Total Pageviews

Friday, October 14, 2011

- မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ သာသနာေရး-ႏုိင္ငံေရးအျမင္-

၁။
            မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ----။
            အထူးအေထြမိတ္ဆက္ေပးေနစရာမလုိဘဲ "ေတာင္ျမဳိ ့ဆရာေတာ္၊ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၊ ဘာသာဋီ
ကာက်မ္းျပဳဆရာေတာ္" ဟု ေျပာလုိက္ရုံျဖင့္ အမ်ားသိျပီးသား ဆရာေတာ္တပါးျဖစ္သည္။ သုိ ့ေသာ္အႏုသေႏၶ
စကားအဆက္အစပ္ကုိ ျပသည့္အေနျဖင့္ ဆရာေတာ္၏"ဘ၀ပုံရိပ္" ကုိိ ေဆာင္းပါး၏နိဒါန္းအျဖစ္တင္ျပပါမည္။
ဆရာေတာ္သည္ စစ္ကုိင္းတုိင္း၊ ၀က္လက္ျမဳိ့နယ္၊ သရုိင္ရြာဇာတိျဖစ္ျပီး ၁၉၀၀-ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္သည္။ ေရႊက်င္နိကာယဒုတိယေျမာက္သာသနာပုိင္ မဟာ၀ိသုဒၶါရုံဆရာေတာ္၊ ထရံကာဆရာၾကီး ဦးအုန္းညြန္ ့တုိ ့ႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္သည္။ ေက်ာင္းသားငယ္ဘ၀ျဖင့္ အေျခခံပိဋကတ္သင္ရုိးစာေပမ်ားကုိ သရုိင္ရြာေက်ာင္း(ပင္း
ေက်ာင္း) ႏွင့္ မဟာ၀ိသုဒၶါရုံတုိက္(မႏ ၱေလး)တုိ ့တြင္သင္ယူခ့ဲသည္။ မႏ ၱေလး၊ မဟာ၀ိသုဒၶါရုံတုိက္တြင္ ေျမာင္းျမ
ဆရာေတာ္ေလာင္းစာခ်ဘုန္းၾကီးႏွင့္ စေတြ ့သည္။ ပထမၾကီးတန္းကုိ အသက္၁၈ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ရွင္သာမေဏ
ဘ၀ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခ့ဲသည္။ ပထမၾကီးတန္းေအာင္ျမင္ျပီးေနာက္ ပခုကၠဴျမဳိ ့၊မဟာ၀ိသုတာရာမတုိက္တြင္အထက္
တန္းပိဋကတ္စာေပမ်ား ဆက္လက္သင္ယူသည္။ အသက္ ၂၀ အရြယ္တြင္ ရဟန္းျဖစ္သည္။ ပခုကၠဴတြင္စာသင္
တပည့္အျဖစ္ ၃-ႏွစ္၊စာခ်ဆရာအျဖစ္ ၃-ႏွစ္ စုစုေပါင္း ၆ ႏွစ္ေနထုိင္ခ့ဲသည္။ ယင္းေနာက္ ပထမေက်ာ္တန္း၊ သက်သီဟစာခ်တန္းမ်ားကုိ ဆက္တုိက္ေျဖဆုိေအာင္ျမင္သည္။ ၀ိသုဒၶါရုံ၊ သု၀ဏၰ၀တီေက်ာင္းဆရာေတာ္ အဘယာရာမေရႊဂူတုိက္သုိ ့ေျပာင္းေရႊ ့သီတင္းသုံးေသာအခါ စာခ်ဘုန္းၾကီးအျဖစ္လုိက္ပါခ့ဲရသည္။ သကၠတစာ
ေပကုိလည္း သင္ယူခ့ဲရသည္။ သက္ေတာ္ ၃၈ ႏွစ္အရြယ္တြင္ သျဂဳိၤဟ္ဘာသာဋီကာက်မ္းစာကုိ ေရးသားထုတ္
ေ၀ခ့ဲသည္။ သျဂဳိၤဟ္ဘာသာဋီကာစာအုပ္၏ အရည္အခ်င္းသည္ "အဂၢမဟာပ႑ိတ"ဘြ့ဲရထုိက္ေလာက္ေအာင္
 ျမင့္မားသည္၊ သုိ့ေသာ္ "က်မ္းျပဳပုဂၢဳိလ္က အသက္အရြယ္ငယ္လြန္းသည္"ဟု ေျပာစမွတ္တြင္ခ့ဲရသည္။
ေနာင္တြင္"အဂၢမဟာပ႑ိတ"ဘြ့ဲတံဆိပ္ေတာ္ ဆက္ကပ္ခံရသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ယေန့ေခတ္စစ္အာဏာရွင္
အစုိးရကေပးထားေသာ"ျခင္းၾကားေရခပ္" ဘြဲ ့ကုိ ေငြႏွင့္၀ယ္ၾကေသာ အခ်ဳိ့ ပုဂၢဳိလ္လုိမ်ဳိး မည္ကာမတၱ"အဂၢ
မဟာပ႑ိတ"ပုိင္ရွင္မဟုတ္-----။  
            အဘယာရာမေရႊဂူတုိက္မွတဆင့္ အမရပူရ၊ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္သုိ ့ေျပာင္းေရႊ ့သီတင္းသုံးသည္။
ဘ၀တသက္တာလုံးျပဳစုေရးသားခ့ဲေသာ က်မ္းစာအုပ္ေပါင္း ၆၃ က်မ္းရွိသည္။ ေနထုိင္ရာ မဟာဂႏၶာရုံတုိက္ကုိ
အေနအထုိင္ပုိင္း၊စာေပပုိင္းတုိ ့တြင္ အမ်ားတကာ၏ စံနမူနာျပျဖစ္ရေလေအာင္ တည္ေဆာက္ျပႏုိင္ခ့ဲသည္။ ဆ
႒သံဂါယနာလုပ္ငန္းတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခ့ဲသည္။ ေရႊက်င္နိကာယ၏ ဒုတိယသာသနာပုိင္လည္း ျဖစ္
ေတာ္မူခ့ဲသည္။ သက္ေတာ္ ၇၈-ႏွစ္ (၁၉၇၇)တြင္ တဘ၀အတြက္ျငိမ္းေတာ္မူခ့ဲသည္။ 
၂။
            ဆရာေတာ္သည္ ကုိယ္တိုင္ေရးေထရုပၸတၱိ "တဘ၀သံသရာ" ကုိ ေရးသားျပဳစုခ့ဲသည္။ ဆရာေတာ္၏ သာသနာေရး(ဘာသာေရး)ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးတုိ ့အေပၚရႈျမင္သုံးသပ္ပုံကုိ " တဘ၀သံသရာ"စာအုပ္တြင္ေဖာ္ျပသည္
ကုိ ေတြ ့ရ၏။ ဆရာေတာ္၏ မူရင္းေရးသားခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပပါမည္။ ယင္းေနာက္ သုံးသပ္ခ်က္ကုိ တင္ျပပါမည္။
၃။
            "တပည့္ေတာ္က သာသနာေရးစိတ္နဲ ့ခ်ည္း ၾကဳိးစားတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးစိတ္နဲ ့လဲ ၾကဳိးစားပါ
တာပါ။ ဒါေပမယ့္ "ႏုိင္ငံေရး၌ ဘုန္းၾကီးမ်ားတုိက္ရုိက္မပါထုိက္" လုိ ့လဲ ယူဆပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးမရခင္တုန္း
က အိႏၵိယနဲ ့ျမန္မာႏုိင္ငံ တြဲေနဖုိ ့-ခြဲေနဖုိ ့၀ါဒႏွစ္မ်ဳိး ကြဲခ့ဲပါတယ္။ အေျမာ္အျမင္က်ယ္တ့ဲေခါင္းေဆာင္တစုက ခြဲဖုိ့
နဲ ့ အျခားတစုက တြဲဖုိ ့ကုိမူထားျပီးေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ၾကတ့ဲအခါ အတြဲသမားေတြက ေက်းရြာဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ
ကုိကပ္ထားၾကလုိ ့ ဘုန္းၾကီးၾသဇာမ်ားတ့ဲ ေက်းရြာသားေတြက အတြဲဘက္မဲေပးလုိက္ၾကတ့ဲအတြက္ အခြဲသမား
ေတြ ခြက္ခြက္လန္ေအာင္ ရႈံးခ့ဲၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဘုန္းၾကီးေတြ မပါမွ ေကာင္းတယ္။"

            "သာသနာက ဒီလုိေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ ပါေကာင္းတ့ဲသာသနာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘီလူးစည္း လူ ့စည္း
ခြဲထားသလုိ ကုိယ့္စည္းနဲ ့ကုိယ္ ကၠုေျႏၵရရ ေနရမယ့္ သာသနာပါ၊ အဲဒီသာသနာမ်ဳိး ျဖစ္ဖုိ ့ရန္ အေျခခံကစျပီး တျဖည္းျဖည္းျပဳျပင္ရဦးမွာပါ။ "  (တဘ၀သံသရာ-၃၄၄၊ ၃၄၅)
           
            ဆရာေတာ္၏ယူဆခ်က္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ႏုိင္ငံေရးမွာတုိက္ရုိက္မပါသင့္၊ အထူးသျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ
လုိ"သူ ့ဘက္ကုိယ့္ဘက္"ရွိေသာေနရာမ်ဳိးမွာ၀င္မပါသင့္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ဤေနရာတြင္"တုိက္ရုိက္"ဟူေသာစကား
လုံးကုိ အထူးသတိျပဳရပါသည္။ "တုိက္ရုိက္"စကားလုံး၏ဆန္ ့က်င္ဘက္"သြယ္၀ုိက္"ဟူ၍လည္းရွိေပရာ ႏုိင္ငံေရး
တြင္သြယ္၀ုိက္ပါ၀င္ပတ္သက္ျခင္းကား ရွိမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း"တပည့္ေတာ္က သာသနာေရးစိတ္နဲ ့ခ်ည္းၾကဳိးစား
တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးစိတ္နဲ ့လဲၾကဳိးစားတာပါ" ဟူေသာ ဆရာေတာ့္စကားျဖင့္ပင္ထင္ရွားသိသာလွေပျပီ။
ဆရာေတာ္သည္ တဘ၀သံသရာ၊ အနာဂတ္သာသနာေရးက်မ္းစာ(ပစၥကၡသာသနာအခန္း)တုိ ့တြင္ ေရးသားခ့ဲ
သည့္အတုိင္းေက်ာင္း-ဘုရားတည္ေဆာက္ေရးကုိ စနစ္တက်ျပဳျပင္ေရး၊ ေက်းရြာေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား
သည္  ကေလးပညာေရးႏွင့္ရြာသူရြာသားမ်ား၏စာရိတၱေကာင္းမြန္ေရးကုိ တာ၀န္ယူႏုိင္ေရး(တာ၀န္မယူႏုိင္ပါက
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးဘ၀၌ေနခြင့္ရမည္မဟုတ္ပါ)၊ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာလည္းစာသင္ေက်ာင္း၊ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္း
ဟု၂ မ်ဳိးသာရွိျပီး အပုိေက်ာင္းမ်ားကုိ သင့္ေလ်ာ္သလုိ စုေပါင္းေပးေရး၊ ပိဋကတ္စာသင္နည္းကုိ ျပဳျပင္ေရးစသည္
တုိ ့ကုိ အစဥ္တစုုိက္ ေရးသားတင္ျပခ့ဲသည္။

            ရဟန္းေတာ္မ်ားကကေလးပညာေရးကုိ ပ့ံပုိးကူညီေပးျခင္း၊ လူၾကီးမ်ားစာရိတၱေကာင္းေအာင္ေဟာေျပာ
ေပးျခင္းတုိ ့ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္သာသနာေရးတုိ ့သည္ အျပန္အလွန္အေထာက္အကူျဖစ္ကာ ႏုိင္ငံတုိးတက္မႈ
ျဖစ္မည္ဟု ဆရာေတာ္က ယူဆသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ-တြင္တုိက္ရုိက္မပါသင့္ဟုဆုိခ့ဲေသည္လည္း အခ်ဳိ ့ေနရာ
တြင္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ သာသနာေရးတြဲႏုိင္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ေရးသားေတာ္မူပါသည္။

            "ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူလာတာကုိကသတၱ၀ါတုိ ့မွာ ေလာကီ-ေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာတုိးပြား၍ လူေရာ-ရွင္ပါ
အက်ဳိိးမ်ားဖုိ ့ပြင့္ေတာ္မူလာတာျဖစ္ပါတယ္။ဤနည္းအတုိင္းလဲ အေနာ္ရထာ-ရွင္အရဟံတုိ ့လက္ထဲမွစ၍ ဆရာ-ဒကာညီညာေပါင္းစုလ်က္ ႏုိင္ငံနဲ ့သာသနာကုိ ျပဳခ့ဲၾကတယ္မဟုတ္ပါလားဘုရား။ ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ေတာ့ သာသနာ့အေရးကုိမျပဳျပင္ရေသးသမွ်တပည့္ေတာ္ရ့ဲရည္ရြယ္ခ်က္ဟာအထေျမာက္ျပီလုိ့ မဆုိႏုိင္ေသးဘူး။"
(တဘ၀သံသရာ-၃၄၆)

            ဆရာ-ဒကာညီညြတ္ေသာ္ ႏုိင္ငံေရး၊ သာသနာေရးတုိးတက္ႏုိင္သည္။ ယေန ့ေခတ္ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္
ဆရာ-ဒကာတုိ ့ညီညြတ္ၾကပါ၏ေလာ။ ဆရာ-ဒကာမညီညြတ္သည့္အတြက္ ဆရာတရားေဟာမည္ဆုိလွ်င္ ဒကာ
မ်ားအား မည္သည့္အေၾကာင္းအရာကုိေဟာပါမည္၊တရားေဟာခြင့္ပါမစ္ေပးပါဟူေသာ အေျခအေနမ်ဳိး ယေန ့
ၾကဳံေနရပါသည္။ မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါးေဟာလွ်င္ပင္ ဘုန္းၾကီးႏုိင္ငံေရးတရားေဟာသည္ဟု ႏုိင္ထက္စီးနင္းစြပ္
စြဲေနေသာ ဒကာတုိ ့အား ဆရာတုိ ့လည္း လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚတင္ႏုိင္စြမ္းမ့ဲခ့ဲေလျပီ---။ သံဃာ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္
ဒကာတုိ ့အလုိေတာ္က်အမိန္ ့ညႊန္ၾကားလႊာမ်ားထုတ္ျပန္ေပးျခင္းေၾကာင့္ရဟန္းၾကီးတုိ ့အေပၚ ရဟန္းငယ္တုိ ့က
ယုံၾကည္မႈကင္းကာ ျမန္မာျပည္သာသနာတြင္းစုစည္းမႈအားလည္း ျပဳိကြဲခ့ဲေလျပီ---။
၄။
            မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ေလာင္း စာသင္သားဘ၀ျဖင့္ ပခုကၠဴစာသင္တုိက္တြင္ပညာသင္ၾကားေနစဥ္ ၀ံသာႏုေခတ္၊၀ံသာႏုစိတ္ဓာတ္ႏုိးၾကားလာသည္။ တရားေဟာဓမၼကထိကတုိ ့လည္း ၀ံသာႏုတရားတြင္တြင္ေဟာ
လာၾကသည္။ဆရာေတာ္သည္လည္း အမ်ားပြဲေတာင္း၍ ၀ံသာႏုတရားေဟာခ့ဲသည္။

            "ေနာက္မၾကာခင္ ၀ံသာႏုေခတ္က ၾကီးစုိးလာလုိ ့ ပခုကၠဴတုိက္ကလဲ ဓမၼကထိေတြ ထြက္ပါတယ္။ ပခုကၠဴကုိလဲ အေက်ာ္အေမာ္ ဓမၼကထိကေတြလာျပီး ေဟာၾကပါတယ္၊ ေရွ ့ပုိင္းကေတာ့ ဆရာေတာ္မ်ားကလဲ
ေက်နပ္ပုံရလုိ ့ သြားျပီးနားေထာင္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ ဆရာေတာ္မ်ားက နည္းနည္းမေက်နပ္ဟန္တူလုိ့
အမ်ားသြားေပမယ့္ တပည့္ေတာ္မသြားပါဘူး။" (တဘ၀သံသရာ-၁၄၆)

            "ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ သီတင္းသုံးေဖာ္ဓမၼကထိကမ်ား ကူညီျပီးေဟာပါဦး လုိ ့တုိက္တြန္းတာန့ဲ ေဟာပါ
တယ္။" (တဘ၀သာသနာ-၁၄၈)

            "တပည့္ေတာ္ကုိ သီတင္းသုံးေဖာ္မ်ားက တုိက္တြန္းလုိ ့ ၀ံသာႏုတရားေဟာေနတုန္း၊ ပ႒ာန္းအ႒ကထာ
လဲဆုိေနတုန္းမွာ ဆရာေတာ္မ်ားက စာခ်ေျမွာက္လုိက္ပါတယ္"  (တဘ၀သံသရာ-၁၅၃)
၅။
            မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ေလာင္းသည္ပခုကၠဴစာသင္တုိက္ၾကီးတြင္စာခ်ဘုန္းၾကီးျဖစ္ျပီးေနာက္တြင္ ၀ံသာ
ႏုတရားေဟာေျပာျခင္းကုိရပ္လုိက္သည္။     ကုိယ့္အမ်ဳိး၊ဘာသာ၊သာသနာကုိခ်စ္ျမတ္ႏုိးကာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္
ေရွာက္တတ္ေအာင္ ၀ံသာႏုတရားကုိ ေဟာခ့ဲေသာ္လည္း ကုိယ္ႏွင့္ အမ်ဳိး၊ဘာသာ၊သာသနာခ်င္းကြဲျပားသူတုိ ့
က "သူတုိ ့ကုိထိခုိက္ေအာင္၊ နစ္နာေအာင္လႈံ ့ေဆာ္သူဟုသာ သတ္မွတ္ေၾကာင္း" တဘ၀သာသနာမွတ္တမ္း
စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေလသည္။

            "အစုိးရထိေအာင္မဟုတ္ေပမယ့္တုိင္းတပါးသားရ့ဲ လက္ေအာက္ခံေနရတာဟာ မေကာင္းတ့ဲအေၾကာင္း
ေတာ့ေဟာရတာပဲ။ဒါေလာက္ေဟာတာကုိလဲအုပ္ခ်ဳပ္တ့ဲအစုိးရကမခံႏုိင္ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ စာခ်ျဖစ္ျပီးေနာက္
မၾကာခင္ဘဲ အေရးပုိင္က လႊတ္လုိက္လုိ ့ဆုိျပီး စုံေထာက္က လာမွတ္တာပါပဲ။" (တဘ၀သံသရာ-၁၅၄)
၆။
            မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္က ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား ႏုိင္ငံေရး၌ တုိက္ရုိက္မပါ၀င္သင့္ေၾကာင္း ဆုိထားပါျပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၏တခုတည္းေသာ သံဃအဖြဲ ့အစည္းအခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ ့၏ ညႊန္ၾကားလႊာအမွတ္(၈၃)ျဖင့္သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ားသည္ ပါတီႏုိင္ငံေရးမ်ား၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္
ျခင္း၊လႈံ့့ေဆာ္ျခင္း၊အားေပးျခင္း၊သူတပါးအားတုိက္တြန္းျခင္းမျပဳလုပ္ၾကရန္(၁၃-၇-၉၁)ရက္စြဲျဖင့္ ညႊန္ၾကားခ့ဲ
သည္။ အေၾကာင္းျပရပ္တည္ခ်က္မွာ ေဖာ္ျပပါအတုိင္း ျဖစ္ပါ၏။

            "အကယ္၍ ရဟန္းသာမေဏမ်ား ပါတီႏုိင္ငံေရးမ်ား၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ပါက ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ ရဟန္းသာမေဏမ်ားထံခ်ဥ္းကပ္၍ ဆရာေမြးၾကေပလိမ့္မည္။ ထုိအခါ ရဟန္းသာမေဏမ်ားသည္ မိမိႏွစ္သက္ရာ
ပါတီအႏုိင္ရရွိေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကရ၊ ေဟာေျပာၾကရသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ဓုရႏွစ္ျဖာကုိ အားမထုတ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ
သာသနာေတာ္သန့္ရွင္းတည္တ့ံျပန့္ပြားေရးဦးတည္ခ်က္ကုိ ထိခုိက္လာမည့္အျပင္ ရဟန္းသာမေဏအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲျပားကာ ခဲခဲယဥ္းယဥ္းတည္ေဆာက္ထားရေသာ ဂုိဏ္းေပါင္းစုံသံဃာ့ညီညြတ္ေရးၾကီးျပဳိကြဲ၍ သံဃာ့
အဖြဲ ့အစည္းအဆင့္ဆင့္တုိ ့ဧကန္ပ်က္စီးရေပလိမ့္မည္။

            ေရွးယခင္အဂၤလိပ္အုပ္စုိးစဥ္အခါက၀ံသာႏု၊ဒုိင္အာခီစသည္ကြဲျပားၾကရာရဟန္းေတာ္မ်ား ပါတီႏုိင္ငံေရး
၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကသျဖင့္ ၀ံသာႏုဘုန္းၾကီး၊ ဒုိင္အာခီဘုန္းၾကီး စသည္တုိ ့စိတ္၀မ္းကြဲကာ ကံၾကီးကံငယ္ အတူ
မေဆာင္ႏိုင္၊ သံဃာစင္အတူမတက္ႏုိင္သည္အထိ အခ်င္းခ်င္းကြဲျပားခ့ဲၾကသည္။"

            "ပါတီႏုိင္ငံေရးဟူသည္လူ၀တ္ေၾကာင္၊ လူပုဂၢဳိလ္တုိ့၏ ကိစၥတာ၀န္သာ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းသာမေဏမ်ား
သည္ကား မည္သည့္ပါတီကပင္ အစုိးရအျဖစ္တက္ေရာက္လာသည္ျဖစ္ေစ၊ ထုိတက္ေရာက္လာေသာ အစုိးရ၏
တရားႏွင့္အညီ ေပးအပ္ေသာ အာဏာစက္အကူအညီ အေထာက္အပ့ံကုိ ရယူ၍​ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ျမတ္
ၾကီးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းသြားရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။"

            "ဖက္ဒရယ္"ကုိ ကုိယ့္ရႈေထာင့္ႏွင့္ကုိယ္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ဳိး ျမန္မာျပည္တြင္ရွိေနသလုိ "ႏုိင္ငံေရး"
ကုိလည္း အတၱေနာမတိအဘိဓာန္ဆရာတုိ ့ဉာဏ္သေဘာသက္ေရာက္ေတာ္မူတုိင္း သူတမ်ဳိး ငါတဖုံလက္စြမ္းျပ ဖြင့္ဆုိၾကေပရာျဗဟၼဇာလသုတၱန္လာ "အမရာ၀ိေကၡပ၀ါဒ"လက္ကုိင္ထားသူကုိ ေမးျမန္းခန္းလုပ္ရသည္ႏွင့္ပင္တူ
သေယာင္ထင္ရ၏။ထုိ့့ေၾကာင့္"ႏုိင္ငံေရး"ဟူေသာစကားလုံးအတြက္ အျငင္းပြားမႈကုိ ေရွာင္လႊဲရန္  "ေရြးေကာက္ပြဲ
ႏုိင္ငံေရး၊ပါတီႏုိင္ငံေရး"ဟုမဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၊ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ့့တုိ့့က တိက်ျပည့္စုံစြာ ဆုိထားၾကေလသည္။

            မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဆုိလုိေသာ ႏုိင္ငံေရးမွာ မည္သည့္အရာကုိဆုိလုိေၾကာင္း"သာသနာေရးစိတ္န့ဲ
ခ်ည္းၾကဳိးစားတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးစိတ္န့ဲလဲ ၾကဳိးစားပါတယ္" စကားမွ်ေလာက္ျဖင့္ သိသာေပျပီ။ စာတတ္
သူတုိင္းစာဖတ္ၾကရာတြင္ စာဖတ္သူ၏အေျခခံေတြးေခၚအားအေလ်ာက္ နားလည္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားစြာ ေပၚႏုိင္
ေၾကာင္း ၾကဳိတင္ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသည္။

အမရဒီပ
၅-၁၃-၂၀၁၁

No comments: