၀ိပႆနာဆရာေတာ္မ်ားဟူသည္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးႏွင့္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတုိ့ကုိ ရည္ညြန္းပါသည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၆၁-ခု၊နတ္ေတာ္လျပည့္
ေက်ာ္ ၁၁ ရက္ (ခရစ္ ၁၈၉၉၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၇)ရက္၊ဗုဒၶဟူးေန့တြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၁ ခု၊ ၀ါဆုိလဆန္း ၈ (ခရစ္ ၁၉၁၉၊ ဇူလုိင္ ၄)ရက္ေသာၾကာေန့တြင္ ရဟန္း
ျဖစ္ေတာ္မူသည္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၂၄ ခု၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၄ (ခရစ္ ၁၉၆၂၊ ေအာက္တုိဘာ ၁၇)ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန့တြင္ တစ္ဘ၀ဇာတ္သိမ္းေတာ္မူသည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၆၆ ခု၊ ဒုတိယ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၃ (ခရစ္ ၁၀၉၄၊ ဇူလုိင္ ၂၉) ရက္၊ေသာၾကာေန့တြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၅ ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၄ (ခရစ္ ၁၉၂၃၊ ႏုိ၀င္ဘာ ၂၆) ရက္၊ တနလၤာေန့တြင္ ရဟန္းျဖစ္ေတာ္မူသည္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၄၄ ခု၊ ဒုတိယ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၁၀ (ခရစ္ ၁၉၈၂၊ ၾသဂုတ္ ၁၄) ရက္၊ စေနေန့တြင္ တစ္ဘ၀ဇာတ္သိမ္းေတာ္မူသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ားသည္ ၀ိပႆနာနည္းျပဆရာေတာ္မ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားေတာ္မူခ့ဲၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားလက္ထက္တြင္ လူ၀တ္ေၾကာင္တရားေဟာ၊ တရားျပ သကဒါဂါမ္ဆရာဘဟူေသာ ဆရာၾကီးတစ္ဦးထင္ရွားေပၚေပါက္ခ့ဲပါသည္။ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက သကဒါမ္ဆရာဘႏွင့္ မုိးကုတ္ျမဳိ့တြင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ေတြ့ၾကဳံခ့ဲရသည္၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွာ သကဒါမ္ဂါမ္ဆရာဘ၏
ေနာက္လုိက္ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးႏွင့္ ေတြ့ဆုံခ့ဲသည္။
ထုိဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ဘ၀တစ္ေကြ ့တြင္ေတြ့ၾကဳံခ့ဲရေသာျဖစ္ရပ္တစ္ခုမွာစိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းလွ
သည့္အတြက္ လက္ဆင့္ကမ္း မွ်ေ၀လုိက္ပါသည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏အေတြ့အၾကဳံကုိ ပထမ တင္ျပလုိပါသည္။
"တစ္ခါတြင္ သကဒါဂါမ္ဆရာဘၾကီးအေၾကာင္းႏွင့္စပ္၍ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးက ေအာက္ပါအတုိင္း
ဦးေအးေမာင္တုိ့ လူစုအား ျပန္လည္ေျပာျပဖူးပါသတတ္။ သကဒါမ္ဆရာဘၾကီးသည္ နာမည္ေက်ာ္ ဓမၼေစတီဆရာေတာ္၏တပည့္၊ မုံ့ရြာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တပည့္ျဖစ္သည္။
ဆရာဘၾကီးသည္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကုိ လွည့္ပတ္တရားေဟာေနသူ ျဖစ္၏။ နာမည္လည္းၾကီး၏၊ ထက္လည္း ထက္ျမက္လွ၏၊ ေဟာတ့ဲေနရာတုိင္းမွာလုိလုိ ျပႆနာလည္း တက္တတ္၏၊ ယခု မုိးကုတ္ျမဳိ့ကုိ ေရာက္ရွိလာ၍ တရားေဟာရန္ ေၾကညာေတာ့၏၊ သူ့ေၾကညာဆုိင္းဘုတ္တြင္-----
"စာတတ္ခ်င္ရင္ စာသင္တုိက္ကုိ သြားၾက၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ကၽြႏု္ပ္ဆီကုိလာ၍ တရားနာလွည့္ၾက။ တရားပြဲအဆုံးမွာ ေသာတာပန္တည္ေစရမည္"
ဤေၾကညာခ်က္ကုိ ျမဳိ့ေပၚႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္သံဃာမ်ား၊ အခ်ဳိ့ေသာလူပုဂၢဳိလ္မ်ားက မေက်နပ္ၾက၊
"ဒီလူၾကီးႏွယ္---- ၾကီးက်ယ္လုိက္တာ"ဟူ၍လည္း ဆုိၾကေလသတတ္။
သုိ့ႏွင့္၀ုိင္း၍ ဖမ္းၾကေလ၏၊ ထုိ့ေနာက္ စစ္ေဆးခံရမည္-ဟုဆုိ၍ ယခု အစစ္အေဆးခံရန္ ျမဳိ့နယ္လုံးဆုိင္ရာ သံဃာစုံ လူၾကီးမ်ားစုံရာ ေရွ့မွာ ဆရာဘၾကီး ေရာက္ေနရေလျပီ။
"အဲဒီပြဲမွာ ငါ့ကုိလဲ လာပင့္ၾကတယ္ကြ၊ ပီးေတာ့ ငါ့ကုိ သံဃာမ်ားတာ၀န္ေပးၾကတယ္၊
ဒီျပႆနာ ဒီကိစၥကုိ အရွင္ဘုရားပဲ စစ္ေမး အရွင္ဘုရားပဲ ေျဖရွင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား"တ့ဲ။
သကဒါမ္ဆရာဘၾကီး အက်ပ္ေတြ့ေနရေလျပီ၊ "မုိးကုတ္ျမဳိ့"ဆုိတာက ေတာင္ေပၚျမဳိ့၊ ယင္းေတာင္ေပၚသုိ့ေရာက္ရန္ တက္ရာ၌ အေကြ့ေပါင္း(၉၉)ေကြ့ကုိ တက္လာႏုိင္ခ့ဲေသာ္လည္း ယခုေတြ့ေနရသည့္အေကြ့ကုိကား မေက်ာ္ျဖတ္ႏုိ္င္ေအာင္ ျဖစ္ေနရေတာ့သည္။
"ဒါန့ဲ ငါကေမးလုိက္တယ္၊ သကဒါမ္ဆရာဘၾကီး၊ ဆရာၾကီးရ့ဲ ေၾကညာထဲမွာ "ေသာတာပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ကၽြႏု္ပ္ဆီကုိလာ၍ တရားနာလွည့္ၾက။တရားပြဲအဆုံးမွာ ေသာတာပန္တည္ေစရမည္"လုိ့ေရးထားတာ မွန္ပါသလား (မွန္ပါ၊ ေရးထာားတာ မွန္ပါတယ္ဘုရား)
"အုိ-- ဒါကေတာ့ ဆရာၾကီး လြန္တာေပါ့၊ ဘုရားေတာင္မွ ဒီလုိအာမခံခ်က္မေပးပါဘူး။ ကၽြတ္ထုိက္တ့ဲသူေတြ ကၽြတ္ၾကပေစ၊ မကၽြတ္ထုိက္တ့ဲသူ က်န္ရစ္ပေစ--ပဲ"
"ဆရာၾကီးက လူတုိင္း လူတုိင္း ေသာတာပန္ျဖစ္ေစခ်င္တ့ဲအေနန့ဲ ဒါဟာေစတနာလြန္ကဲသြားျပီထင္
တယ္"လုိ့ဆုိေတာ့ (မွန္ပါ၊ေစတနာလြန္ကဲသြားမိပါတယ္ဘုရား)တ့ဲ သူက ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။
"ေအး--- ေနာက္ကုိ ဒါလုိမ်ဳိး ေစတနာမလြန္ကဲမိပါေစန့ဲ။ ဒါေနာက္ဆုံးျဖစ္ပါေစ"လုိ ့ သတိေပးျပီးေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ားဘက္သုိ ့လွည့္၍ ---
"သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ့ဘုရား---ဆရာဘၾကီးက ေစတနာလြန္ကဲသြား
မိတာပါ"လုိ့ ယခုေလွ်ာက္ထားေနပါျပီ၊ အခုလုိ တစ္ၾကီမ္တစ္ခါ လြန္ကဲ
သြားမိတာကုိ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူၾကပါဘုရား" လုိသူ့့ကုိယ္စား ေလွ်ာက္ေပးလုိက္တယ္။
"ကဲ---ကဲ--သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အခုလုိၾကဳံတုန္းၾကဳံခုိက္မွာ ကန္ေတာ့ရမယ္၊ ကန္ေတာ့ေကာင္းပါတယ္၊ ဆရာဘၾကီး လက္အုပ္ခ်ီ ဦးခ်ပါ"လုိ့ဆုိေတာ့မွသံဃာေတြကုိ ဦးခ်တယ္၊ ျပီးေတာ့ ငါ့ကုိလဲ ဦးခ်တယ္ကြ"တ့ဲ။
အစပုိင္းတုန္းကဆုိရင္ ငါ့ကုိလဲ ဦးမခ်ဘူး၊ သံဃာေတြကုိလဲ ဦးမခ်ဘူး၊ အခုမွ ဦးခ်တာ၊ အဲဒီလုိ ႏွစ္ဘက္လွေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖူးတယ္-လုိ ့မိန့္ပါသတတ္။ "
(ဤေရးသားေဖာ္ျပခ်က္သည္ အရွင္ေဃာသိတ၏ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တစ္ဘ၀သာသနာ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္ပါသည္။)
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္လည္း သကဒါမ္ဆရာဘၾကီး၏ေနာက္လုိက္
တပည့္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးႏွင့္ ၾကဳံေတြ့ခဲ့ရပါသည္။
မဟာစည္ေထရ၀ုတၱႏ ၱ၀ိလာသိနီ၊ဒုတိယတြဲတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏု၏ေရးသားခ်က္ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း
ေတြ့ရပါသည္။
"ရန္ကုန္ျမဳိ့ သာသနာ့ရိပ္သာသုိ့ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ၾကြေရာက္သီတင္းသုံးေတာ္မမူမီႏွစ္ကာလ
အနည္းငယ္အတြင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၀ိပႆနာဆရာၾကီးတစ္ဦး ေခတ္စားခ့ဲဖူးသည္။
အမည္မွာ ဦးဘျဖစ္ရာ သကဒါမ္အထိ တရားေပါက္သည္ဟူ၍ သူ့ကုိယ္သူ ပုိင္းျဖတ္သတ္မွတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ "သကဒါဂါမ္ဆရာဘ"ဟူ၍ လူသိမ်ားေလသည္။ သူ၏ေနာက္လုိက္အင္အားမွာ ခ်င္းတြင္းနယ္
တစ္၀ုိက္တြင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာဘက က်မ္းတစ္ေစာင္ေရးသားထုတ္ေ၀သည္တြင္ ဗုဒၶ၏ ေဟာေတာ္မူခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆန့္က်င္ေသာအယူအဆမ်ား ပါ၀င္ေနျခင္းေၾကာင့္ သံဃာထုက ယင္းက်မ္းစာကုိ ပိတ္ပင္တားျမစ္ေပးပါရန္
ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရထံ ေတာင္းဆုိၾကေလသည္။ အစုိးရကလည္း သံဃဆႏၵကုိ လုိက္ေလ်ာခ့ဲရသည္။
ထုိ့ေၾကာင့္ ဆရာဘ၏ ေနာက္လုိက္ပရိသတ္သည္ အစုိးရအေပၚတြင္ အၾကီးအက်ယ္မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနၾကေပသည္။ ထုိရက္ပုိင္းအတြင္း၌ပင္ စာေရးသူသည္ ခ်င္းေတာင္ဘက္သုိ့ ခရီးသြားရင္း ကေလးျမဳိ့သုိ ့ေရာက္ရွိခ့ဲ
ရသည္။ စာေရးသူ၏ေလယာဥ္ ကေလးျမဳိ့ေလယာဥ္ကြင္းတြင္ ဆုိက္မိလွ်င္ပင္ဘုန္းၾကီးတစ္ပါး
ဦးေဆာင္ကာ လူအုပ္တစ္အုပ္သည္ စာေရးသူထံသုိ့ လာေရာက္ေတြ့ၾကေလသည္။
ေခါင္းေဆာင္ဘုန္းၾကီးကား အလြန္ေဒါသထြက္ေနသည္။ ဘုန္းၾကီးက သကဒါဂါမ္ဦးဘ၏ က်မ္းစာကုိ အစုိးရပိတ္ပင္သည္ကုိ ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းရန္ အျပင္းအထန္ေတာင္းဆုိသည္၊ သည္မွ်သာမက ၀ိပႆနာေရးရာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ စာေရးသူအား သူႏွင့္ပရိသတ္အလယ္တြင္ စကားအေျခအတင္ေျပာပြဲတစ္ခု ျပဳ
လုပ္ေပးရန္လည္း ေတာင္းဆုိလိုက္သည္။ စကားအေျခအတင္ေျပာပြဲ၌ စာေရးသူက ရႉံးလွ်င္
ဦးဘ၏က်မ္းစာကုိ အစုိးရ၏ ပိတ္ပင္ခ်က္ ဖ်က္သိမ္းေစရမည္ဟု စိန္ေခၚေနပါေတာ့သည္။
စာေရးသူက မိမိမွာ ၀ိပႆနာေရးရာတြင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးႏွင့္ ဘက္ျပဳိင္ႏုိင္စြမ္းမရွိပါေၾကာင္း၊
သုိ့ရာတြင္ ရန္ကုန္သုိ့ၾကြေရာက္ကာမဟာစည္ဆရာေတာ္ႏွင့္သာ အေျခအတင္ေျပာပြဲျပဳလုပ္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ဤအဆုိကုိ သေဘာတူပါလွ်င္ မိမိေလယာဥ္ျဖင့္ပင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးႏွင့္ဒါယကာအခ်ဳိ့ုိကုိ ေခၚေဆာင္သြားလုိပါ
ေၾကာင္း ျပန္လည္ေလွ်ာက္ၾကားသည္။ ဘုန္းၾကီးက ေဒါသတၾကီးျပန္ေျပာသည္မွာ
"ဒါ--က်ဳပ္န့ဲ က်ဳပ္တုိ့အုပ္စုကုိ မလိမ့္တပတ္န့ဲ ေထာင္ထဲထည့္ဖုိ့အစီအစဥ္ပဲဟာ၊ ဘယ္လုိက္လုိ့ ျဖစ္ပါ့မတုံး"
ဤတြင္ ကံေကာင္းေထာက္မသျဖင့္ဘုန္းၾကီး၏ညာလက္ရုံးဒါယကာျဖစ္သူမွာ စာေရးသူတုိ့
ႏုိင္ငံေရးပါတီ၀င္ တစ္ဦးျဖစ္ေလရာ စာေရးသူက သေဘာရုိးျဖင့္ ဘုန္းၾကီးအား ရန္ကုန္သုိ့ လုိက္ခ့ဲရန္ ပင့္ဖိတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ထုိႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ဒါယကာအား ရွင္းျပရသည္မွာလည္း ခဲယဥ္းလွသည္မ
ဟုတ္သျဖင့္ ဘုန္းၾကီးသည္ သူ့ဒါယကာကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး ရန္ကုန္သုိ့လုိက္ရန္ သေဘာတူပါေလေတာ့သည္။ ဤသေဘာတူခ်က္အတုိင္းပင္ ခ်င္းေတာင္ခရီးမွအျပန္တြင္ ဘုန္းၾကီးအား ကေလးျမဳိ့ေလဆိပ္မွ ရန္ကုန္သုိ့ ပင့္ေဆာင္ခ့ဲၾကေလသည္။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ႏွင့္ေတြ့ၾကေသာအခါမွာကား ဆရာေတာ္က ကေလးျမဳိ့ဘုန္းၾကီးႏွင့္ စကားအေျခအတင္ေျပာရန္ အစီအစဥ္ကုိ လုံး၀လက္မခံေခ်။ ဆရာေတာ္က စကားအေျခအတင္ေျပာျခင္း
သည္ ကေလးျမဳိ့ဘုန္းၾကီးအတြက္ေရာ မိမိအတြက္ပါ အခ်ိန္ကုန္ျပီးအခ်ည္းႏွီးသာျဖစ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၀ိပႆနာဆုိတာ စကားႏုိင္လုျပီး မွန္တယ္၊မွားတယ္ ဆုံးျဖတ္လုိ့ ရစေကာင္းတာ မ်ဳိးမဟုတ္၊ လက္ေတြ့အားထုတ္ၾကည့္မွသာ အေျဖထြက္ႏုိင္တ့ဲကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းမိန့္ၾကားပါသည္။
ဆရာေတာ္က ဆက္လက္၍ မိမိ၏နည္းနိႆယကုိ စမ္းၾကည့္လုိလွ်င္ ျပသေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သုိ့ရာတြင္ စကားအေျခအတင္ပြဲလုပ္ရမွ ေက်နပ္ႏုိင္မည္ဆုိခ့ဲလွ်င္ မိမိကလက္မခံႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္သည္အတုိင္းျပၾကရုံပင္
ရွိေၾကာင္းမိန့္ၾကားေလသည္။
ဤတြင္ ကေလးျမဳိ့ဘုန္းၾကီးက မဟာစည္နိႆယဆုိတာ မလုိပါ၊ မိမိတုိ့မွာ မဟာစည္ထက္သာတ့ဲ နည္းနိႆယရွိပါတယ္ဟု မာေရေက်ာေရျပန္
၍ ဆုိေလသည္။ ထုိအခါ စာေရးသူက "သာတယ္၊ မသာတယ္ ဆုိတ့ဲစကားကုိ ခဏေဘးဖယ္ထာားျပီး မဟာစည္နိႆယကုိလည္း နည္းနည္းေတာ့ စမ္းၾကည့္ဖုိ့ ေကာင္းပါေသးသည္ "ဟူ၍ ေဖ်ာင္းဖ်ရေလသည္။ ဘုန္းၾကီးကား ေခါင္းခါလ်က္သာ ရွိပါေလသည္။ သူ့ညာလက္ရုံး ဒကာၾကီးကျဖည္းျဖည္းခ်င္း
ေခ်ာ့ေမာ့ ေလွ်ာက္ထားႏုိင္လြန္းသျဖင့္ တစ္ပတ္ခန့္ၾကာေသာအခါမွ မဟာစည္နိႆယအတုိင္း
စမ္းၾကည့္ရန္ သေဘာတူေလသည္။
ဤသုိ့ မဟာစည္နည္းအတုိင္း တရားအားထုတ္ျခင္း မျပဳမီကဆုိိလွ်င္ ကေလးျမဳိ့ ဘုန္းၾကီးသည္ စာေရးသူႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္လုိက္တုိင္း"ဒကာၾကီးဟာ လူလိမ္ၾကီးပဲ၊ က်ဳပ္တုိ့ကုိ ေထာင္ခ်ပစ္ဖုိ့ ခ်ိန္ေနတာ မဟုတ္လား၊ ဘာလုပ္ရမလဲ၊ခင္ဗ်ားတုိ့ ကမၼ႒ာန္းနည္းအဖ်င္းအသိမ္မ်ဳိး၊ က်ဳပ္ဘယ္ေတာ့မွ ခင္ဗ်ားတုိ့ ဆရာနည္း မခံဘူး၊ ဘယ္ေတာ့မွ မခံဘူး၊ ဘယ္ေတာ့မွ မခံဘူး မွတ္လုိက္"ဟူ၍ေဒါသတၾကီး ၾကိမ္း၀ါးေလ့ရွိခ့ဲပါသည္။
သုိ့ရာတြင္ ရိပ္သာ၌ တစ္ပတ္ခန့္အားထုတ္ျပီးေသာအခါမွာကား
ဘုန္းၾကီး၏အမူအရာတုိ့မွာအၾကီးအက်ယ္ေျပာင္းလဲလာသည္ကုိ ေတြ့ရပါသည္။
ဘုန္းၾကီးသည္ စာေရးသူအေပၚတြင္ ၾကမ္းတမ္းေသာစကားမ်ား အလ်ဥ္းပင္
မသုံးေတာ့ေခ်။ ဒြါရအသီးသီးမွ ေတြ့သိမႉမွန္သမွ်ကုိ သတိခ်ပ္လွ်က္ အျမဲရႉမွတ္
လွ်က္ ေနေလျပီ။ ပုိ၍သိသာေသာ လကၡဏာမွာ ဘုန္းၾကီး၏မ်က္ႏွာသည္ ယခင္
က ေဒါသမာန္ေၾကာင့္ ညဳိေမွာင္ညစ္ပုပ္ကာ ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းခ့ဲရာမွ ယခု
အခါ ၾကည္လင္၀င္းပကာ အတြင္းသ႑ာန္၏ျငိမ္သက္မႈကုိ ေဖာ္ျပလ်က္ ရွိပါသည္။
ရက္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ခန့္ၾကာေသာအခါ ရိပ္သာမွ သက္ဆုိင္သူတစ္ဦးက ကေလးျမဳိ့ဘုန္းၾကီးမွာ ယခုအခါ တရားစခန္းအဆုံးတုိင္ျပီ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၾကားလာပါသည္။
ထုိ့ေနာက္ စာေရးသူ၏ပင့္ဖိတ္ခ်က္အရ ကေလးျမဳိ့ဘုန္းၾကီးသည္ စာေရးသူ၏ေနအိမ္သုိ့ ၾကြလာရာ မ်က္လႊာကုိခ်လ်က္ အလြန္ၾကည္ညဳိစဖြယ္ ျငိမ္းေအးသပၸါယ္လွေသာရုပ္သြင္ကုိ ဖူးေတြ့ရပါသည္။ (ဤမွ်တုိေတာင္းသည့္ကာလအတြင္း) ဤက့ဲသုိ့ သိသိသာသာၾကီး အသြင္အျပင္
စရုိက္သဘာ၀ ေျပာင္းလဲသြားပုံကုိ ေတြ့ျမင္ရျခင္းေၾကာင့္ စာေရးသူမွာ ပီတိေသာမနႆ မ်ားစြာ
ျဖစ္ရပါသည္။ ကေလးျမဳိ့ဘုန္းၾကီး ဧည့္ခန္း၌ ထုိင္မိျပီးေနာက္ စာေရးသူႏွင့္
ေအာက္ပါက့ဲသုိ့ မေမ့ႏုိင္စဖြယ္ေသာ စကားမ်ားေျပာဆုိခ့ဲၾကပါသည္။
"တပည့္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ့ ကိစၥမ်ားရွိပါသလားဘုရား"
"ဘုန္းၾကီးကုိ ဌာနအျမန္ျပန္ပုိ့ေပးပါ"
"အေၾကာင္းထူးမရွိဘူးဆုိရင္ျဖင့္ သာသနာ့ရိပ္သာမွာ ရက္အနည္းငယ္
ေလာက္ ဆက္ျပီး သီတင္းသုံးေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရား ရန္ကုန္
မေရာက္ဖူးေသးဘူးဆုိေတာ့ အရွင္ဘုရားန့ဲ ဒါယကာတုိ့ကုိ ၾကည့္စရာ ရႈစ
ရာ ဟုိဟုိသည္သည္ လုိက္ပုိ့လုိပါတယ္ဘုရား"
"အေၾကာင္းကေတာ့ ထူးပါတယ္ ဒကာၾကီး"
"ဘယ္လုိထူးပုံပါလဲဘုရား၊ အမိန့္ရွိပါဦး"
"က်ဳပ္ဟာက်ဳပ္ဒကာ၊ဒကာမေတြကုိ လမ္းမွားၾကီး ျပခ့ဲမိျပီ၊ က်ဳပ္ကမၼ႒ာန္း
နည္းက ဘယ္ေတာ့မွ မဂ္ဆုိက္ ဖုိလ္၀င္ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ့
ျဖစ္ျဖစ္ မေသခင္မွာ လမ္းမွားကုိ မွားေၾကာင္းဖြင့္ေျပာျပီး လမ္းမွန္ကုိ ပုိ့ေပးခ်င္
တယ္။ တတ္ႏုိင္သေရႊ့ေပါ့ေလ၊ အခုက်ဳပ္မွာ မဂ္တရားဖုိလ္တရားရႏုိင္မ့ဲ ၀ိပႆနာနည္းစစ္ နည္းမွန္ေတြ့ထားျပီ၊ ေသျခင္းတရားဟာ လူတုိင္းေရွာင္ကြင္း
လုိ့မရႏုိင္တ့ဲတရား မဟုတ္လား။ က်ဳပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ က်ဳပ္ဒကာဒကာမ
တစ္ဦးဦးေသာ္လည္းေကာင္း အခ်ိန္မေရြး ေသႏုိင္တာမ်ဳိးပဲ၊ဒါေၾကာင့္
ဒီလမ္းမွားကုိ မွားေၾကာင္း၊ လမ္းမွန္ကုိ မွန္ေၾကာင္း ဒိ႒ဓမၼသိသြားျပီးမွ ေသသြားၾကရရင္ ကိစၥမရွိဘူး၊ မသိလုိက္ၾကရဘဲသာ ေသသြားၾကရမယ္ဆုိရင္ ဆရာ၊ ဒကာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္မွာ ၾကီးက်ယ္တ့ဲ ဆုံးရႈံးမႈၾကီး ျဖစ္ရေတာ့မွာပဲ၊ က်ဳပ္ကုိ ယုံယုံၾကည္ၾကည္န့ဲ ကုိးကြယ္ျပီး က်ဳပ္တရားကုိ လုိက္စားလာခ့ဲၾကတ့ဲ ဒကာ၊ ဒကာမအားလုံးအေပၚမွာ က်ဳပ္တာ၀န္ဟာ အင္မတန္မွ ၾကီးေနပါျပီ ဒကာၾကီး"
ဆရာေတာ္၏ မိန့္ၾကားခ်က္မွာ ေစတနာေဇာေတြ ထင္ရွားလြန္းရကား ေနရင္း ကေလးျမဳိ့သုိ့ အျမန္ဆုံးပုိ့ေပးလုိက္ၾကရပါသည္၊ ကေလးျမဳိ့သုိ့ေရာက္
လွ်င္ ေရွးဦးစြာ ဆရာေတာ္သည္ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားကုိ စုေ၀းေစ၍ မိမိဖြင့္
ဟေျပာၾကားလုိေသာ အထက္ပါအခ်က္ႏွစ္ရပ္(လမ္းမွား၊ လမ္းမွန္)ကုိ ေျပာၾကား
ျပီးေနာက္ မိမိတုိ့ ကမၼ႒ာန္းဌာနကုိ သာသနာ့ရိပ္သာဟု အမည္ေျပာင္းရန္ အဆုိ
ျပဳရာ အားလုံးက အညီအညြတ္ သေဘာတူညီၾကေလသည္။
ထုိကေလးျမဳိ့ သာသနာ့ရိပ္သာတြင္ ကေလးျမဳိ့ဆရာေတာ္သည္ ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္အေျခခံကုိ ဒါယကာ၊ဒါယိကာမအေပါင္းအား ေန့စဥ္ေဟာေျပာ
ဆုံးမျခင္းျပဳ၍ လက္ေတြ့ တရားအားထုတ္လုိေသာ ေယာဂီအေပါင္းအားလည္း မဟာစည္နိႆယအတုိင္း တရားျပသျခင္းျပဳေလသည္။
ရက္အနည္းငယ္ၾကာေသာအခါ ဆရာေတာ္သည္ ေနာက္လုိက္ဒါယကာ
အခ်ဳိ့ႏွင့္တကြ မိမိ၏ဆရာေဟာင္း သကဒါဂါမ္ဦးဘထံသုိ့ၾကြသြားကာ ဦးဘ၏
ကမၼ႒ာန္းတရားမွားေၾကာင္း၊ မဂ္ဖုိလ္ကုိေရာက္ေစႏုိင္သည့္အက်င့္မဟုတ္ေၾကာင္း
ပြင့္လင္းစြာ ေျပာၾကားသည္။မဟာစည္နိႆယကုိခံယူပါရန္လည္းေမတၱာေစတနာ
ထားကာ တုိက္တြန္းသည္။ သုိ့ရာတြင္ ဆရာဘကားေရႊမင္း၀ံဆရာေတာ္က့ဲသုိ့
မာန္ကုိခ်ထားႏုိင္သူ မဟုတ္ေခ်တကား၊ကေလးျမဳိ့ဆရာေတာ္၏တုိက္တြန္းျခင္းကုိ
လုံး၀လက္ခံျခင္း မျပဳပါေခ်။ မိမိလည္း မဟာစည္က့ဲသုိ့ပင္ ကမၼ႒ာန္းဆရာတစ္ဦး
ျဖစ္၍ မဟာစည္တပည့္မခံလုိ၊ ခံရန္လည္း အေၾကာင္းမရွိပါဟူ၍သာ တုံ့ျပန္ခ့ဲေလ
သည္။"
တစ္ေခတ္တစ္ခါက ၀ိပႆနာဆရာလူ၀တ္ေၾကာင္တစ္ဦး၏ အေတြးအေခၚ၊ လုပ္ရပ္တုိ့ကုိ ေလ့လာႏုိင္ရန္ မူရင္းအတုိင္းတင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယေန့ေခတ္တြင္လည္း မိမိကုိယ္မိမိ (သကဒါဂါမ္ဆရာဘအခ်ဳိးအတုိင္း) တရားရျပီးျပီ၊ နိဗၺာန္ရျပီးျပီဟု ၀န္ခံကာ တရားေဟာ၊ တရားျပလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနၾကသူတခ်ဳိ ့ကုိ ျမင္ေတြ့ေနရပါသည္။ အစစ္အမွန္တရားရျပီးသူ၊ အစစ္
အမွန္ နိဗၺာန္ရျပီးသူျဖစ္ပါမူကား က်မ္းဂန္စာေပတတ္ေျမာက္သူတုိ့ ဘယ္လုိပင္ ေမးခြန္းထုတ္စမ္းသပ္ၾကေစကာမူ အဆုိပါ အရိယာပုဂၢဳိလ္သည္ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ယထာဘူတက်က် ေျဖဆုိႏုိင္မည္မွာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲသာတည္း။ ေရႊမွန္က
မွတ္ေက်ာက္တင္ခံႏုိင္သည္သာတည္း။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ပင္ ပညာရွင္၊ပညာတတ္
တုိ့၏ အကဲစမ္းျခင္းႏွင့္ ရင္ဆုိင္ခ့ဲရပါသည္။ အရိယာအစစ္အမွန္၊ ဗုဒၶအစစ္အမွန္
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထုိအခက္အခဲမ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္ခ့ဲသည္ မဟုတ္ပါေလာ့။
သကဒါဂါမ္ ဆရာဘသည္ မိမိကုိယ္မိမိယုံၾကည္မႉလြန္ကဲသည့္အတြက္ မုိးကုတ္ျမဳိ့တြင္ သံဃာ့ခုံရုံးသုိ့
ေရာက္ခ့ဲရသည္။ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ လိမၼာပါးနပ္စြာေျဖရွင္းေပးမႉေၾကာင့္ ဆုိးဆုိးရြားရြား မျဖစ္ခ့ဲေခ်။ သုိ့ရာတြင္
"ငါလည္းဆရာတစ္ဆူ"ဟူေသာ မာနတံခြန္ေထာင္ေနသည့္အတြက္ တပည့္
ေဟာင္းက လက္တြဲေခၚသည့္တုိင္ လမ္းမွန္ႏွင့္ေ၀းခ့ဲရျခင္းမွာကား ၀မ္းနည္းဖြယ္
ေကာင္းပါ၏။ ေႏွာင္းလူတုိ့ သင္ခန္းစာယူဖြယ္လည္း ေကာင္းပါ၏။
အမရဒီပ
၂- ၁၈-၂၀၁၁
No comments:
Post a Comment