခ်တုိင္း တပည့္လုိက္ျပီး မခုန္ခ်သင့္--။ သတၱဝါတုိင္း ကုိယ္ျပဳေသာ
ကံ ကုိယ့္ထံျပန္လာစျမဲ--။  ဆရာသည္ သူေတာ္ေကာင္းအေပၚ မေကာင္းေျပာ၏။ သူစုိက္ေသာအပင္၏အသီးကုိ သူပင္ရိတ္သိမ္းရေပမည္။ ျဗဟၼဒတ္သည္ ဤသုိ ့ေတြးကာ ဘုရားအေပၚ ခ်ီးမႊမ္းစကားေျပာ၏။ သူ ့ဆရာ့က က့ဲရ့ဲ
ျပစ္တင္စကားဆုိ၏။ ဆရာႏွင့္တပည့္သည္ လုံးဝဆန္ ့က်င္ဘက္----။ မဟုတ္မမွန္သည္ကုိ ဆရာလုပ္ေသာအခါ တပည့္က အလုိတူအလုိပါမလုပ္ဘဲ ေရွာင္ထြက္သည္။ ဆရာ၏လုပ္ရပ္ကုိ မွန္၏၊ မမွန္၏ ေဝဖန္ဆန္းစစ္သည္။
ေခတ္ေဟာင္းဟု ေျပာႏုိင္ေသာ လြန္ခ့ဲျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၂၅ဝဝ ေက်ာ္က ဇာတ္လမ္းတခု ျဖစ္၏။ ဒီဃနိကာယ္၊
ျဗဟၼဇာလသုတၱန္နိဒါန္း ဖတ္ၾကည့္ပါေလ--။
ဆရာေျပာသမွ်၊လုပ္သမွ် လက္ညႈိးေထာင္ေခါင္းညိတ္မလုပ္ဘဲ အမွန္ကုိ ရွာေဖြေသာတပည့္တမ်ဳိး ေလာကမွာ
ရွိေနသည္။ ရွိခ့ဲသည္။ ရွိလိမ့္ဦးမည္။

၄။
            "ကၽြႏု္ပ္သည္ ဆရာၾကီး ပေလတုိအား ခ်စ္လည္း ခ်စ္ပါ၏။ ၾကည္လည္းၾကည္ညဳိပါ၏။ သုိ ့ေသာ္ ဆရာ
            ၾကီးကုိ ခ်စ္ၾကည္ညဳိသည္ထက္ အမွန္တရားကုိ ပုိ၍ခ်စ္ျမတ္ႏုိးပါသည္။"
အရစၥတုိတယ္လ္ (ARISTOTLES) ၏  ဂႏ ၳဝင္ေျမာက္စကားတခြန္း-----။ သူ၏ခ်စ္လွစြာေသာ ဂုရုၾကီးမွာ
ပေလတုိ (Plato) ျဖစ္၏။ အရစၥတုိတယ္လ္သည္ ဂုရုၾကီးပေလတုိ၏အေတာ္ဆုံး၊အထက္ျမက္ဆုံးတပည့္ျဖစ္
သည္။ ဂုရုၾကီး၏အခ်စ္ဆုံးတပည့္ေက်ာ္လည္း ျဖစ္သည္။ သုိ ့ေသာ္ ဂုရုၾကီး၏ေလာင္းရိပ္ေအာက္က တပည့္
တေယာက္ေတာ့မျဖစ္ခ့ဲပါ။
ပေလတုိသည္ ေကာင္းကင္ဆန္ေသာ စိတ္ကူးယဥ္ေလာကမွာ ေမြ ့ေလ်ာ္သူျဖစ္၏။ အရစၥတုိတယ္လ္သည္
ေျမၾကီးေပၚေန လူသားဘဝႏွင့္နီးစပ္၍ ေျမၾကီးဆန္သူဟု ဆုိၾက၏။ဂုရုၾကီးပေလတုိက လူ၏စြမ္းရည္
ကြဲျပားမႈအေပၚပုိင္ျခားစိစစ္၍ ႏုိင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ကုိ အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားကသာ ကုိင္တြယ္ရ
မည္ဟု ဆုိခ့ဲသည္။ ဤအခ်က္အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေတာ္တခုတည္ေထာင္ေရးအတြက္ မူမ်ားကုိ သူ၏ သမၼတႏုိင္ငံ
(Republic) က်မ္းတြင္ ခ်ျပခ့ဲ၏။  အရစၥတုိတယ္လ္က ႏုိင္ငံကုိ ဥပေဒအရသာ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္။ ဥပေဒျဖင့္ အုပ္စုိးေသာအစုိးရသာျဖစ္ရမည္ဟု ဆုိလုိ၏။ပေလတုိ၏ သမၼတႏုိင္ငံက်မ္းလာ အေတြးအေခၚမ်ားမွာ
 စိတ္ကူးယဥ္ဆန္သည္။ လက္ေတြ ့ဖန္တီးရန္မလြယ္။ လက္ေတြ ့ျဖစ္လာသည့္တုိင္ ယင္းႏုိင္ငံပုံစံမ်ဳိးကုိ
 မတည္ေဆာက္သင့္။ မလုိလားသင့္ဟု အရစၥတုိတယ္လ္က ယူဆသည္။
အဆင္း၊အသံစေသာအာရုံအားျဖင့္ သိႏုိင္ေသာ ရုပ္ေလာကသည္ တကယ္အစစ္အမွန္ေလာကမဟုတ္၊ 
ဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္ႏုိင္ေသာ ဝိညာဏေလာကသည္သာ အစစ္အမွန္ေလာကျဖစ္သည္၊ ရုပ္ေလာကသည္ နာမ္ေလာ
က၏အသြင္၊ ပုံရိပ္ပမာျဖစ္သည္ဟု ပေလတုိက ယူဆ၏။
တပည့္ေက်ာ္အရစၥတုိတယ္လ္ကမူ ရုပ္ေလာကသည္ နာမ္ေလာက၏ ပုံရိပ္မွ်ျဖစ္သည္အဆုိမွာ လုံးဝမဟုတ္။ 
နာမ္ေလာကသည္ အစစ္အမွန္ေလာကျဖစ္သလုိ ရုပ္ေလာကသည္လည္း အစစ္အမွန္ေလာကပင္ ျဖစ္သည္ဟု
ယုံၾကည္သည္။ ထုိအတုိင္းပင္ လက္ခံသည္။
ဤနည္းျဖင့္ အရစၥတုိတယ္လ္သည္ ပေလတုိ၏အမွားမ်ား၊ လစ္ဟာကြက္မ်ားကုိ ေဝဖန္ေဖာ္ထုတ္တင္ျပခ့ဲသည္။ ပေလတုိ၏အမွားမ်ားကုိ အရစၥတုိတယ္လ္မေဖာ္ထုတ္ခင္က ဆရာၾကီးပေလတုိပုိ ့ခ်ေဟာေျပာသမွ် အမွန္တရား
မ်ားသာျဖစ္သည္၊ အမွားအယြင္းမပါဝင္ဟု တပည့္မ်ား ယုံၾကည္ေနခ့ဲၾကသည္ဟူ၏။ ဤကားေခါက္ရုိးက်ပုံစံ--။
ဤေလာကတြင္ ဆရာမျမင္ေသာအမွား၊ ဆရာ့အယူအဆ၏အားနည္းခ်က္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ေဝဖန္ရဲေသာ အမွန္တ
ရားျမတ္ႏုိးသူ တပည့္မ်ား ရွိေန၏။ ရွိခ့ဲ၏။ ရွိေနဦးမည္။

၅။

ဆရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာအမ်ဳိးသားတေယာက္၊ အိႏၵိယအမ်ဳိးသားတေယာက္၊ ဂရိအမ်ဳိးသားတေယာက္တုိ ့၏ သေဘာထားခံယူခ်က္ကုိ ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ ျမင္လုိက္ရ၏။
ျမန္မာအမ်ဳိးသား၏သေဘာထားကား ရွင္း၏။ ျပတ္သား၏။ အစြဲသန္၏။ "မွားတာမွန္တာ မစဥ္းစား၊ ဆရာဘက္
မွာရပ္တည္ဖုိ ့သာ စဥ္းစား၏။" ျမန္မာျပည္၏ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး၊ ပညာေရး စေသာစ
ေသာအေရးအရာမ်ားတြင္ ေရွ့ကသြားႏွင့္ျပီးသူ ဆရာ့ဆရာေတြ၏"အလြဲ"ေတြကုိ ယခုလက္ရွိတပည့္ေတြက
"ဆရာစြဲစိတ္"ျဖင့္ ဖုံးကြယ္ထိန္ခ်န္ထားျခင္းအက်ဳိးဆက္ေတြကေရာ ဘာေတြလဲ------။
ဆရာလြဲမွားခ့ဲသမွ်ကုိ "ဆရာစြဲ"ႏွင့္ ဆုပ္ကုိင္ေလေသာအခါ အထိနာ၏။ အက်ည္းတန္၏။ ေမာဟအေမွာင္ဖုံး
လႊမ္း၏။ ဉာဏ္အလင္းကြယ္၏။ သစ္ကုိင္းအဖ်ားဘက္မွာ ခြထုိင္ျပီး သစ္ကုိင္းအရင္းကုိ ခုတ္ျဖတ္ေနသူမ်ဳိး ျဖစ္ေန၏။ (ကုိယ့္ဆရာအမွားကုိ စနစ္တက်ေဝဖန္လာသူအေပၚ စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိးျဖစ္ၾကသူမ်ား သတိျပဳၾကပါ။)
အိႏၵိယအမ်ဳိးသား၊ ဂရိအမ်ဳိးသားတုိ့ကား "ဆရာစြဲ"ကင္းစြာျဖင့္ "ဆရာ့အလြဲ"မ်ားကုိ ေဖာက္ခ်ႏုိင္ခ့ဲၾက၏။
ျပင္စရာရွိသည္မ်ားကုိျပင္၊ အသစ္ရွာေဖြရရွိခ်က္မ်ားကုိလည္း့ျဖည့္ေပးခ့ဲၾက၏။ ဆရာထက္သာလြန္ထက္ျမက္
ေသာ တပည့္မ်ားအျဖစ္ ေမာ္ကြန္းကမၸည္းထုိးႏုိင္ခ့ဲၾက၏။
ထုိအမ်ဳိးသား ၃ ေယာက္ျဖစ္ရပ္ကုိ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္မိရာမွ ေမးခြန္း ၃ ခ်က္ထြက္လာ၏။
လူသိထင္ရွား ေျဖၾကားရန္မလုိပါ။ မိမိကုိယ္မိမိ မွတ္ေက်ာက္တင္ၾကည့္ေစလုိပါ၏။
ဆရာလြဲမွားသည္ကုိ ဆရာစြဲျဖင့္ ဆက္လက္ဆုပ္ကုိင္မလား-------------------------------။
ဆရာစြဲကင္းကင္းျဖင့္ ဆရာ့အလြဲမ်ားကုိ အမွန္ျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္ ၾကဳိးစားမလား----------။
ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ ကုိယ့္ဆရာဘက္က ရပ္တည္ျခင္းသည္ တပည့္ေကာင္းတုိ ့၏ အျပဳအမူလား----။

အမရဒီပ
ၾသဂုတ္လ ၁၂ ၊၂ဝ၁၁


စာကုိး။
၁။ လူေသလူျဖစ္ဝါဒါႏုဝါဒဝိနိစ ၦယ (ေထရဝါဒစြယ္စုံက်မ္း)
၂။ သီလကၡန္အ႒ကထာဘာသာဋီကာ၊ ၁
၃။ ကမ ၻာ့ေတြးေခၚရွင္ၾကီးမ်ား၊ ဆန္းလြင္
၄။ ဒုတိယအေတြး၊ ေမာင္ဝံသ

No comments: